Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
@Anias ik voel mij zeer vereerd en wacht dus rustig af tot dat ik mijn concurent in huis krijg (zie Amerika topic).

By the way ben helemaal eens met Disco, zou zeggen ga lekker zelf shoppen in I.

@Keranet een echte horror story zeg, ben blij dat je helemaal top voelt.

@Orbit welcome back en veel plezier in Downunder.

@Rubis alles goed bij jouw, het is erg stil namelijk.

@Specu een verdomd lekker slagroom aarbeientaart, wanneer maak je er weer een.

@Lapin jouw af tellen was gisterenavond was ook erg uniek moet ik zeggen.

Kleertje nu ben ik alle pagina's weer kwijt grrrrrrrrrrrrrr.
wow.. val hier bijna van mn stoel!!

ORBIT!!! hahahahaha ik dacht dat je van de zomer 'alleen' ff terug ging, maar dat 'ff' laten we dan maar weg.. hoe is het zo gekomen? hoe is het zo gegaan?? als je het wilt vertellen...? en zijn jullie met 4-en terug of.....

ik vind het helemaal toppie... mis jouw verhalen van wijntje, strandje,kids aan het spelen, barbie aan hahaha, al doet Ine goed haar best hoor met haar zuipverhalen weekendverhalen.
Is het normaal dat je je zo voelt als je 30 bent? Dan wil ik liever voor altijd 29 blijven .

Meeeeen, wat voel ik me brak. Ik moet nog bedden opmaken voor nieuwe gasten en dat uur lopen laat ik maar lekker even, denk ik. Slapen is beter nu, voor mijn oude lijf ;).
Haha, Ine, nee hoor, dat is de whiskey.

Orbit!!!!! Oh my, dat is woest!

Laterz
Een tijdje geleden heb ik me ingeschreven bij de "hospitality-club"; (wereld)reizigers voor 1 of 2 nachten onderdak bieden. Half september komt er iemand uit India (die via Rusland naar Europa is gegaan en dan via IJsland naar Amerika). Net kreeg ik nog een mailtje van een koppel uit Zwitserland, die zijn nu in Reykjavík en willen graag hier nog rondkijken.
Snjókorn falla, á allt og alla
Orbit, weer terug naar Australie? Hoe zit dat? Was het niet leuk in NL?

Ine, 30 is helemaal niet oud. Je voelt je brak door al die schnaps van gisteren. Was het leuk? En heb je buurman nog gezien?

Sanne, 25 graden is perfect. Niet te warm en niet te koud. Hier wordt het vandaag ook zoiets.

Ik ga even wakker worden. Ik ben zomaar doorgeslapen tot kwart over 9 vandaag. Komt waarschijnlijk omdat ik een tijd wakker heb gelegen vannacht. Het heeft urenlang keihard geonweerd, gestormd en geregend.
Jeeminee Keranet, wat een belevenis. Ook wel heel vreemd dat je zo'n enorme tumor hebt, waar je niks niet van merkt totdat het inene helemaal mis is. Wat kan je lichaam dan eigenlijk veel aan he? Ik ben blij dat je zo goed geholpen bent joh. (Ik ben momenteel into Grey's Anatomy op DVD (Lapin, jij ook al?), dus zie ook de meest vreemde gevallen voorbij komen! Ben wel blij dat ik niet zoals jouw vriend het live mee mag maken op zo'n zaal.) Ik heb trouwens ook eens morfine gehad, na een operatie. Toen ik bijkwam vroeg de nurse hoe het met pijn was (kl*te) en toen diende ze meteen morfine toe. Ik was toen best teleurgesteld: ik dacht dat met een 'aaaaah' gevoel alle pijn promt zou verdwijnen, maar nee hoor. Zouden ze me maar een pietsie beetje gegeven hebben?

Lastig JJ. Ik vind wel dat je in je recht staat en snap helemaal wat je bedoelt, maar kan me ook voorstellen dat het heel fijn is voor je vriendin als je erbij bent. Dat verdedigen is wel heel spannend. Kan je het uitleggen, van het geld? Dat dat dan je kadootje is, of zo? Of je vraagt haar inderdaad waar ze het liefst wil dat je naartoe komt, verdediging of feest?

Specu, klinkt als een heerlijke avond. Moe maar tevreden?

Hee Fladder, jij ook hier? Zeeland is heerlijk, vooral met dat weer afgelopen weekend. Waarom ben je tegenwoordig vaker in NL?

@Orbit, waarom weer terug?

@Snjokorn, wat een leuk idee. Een beetje als huizenruil? Of ontvang je ze echt als gasten?

Nou mensen, ik heb mijn telefoon weer gemaakt. Dus jullie kunnen mij ook bellen! Oh nee, ik ben niet jarig... He. Ik had het trouwens zelf veroorzaakt volgens mij, de storing. Had nl (op aanraden van Telfort) mijn wachtwoorden veranderd, en toen heeft de modem zichzelf gereset (denk ik he, dat mogen ze je er trouwend wel bij vertellen vind je niet, dat dat gaat gebeuren als je je wachtwoord veranderd).

Bij Telfort heb je ongeveer 6 wachtwoorden: klantcodewachtwoord, internetwachtwoord, vastbellen toegangscode, etc. Dus ik had niet door dat, toen ik mijn modem opnieuw probeerde te installeren, daarvoor ook het nieuwe wachtwoord geldde. Ik dacht dat ik alleen mijn internet toegangscode had veranderd. Vanochtend ging er opeens een lampje branden (in mijn hoofd dan he, nog niet op de modem!). Opnieuw geinstalleerd, juiste wachtwoord dit keer, en hoppekee.

Worden jullie ook niet GEK van al die pincodes, wachtwoorden etc. Ik probeer er gewoon 1 te hebben voor alles, maar dat lukt niet. De ene keer moet er weer een hoofdletter in, of een cijfer of allebei, of het moet meer dan 6 letters, of minder dan 8. Hopeloos. Anyway. Ik heb weer telefoon! Nu mijn digi tv nog, die doet het ook niet (vandaar mijn obsessies met DVD op het moment). Vandaag komt de monteur langs, dus ik werk thuis. Heerlijk!

Ine, rustig aan he? Het duurt nu allemaal wat langer, zo op je ouwedag . Leuke avond gehad?
Ik kon niet zo goed wennen in Nederland en voor de kids was het ook een heel gedoe. Ze moesten allebei een jaar terug en weer een heel nieuw leven opbouwen, de timing was een beetje onhandig.

We zijn op vakantie gegaan en besloten om te blijven. logeer nu bij vrienden en zit weer lekker in de tropische warmte op het dek... met een wijntje:o). Ben begonnen met bijlezen maar heb wat tijd nodig,Keranets verhaal was bijzonder gripping! wat een toestand! Anyway,groetjes uit Oz
@ orbit heerlijK!! zijn de kinderen ook blij? enneuhm misschien domme vraag, maar ik hoor altijd dat het zo moeilijk is om een visum voor AU te krijgen.... hoe doe jij dat dan? mag je gewoon weer terug?

@ cara, owh gelukkig, kijk, je hebt het zelf weer opgelost. wat een gedoe dan trouwens zeg!! bleghhh

ik probeer ook overal hetzelfde wachtwoord te hebben maar lukt idd ook niet zo goed, op het werk moet je om de zoveel tijd je wachtwoord veranderen maar mag niet dezelfde zijn als de afgelopen 13 keer (im asking) en dan mag je niet ook nog 1-2-3-4- erachter zetten want dat lijkt dan weer te veel op het vorige... gekkkkkk

@ snjokorn, wat leuk!! is dat zoiets als couchsurfing? dat ken ik dan weer wel... hoe kom je er zomaar bij om dat te doen?? of nee bedoel eigenlijk: ken je mensen die het ook doen/ goede/slechte ervaringen. het lijkt mij nl heel erg leuk, maar ben een beetje huiverig.. je weet nooit echt wat je in huis haalt...
Welkom Orbit! Leuk dat je er weer bent.

Keranet, vreselijk verhaal... happy end.

Sorry voor afwezigheid maar heb het zo druk....

Beso!
Jeetje, Orbit, wat een verrassing. Vervelend zeg, dat jullie niet meer in Nederland konden wennen. Hopelijk zijn jullie snel weer helemaal op jullie plek in Australië!
Orbit, ORBIT!! Wat ontzettend leuk joh! Da's ook maf, had toevallig net vorige week de OP opgeschoond, tot aan vorige week stond je er nog in. Nou, je gaat er nu meteen wéér in!

Jeetje, gewoon maar meteen blijven, nou ja, zo te horen weten jullie nu echt zeker waar jullie thuis is, echt heel leuk!

Vibeke, hoe is het met L?

Ine, een vriendinnetje van me heeft gisteren op jouw verjaardag een dochtertje gekregen (die dame stond ook in mijn laatste FB-fotoalbum, toen stond ze nog op knappen), Abigail Rose.

Leuk, Snjokorn, dat klinkt inderdaad als couchsurfing.net (of zoiets).

Cara, wat knap

JJ, ik zou gewoon uitleggen dat je niet twee keer vrij kunt nemen, en vragen waar zij de voorkeur aan geeft, het verdedigen of het feessie.
Precies Disco, precies. Wij begrijpen elkaar. Gek word ik ervan, Mijn geheugen is een zeef...

Volgens mij ben ik een vriendin aan het verliezen. Kennen jullie dat gevoel? Al langere tijd mist er een interesse van haar kant, voel ik. Het begon afgelopen kerst (geen bedankje voor mijn kerstkado), ze kwam niet op mijn verjaardagsfeest (om 11 uur 's avonds per sms afgezegd) en het (zo zij zegt) wel bestaande verjaarskadootje heb ik ook nooit gehad. Ik heb haar sinds kerst 1 keer gezien, ondanks dat ik tot juni in Londen woonde. Op mijn afscheidsfeestje is ze ook niet gekomen (begrafenis). Op mijn hele reis naar Azie, en mijn verhuizing heeft ze niet een keer gereageerd (op FB of zo) of eens gevraagd hoe het ging, behalve wanneer ik het initiatief nam. Ze schijnt een vriendje te hebben waar ik niets vanaf weet, en nu zie ik op FB dat ze in Peru zit (waar ik ook niets van wist). Ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar da's toch best veel desinteresse! Aan de ene kant denk ik: als het niet wederzijds is, laat maar. Anderszijds, is zij een dierbare vriendin (geweest) in mijn Londen-tijd.

Een paar weken geleden heb ik het (heel losjes) aangekaart op de mail, zo van: joh, we zijn de laatste tijd niet zo betrokken geweest bij elkaars wel en wee, wat jammer, ik hoor graag hoe het gaat. Niks. Ik dacht nog, ze is misschien met vakantie, maar nee. Ze is gister gegaan dus heeft in die drie weken gewoon niet gereageerd. Ik snap het niet?! Ben ik haar dan gewoon kwijt nu? Ingewikkeld hoor. Het verbaast me hoe makkelijk je vrienden kwijt kunt raken, het doet me altijd weer pijn.
Sorry hoor voor de depressieve noot in mijn berichtjes (het valt me op nu ik het nalees), de dip is duidelijk nog niet voorbij...
quote:orbit schreef op 25 augustus 2009 @ 09:52:

en zit weer lekker in de tropische warmte op het dek... met een wijntje:o).

Moet gelijk weer denken aan jouw wekelijkse vrijdagmiddagpostingen, als het bij jou al avond was, dat je met een biertje naast de computer zat, ons jaloers te maken, haha.

Waar zit je eigenlijk, Townsville weer? En wil je het onderwijs weer in?
Tja, Cara, ik herken het wel eigenlijk, vriendschap is vaak toch een beetje een kwestie van uit-het-oog-uit-het-hart. Ik heb letterlijk twee vriendinnen overgehouden in Nederland. Twee! En raar genoeg zijn dat meiden waar ik toen ik nog in NL woonde minder contact mee had dan een aantal vriendinnen van toen die ik nu dus nooit meer spreek.

Ik vind het ook jammer, maar aan de andere kant, nieuw leven, nieuwe vrienden. Dit is je kans om letterlijk met een schone lei te beginnen, met mensen die je NU leren kennen zoals je NU bent.

Dat zeggende, ik zou het ook heel erg vinden als ik mijn huidige vriendinnen kwijt zou raken mocht een van ons verhuizen.
Dat herken ik ook Ainne. Ik heb zo'n vier vriendinnen overgehouden uit NL, toen ik in Londen zat (eerst waren het er heel veel, haha, totdat iedereen een keer een weekendje was komen freeloaden), en dat waren ook niet de meest voor de hand liggende mensen.

Ik heb altijd zo'n bewondering voor mensen die overal vrienden hebben... zo wil ik dan ook zijn maar dat valt in de praktijk tegen.
Mijn vriendin is zo, die heeft echt óveral vrienden. Ze komt oorspronkelijk uit Oz, heeft acht jaar in Blackpool gewoond en nu tien jaar in Ierland en nog steeds houdt ze contact met iedereen uit haar verleden, stuurt kaartjes, gaat bij ze langs als ze in Oz of Engeland is. Ik ken haar van mijn eerste baan hier, waar ik een half jaar en zij een jaar gewerkt heeft en nog steeds heeft ze contact met onze vroegere collega's.

Ik heb dat soort contacten allang opgegeven, het is zoveel moeite, moet ik tot mijn schande toegeven. En, heel stiekem denk ik ook weleens, waarom doe je toch zoveel moeite?
Dat moeten dan toch ook oppervlakkigere (?) contacten zijn zou je zeggen. Het is inderdaad veel moeite. Jammer genoeg is het in Londen regelmatig voorgekomen dat IK degene was die de moeite deed maar dat de ander het opgaf. Dan blijf je met zo'n kater zitten, zo van: ben ik nou te wanhopig? Doe ik iets vreselijk fout in mijn vriendschappen? Of is het gewoon toeval, en gaat het leven zo? Ik ben de eerste om het bij mezelf te zoeken...

Ik heb, sinds ik weg ben, eigenlijk maar met 1 Londense vriendin regelmatig contact. Dat vind ik wel weinig na 7 jaar. Maar veel van mijn vrienden en vriendinnen zijn zelf ook wegverhuisd in die jaren en dan heb je dat 'uit het oog uit het hart' verhaal dubbelop.
ik ben totaal niet sociaal en heb weinig behoefte aan 'live' vriendschappen, aard van het beestje en bijkomstigheid dat afspreken voor mij drama is, ik moet daar de hele week rekening mee houden

kan me vrijdag top voelen en helemaal zin hebben om het weekend af te spreken terwijl op dat moment ik geen energie meer heb. of andersom, heel de week 'voorgeslapen' heb en voorzichtig ben geweest en dat de ander de afspraak 'zomaar' afzegt...
Ach Disco, ik denk niet dat veel mensen "zomaar" een vriendschap opgeven, meestal zit daar echt wel een reden achter natuurlijk. Ik heb dat ook weleens gedaan hoor, letterlijk de vriendschap "opgezegd". Soms is dat gewoon nodig, voor je eigen sanity.

Maar het merendeel van vriendschappen die eindigen zijn gewoon doodgebloed. Van welke kant dan ook.

Cara, valt het je tegen, terug in NL?
Ine, heb je trouwens dit topic al gezien? Echt iets voor jou! Lekker elkaar aftroeven wie de beste moeder is
deleted
Ja, daar was ik weer.

Over vrienden, is dat het onderwerp van de dag?

Ik heb er niet veel overgehouden in NL, eigenlijk niet 1

Wel nieuwe vrienden erbij gekregen na mijn vertrek, ze wonen in Rotterdam.

Mijn allerbest vriendin ken ik al 25 jaar en woont nu weer bij mij in de buurt. Ze heeft 10 jaar in Spanje gewoond en we hebben altijd contact gehouden. Niet wekelijks, zelfs niet eens maandelijks, maar 1 x per jaar zagen we elkaar wel.

Ik had vroeger in NL een hele goede vriendin met wie ik het contact zelf heb laten verwateren. Die maakte zo'n puinhoop van haar leven, ondanks vele waarschuwingen iedere keer van heel veel mensen. Ik had het opeens gehad met haar en heb nooit meer contact gezocht. Zij ook niet met mij trouwens.

En nu in Zwitserland heb ik wel nieuwe vrienden gemaakt, maar die contacten gaan niet zo diep als de vriendschappen van vroeger. Op 1 na bedenk ik me nu, maar dat is eerder een tweede moeder voor me dan een vriendin. Die is me heel erg dierbaar. Ze heeft me toen ik hier net woonde uit een dip getrokken en me wegwijs gemaakt in Zwitserland. Terwijl ze me niet eens zo goed kende toen. Lief he?
Orbit, ben je dan gewoon gebleven zonder eerst terug te gaan naar NL? Moet je alles nog regelen in NL dan?

En hoe zit het met banen? Werk je daar weer?

Zo makkelijk kom je er niet van af. Ik heb nog veel meer vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven