Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaaaaaal niet handig van mij, achteraan gaan beginnen met bijlezen en dan direct reageren, zo reageer ik achteruit en komen de belangrijkste berichten niet als eerste, stom!

Ach lieve Sok, wat ontzettend heftig allemaal. Ik vind het zo sneu en zo rot hoe het allemaal gaat. Wat een heftige en nare situatie. Heb je inmiddels al iets gehoord over hoe het vannacht is gegaan, hoe voel je je nu (sorry mijn vraagteken doet het nog steeds niet, ik krijg binnenkort een nieuw toetsenbord).

Afijn, voor vandaag en natuurlijk voor alles een hele dikke kus en knuffel. Ik denk aan je!
quote:Pammie schreef op 27 augustus 2009 @ 22:17:

Ik ben een spannend boek aan het lezen: Daglicht van Marion Pauw. Wat hebben jullie op vakantie gelezen eigenlijk?

Genesis - Karen Slaughter

De Moordkring - Andrew Pyper (dood- en dood- en doodeng boek)

Spel van de Engel - Carlos Ruiz Zafon

Weerzin - Rene Appel (vond ik persoonlijk weinig aan)

Allereerst, Pam, nog verder teruggelezen; moest erg lachen om je foto van de wandelen de bejaarden. Ik zag de gelijkenis direct al hadden wij dan geen boodschappenwagentje bij ons.

Toevallig heb ik ook daglicht gelezen, supergaaf boek vond ik het! Knap geschreven vanuit belevingswereld van een autist!

Appel vind ik niet leuk, Spel van de Engel heb ik nog liggen. De Moordkring lijkt me ook wel wat.

Ik heb verder gelezen, "Herfstlied" van Simone v.d. Vlugt (ook erg fijn en herkenbaar want gaat over jonge debutante) en "Tweede viool" van Suus Ruis en nu lees ik "My sisters keeper" want ik heb gelezen dat die binnenkort verfilmd wordt. BIjzonder fascinerend boek, over een meisje dat wordt gemaakt-geboren als donor voor haar oudere zusje met leukemie.
Ik had een smsje van Sok vanmorgen. Er was geen nieuws van het thuisfront en met haar ging het wel oké.

Ik zit al aan de koffie Es. En een stom klusje. Ik heb me voorgenomen vandaag heel productief te zijn (ahum).
Van Simone van der Vlugt heb ik Blauw Water, De Reunie en Het Laatste Offer gelezen. Maar die laatste vond ik echt helemaal niets aan. Soort van Indiana Jones. Wat een stom boek zeg.

Spel van de Engel is heel anders dan Schaduw van de Wind. Er komen wel een aantal dezelfde personages in voor maar het is geenzins een vervolg.

Van Andrew Pyper heb ik ook Verdwenen Meisjes gelezen. Ik hou wel van zijn stijl.

Rene Appel wordt de 'godfather' van de literaire thriller genoemd, wat mij betreft mag hij met pensioen. Zo'n boek met allerlei toevalligheden. Kwam erg 'verzonnen' over.

Karen Slaughter was weer ouderwets ranzig

Ik las trouwens 'Vang me als ik val' van Nicci French maar die vond ik ook goed. Na 5 NF's ben ik er meegestopt, vond het zo op elkaar lijken allemaal.

Tot zover Pammies boekrecencies
Ik heb Appel nooit wat gevonden, vroeger al niet. Van Nicci French heb ik alles gelezen maar weet nooit meer welke titel bij welk verhaal hoorde, hahaha. Evengoed lezen die boeken altijd lekker weg.

Simone v.d Vlugt vind ik heel wisselend. Ik had dit boek (Herfstlied) gekocht na een tip terwijl ik de vorige boeken van haar (muv Blauw water, die heb ik niet gelezen) niet leuk vond. Reunie ging nog wel maar die andere, dat is toch met die piramides, dat vond ik echt zo'n slecht boek, snap niet dat dat is uitgegeven. Ik snap precies wat je bedoelt met Indiana Jones, een aanfluiting. Grappig genoeg vond ik dit boek dus wel weer erg goed.

Slaughter is altijd lekker. Net als Mo Hayder (hoewel ook heel wisselend in genre).

Andrew Pyper ga ik eens proberen. Misschien moeten wij eens een boekenuitruil doen Pams.

O ja, ik had nog een boek op vakantie gelezen, dat was van Camilla Lackberg, die Skandinavische schrijfster. Had al ijsprinses van haar gelezen (vond ik leuk) en nu had ik euh... o, ik ben zo slecht in titels... Zusje... dat was het. Wat ik leuk vind aan haar, ze schrijft een beetje Cornwell-achtig, haar personages komen steeds terug en maken een ontwikkeling door.

Maar goed. Dat boek My sisters keeper is ook een aanrader.

Iemand al Zondaarskind van Pauw gelezen -vr-

O ja, heb ook nog een afrader: Het diner van Koch, bluh!
Oh, ik was wel nieuwsgierig naar Het Diner eigenlijk.

Ik heb van Läckberg Predikant gelezen. Deed me een beetje denken aan Karen Slaughter alleen dan Scandinavisch.

Heeft iemand hier nu al de Milleniumtrilogie gelezen? Ik zoek medestanders, ik ben één van de weinigen maar ik vond het niks. Nog een afrader: All-Inclusive van Suzanne Vermeer. Tenenkrommend slecht. Een bouquetreeks verpakt als 'literaire thriller'.
Lees ff je mail Pam, dan krijg je 't diner erbij (Er zaten ook wel leuke aspecten aan hoor, de schrijfstijl enzo.)
Hahaha, leuk om te lezen, jullie recensies
Jij hebt ook mail
Sok, even een knuffel van een buurvrouw...
Ik ben echt niet vooruit te branden vandaag. En vanavond nog 'gezellig' uit eten met Pamman terwijl ik hem helemaal niet gezellig vind. En daarna nog een feestje. Het liefst zou ik gaan slapen eigenlijk.
lastig, Pammie.

vanmorgen om half 12 belde mijn zus dat de huisarts het infuus met het sterke slaapmiddel om 4 uur vanmiddag laat aansluiten, omdat mijn moeder het niet meer trekt en niet tot maandag kan wachten; ze kon nu ook steeds slechter praten.

had mijn vader al huilend aan de lijn

van werken is niks meer gekomen; ik heb afgerond wat ik echt zelf moest afronden (heb eigenlijk zelden een klus die spoed heeft en uitgerekend nu wel), heb de rest overgedragen aan een collega en ben nar huis gegaan. Net met Sokman even koffie gedronken in bagels&beans vlakbij school, was wel even fijn. Sokman is nu naar de speeltuin met Poek en ik ben een beetje aan het hangen.
Jeetje Sok, wat enorm heftig dit.
Denk aan je meis.
Lieve sok, denk aan je
Arme Sok....
Kinderen leuk bezig; Annabel: "Ik moet zo nodig plassen als een koe die melk geeft!"

Lizzy: "Hier is zeker een snoepwinkel want het heet de Zoeteweg" (Bordje: "Soesterweg")
Jemig Sokje. Ik lees het nu pas, maar ik denk wel aan je. Wat is het ineens snel gegaan .
Het is heel snel gegaan inderdaad. Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt Sok.
met moeite; gelukkig geven de kinderen wel genoeg afleiding.

het is idd snel gegaan; ik denk dat ze het wat langer volgehouden had (en wat beter) als ze een bloedtransfusie had gehad. Maar ja, achterafgelul. het infuus zit er inmiddels in; mijn vader heeft de hele nacht hulp, gelukkig en dat blijft waarschijnlijk zo tot ze overleden is.

en om maar een luchtiger onderwerp aan te snijden; wat een kleine taalvirtuoosjes heb je toch in huis, Es!
Sok, ik weet niet wat ik nog moet zeggen maar ik denk aan je. En ik hoop voor jullie allemaal dat ze niet verder hoeft te lijden.
Gewoon je hart blijven luchten hier hoor Sok. Maar dat doe je ook al.

Wij zijn vanmiddag naar de kermis geweest in de stad. Was mini eerst met geen mogelijkheid het terrein op te krijgen, aan het eind was ie er niet af te slaan. Maf manneke.
Maar hoe lang duurt zoiets dan Sokje? Toch geen dagen? Of wel?

Het lijkt me ook erg verdrietig voor je vader zo. Bah.
Sokje, ik hoop zo dat je vader toch nog kan genieten van het laatste samenzijn. Vooral nu hij weet dat je moeder niets meer voelt en in diepe slaap is.

En wat zijn kinderen dan een geluk en een rijkdom: dat ze afleiding en zoveel troost kunnen bieden.

*zit dit met een diepe brok in mijn keel te typen*
ik heb de halve avond sniffend aan de telefoon doorgebracht geloof ik. eerst met oudste zus en net met mijn vader. Mijn vader had er wel vrede mee, maar was - uiteraard - ook erg emotioneel. Mijn moeder had als laatste, voor ze het infuus kreeg, tegen mijn vader gezegd:'Vergeef me, voor mijn buien'.

Godsamme zeg, wat ios dat heftig.

dit duurt geen dagen meer, Morrie. Ze eet en drinkt niet meer en ze heeft al een bloeddruk van 3 keer niks, dus het is echt vandaag of morgen over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven