Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:37:

Voor een autist is denk ik wel een relatie mogelijk, maar niet een hele turbulente relatie.Ik zou - zoals ik al zei - niet zo veel moeite hebben met een relatie zoals BGB omschreef: Een vrouw die lawaai maakt, dingen op haar manier neerzet, kwijt maakt, stuk maakt, onverwachts bezoek meebrengt, vraagt aan mij of haar bezoek mee kan eten, ook al is het mijn beurt om te koken.
@Hans:

Wat huisgenoot betreft, woon je in een soort woongroep? Of is het begeleid wonen o.i.d.?

Je zegt dat je op hele sociale vrouwen valt. Begrijpelijk, want waarschijnlijk praat je daar makkelijker mee dan met verlegen vrouwen. Ik kan me echter voorstellen dat hele sociale vrouwen ook een man zoeken die heel sociaal is. (No offence)

Dus dat het de ene kant op wel goed werkt in de relatie, maar de andere kant op minder goed. Eénrichtingsverkeer.

Datingsite kun je altijd proberen toch?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:46:

[...]

Ik zou - zoals ik al zei - niet zo veel moeite hebben met een relatie zoals BGB omschreef: Een vrouw die lawaai maakt, dingen op haar manier neerzet, kwijt maakt, stuk maakt, onverwachts bezoek meebrengt, vraagt aan mij of haar bezoek mee kan eten, ook al is het mijn beurt om te koken.

Ja maar dat is geen turbulente relatie

Dat is een gewone relatie.

Turbulent wordt het als je regelmatig ruzie hebt, maar ook zielsveel van elkaar houdt. Als één van beiden vreemd gaat etc. Genoeg dingen te bedenken die een relatie turbulent kunnen maken, maar een omgevallen glas hoort daar niet bij...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Zeddnet is een ontmoetingsplaats voor mensen die net als jij niet-perfect zijn. Zeddnet geeft je de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die het net als jij normaal vinden wanneer iemand een lichamelijke, psychische of sociale zwakke kant heeft. Een tekortkoming is een relatief begrip; wat de één als beperkend ziet, vormt voor de ander in het geheel geen probleem
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:46:

[...]

Ik zou - zoals ik al zei - niet zo veel moeite hebben met een relatie zoals BGB omschreef: Een vrouw die lawaai maakt, dingen op haar manier neerzet, kwijt maakt, stuk maakt, onverwachts bezoek meebrengt, vraagt aan mij of haar bezoek mee kan eten, ook al is het mijn beurt om te koken.Daarom heb ik geen relatie
quote:shining schreef op 26 augustus 2009 @ 21:43:

Als jij voldoende vrouwen tegenkomt die goed bij je passen en waar het ook meeklikt, wat weerhoud je er dan van om eventueel iets op te bouwen met zo'n vrouw? Wat is hetgeen waar je precies tegenaan loopt? ( ik snap dat dat een simpele vraga is, maar dat het een ingewikkeld antwoord kan zijn).

Gebrek aan lef (kan dus verlegenheid zijn). En bang dat ik haar gedrag verkeerd opvat. Of haar interesse valt mij niet op (kan autisme zijn, maar ook een andere oorzaak "Ik zal het me wel weer verbeelden").

quote:Heb je wel eens een relatie gehad?Nee, wel een paar keer een bijna-relatie. Ik weet wel dat ik ruim een jaar met een vrouw bevriend was. Laat ik haar een goede kennis noemen. Ze vindt me erg symathiek (vreemd is dat ze met andere collega's niet zo goed kan vinden). En dan zijn er geloof ik een of twee collega's geweest die me echt zaten zitten. Alleen ik kwam daar te laat achter.
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 21:49:

[...]

Daarom heb ik geen relatie Moet je ook zelf de vuilniszakken buiten zetten en tanken
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:48:

Turbulent wordt het als je regelmatig ruzie hebt, maar ook zielsveel van elkaar houdt. Als één van beiden vreemd gaat etc. Genoeg dingen te bedenken die een relatie turbulent kunnen maken, maar een omgevallen glas hoort daar niet bij...Daar zou ik niet zo gek van zijn. Zo'n relatie is dan sowieso geen lang leven beschoren. Ik lees tig van dat soort beschrijvingen in de Relatie-pijler.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 21:52:

[...]

Moet je ook zelf de vuilniszakken buiten zetten en tanken Oja! Dat moet vanavond weer. Bedankt voor de reminder
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 21:48:

Zeddnet is een ontmoetingsplaats voor mensen die net als jij niet-perfect zijn. Zeddnet geeft je de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die het net als jij normaal vinden wanneer iemand een lichamelijke, psychische of sociale zwakke kant heeft. Een tekortkoming is een relatief begrip; wat de één als beperkend ziet, vormt voor de ander in het geheel geen probleemWat is de URL? Waarschijnlijk www.zeddnet.nl? (Ik doe een gok. ) Ja dus.
hans66 wijzigde dit bericht op 26-08-2009 21:59
Reden: Gewoon even de URL uitproberen. :)
% gewijzigd
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:56:

[...]

Wat is de URL? Waarschijnlijk www.zeddnet.nl? (Ik doe een gok. )Gok maar, kon hem ook niet ergens openen met een link.
Programma gevonden, weet niet of het dezelfde is die BGB bedoelde. Link plaatsen lukt niet, maar als je googlet met 'tot de dood ons scheidt' en 'autisme' dan krijg je m.
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 21:56:

[...]

Oja! Dat moet vanavond weer. Bedankt voor de reminder hebben we een Bijna- halve-beginnende relatie nu?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 21:59:

[...]

hebben we een Bijna- halve-beginnende relatie nu?O God. Nee hoor, daar begin ik niet aan!
Hans, volgens mij heb je heel wat stof tot nadenken verzameld vandaag. Ik hoop dat je er mee aan de slag gaat.

Dan ga ik nu op de bank hangen, voor de TV
Veel kijkplezier, Moonlight. Komt er een leuk programma op?
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:58:

Programma gevonden, weet niet of het dezelfde is die BGB bedoelde. Link plaatsen lukt niet, maar als je googlet met 'tot de dood ons scheidt' en 'autisme' dan krijg je m.Ik krijg óók iets van de EO als ik Google, ook een serie wat daar over gaat ; " het zal je gebeuren " . Maar ik dénk dat het jouw link is ..
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 22:00:

[...]

O God. Nee hoor, daar begin ik niet aan!Tssssssssss.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 22:08:

Veel kijkplezier, Moonlight. Komt er een leuk programma op? Heb nog niet iets gevonden wat ik wil zien. Denk dat ik met een tijdschrift mijn bed in duik. (Vandaag leeslampje gerepareerd )
BGB: 'je zal het maar hebben', misschien?

Dat heb ik trouwens ook gezien, die jongen was wel heel erg autistisch. Hij werkte in de supermarkt en leefde voor de rest alleen. Dat was ongeveer het maximaal haalbare. Hij zei zelf ook dat hij geen behoefte had aan vrouwen of sex.

Gevonden:

http://www.bnn.nl/page/jzhmh2009/persoon/60831/

Met die knikkerbaan

En er is ook nog een eerdere aflevering over een autistisch meisje dat helemaal door t dolle is als ze krukken of brillen ziet. (Maar nee Hans, denk niet dat het tussen jou en haar iets zal worden)
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 21:46:

@Hans:

Wat huisgenoot betreft, woon je in een soort woongroep? Of is het begeleid wonen o.i.d.?

Ik woon in een woongroep. Mijn groep heeft weinig begeleiding nodig. Mijn medebewoner meer dan ikzelf. Ik ben met veel dingen zelfredzaam: financiën, koken, boodschappen halen, ben in het verleden diverse keren naar Oost-Europa gevlogen in mijn eentje, inchecken op luchthaven geen probleem (ik denk dus aan BGB's bericht vanmiddag), in Detroit (op weg naar New York) moest ik wel even wennen: Dingen gaan daar anders dan in West-Europa. Ik ging met mijn vader, dus moest ik hem even helpen met de taal.

quote:Je zegt dat je op hele sociale vrouwen valt. Begrijpelijk, want waarschijnlijk praat je daar makkelijker mee dan met verlegen vrouwen.

Inderdaad. Ze nemen ook moeite belangstelling te tonen in mijn persoon. Vrouwen die wat minder sociaal zijn, klikt het minder goed mee, maar mijd ik ook weer niet, althans ik heb op mijn werk goed vergelijkmateriaal.

quote:Ik kan me echter voorstellen dat hele sociale vrouwen ook een man zoeken die heel sociaal is. (No offence)Ja, dat kan heel goed. Ik lees weleens dat in een relatie het vaak voorkomt dat de karakters van de partners op elkaar lijken.
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 22:23:

BGB: 'je zal het maar hebben', misschien?

Dat heb ik trouwens ook gezien, die jongen was wel heel erg autistisch. Hij werkte in de supermarkt en leefde voor de rest alleen. Dat was ongeveer het maximaal haalbare. Hij zei zelf ook dat hij geen behoefte had aan vrouwen of sex.

Gevonden:

http://www.bnn.nl/page/jzhmh2009/persoon/60831/

Met die knikkerbaan

En er is ook nog een eerdere aflevering over een autistisch meisje dat helemaal door t dolle is als ze krukken of brillen ziet. (Maar nee Hans, denk niet dat het tussen jou en haar iets zal worden)Toch maar even kijken. Ik wil wel zien hoe andere autisten zich staande houden.
Nou die bouwen dus een knikkerbaan

Ik denk dat je meer hebt aan dat andere programma: even googlen op 'tot de dood ons scheidt' en autisme.
Jeetje, ik word gek van het geluid van zijn Knikkerbaan! Ik zou niet een paar uur per dag, en dan 3 or 4 keer per week daar zijn. Ik zou het na één kwartier al bekeken hebben!

Hij heeft overigens klassiek autisme en ik heb officieel PDD/NOS, toch een andere vorm. Ik vind de presentator brutaal toen hij in de supermarkt was, en bij de knikkerbaan. Blijf toch van andermans spullen af. En een slagroomspuit waarvan een deel van de slagroom er al uit is...?

Ik werk op een school. Dat is toch een rustiger omgeving dan een supermarkt. Ja, het kan soms wel hectisch zijn. Een naaste collega helpt mij het overzicht te bewaren. Maar in de meeste gevallen, kan ik mijn werkzaamheden zelf behappen. Jelle heeft geen vrienden, en ik heb een paar vrienden. Hij heeft geen interesse in vrouwen, en dat heb ik in principe wel. Hij komt bij mij wat emotieloos en monotoon over. Ik was wel verrast dat hij in was voor een grapje met die omvallende kratten. Ik schrok me het leplazarus!
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 22:36:

Ik denk dat je meer hebt aan dat andere programma: even googlen op 'tot de dood ons scheidt' en autisme.Bedoel je de relatie tussen Jan en Gerda Bos?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven