Gevuld brood
vrijdag 12 juni 2009 om 12:25
Hallo,
Ik ben op zoek naar recepten voor gevuld brood... heb gister een pak broodmix gekocht en daarmee een broodje gemaakt met parmaham, rucola, en parmezaanse kaas... SUPERLEKKER!
Heb de helft van de broodmix gebruikt, dus wil vandaag eigenlijk weer een lekker gevuld brood maken... wie heeft lekkere ideeen?
Zit te denken aan geitenkaas, is dat wat? En wat doe ik daar dan nog bij?
Ik ben op zoek naar recepten voor gevuld brood... heb gister een pak broodmix gekocht en daarmee een broodje gemaakt met parmaham, rucola, en parmezaanse kaas... SUPERLEKKER!
Heb de helft van de broodmix gebruikt, dus wil vandaag eigenlijk weer een lekker gevuld brood maken... wie heeft lekkere ideeen?
Zit te denken aan geitenkaas, is dat wat? En wat doe ik daar dan nog bij?
zondag 16 augustus 2009 om 20:55
zondag 16 augustus 2009 om 22:03
Ja, behoorlijk wat honing, en ook meer tijm dan de vorige keer (de vorige keer proefde ik helemaal geen tijm). Maar ik heb de honing door de geitenkaas heen geroerd, en deze keer de tijm ook en dan over het brood uitgesmeerd. Honing door t deeg heen is niet verstandig, had ik op de eerste pagina's van dit topic al geleerd . Honing door de geitenkaas heen gaat echter prima!
dinsdag 18 augustus 2009 om 23:56
Nee ploes, ik dacht het ook maar echt niet. Wel wat ik schreef dat ik het wel iets langer in de oven heb gedaan dan het recept aangeeft, maar dat kan ook natuurlijk mijn oven zijn, ik heb maar een gewoon klein dingetje. Zie die eerste foto, die heb ik gemaakt na het doorsnijden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 19 augustus 2009 om 08:39
Jaaaaaaaaaa koud is het heerlijk. Brood moet wel natuurlijk in een oven gebakken worden maar ik maak 6 bolletjes tegelijk (is een half pak brooddeeg) en de volgende dag eet ik ze koud.
Echt ik ga elk topic over buffetten, picknick, lunch of andere vragen 'stalken' met dit overheerlijk recept. Niet klooien met broodjes beleggen.
En de 2e keer ging het me nog makkelijker af. En ik maak altijd iets meer vulling omdat ik nooit tekort wil hebben, en dat restje kan je gewoon opbakken of rullen en door de pasta te doen. Of je kan het ook voor een andere keer in je vriezer doen.
Maar Ploes, het is echt lekker bij soep!!!!! De laatste keer heb ik het ook als hoofdgerecht gegeten.
Echt ik ga elk topic over buffetten, picknick, lunch of andere vragen 'stalken' met dit overheerlijk recept. Niet klooien met broodjes beleggen.
En de 2e keer ging het me nog makkelijker af. En ik maak altijd iets meer vulling omdat ik nooit tekort wil hebben, en dat restje kan je gewoon opbakken of rullen en door de pasta te doen. Of je kan het ook voor een andere keer in je vriezer doen.
Maar Ploes, het is echt lekker bij soep!!!!! De laatste keer heb ik het ook als hoofdgerecht gegeten.
donderdag 20 augustus 2009 om 07:47
donderdag 20 augustus 2009 om 17:50
Ik heb gister wat broodjes geprobeerd. Wat ik qua smaak en uiterlijk nog wil verfijnen maar moest even zonder geitenkaas. Maar super gelukt, olijvenbolletjes. Bolletjes met gedroogde tomaat erin en kruiden. En kaas(parmezaanze)/kruiden bolletjes. Doordat het bolletjes waren voor bij tapas had ik ze een tomatensmaakje gegeven, vandaar de rode/roze kleur.
Na het rijzen;
Uit de oven;
Na het rijzen;
Uit de oven;
maandag 24 augustus 2009 om 22:09
Vraagje; ga zaterdag naar een BBQ-feestje en iedereen neemt wat mee. Voor mij de schone taak om voor het brood te zorgen, dus ik wilde wat stokbroden meenemen en 2 gevulde broden maken. Dus ik dacht zelf om het tomatenbrood van Mylene en misschien die lekkere ronde broden met gehakt vulling (ook van Mylene
) te maken. Daarbij misschien nog wat tzatziki maken. Iemand toevallig een ander goed idee? Ben een beetje inspiratieloos geloof ik ..
maandag 24 augustus 2009 om 22:49
BBQ, wat lekker is, maak een brood met dadels of met olijven. Hoeft niet een heel brood te zijn, zie die kleine broodjes van mij, in elke had ik wat anders gedaan. Dus kan kaas/ham/italiaanse kruiden, geitenkaas, feta, gedr.abrikozen. Of maak maisbroodjes. Of met noten. Of met bovenop zonnepitten. Al dat soort hartige dingen is allemaal lekker bij een bbq. En opzich maak je veel op dezelfde manier, zie die laatste 6 broodjes, allemaal anders gevuld maar gelijk in de oven. Die laatste had ik er ook een met knoflook, zie die broodjes met die doffe bovenkant, dat zijn knoflookbroodjes, knoflookpoeder na de 2e rijzing erop gestrooid, ja ook erin maar dat geeft die poeder uiterlijk.
dinsdag 25 augustus 2009 om 21:11
Thanks MV, dat is idd ook een idee, verschillende soorten kleine broodjes. BBQ feest is trouwens een indoor-etentje geworden ivm de slechte weersvoorspelling voor aankomend weekend.
Dus dan wordt het brood toch meer als voorgerecht voor het etentje ipv bijgerecht bij de BBQ. Dus misschien ga ik toch maar 2 of 3 gevulde broden maken en dan eventueel tzatziki en tomatentapenade en pesto erbij maken. Moeten dan denk ik niet te ' zware' broden worden... Ben nog steeds inspiratieloos geloof ik
Dus dan wordt het brood toch meer als voorgerecht voor het etentje ipv bijgerecht bij de BBQ. Dus misschien ga ik toch maar 2 of 3 gevulde broden maken en dan eventueel tzatziki en tomatentapenade en pesto erbij maken. Moeten dan denk ik niet te ' zware' broden worden... Ben nog steeds inspiratieloos geloof ik
woensdag 26 augustus 2009 om 19:50
woensdag 26 augustus 2009 om 21:46
quote:Paloma5 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:50:
Iemand een tip voor een broodbakmachine? Bakken jullie daar je brood mee? Het hele meng-rijs-en-bak-proces in 1 machine lijkt me toch wel heel makkelijk. al ben ik ook wel van het authentieke, maar dat is veel gedoe in een heul klein keukentje....als je een BBM hebt die afzonderlijke programma's heeft voor rijzen kneden ed moet dan wel kunnen lijkt mij. Na de eerst x rijzen de vulling op het brood doen, daarna nog een x laten rijzen en dan afbakken in de oven. Of bedoelde jij gewoon het complete brood bakken in de BBM? Dan wordt het een ander soort brood denk ik als alle ingredienten echt in het deeg zelf worden verwerkt
Iemand een tip voor een broodbakmachine? Bakken jullie daar je brood mee? Het hele meng-rijs-en-bak-proces in 1 machine lijkt me toch wel heel makkelijk. al ben ik ook wel van het authentieke, maar dat is veel gedoe in een heul klein keukentje....als je een BBM hebt die afzonderlijke programma's heeft voor rijzen kneden ed moet dan wel kunnen lijkt mij. Na de eerst x rijzen de vulling op het brood doen, daarna nog een x laten rijzen en dan afbakken in de oven. Of bedoelde jij gewoon het complete brood bakken in de BBM? Dan wordt het een ander soort brood denk ik als alle ingredienten echt in het deeg zelf worden verwerkt
woensdag 26 augustus 2009 om 23:19
Ik mocht een bbm van een vriendin hebben, laat dat net voor de periode zijn geweest dat ik dacht nooit zelf brood te bakken. Nee gezegd en is uiteraard aan mij voorbij gegaan. Spijt want ik zou hem nu graag willen hebben.
Ik kan je dus helaas niet adviseren, weet het niet.
Maar dacht ik zeg het maar, niet dat je denkt dat niemand op je reageert maar ik weet het oprecht niet.
Ik kan je dus helaas niet adviseren, weet het niet.
Maar dacht ik zeg het maar, niet dat je denkt dat niemand op je reageert maar ik weet het oprecht niet.
woensdag 26 augustus 2009 om 23:35
donderdag 27 augustus 2009 om 08:12