Het Kasteel

18-03-2009 19:49 3004 berichten

Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!

**snuft**

9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.

**fluit om de butler**

Schiet eens op met die koffers, Joh!

Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!

Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
Suup al op de boot?

Mk mag naar het volgende badje! Naar donkerblauw! Jippie!

**neemt ook een bakkie koffie**

Hai Darly!
Iemand lunch? Zelfgemaakte uiensoep in de aanbieding
Alle reacties Link kopieren
Ut is maar goed dat ik zo nu en dan ook even het Kasteel lees, want ik heb nog steeds in planning om na mijn dagje Manuscripta een restje taart bij Lil en zoon in Lilstad te gaan halen (met cadeautje meenemen natuurlijk, i know zie roeles voor kinderpartijtjes). Nu blijkt ze dan ws dus niet eens mer thuis te zijn, noch zal zoon aanwezig zijn. Tsssss

*gaat weer verder met werkzaken*
*neemt uiensoep*

Poepoe...collega is bij bedrijfsarts geweest die haar heeft ge-adviseerd om een andere baan te gaan zoeken vanwege conflict met Gekke Chefin en het feit dat ze mede door die stress continu door haar rug gaat :-S Ze gaat dus morgen officieel verkondigen dat ze weg gaat zodra ze iets anders heeft. Ondertussen schijnt een mediation-traject toch echt onderzocht te gaan worden. We zijn er weer hoor jongens: nog niet eens 3 weken aan het werk :-D
Wat een raar advies van die bedrijfsarts? Door gekke cheffin - die door iedereen als gesjochte verklaard wordt - door je rug gaan en dan zèlf maar wegmoeten? Da's toch de omgekeerde wereld?
Raar he. Die arts was er van overtuigd, na het aanhoren van haar verhaal dat er vanuit het bedrijf geen oplossing zou komen dus dan leek m dit het beste....
Dan lijkt het mij logischer dat het bedrijf een oplossing zoekt (als in zoveel maanden salaris mee, betalen van extra kosten voor arbeidsmarktbemiddeling, etc). Bedrijf zit in deze fout door de werksfeerverpestende factor niet aan te pakken, dat is niet de schuld van jouw collega!
Helemaal eens met Tila, vinnik ook. En aangezien gekke cheffin steeds voor de problemen zorgt... Begint het nu toch niet een or-zaak te worden Darly?

Goed van MK Tila! Grote grote meid.

Boot van half uurtje later gehaald. Heerlijk in mijn nakie gezwommen met de roze waterschoentjes (niet visualiseren). Rest van mijn lichaam kleurt weer goed bij de schoentjes zullen we maar zeggen. Over een uurtje rijdt mijn papa de stad binnen en dan gaan we maar weer eens oesters eten (god wat een straf).
*denkt aan iets anders*

OR mag zich niet inzetten voor individuele belangen...daar kun je een goeie discussie over opzetten, over wat individuele belangen zijn...maar ze doen het echt niet. Had collega net aan de telefoon en ze ging Gekke Chefin vanavond al bellen om te zeggen dat ze een andere baan ging zoeken...in de categorie ' gras' en ' groeien' :-S

Het goeie is dat ik me dit alles persoonlijk voor geen mm aantrek maar het wel een goeie soap vind

Wat klinkt je vakantie geweldig, Suup! Mis je de andere bestemming een beetje of maakt oesterstad alles goed?

Leuke verhaaltjes trouwens Tila! Hebben de andere Dames een goeie maandag gehad? M' anas nog vakantie?

Ik ga maar weer es naar de sportschool....*kijkt schuin naar Peter R de Vries bij RTL Boulevard*
**visualiseert toch **

Wie z'n billen brandt...

Darly, ik vind het echt heel knap dat je het je allemaal niet persoonlijk antrekt, maar ik vind toch echt dat het bedrijf iets aan de GC moet doen.. Ze hebben verdorie al gezegd dat ze een GC is en dat jullie helemaal gelijk hebben! Waarom dòèn ze er dan niks aan?

Ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat ik vandaag echt een heel erg leuke moeder was. Ben, natuurlijk, maar goed. Ik heb niet gebruld, ben geduldig gebleven, heb bijna alle wrijvingspunten van het kroost met humor en kwinkslagen opgelost... en dat terwijl ik eigenlijk hasske pms zou moeten zijn nu. (zou vit. B nu eindelijk gaan werken?)

Ik wou dat ik altijd zo leuk was als vandaag
Ha, vitamine B dus? Hmmm

Vitamine B complex heeft er herhaaldelijk voor gezorgd dat ik niemands kop heb afgebeten.

Ik had vroeger nooit pms. Maar sinds ik niet meer zwanger of borstvoedend ben - en ook niet aan de pil - is het echt helemaal niet leuk...

Maar goed, pietamientjes dus.
*gaat op zoek naar vitaminepot die nog ergens moet staan*
Zit er vitamine b in oesters? Dat kan ik je aanraden toet :-). Mijn papa is aangekomen en ik ben gelijk aan het radbraken geslagen. We zaten bij HET restaurant van oesterstad. En hebben flink gegeten. De filosoof schoof ook nog even aan en hij en mijn vader waren gelijk op 1lijn. Nou ja 20 minuten geleden gesplitst. Filosoof en mijn vader (die ergens anders slaapt) de ene kant op en ik de andere. Dus ik sms mijn vader dat ik veilig terug ben en ik krijg terug: Whigssptst on eat 1 tutvssp. (wie weet wat er staat mag het zeggen, ik heb teruggestuurd, moet ik me zorgen maken. En kreeg terug nodded. Neem aan dat dat nee is) Nou ja was dat een goede avond of niet? en nu hoor ik in de verte klanken vd sirtaki. Ik hou van oesterstad

tutvssp

Het gaat over Toetje. toetvssp. Toet aan de cognac? Toetvsop?

Vriendin R, die bijna gaat verhuizen, kwam nog spontaan aanwaaien. Haar grote zoon gaat vanaf vandaag naar school in Lilstad, maar hun huis is nog niet rond. Grote zoon logeert nu bij R's baas in Lilstad, en R kwam gister heel erg in de file terecht en vroeg of ze mocht crashen bij os. Heel erg gelachen, arme R staat stijf van de verhuisstress en daar kunnen we heel goed grappen over maken

Ben wel heel erg blij dat ze binnenkort dichterbij woont ik mis haar best heel erg
Oplossing van het raadsel is iets minder spannend.... Mijn vader wist niet hoe hij de automatische woordaanvul uit moest zetten....
Fijn Tila dat R zo in de buurt komt wonen. En ze kan inderdaad wel tegen een grapje. Geef haar een kus van mij als je haar weer ziet/spreekt.

Darly hoe is het op het werk vandaag?
He jammer...ik was net zo lekker aan het puzzelen over je vader's sms :-)'

Chefin wilde vandaag weer een gesprek beginnen over hoe erg ze het allemaal vond, dat ze er niet van sliep 's nachts en dat ze het toch al helemaal niet zo bedoelde. Toen heb ik gezegd dat ik totaal geen zin meer had in een dergelijk gesprek en dat ik alleen geinteresseerd was in oplossingen vanuit de directie. Dat het klaarblijkelijk nog steeds totaal niet werkt op de afdeling en dat het nu klaar was. Chefin zei toen met tranen in haar ogen dat ze er alles aan wilde doen om ons te behouden en dat ze dus naar de directie zou stappen. En ik riep gisteren wel dat het me allemaal niks deed...maar ik heb nu wel koppijn :-S
Darly, feinse soap daarzo.

Tila: wat leuk dat je vriendin in de buurt komt wonen! Eén van mijn beste vriendinnen woont in Londen en hoewel ik haar regelmatig zie, vind ik toch dat het tijd wordt dat ze zich weer in Nederland, bij voorkeur in mijn woonplaats, vestigt. Een paar weken geleden was ze hier en ze was wel erg nieuwsgierig naar de faciliteiten in mijn durrup, dus er is hoop.

Ik heb een ruilkind. Met mijn oude secretaresse (nu dierbare vriendin) wissel ik in schoolvakanties regelmatig van kind. Ik heb nu 1 Freule geruild voor 1 puber, leuk wel. Zojuist een meesterlijk kindermenu (frites, kip en sla) in elkaar gedraaid, viel in goede aarde, en nu zit leenpuber weer met mijn eigenste puber Guitar Hero te doen boven.

Het einde van mijn vakantie komt in zicht trouwens, en daar baal ik als een stekker van..........
.
Darly, neem een paracetamolletje en laat het allemaal van je afglijden. Jij hebt hier niks mee te maken! Niet jouw sores. MIsschien mooie mantra voor moordende momenten "isniemijnsores"

Ik ken R uit Amsterdam. Ze was de nieuwe bewoonster van Liefs oude studentenkamer. En kletserdeklets, we werden vriendjes. Toen verhuisden Lief en ik uit de studentenflat, naar Oud -west, en een paar jaar later kwam zij weer ietsje dichterbij wonen. Wij naar Bos en Lommer, en zij naar Belgie. En toen wij naar Belgie, vlak bij haar. Eerst kwam ik altijd bij haar lunchen in Leuven, en toen kreeg zij ander werk en kwam ze elke week eten we hebben elkaar dus eigenlijk altijd heel Vaak gezien en u dus al een jaar veel minder. En nou komt ze naar Lilstad! En woont nog dichter bij mij dan Lil! Jippie!

Hihi, een ruilkind
Sjeumig. Bel net een vriendin (N), over hoe haar vakantie was, heeft haar zoon (4) een heftig ongeluk gehad! Tijdens een race van profi radiografisch bestuurbare autootjes vloog er eentje uit de bocht, met 60 km per uur. Recht in het oogje van haar zoon een hele zwik operaties en bijna een week later mochten ze weer weg uit frankrijk... brrrrr..... hij gaat waarschijnlijk z'n volledige zicht weer terugkrijgen, maar gebroken oogkas, gebroken arm, geperforeerd ooglid, oogbal helemaal gezwollen....

Arme N. Ik moet er niet aan denken!
MOgge! Iemand koffie?
Doet u mij maar koffie, ja!

Vandaag een productieve dag in de planning. Tijdens mijn vakantie heb ik geen bal gedaan qua klusjes die ik me voorgenomen had te doen, dus vandaag ga ik de hal onder handen nemen. Die is geschilderd toen we gingen verhuizen en dat was het dan ook wel. Ik ga 'm vandaag maar eens oppimpen. Of oppimpen, volgens mij is een deurmat best essentieel voor een hal.

Maar eerst gaat Man auto's kijken en hopelijk kopen vanmiddag. Onze auto is total loss (boehoeoeoeoeoeoe) dus moet er een nieuwe gebruikte auto komen. Wish us luck.

Tila, wat een BIZAR ongeluk, zeg. Gelukkig dat-ie zijn volledige zicht weer terugkrijgt, maar jemig zeg, wat een grote schrik, brrrrrrrrr.
.
Hoe komt je auto total loss? Botsing gehad? Of was ie zo oud dat een lege tank genoeg was voor total loss

Heb je een mooie nieuwe deurmat?

Ik baal van werk. Zet zo wel wat in de kelder.
Nou, de auto was wel oud maar het probleem was de motor: die hield er ineens mee op. Gewoon vanwege ouderdom. Een nieuwe motor erin zetten is de moeite niet meer waard, dat is de auto niet meer waard. Jammer want het was een erg fijne auto.

Deurmat is er nog niet, eerst moet Man de auto gaan halen want deurmattenwinkel zit niet te befietsen in de buurt.

Ik daal zo even af de kelder in om werkverhaal te lezen, Tila! Goeie tip van je trouwens, over die verkleinunits bij de schoenmaker, ga ik zeker doen!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven