**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Gefeliciteerd Nadine, wat een super coole naam ook . Geniet maar lekker van jullie kleine man.

Balen dat zoveel van jullie rugpijn hebben zeg. Ik schaam me een beetje dat ik moet zeggen dat ik dat totaal niet heb en dat terwijl ik normaal gesproken toch echt een rugpatient ben. Ik heb wel een paar tips voor jullie.

- Plat op de grond gaan liggen en dan je rug hol trekken en vervolgens weer plat leggen.

- Languit op de grond liggen en 1 voor 1 je benen langer maken dan de ander.

- Op handen en knieen en vervolgens je rug bol en hol maken, voor zover dat lukt met de buikjes natuurlijk.

- Gedurende de hele dag even 3x je ene knie optrekken en dan de andere.

Het zijn oefeningen die ook aan ouderen gegeven worden om te doen, dus dat moeten wij met ons clubje helemaal kunnen .

Minie, ik heb precies tzelfde gehad een paar weken terug en toen meteen met de vk gebeld en die is meteen komen luisteren. Dus bij twijfel gewoon ff bellen hoor, ze hebben liever dat je 30x teveel belt dan 1x te weinig. Ik loop onze kleine man ook af en toe te porren hoor, vooral omdat ie bedacht heeft dat 's nachts druk doen ook best leuk is (alleen daar ben ik het niet mee eens)

Ik heb sinds gisteren eigenlijk af en aan een beetje last van ongesteldheidspijn. Alleen denk ik dan weer dat ik me dat inbeeld haha. Ik blijf ook het gevoel houden dattie eerder komt, maar hou rekening met later dan valt het iig niet tegen.

Ik ben benieuwd wie de volgende is na Nadine
Nadine!!!! GEFELICITEERD met Luuk. Wat leuk!! En wat een leuke naam . Ik vind Luuk ook zo leuk. Maar mijn vriendin haar zoontje heet al Luuk, dus ja.... wij hebben maar een andere naam gekozen

Hier weer een waardeloze nacht gehad. Veel wakker! Bah.... Hij moet eruit Maar goed.... zal nog wel ff duren ben ik bang.

Hier niet echt rugpijn. Alleen meer een gevoel dat ik niet lang op mijn b enen kan staan. Het lijkt wel of die buik te zwaar wordt, moet al na een paar minuten gaan zitten. Lopen gaat prima, maar stilstaan zit er echt niet meer in.

Wel goed om te horen dat iedereen de dagtv uitzit

Ik heb de tip van saxmania (ja toch?) opgevolgd en neem links en rechts wat op zodat ik dat de volgende dag overdag kan kijken.

Verder vandaag even gewerkt en wat spulletjes voor de baby gehaald. FF snel Nadine feliciteren en dan hoppa uurtje naar bed.

Truste dus
Nadine, Gefeliciteerd!

En voor de andere meiden; nog eventjes volhouden, 't is echt zo de moeite waard om 't nu zo moeilijk te hebben.

Ik blijf jullie volgen. Liefs Mayls
Gefeliciteerd Nadine!!!!!

Fijn dat alles goed is gegaan en jullie een gezonde zoon hebben gekregen! Een hele mooie naam! Stond vorige keer op onze lijst als nr 2 maar viel nu af ivm voorletter dochter... Ik had trouwens zo geheten als ik jongetje was geweest

Mooi gewicht en lengte trouwens!

Hoe was de bevalling? Heeft nog best lang geduurd hè? Ben erg benieuwd naar je verhaal maar kan me goed voorstellen dat je het nu druk genoeg hebt met je nieuwe leventje met z'n viertjes! Hoe vind de oudste het? Voor hem ook erg ingrijpend allemaal!

Geniet ze lekker en hopelijk herstel je snel vd 'marathon' (hoorde gisteren dat een gemiddelde bevalling net zo zwaar is als een marathon)!
En dan nog even wat andere dingen!

Ik lek ook alleen melk als ik erop knijp, doe ik dan ook maar niet te vaak

is trouwens echte beginmelk - donkerder en dik... Vorige keer had ik t erger maar kan nog komen natuurlijk, toen waren borsten ook echt al veel groter. Komt waarschijnlijk ook doordat ik nu wat minder (11kg ongeveer nu) ben aangekomen...

Volgens mij ben ik een van de fitsten hier. Voel me geen bejaarde maar eigenlijk nog best wel fit en goed! Net nog wat gefröbeld op de babykamer en nu ff met de voeten omhoog op bed. Hopelijk slaapt dochter normale uren en kan ik zo ook ff een tukkie doen!

Maar verder ben ik nog lekker druk in de weer met vanalles, geen rugklachten zoals ik hier bij jullie lees, dus ik mag van geluk spreken en klop het even af! Vorige keer was ik ook superfit de laatste weken dus misschien hoort dit zo bij mij. :-)

Wij hebben trouwens ook dure matrassen en ik heb nu een nieuwe oplossing bedacht die best fijn is: matras, matraszeiltje, molton, badhanddoek en dan hoeslaken. Kraakt stuk minder en is veel minder warm.

Hebben jullie t bed al op klossen? Wij nog niet, vind het zelf niet zo handig met nachtkastje enzo maar zal er toch bijna aan moeten toegeven ben ik bang...

Truste allemaal en tot snel!
Ik zet mijn ed niet op klossen. Ons bed voldoet bijna aan de norm (op 5 cm na). De vorige keer zijn 2 hechtingen kapot gegaan (en gaan ontsteken), omdat ik echt in mijn bed moest klauteren. Heb er toen serieus een trapje naast gezet.

Ik beval toch niet thuis en verwacht na mijn bevalling ook niet in bed verzorgd te hoeven worden, dus ik gok het er gewoon op. En anders moet manlief heel veel bier drinken na de bevalling, hahaha. O ja, dan mag ik inmiddels weer meedrinken natuurlijk. Maar ik ben meer van de wijnn dan van het bier, dus die kratten komen dan toch niet leeg.

Hartstikke fijn toch, Choca, dat je je zo fit voelt!

Zal jij dan de volgende zijn, Kwimmie?!

Al bij de VK geweest, Bieteltje?
Zo.... uurtje tukken zit er weer op

Gek, maar in de middag op bed ben ik binnen no time onder zeil, terwijl dit in de avond echt wel even duurt voor ik een lekkere houding heb gevonden.

Ik moet echt wel aan de klossen, want ik beval natuurlijk thuis. tenminste dat is de bedoeling

Hier overigens ook dure matrassen, en nog niet nagedacht over zeiltje.... Denk dat ik ook voor de badhanddoek ga

Zit er trouwens zo'n zeiltje in het kraampakket? Of moet je dat kopen?
nadine: Gefeliciteerd met Luuk! Leuke naam inderdaad. Hoop dat het allemaal goed is gegaan?

Mayls: ik vind het ook niet erg om van je te lezen hoor... het lijkt me eerder voor jou confronterend..... Lees wel dat jullie hier samen een mooi plekje hebben gegeven.. en daar horen ook nog steeds tranen bij....

Hier al een paar dagen verlof... maar ik moet ontzettend wennen... :-/... Fysiek was ik nog niet echt toe aan verlof en thuis valt er tot nu toe ook niet echt te relaxen... :-/... Zoonlief heeft juist nu moment gekozen om erg te drammen en dat is niet echt lekker voor mijn humeur.... Maar goed, ik denk dat ik volgende week wat meer in het ritme zit... werk normaal 32 uur in de week dus dan is helemaal niet werken ook even wennen....

Hier pas op de klos wanneer ik uit het ziekenhuis kom. De klossen passen niet onder ons bed dus moet zowieso aan de frisdrank- of bierkratten. Vorige keer bij een supermarkt gevraagd en kon ze zo mee krijgen.

Vandaag naar gyn geweest. Volgens mij had hij ook zoiets van: dat duurt nog wel even... want ik hoef pas over twee weken terug te komen. Alles was goed inderdaad en heb een snelle echo gehad. Zag er allemaal goed uit.

Pijnbestrijding was mogelijk zeker wanneer ik weer last van been-weeen zou krijgen... Ook verwachtte hij dat ik gewoon normaal kon bevallen omdat ik op zich wel ver was gekomen alleen niet de kans had om iets te doen.... Was verder nog niet ingedaald, maar dat hoefde ook niet echt bij de tweede volgens hem...

Zoonlief was lekker vanochtend bij mijn zus dus ik kon ook even ongestoord een aantal dingen doen.. strijken, eten, slapen... En omdat hij vanochtend maar een kort dutje had gedaan, ligt hij nu ook weer een uurtje of anderhalf op bed... Wel fijn... :-)..... als hij uitgerust is, hoef ik niet bij elke 'nee' een huilbui of krijsbui te verwachten.....

M.a.w. ik ben het eigenlijk nog niet zo zat.... Denk dat het inderdaad nog wel even duurt voor het komt.... :-).. Ga nu weer eens verder met het geboortekaartje....

GYN: 10/9

36 wk
Ik heb de prosecco al koud staan, hier een soms-bierdrinker (vnl carnaval enzo) maar ik moet wel rustig aan doen na de bevalling want ga toch echt weer bv geven als het lukt! Maar een glaasje na de bevalling moet wel kunnen toch?

@ saxmania: snap dat je geen klossen doet dan, oef pijnlijk!

@ lieselotje: hier hetzelfde: net binnen twee minuten onder zeil en 's avonds lig ik uren te draaien... Irritant hè? Bij mij zat er zo'n zeiltje in het kraampakket, zijn anders bij Hema ook niet duur hoor!

@ jojo: fijn dat alles goed was en er niet mieilijk over pijnbestrijding werd gedaan! Fijn soms ff alleen zijn hè? Voel me dan soms wel btje ontaard maar vind het best lekker soms alleen in huis wat opruimen en uitrusten als ze naar de crèche is! Creatief dat je je kaartje zelf maakt! Wij hebben er eentje via Internet besteld, erg benieuwd hoe reacties zijn straks... Wij vinden ze superleuk!

Mijn schoonouders zijn er bijna, komen eten dus moet nog ff kokerellen

tot later!
ow...... lekker!! Drank!!

Ik heb de fles 43 al klaar staan En champagne inderdaad.

Ga nu lekker even met de kinderen uit eten!
Hebben/gebruiken jullie trouwens een voedingskussen? Ik zit te twijfelen of ik er 1 zal kopen. Ik ga flesvoedin geven en kan me nog wel herinneren dat ik af en toe lamme armen had van het vasthouden. Helpt zo'n kussen daartegen? En zo ja... is die van de Hema dan goed?
Nadine Hartstikke Gefeliciteerd met Luuk! Ben heel benieuwd hoe het is gegaan, heel veel geluk samen!

Mayls: Liefs!

Minnie: je kan zelf het hartje horen met een wcrolletje, tenminste...minnieman dan, tenzij je (nog) heel lenig bent

Visje de jeuk kan ook door je hormonen erger worden, al eens Calomine geprobeerd?

Bieteltje hoe was het bij de Vk? Nog nieuws over je placenta, lijkt me inderdaad wel belangrijk te melden!

Kwimmie hier ook steeds lichte buikpijn en ik denk dus ook dat het inbeelding is, gek hoor. Heb ook af en toe een buikkramp zoals je in je kuit kan hebben, de hele boel staat dan superstrak en trekt weer weg.

Tegen een vermoeide rug helpt bij mij op mn zij liggen en daarbij een voedingskussen omhelzen zeg maar, heb zo'n formfix met niet al te veel vulling en die ondersteunt dan alles. Ook als je geen rugklachten hebt echt een aanrader trouwens, had me geen raad geweten zonder dat ding met liggen!

Goed idee van die koude prosecco, of gewoon lekker echte champagne, 1 glaasje moet kunnen toch na 9 maanden. En dan natuurlijk weer de komende maanden niet ivm borstvoeding.

Heb vandaag een matrasbeschermingding gekocht bij de Hema, 13 euro geloof ik. Heb ook dure matrassen dus toch maar doen, is geen plastic maar badstof aan de bovenkant.

Verder voel ik me prima, ben blij dat ik weer dingen mag doen, nu uitkijken dat ik niet doorsla. Vandaag en gisteren een flinke aanval van nesteldrang en veel te veel gedaan en geld uitgegeven aan beetje onzindingen. Maar ja, dat mag ook wel een keer!

Kamertje is bijna klaar en vind het zo schattig.

Shivaman heeft het ook op zn heupen, nestelt zich suf en hij had zelfs ook kramp afgelopen nacht. Haha, sterk spul hoor die hormonen.

Doei! Shiva

Ps nog meer mensen ruzie met de smileys, kan ze niet meer selecteren, of slaat mn zwangerschapsdementie weer toe?
Soshiva: waar heb jij die formfix vandaan dan? Zal es ff gaan googlen
Hey Hallo,

Bij de VK geweest en voor de zekerheid ff naar het zh voor een CTG omdat er wat weinig beweging was. Maar alles is goed, uk is wel rustig (lag kennelijk te tukken). morgen nog een keer terug en als dan alles goed is, dan verder met afwachten. Gyn weet het aan te weinig ruimte en vond mijn buik wel keihard. Waren in de baarmoederactiviteit (die meten ze ook meteen) wel wat golfjes te zien, maar niet enorm, dus verwacht vandaag of morgen echt nog niets (pffff klinkt ondankbaarm, maar wil gewoon nu heel graag bevallen, maar ja, houden ons 9 september = 2weken na D-Day aan, dan kan het niet tegenvallen zegmaar)

Oh, qua bed, heb hetzelfde als choca gedaan, zeiltje, molton, handdoek en laken, scheelt erg in hitte (en glijden) knisperen.

Ook hier staat de champ al koud hoor

Voor de slapeloze dames,(incluis moi) gewoon zoveel mogelijk overdag pakken hoor, want uitgeput aan bevalling beginnen is ruk.

Lieselotje: Hier ook FV (bonbebe van Hoogvliet omdat Similac bijna nergens meer verkocht wordt) maar geen voedingskussen. Vond het echt een onding, heb een gewoon kussen van de bank onder mijn armen gedaan en dat ging prima

Nou, ga lekker relaxen en hopen dat de rust goed voor de weeën is........
Hey Bieteltje, ik was vandaag ook in het ziekenhuis! Miniemeis was vanmiddag weer met geen mogelijkheid wakker te krijgen en toen de vk een check had gedaan vond het slim om toch nog even naar het zkh te gaan.

Alles was wel helemaal goed, voldoende vruchtwater, placenta deed het nog en zag er goed uit, CTG was helemaal in orde en ze zwaaide nog even toen we de echo hadden. Bloed is geprikt en alles, pfff, nog een heel gedoe. Maar beter 10x te veel dan 1x te weinig!

En het stomme is dus, ze lag de hele dag blijkbaar in coma en zodra ze dat ding om mijn buik hadden gedaan begint mevrouw toch een eind te trappen! Zal je altijd zien, maar ik was al blij zat dat ze het weer deed. Ik had trouwens maar 1 harde buik in 20 minuten (en die voelde ik niet eens, ik zag het alleen maar op de monitor) dus de dokter dacht dat het nog wel even zou duren...
En ook ik vandaag aan de CTG in het ziekenhuis! ( Ha, ha bizar, we hebben allemaal dus erg rustige baby's de laatste dagen). Gelukkig was bij mij ook alles goed en ook onze meiske begon flink te schoppen en bewegen toen de band eromheen ging. Heel mijn buik op en neer.

De krampen van verleden week waren inderdaad indalingsweeen. Ze is nu goed ingedaald. Verder was ook bij mij ook voldoende vruchtwater en de placenta zag er goed uit. Gelukkig maar ben ik weer even gerustgesteld. Ik was wel weer een kilo afgevallen en zit nu op mijn startgewicht van voor de zwangerschap, echt ongelooflijk, maar gelukkig groeide de baby gewoon goed.

Helaas kon ik mijn vraag over het niet slapen en wat ik tegen de jeuk kan doen niet kwijt omdat ze erge haast hadden omdat ze al achter op schema liepen. Tja, dat heb je nou eenmaal in een zo'n groot academisch ziekenhuis.

Soshiva: ik kan inderdaad ook geen smileys selecteren. De vorige keer heb ik de tekens gewoon zelf ingetypt.

Bieteltje: Sterkte hopelijk komen de weeen snel op gang. Lijkt me echt naar hoor zo overtijd raken. Kan goed begrijpen dat je je kindje nu wel in je armen wilt sluiten.

Voor het schema:

Volgende week 3 september gyn
Wat een ctg-ers vandaag! Hier niet nodig met onze druktemaker!

Buik golft nog steeds enorm!

Ben nu moe maar kan niet slapen.... Drukke middag gehad: schoonouders kwamen langs en waren veel te vroeg: ging gedeelte van mijn middagslaapje er dus aan! Schoonmoeder is erg vermoeiend en bemoeizuchtig dus kostte allemaal veel energie en dochter krijgt haar snijtanden en is verkouden en houdt ook niet zo van opdringerigheid oma dus die was mega-eenkennig / huilerig... Was blij dat manlief er om zes uur was en dat ze om half acht weggingen. Voel me dan wel soms schuldig maar word vaak zo moe van haar Kan ik nu al helemaal wat minder hebben... Och ja, volgende keer dat ze komen is waarschijnlijk op kraamvisite...

Ze was ook zo erg van de zogenaamd goedbedoelde tips en opmerkingen wat ik wel en niet moet doen (dat zwangerschapssporten moest ik mee stoppen, ze wilde dochter in kraamweek meenemen terwijl ik juist haar zoveel mogelijk overal in wil betrekken, bed moest op klossen, kaartjes moesten we deze keer wel echt sneller versturen, heg moest gesnoeid worden, vaatwasser mocht ik niet meer inruimen, en ga zo maar door!).

Och ja, genoeg geklaagd (anders lijk ik straks ook nog op haar ): ik ga toch maar proberen te slapen....

Truste!
Wat een toeval zeg, zo veel aan de CTG. Hier is meneer ook nog steeds erg aanwezig in mijnbuik. Tot vvervelends aan toe!

Vannacht weer een waardeloze nacht gehad. Bijna niet geslapen en toen ik om half 6 eindelijk in slaap viel, begon die kat vreselijk te miauwen dat hij naar binnen wilde. grrrrrrrrr....... Daarna dus weer niet geslapen. Denk wel 6 x naar de wc geweest vannacht!

Choca: fijn he: schoonouders. Tja.. je krijgt ze er helaas bij.

Visje: misschien raar hoor: maar ik zweer bij 8-hour creme van Elisabeth Arden. Wie weet helpt het iets bij je. Is te koop bij Ici Paris en volgens mij Douglas.

Bieteltje: heeft het relaxen een beetje geholpen en zijn de weeen inmiddels op gang gekomen?? Kan me zo voorstellen dat je graag wilt... Ik heb het nu al.....
hier ook een druktemaker in de buik, pffff. Mijn oudste is vannacht behoorlijk aan het spoken geweest. Lag ik eindelijk eens lekker te slapen, is-ie van 0.00 tot 02.00 uur wakker! En natuurlijk net nu ik vroeg op moest om te gaan werken.

Ik heb ook een voedingskussen (nog van de vorige keer). Vond het wel fijn, want je hebt een steuntje in de rug en als de kleine gewoon bij je wil zijn zonder te voeden, kan je hem/haar ook lekker daarin leggen waardoor het minder vermoeiend voor je armen is.

Ik lees wel dat iedereen wel weer zin heeft in een glaasje, hahaha. Dat is het enige waar ik de afgelopen maanden heel streng in ben geweest. Sushi e.d. heb ik wel gewoon gegeten.

Jojo, ik voorspel je: vanaf vlg week hoor je ook bij de bankhangers :-) Als je eenmaal aan je verlof gewend bent, doe je niks meer. Nee hoor, misschien werkt het bij jou wel anders dan bij deze aartsluie vrouw.

Fijn, dat alle CTG's goed waren.
Wat fijn omte horen dat er nog iemand moet werken deze morgen.... Ik van 10 tot 12 ongeveer.... Daarna moet ik echt ff middagdutje doen .

Ik heb trouwens ook gewoon sushi op. Alleen die met tonijn heb ik niet gegeten. Heb zelfs 1 x (wel gelijk 3 broodjes , waren kleintjes) filet americain op. Ik had het voor de kinderen gekocht en voor ik het wist had ik een hap op en toen dacht ik: ach... kan mij het schelen . Gewoon gulzig, kon me niet inhouden . Achteraf natuurlijk wel spijt gehad.
Dames: misschien een rare tip, maar ik kon geen normale onderbroeken meer vinden. Alles sneed af of zat niet lekker meer.

van de week bij de Hema onderbroeken gekocht in de aanbieding 3 voor 4 euro in zo'n pakketje. Ben er helemaal blij mee. Heb ze wel een maatje groter gekocht, maar ze zitten echt goed! Je ziet ze amper zitten als je een legging aan hebt.

Ok... echt sexy zijn ze niet, maar wat wel op dit moment

Ook prima tijdens de kraamtijd. Ik dacht: ik meld dit toch even
pfffff heel stuk getypt, storing, scherm dicht, tekst weg. Even geen zin om alles opnieuw te typen. Dus even heel kort: nog steeds niets te melden helaas.

Blij dat de andere CTG's ook goed waren.

Choca: herken het schoonmoeder verhaal, heb persoonlijk echt een schoonloeder.........

En nu ff douchen
@ Lieselotje, die hema slips zijn helemaal het einde. Ik heb ze ook gehaald

Persoonlijk heb ik schatten van schoonouders. Alleen mijn schoonmoeder schreeuwt me te hard en daar ben ik op het moment uber gevoelig voor. Als ik naast je zit hoor ik je echt wel, maar in haar geval horen ze het aan de andere kant van het land ook nog . En ik word gestoord van de goedbedoelde adviezen van 30 jaar geleden, dat was toen en niet nu. Persoonlijk had ik dat van mijn eigen mams verwacht, maar die is juist helemaal cool in alles.

Wat een pestkopjes zijn die kleintjes van ons trouwens, de ene helft houdt zich (te) rustig en de andere helft houdt alvast polonaise geloof ik. Die van ons meldt zich regelmatig, maar ik geloof dattie vandaag een rustdag heeft, wat heel begrijpelijk is na die hele drukke week van m.
Vandaag is ons meisje alweer aanwezig geweest, zonder dat ik haar hoefde porren of doen.

Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster, dus alle tips van haar zijn zeker van deze tijd. Dat moet ook wel haha! Verder is ze gewoon rustig, praat niet hard en als ik wil slapen laat ze me met rust. Heb het echt getroffen met mijn schoonouders.

Mijn moeder is ook heel relaxed en superlief (en papa natuurlijk ook), dus ik heb helemaal niets te klagen op opa/oma gebied.

Onze grijze kan iets nieuws zeggen: "Oh, lekker buikje!" Dat zeg ik altijd tegen hem als ik hem over zijn bolle koekjesbuikje aai.

Die slips van de Hema die had ik al, ik draag die 's nachts. En inderdaad, nu ook nog als ik het heet heb. Heb ook zwangerschapsondergoed van de Hema, was wel duur maar zit heerlijk. Mijn normale ondergoed voor overdag ligt echt stof te verzamelen.

37 weken
O ja, ik ging gisteren bij de drogist alvast een paar pakken kraamverband halen. Toen ik dat weer zag, werd ik niet bepaald vrolijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven