VRLK
maandag 31 augustus 2009 om 19:12
quote:lien schreef op 31 augustus 2009 @ 18:15:
En nog over november 2011, daar heb ik nog geen agenda van (sjemig, wie weet hebben we dan nog tig babies erbij die nu nog niet eens verwekt zijn, niet van mij trouwens ).. Het gaat mij om de intentie en wie in principe mee zou gaan en wie niet. Inventarisatie idd pas definitief paar maanden van tevoren en dan kan iedereen nog gewoon mee die zin heeft.
Ga nu eten en daarna weer naast zieke kiloknaller hangen. Arm schaap.Het wordt steeds gekker
En nog over november 2011, daar heb ik nog geen agenda van (sjemig, wie weet hebben we dan nog tig babies erbij die nu nog niet eens verwekt zijn, niet van mij trouwens ).. Het gaat mij om de intentie en wie in principe mee zou gaan en wie niet. Inventarisatie idd pas definitief paar maanden van tevoren en dan kan iedereen nog gewoon mee die zin heeft.
Ga nu eten en daarna weer naast zieke kiloknaller hangen. Arm schaap.Het wordt steeds gekker
maandag 31 augustus 2009 om 19:12
Ik merk dat ik me echt aan erger. Ze gunt het ons en de kinderen gewoon niet. Hoe triest. Ik zei net tegen GW dat zijn moeder dus zo reageert als ze geen invloed heeft gehad op een beslissing. GW is er echt klaar mee en zei gelukkig zelf dat hij haar reactie echt te debiel voor woorden vindt. Ik denk dan meteen dat ik hoop dat ze het wel op kan brengen leuk te reageren als de kinderen dadelijk blij vertellen dat ze een kat hebben.
maandag 31 augustus 2009 om 19:22
Precies Wind, het lijkt wel of ze zo reageert omdat jullie het niet vooraf met hen besproken hebben.
Ik zou me er niet te druk om maken, misschien merkt ze wel dat er iets gaande is, dat julllie afstand nemen, en moet ze daar aan wennen en zich weer even herprogrammeren tot een leuke (schoon)moeder .
Ik zou me er niet te druk om maken, misschien merkt ze wel dat er iets gaande is, dat julllie afstand nemen, en moet ze daar aan wennen en zich weer even herprogrammeren tot een leuke (schoon)moeder .
maandag 31 augustus 2009 om 19:28
Dat denk ik ook. Ik vind het vooral vervelend voor GW. Hij heeft toch altijd wel belangrijk gevonden wat zijn ouders van iets vinden en ik merk dat daar nu toch verandering in komt. Gezonde verandering dus en dat maakt ook dat ik me er niet druk om moet maken. Zij moet inderdaad even wennen aan het feit dat ze geen invloed meer heeft
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld...
We weten nu al dat ze, als deze fase voorbij is, gaat zeiken over de tijd dat we dit doen met een baby op komst enzo. Want stel dat hij/zij allergisch is. Never mind. Next!
LLL, hoe is het vandaag verder gegaan met je mannetje?
Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld...
We weten nu al dat ze, als deze fase voorbij is, gaat zeiken over de tijd dat we dit doen met een baby op komst enzo. Want stel dat hij/zij allergisch is. Never mind. Next!
LLL, hoe is het vandaag verder gegaan met je mannetje?
maandag 31 augustus 2009 om 19:29
O ja, vrienden van ons hebben een dochter gekregen. Goed nieuws want voor ze de eerste kregen 4 jaar terug waren ze 2 jaar bezig en bijna op het punt van medische molen.
Vorig jaar kreeg vriendin een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarna 1 eileider verwijderd is. En nu dus toch nog een tweede kindje. De naam (en dit vind ik altijd leuk om te doen ):
Eerste letter mijn naam
Tweede letter naam Athena
Eerste letter Suske
Eerste letter Athena
Laatste letter Pebbles
Tweede letter Lilalore
En hun zoon heet:
Eerste letter Nano
Laatste letter Nathje
Derde letter Mille
Eerste letter Pebbles
Vorig jaar kreeg vriendin een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarna 1 eileider verwijderd is. En nu dus toch nog een tweede kindje. De naam (en dit vind ik altijd leuk om te doen ):
Eerste letter mijn naam
Tweede letter naam Athena
Eerste letter Suske
Eerste letter Athena
Laatste letter Pebbles
Tweede letter Lilalore
En hun zoon heet:
Eerste letter Nano
Laatste letter Nathje
Derde letter Mille
Eerste letter Pebbles
maandag 31 augustus 2009 om 19:38
Ik zit hier weer met mijn 5 minuten regel. Knorrie zit\ligt te huilen in bed, al zo'n uur. Sowieso is hij de laatste dagen pieperig. Zal wel een sprong of fase zijn. Maar hij moet weer ff getuned worden dus ik heb de kookwekker maar weer van stal gehaald.
Ben ook erg benieuwd hoe de dag van LLL verder verlopen is.
Ben ook erg benieuwd hoe de dag van LLL verder verlopen is.
maandag 31 augustus 2009 om 19:40
Oh ja, dat was altijd het frustrerendstst (nou ja zoeits) van meelezen, die namenraadsels. En nu kan ik ze gewoon nóg niet ontcijferen, want weet niet hoe athena en suske heten. Grr.
Dropje wat fijn dat je zo snel terecht kunt. Kan me voorstellen dat je niet blij wordt van gegrabbel, maar ik zou net als athena zenuwachtiger zijn voor de uitslag dan voor het onderzoek. Sterkte, en ik duim voor je dat het resultaat gunstig is.
Nou met Dim is alles super gegaan, heb ik me daar nou al die tjd zo druk om gemaakt? Hij kwam de klas uit lopen, zag me, en riep: Mamma! Het was hartstikke leuk!
En dat was dus precies wat ik graag wilde horen .
Dropje wat fijn dat je zo snel terecht kunt. Kan me voorstellen dat je niet blij wordt van gegrabbel, maar ik zou net als athena zenuwachtiger zijn voor de uitslag dan voor het onderzoek. Sterkte, en ik duim voor je dat het resultaat gunstig is.
Nou met Dim is alles super gegaan, heb ik me daar nou al die tjd zo druk om gemaakt? Hij kwam de klas uit lopen, zag me, en riep: Mamma! Het was hartstikke leuk!
En dat was dus precies wat ik graag wilde horen .
maandag 31 augustus 2009 om 19:40
maandag 31 augustus 2009 om 19:45
maandag 31 augustus 2009 om 19:50
Ik moet morgen koken voor mijn vriendinnen. Maar ik moet ook werken, en ik moet om iets voor kwart voor 7 Schorrie van zwemles halen omdat Harrie naar de info avond op school gaat. Mijn vriendinnen passen dan even op Knorrie.
Wat in hemelsnaam moet ik koken, wetende dat ik ook geen tijd heb om vanavond nog boodschappen te halen of iets te doen want Harrie is sporten.
Ik heb echt nul inspiratie voor iets makkelijks. Eigenlijk moet ik het hen gewoon zelf laten maken in die tijd dat ik naar zwemles ga maar dat vind ik ook zowat .
Wat in hemelsnaam moet ik koken, wetende dat ik ook geen tijd heb om vanavond nog boodschappen te halen of iets te doen want Harrie is sporten.
Ik heb echt nul inspiratie voor iets makkelijks. Eigenlijk moet ik het hen gewoon zelf laten maken in die tijd dat ik naar zwemles ga maar dat vind ik ook zowat .
maandag 31 augustus 2009 om 19:53
Heb je Abdel al terug gemaild?
Zal je zien dat hij mee komt op gesprek zo ging dat ook met mijn Afghaanse hulp. Die hulp die geen Nederlands kon lezen (wist ik veel ) en ik had gevraagd of ze, als ze tijd over had de ramen kon zemen, toen GW thuis kwam stond haar man de ramen te zemen en was zij druk bezig met de andere dingen. Ze ging het anders niet redden We hebben inmiddels afscheid genomen.
Fijn dat Dim het goed heeft gehad. Houd rekening met een terugval en denk dan terug aan vandaag.
Ik heb net nog eens beter die site bekeken en ik ben ik staat te boeken (er zijn maar 7 plekken). Zo leuk! Ook omdat vrienden daar een wereldvakantie hebben gehad.
Zal je zien dat hij mee komt op gesprek zo ging dat ook met mijn Afghaanse hulp. Die hulp die geen Nederlands kon lezen (wist ik veel ) en ik had gevraagd of ze, als ze tijd over had de ramen kon zemen, toen GW thuis kwam stond haar man de ramen te zemen en was zij druk bezig met de andere dingen. Ze ging het anders niet redden We hebben inmiddels afscheid genomen.
Fijn dat Dim het goed heeft gehad. Houd rekening met een terugval en denk dan terug aan vandaag.
Ik heb net nog eens beter die site bekeken en ik ben ik staat te boeken (er zijn maar 7 plekken). Zo leuk! Ook omdat vrienden daar een wereldvakantie hebben gehad.
maandag 31 augustus 2009 om 19:57
Turks brood insmeren met uitgeperst knoflook, beleggen met plakken brie (of had je één vriendin die niet van kaas houdt?), plakken tomaat en ui er op, betrooien met peper, zout en bieslook en in de oven tot de brie wat gaat smelten.
Lekker met een salade.
of
Pittige biefstuk met peultjes (in 20 minuten klaar):
Ingrediënten
* 1 ui
* 300 gr peultjes
* 300 gr biefstuk
* 2 eetlepels olie
* 1 (of meer) teentje knoflook
* 1/2 theelepel sambal oelek
* 1 eetlepel ketjap manis
* 1/2 eetlepel chilisaus
* 2 eetlepels gembersaus
Voorbereiding
Snipper de ui, haal de peultjes af en was ze. Snijd het vlees in smalle reepjes. Kook de peultjes in een pan met weinig water en zout in ca. 3 minuten bijna gaar.
Bereidingswijze
Verhit de olie in een pan fruit de ui glazig en pers de knoflook erboven uit. Roer de sambal erdoor, voeg het vlees toe en bak het al roerende lichtbruin. Roer er de ketjap, chilisaus, gembersaus en peultjes door en bak alles zachtjes nog enkele minuten.
Serveertips
Lekker met rijst.
Lekker met een salade.
of
Pittige biefstuk met peultjes (in 20 minuten klaar):
Ingrediënten
* 1 ui
* 300 gr peultjes
* 300 gr biefstuk
* 2 eetlepels olie
* 1 (of meer) teentje knoflook
* 1/2 theelepel sambal oelek
* 1 eetlepel ketjap manis
* 1/2 eetlepel chilisaus
* 2 eetlepels gembersaus
Voorbereiding
Snipper de ui, haal de peultjes af en was ze. Snijd het vlees in smalle reepjes. Kook de peultjes in een pan met weinig water en zout in ca. 3 minuten bijna gaar.
Bereidingswijze
Verhit de olie in een pan fruit de ui glazig en pers de knoflook erboven uit. Roer de sambal erdoor, voeg het vlees toe en bak het al roerende lichtbruin. Roer er de ketjap, chilisaus, gembersaus en peultjes door en bak alles zachtjes nog enkele minuten.
Serveertips
Lekker met rijst.
maandag 31 augustus 2009 om 20:00
maandag 31 augustus 2009 om 20:01
Ik heb Abdel toch maar gevraagd naar wat meer info. Vond het te erg dat ik hem eigenlijk wilde negeren alleen maar omdat hij Abdel heet en mailt voor zijn vrouw. Daarnaast had mijn vader een collega die zo heette, die heel aardig was, maar die vanwege economische situatie ontslagen is. Dus nu denk ik dat het misschien zíjn vrouw is .
maandag 31 augustus 2009 om 20:08
Je kunt de peultjes vervangen door sperziebonen. Idee?
De biefstuk voor de niet zwangeren well done bakken en dan uit de pan halen en die voor de zwangere nog even doorbakken en dan alle ingedrienten in verschillende bakes op tafel serveren zodat iedereen kan pakken en zelf samenstellen. Doe je er ook nog wat courgette bij
De biefstuk voor de niet zwangeren well done bakken en dan uit de pan halen en die voor de zwangere nog even doorbakken en dan alle ingedrienten in verschillende bakes op tafel serveren zodat iedereen kan pakken en zelf samenstellen. Doe je er ook nog wat courgette bij
maandag 31 augustus 2009 om 20:22
Wraps hebben we al zo vaak gegeten. Dat had ik wel al bedacht maar nee, die zijn in die ruim 10 jaar al 10 keer op tafel gekomen.
Al moet ik dit keer misschien niet te kritisch zijn.
Vis lust er 1 niet, dus zalmsaus kan ook niet.
Quiche, mwah, ben ik zelf geen fan van. Al vind ik een quiche lorraine wel lekker. Met salade nicoise. Alleen moet de tonijn dan weer apart. En die ene, die dus ook geen vis lust, houdt ook niet van sla .
Misschien dat ik gewoon een keer patat moet halen.
Of toch die biefstukreepjes.
Al moet ik dit keer misschien niet te kritisch zijn.
Vis lust er 1 niet, dus zalmsaus kan ook niet.
Quiche, mwah, ben ik zelf geen fan van. Al vind ik een quiche lorraine wel lekker. Met salade nicoise. Alleen moet de tonijn dan weer apart. En die ene, die dus ook geen vis lust, houdt ook niet van sla .
Misschien dat ik gewoon een keer patat moet halen.
Of toch die biefstukreepjes.
maandag 31 augustus 2009 om 20:24
O ja, antwoord van de vrouw van Adbel: Ze heeft genoeg ervaring, ze kan op donderdag én het antwoord op de vraag waar ze vandaan komt: Marokko! Lijkt me een pittig eindje rijden, van Marokko naar hier voor 3 uurtjes schoonmaken .
Kun je nagaan, je stelt een vraag en verwacht als antwoord een dorp uit de buurt te krijgen, is het antwoord Marokko.
Kun je nagaan, je stelt een vraag en verwacht als antwoord een dorp uit de buurt te krijgen, is het antwoord Marokko.
maandag 31 augustus 2009 om 20:28
Precies, maar voelt toch een beetje als mijn eer te na. Ik heb besloten het morgen maar even af te wachten. Wordt morgen ook de hele dag ingewerkt door collega en weet dat dat ook vaak vermoeiend kan zijn.
Ik vraag me af waarom ik niet nog even lekker buiten een boek zit te lezen, nu het de laatste mooie dag is.
Ik vraag me af waarom ik niet nog even lekker buiten een boek zit te lezen, nu het de laatste mooie dag is.