Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
-
-

Voor Livre...
quote:Livre schreef op 24 augustus 2009 @ 15:06:

[...]

Dat komt oorspronkelijk door mijn schildklierziekte, klopt. Maar die is met medicijnen meestal behoorlijk onder controle, alleen het gevoel "honger!!" is blijven hangen. Lijkt me vooral psychisch eigenlijk.Lijkt me enorm zwaar om altijd 'n hongergevoel te hebben. Werken al die hongerremmende pillen niet als steuntje in de rug? Ik slik ze wel 'ns om mijn eerste paar weken van 't lijnen door te kunnen komen en het lijkt dan zeker wel wat te doen. Maar dat kan ook tussen m'n oren zitten natuurlijk. Na 'n paar weken lijnen is mijn maag gewend aan het rantsoen waar ik 'm op zet en zeurt ie gelukkig niet zo vaak en zo hard meer.
quote:Livre schreef op 24 augustus 2009 @ 15:04:

GOV, ik ben er niet zo nuchter onder hoor, meer wanhopig en geslagen. Maar het komt niet als een verrassing, het laatste jaar is een onwaarschijnlijk klote-jaar waarin ook de MS enorm heeft gewoekerd. Ik lig dagelijks op de grond na een val, slaap slecht door de pijn en de spasmes. Het zat eraan te komen.

Ik voel me eigenlijk vooral heel eenzaam en verdrietig, met nauwelijks iemand om IRL tegenaan te praten, en ik weet dat dat niets oplevert.

Bovendien, wie heeft er nou zo'n Joop en zulke Boekjes als ik, dat zijn pas loten uit de loterij. (tik ik, luid jankend. Mijn peppraatje werkt nog niet ) Potver. Jij weet waar ik (ongeveer) woon....jij woont zeker niet echt in de buurt? Ik zou met alle liefde bij je langskomen zodat je tegen me kan praten.
Ik overweeg wel eens hongerremmers, Jojo. Maar die gaan slecht samen met de voorraad medicijnen die ik iedere dag naar binnen werk, dus is het niet verstandig. Ik moet het een keer tussen mijn oren op een rijtje zetten, kijken of dat helpt.
Sterkte Livre!
quote:GezondopViva schreef op 24 augustus 2009 @ 15:14:

[...]

Potver. Jij weet waar ik (ongeveer) woon....jij woont zeker niet echt in de buurt? Ik zou met alle liefde bij je langskomen zodat je tegen me kan praten.

Een andere richting op vrees ik, in het stoere Brabant.
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 24-08-2009 15:18
Reden: nadenken voordat ik wat schrijf! ja boek....
% gewijzigd
Suzeli, ik heb nooit last van mijn knieën, dus geen advies verder.

Thanks allemaal
Livre, ik zit in Brabant. Als je een luisterend oor nodig hebt (of gewoon wil koffieleuten) dan kom ik ook graag hoor.
quote:Suzeli schreef op 24 augustus 2009 @ 15:10:

Hoe gaan jullie om met blessures enzo en (beginnen met) bewegen. Ik ben zo bang dat ik weer last van mijn knieën krijg als ik ga hardlopen. Nu heb ik al wel aan alle kanten advies gevraag en gekregen maar toch.Ik wil pas beginnen met hardlopen als ik wat beter in vorm ben, ik heb nl al zwakke knieën (overblijfsel van de puberteit) dus moet er zuinig mee omgaan. Ik ga tegen die tijd maar eens zoeken op internet naar een schema waar je mee op kan bouwen (heel rustig). Ik hoef niet persé zoveel km in een uur te kunnen lopen, ik wil gewoon lekker 2 keer per weer ofzo een rondje kunnen hardlopen.
Wat een toeval, Kersje! Nieuwsgierige ik stuur even een berichtje.
Ik vind het soms moeilijk om wat zinnigs te zeggen Livre, het is gewoon klote, en ik iets anders kan ik er niet van maken. Ook van hier krijg je een dikke knuffel..

Verder vind ik dat, als jij het leuk hebt gevonden, we zeker nog eens in de Livre buurt moeten meeten, ik vond het zelf namelijk enorm gezellig..
Voor Liev
quote:GezondopViva schreef op 24 augustus 2009 @ 15:07:

[...]

Dat lijkt mij ook een enorme valkuil. Ik heb vanochtend toevallig een poos gesproken met iemand die dichtbij me staat en waarmee ik goed over mijn gevoelens kan spreken. Heb ook "bekend" dat ik mezelf nog zo dik voel. Nav ons gesprek heb ik een foto opgezocht van 4 maanden geleden. En die naast een foto gelegd van vandaag. Was wel ff slikken zeg maar. Maar heb nu dus wel gezien dat die 25 kilo er echt wel af is

Wat betreft emotie-eten, daar ben ik wel bang voor, dat ik daar weer in verval. Omdat het me (op dat moment dan) toch niks kan schelen, omdat toch niemand van me houdt, welja, het standaardriedeltje.

Maar goed, dat zullen we zien als ik eenmaal weer op gewicht ben Misschien valt het allemaal nog wel mee.Eten is voor mij mijn nummer 1 genotsfactor. Ik zou de hele dag door wel kunnen snaaien. Dat maakt 't ook zo moeilijk om maat te houden gedurende periodes dat je wordt afgeleid door andere emoties.
Shit Livre. En ik heb geen rijbewijs, anders was het geen probleem (tis nou ook weer geen uuuuuuuren weg )
quote:Livre schreef op 24 augustus 2009 @ 15:15:

Ik overweeg wel eens hongerremmers, Jojo. Maar die gaan slecht samen met de voorraad medicijnen die ik iedere dag naar binnen werk, dus is het niet verstandig. Ik moet het een keer tussen mijn oren op een rijtje zetten, kijken of dat helpt.Kun je het niet met je arts overleggen of er iets is wat in combinatie met je medicijnen kan en mag? Misschien wekken die medicijnen van je wel extra honger op, dan ben je helemaal aan 't vechten tegen de bierkaai.
quote:Quirijn schreef op 24 augustus 2009 @ 15:21:

Ik vind het soms moeilijk om wat zinnigs te zeggen Livre, het is gewoon klote, en ik iets anders kan ik er niet van maken. Ook van hier krijg je een dikke knuffel..

Verder vind ik dat, als jij het leuk hebt gevonden, we zeker nog eens in de Livre buurt moeten meeten, ik vond het zelf namelijk enorm gezellig..Vastgelegd en genoteerd!
Suzeli, wat betreft hardlopen en knieen.

- zorg dat je goede hardloopschoenen hebt, koop deze bij een hardloopzaak en niet bij een reguliere sportzaak. Daar maken ze een filmpje van hoe je loopt en kunnen ze je echt goed adviseren.. meer dan: wat loop het lekkerst. Bespaar niet op schoenen, ga dan liever in een oude broek en shirt..

- bouw het heel rustig op, ik heb dat gedaan met evy op de I-pod, ga niet ineens meer doen dan het schema zegt, want dan ga je dus de mist in..

- eet voldoende koolhydraten en drink voldoende water..

- Hou tussen het lopen altijd een dag rust, dus nooit twee dagen achter elkaar.
GOV, het helpt zeker niet als ik een kopie van mijn rijbewijs opstuur naar je.

Jojo, dat vind ik een goeie, volgende maand ga ik daar inderdaad eens over praten met mijn huisarts.
Suzeli, wat betreft hardlopen en knieen.

- zorg dat je goede hardloopschoenen hebt, koop deze bij een hardloopzaak en niet bij een reguliere sportzaak. Daar maken ze een filmpje van hoe je loopt en kunnen ze je echt goed adviseren.. meer dan: wat loop het lekkerst. Bespaar niet op schoenen, ga dan liever in een oude broek en shirt..

- bouw het heel rustig op, ik heb dat gedaan met evy op de I-pod, ga niet ineens meer doen dan het schema zegt, want dan ga je dus de mist in..

- eet voldoende koolhydraten en drink voldoende water..

- Hou tussen het lopen altijd een dag rust, dus loop nooit twee dagen achter elkaar...

- Besteed veel tijd aan een goede warming up, en een goede cooling down..

Ik heb zelf nooit blessures, maar ik doe dan ook geen gekke dingen..
Waar woont GOV?
Niet bij jou in de buurt, Q.

Wanneer mag je weer werken eigenlijk?
quote:Livre schreef op 24 augustus 2009 @ 15:27:

GOV, het helpt zeker niet als ik een kopie van mijn rijbewijs opstuur naar je. Ik vrees van niet Heb er 1 van dit land nodig inmiddels
quote:Livre schreef op 24 augustus 2009 @ 15:27:

Jojo, dat vind ik een goeie, volgende maand ga ik daar inderdaad eens over praten met mijn huisarts.Ik hoop voor je dat er 'n oplossing bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven