Hernieuwen trouwbelofte. Hoe en waar?
dinsdag 1 september 2009 om 16:29
Even een vraag voor een bevriend stel. Zij willen graag hun trouwgelofte vernieuwen. Ze zijn niet kerkelijk en willen dat dus gewoon bij de burgelijke stand doen. De gemeente waar zij wonen wil dit echter niet doen. Uitleggen waarom kon men niet bij de gemeente. Of dat in alle gemeenten zo is, wist men ook niet. Waar zou zoiets wel kunnen of hoe pak je zoiets aan als je niet kerkelijk bent en niet bij de burgelijke stand terecht kunt?
dinsdag 1 september 2009 om 16:40
dinsdag 1 september 2009 om 16:43
Gewoon iemand regelen die de ceremonie leidt (iemand inhuren, of iemand uit de familie of vriendenkring vragen) en verder kun je helemaal zelf verzinnen hoe echt het op een huwelijk moet lijken of niet.
Je kunt er ook een zaaltje voor afhuren. Of het ergens in een theekoepeltje/muziekkoepel doen. Of in een mooi park. Of in een mooie tuin. Er zijn ook kerken die een soort feestzaal zijn geworden, kun je gewoon afhuren.
Beetje creatief denken HCP!
Je kunt er ook een zaaltje voor afhuren. Of het ergens in een theekoepeltje/muziekkoepel doen. Of in een mooi park. Of in een mooie tuin. Er zijn ook kerken die een soort feestzaal zijn geworden, kun je gewoon afhuren.
Beetje creatief denken HCP!
dinsdag 1 september 2009 om 16:45
dinsdag 1 september 2009 om 16:45
dinsdag 1 september 2009 om 16:46
Ik zou wel Babs willen worden, maar dan als mijn kinderen wat groter zijn en ik iets meer ruimte heb HCP.
Maar het is zeker iets wat ik nog steeds in mijn achterhoofd heb.
Ook leuk als je er een zangeres ofzo bij doet die dan een heerlijk romantisch lied zingt. Of zorgen dat je iemand hebt die precies op tijd de juiste liedjes afspeelt op de cd-speler.
De boel lekker versieren, een echte bruidstaart bestellen. Leef je uit!
Ik woon in de kop van Overijssel. Daar zijn ze volgens mij niet zo renewing your weddingvowls achtig
Maar het is zeker iets wat ik nog steeds in mijn achterhoofd heb.
Ook leuk als je er een zangeres ofzo bij doet die dan een heerlijk romantisch lied zingt. Of zorgen dat je iemand hebt die precies op tijd de juiste liedjes afspeelt op de cd-speler.
De boel lekker versieren, een echte bruidstaart bestellen. Leef je uit!
Ik woon in de kop van Overijssel. Daar zijn ze volgens mij niet zo renewing your weddingvowls achtig
dinsdag 1 september 2009 om 16:46
quote:sassafras schreef op 01 september 2009 @ 16:45:
Nee, natuurlijk kan dat niet bij de gemeente! Een huwelijk sluiten is een wettelijk geregelde zaak, en je kunt niet nog een keer trouwen als je al getrouwd bent. Als ze zo graag nog een keertje naar de burgelijke stand willen, dan zullen ze eerst moeten scheiden.Hahaha, eerst scheiden. Ook een optie!
Nee, natuurlijk kan dat niet bij de gemeente! Een huwelijk sluiten is een wettelijk geregelde zaak, en je kunt niet nog een keer trouwen als je al getrouwd bent. Als ze zo graag nog een keertje naar de burgelijke stand willen, dan zullen ze eerst moeten scheiden.Hahaha, eerst scheiden. Ook een optie!
dinsdag 1 september 2009 om 16:48
Toet, creatief denken is niet mijn sterkste kant en van het stel in kwestie dus ook niet.
Sassafras, kan een ambtenaar dan niet gewoon een toespraak houden zonder de officiele zaken als tekenen? Maar wel met het jawoord zeg maar? Ik zag er het probleem niet zo van in eigenlijk. Eerst scheiden is geen optie.
Sassafras, kan een ambtenaar dan niet gewoon een toespraak houden zonder de officiele zaken als tekenen? Maar wel met het jawoord zeg maar? Ik zag er het probleem niet zo van in eigenlijk. Eerst scheiden is geen optie.
dinsdag 1 september 2009 om 16:49
pippie, goed idee!
Toet, het is ook niet mijnding, maar stel vind het een leuk en goed idee na wat stormachtige jaren. Soort van opnieuw voor elkaar kiezen zeg maar. Zang erbij is wel een leuk idee.
Toet, het is ook niet mijnding, maar stel vind het een leuk en goed idee na wat stormachtige jaren. Soort van opnieuw voor elkaar kiezen zeg maar. Zang erbij is wel een leuk idee.
anoniem_87888 wijzigde dit bericht op 01-09-2009 16:50
Reden: ruzie met het toetsenbord...
Reden: ruzie met het toetsenbord...
% gewijzigd
dinsdag 1 september 2009 om 16:53
Vind het eerlijk gezegd goed dat dat bij de gemeente niet kan. Anders krijg je stellen die het om de zoveel jaar gaan doen, voor de gezelligheid, etc.
Vind het idee van de kennissen van TO best mooi, maar dat kan m.i. idd onofficieel.
Vind het idee van de kennissen van TO best mooi, maar dat kan m.i. idd onofficieel.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
dinsdag 1 september 2009 om 16:53
Ehm... ergens op internet heb je ook een bedrijfje dat totaal in leuke over the top trouwerijen doet - maar dan niet echt. Ze hebben het ook op de museumnacht wel eens gedaan - nemen jurken en pakken mee en prieeltjes en de hele santemekraam. Dus als het vooral voor de leuk is en niet zo officieel hoeft, maar meer om het idee erachter gaat is dat misschien een optie?
(ik weet alleen niet meer hoe het bedrijfje heet... Stom!!!)
(ik weet alleen niet meer hoe het bedrijfje heet... Stom!!!)
dinsdag 1 september 2009 om 16:54
Het zou mij echt verbazen als je een gemeente vindt die hier aan mee werkt. Het "hernieuwen van de trouwbelofte" stelt juridisch gezien helemaal niets voor en is dan ook geen taak van de gemeente. Kijk eens op de site van het humanistisch verbond, zij bieden "relatievieringen" als alternatief voor een kerkelijk huwelijk, mogelijk kunnen zij ook een spreker leveren voor een zelf georganiseerde ceremonie.
Overigens, als ik zoiets zou willen, zou ik de ceremonie never nooit door een onbekende laten doen, maar juist als "bruidspaar" zelf.
Overigens, als ik zoiets zou willen, zou ik de ceremonie never nooit door een onbekende laten doen, maar juist als "bruidspaar" zelf.
dinsdag 1 september 2009 om 17:02
Bedenk me opeens dat Imca Marina ook huwelijken is gaan "doen". Die wil vast ook wel hernieuwingen doen!
http://www.devicarievanmidwolda.nl/mainmenu.html
http://www.devicarievanmidwolda.nl/mainmenu.html
dinsdag 1 september 2009 om 17:06
Ja he, wil ik eigenlijk stiekem ook nog wel eens doen - toen wij trouwden, was ik ernstig zwanger en paste ik never nooit meer in een jurk. Vond ik toen helemaal niet erg, maar nu lijkt het me toch nog wel eens lachen. Maar ja, als we straks tien jaar getrouwd zijn, zitten we met een beetje geluk in Kuala Lumpur. Daar hebben ze vast geen wedandwalk.... (hm... gat in de markt, wellicht!)
dinsdag 1 september 2009 om 17:07
Die wed and walk is meestal gewoon wel een happening; dan is er een kwartier per bruidspaar Ze versieren dan de locatie, zorgen voor bruidskleren en een bruidssfeer enzo. Erg grappig voor als je voor de nep wilt trouwen.
Maar wie weet, kun je ze misschien inderdaad ook wel exclusief inhuren! Zou leuk zijn.
Maar wie weet, kun je ze misschien inderdaad ook wel exclusief inhuren! Zou leuk zijn.