Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

ha ladiez,

hoe is t met iedereen?

Hier lekker lang weekend weg geweest met de hele familie omdat m n ouders 35 jaar getrouwd waren. Meisje sliep bij opa en oma in t huisje dus wij konden heerlijk uitslapen. Verder veel gezwommen en lekker gegten en gerelaxed, kortom top!

en nu weer super druk op t werk, want we gaan eind volgende week op vakantie en er moet nog zo ontzetten ongeloofelijk veel af voor die tijd... ahhh!!!

Cip, wat balen zeg. is er al meer nieuws, Wel heel fijn dat je iets hebt kunnen reglen met je werk. Ik duim heel hard voor je dat alles gewoon goed blijft gaan!! en nee, nu al thuis zittene is niet leuk, maar beter dit dan spijt krijgen van door werken.

Ief, wat leuk dat je dochter al zo meeleeft, mijn meisje is van feb06 en die snapt t nog helemaal neit, dan maakt zo'n paar maanden toch echt veel uit.

Luna, leuk zo'n bewegende buik! en alvast heel fijne vakantie!

MH, kan je nu op de groep komen?

Colleke, ook al zo ver met de babykamer, leuk!! wij hoeven niets te doen. gaan alleen in de studeerkamer ene verschoonhoekje maken zodat we niet snachts de oudste wakker maken als we daar de baby verschonen, maar ja dat is 2 uurtjes werk, hooguit.

lily, grappig dat je nu echt van zo'n rustige vakantie kan genietne, en wat klinkt dat knus, 2 meisje kop-stuit in je buik. hoopdat je het het nog een beetje vol houdt allemaal!

Goeiemiddag meiden,

Colleke, jullie hebben je dus ook aan het behangen 'gewaagd' haha. Ik doe het niet meer hoor.................

Ben wel benieuwd naar iedereens kamer, als die van ons klaar is zet ik wel een foto op de groep. Wij gaan als we terug zijn de boel afmaken.

Wel heb ik van de week bij de prenatal een wiegendekentje, hoeslakentjes en een hele mooie velours waskussenhoesje (of hoe noem je dingen) gehaald. Ik kan niet wachten tot ik de boel mag inrichten.

Fijn dat alles goed was bij de vk. Je baarmoeder ligt dus hoog, ik wist niet dat dat iets met suiker te maken kon hebben.

Lily, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen, en al weer druk aan het werk, dat is weer minder dan hé?;) Het zou me idd niet verbazen als je eerder moet stoppen met werken, je draagt nu eenmaal een tweeling en dat is gewoon effe wat zwaarder en gecompliceerder. Mijn kapster is ook zwanger van een tweeling en die 'moest' ook eerder stoppen. Ach het gaat erom dat je kindjes het goed maken dat is het belangrijkste.

Wel fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie, lekker een weekje niks doen. Heerlijk toch. Het lijkt me zo apart om 2 kindjes te voelen, ik vind die ene van mij af en toe al zo druk, laat staan als je 2 van die acrobaatjes bij je draagt:D.

Nitro, nog gefeliciteerd met je ouders. Leuk dat jullie een weekend weg zijn geweest, en wat heerlijk dat je dochter bij opa en oma sliep, hadden jullie mooi even de tijd aan jezelf, uitslapen is soms zo lekker!!

Denk je wel aan jezelf? Niet jezelf voorbij lopen op het werk hoor..............

Ik ben vanmorgen weer bij de gyn geweest, eerst weer een uitwendige echo gehad, kindje heel goed kunnen zien, wat een ongeloofelijk druktemakertje zeg echt een acrobaatje haha. Hij/zij heeft zich in die paar minuten dat we keken wel zeker 3 keer omgedraaid. Op een gegeven moment zagen we een beentje met een piepklein voetje flink in mijn buik porren, zo grappig om te zien, en zo lenig die kleintjes haha. Legt zo z'n beentje in zijn nek haha. We hebben het koppie ook nog even mooi gezien en het hartje weer gehoord. Dochter vind het allemaal zo bijzonder en ze raakt er niet over uitgepraat. Toen kreeg ik nog een inwendige echo voor het meten van de baarmoedermond en gelukkig is deze wederom lang genoeg. Ook heeft ze weer een kweekje afgenomen omdat ik helaas alweer een schimmelinfectie heb. Ik wordt er echt niet goed van.

Over 3 weken moet ik terug komen en vanaf dan gaan ze de baby standaard meten. Dus maar duimen dat deze frummel wel goed blijft groeien.

Voor de tabel: 10 juli vk, 11 juli gyn!!

Nou misschien kom ik morgen nog even en anders meld ik mij weer naar de vakantie.

Liefs Luna

Luna, wat fijn dat alles goed is, en je kindje zo leuk bewoog, dat is helemaal gaaf om te zien dan he!

wel prettig dat ze je nu zo goed in de gaten houden.

en fijne vakantie!
Hi dames,

Ben ik ff snel tussendoor, moet zo weg om naar een box te gaan kijken waar ik op heb geboden via marktplaats. Maar ik wilde jullie wel even nog vertellen hoe het was bij de vk gister.

Urine/bloeddruk/gewicht (nog maar 2,5 kg aangekomen) was allemaal ok.

Daarna ff voelen, de grootte voelde goed, zat goed op schema. Ze kon ook het bolletje voelen, dus liet ze dat aan mij en vriendlief voelen.....gaaaaaaaf, om het koppie te kunnen voelen in mijn buik.

Hartje ging flink tekeer 150 bpm. Maar alles zag er dus wederom goed uit.

Probeer vandaag nog een afspraak te maken voor een 4d echo, want dat willen we toch ook wel graag.

Verder schopt het aardig in het rond en voel ik het echt meerdere keren op een dag, super dus.

Tot gauw weer eens, moet het weekend ook weer werken, dus heb het best druk allemaal, meubeltjes verven/werken/huishouden. Maar komt goed....

*;
Ohja vergeten:

Nieuwe afspraak bij de vk staat op 19 - 7
De box is gekocht voor een mooi prijsje 2de hands. Ben er echt blij mee, want hij ziet er nog goed uit.

En ik heb een afspraak staan voor een 4d echo op 10 juli, lijkt me zo leuk om dat te doen.

Goed, ik ga ff een bammetje eten en daarna werken.

*;
Goeiemiddag!!

Ook weer even een teken van leven van mijn kant. Ik ben vandaag precies 24 weken zwanger. Anderhalve week geleden heb ik de 20weken-echo gehad en de kleine is helemaal compleet en kerngezond! Wel wat aan de kleine kant, maar dat kon geen kwaad zei de arts. En ookal was ik er heilig van overtuigd (voorgevoel) dat het een jongetje zou zijn, blijkt het een MEISJE!!! M'n geluk kan niet op! M'n buik begint nu ook aardig te groeien (eindelijk) en ze beweegt lekker vaak. Helemaal als ik op m'n rug op bed lig, zie je m'n hele buik bewegen!! Wel veel last van maagzuur bleh! En steeds vaker erg moe. Bij de volgende controle (10 juli) gaat de verloskundige controleren of ik misschien ijzer tekort heb.

En hoe gaat het met jullie???

Liefs Bonny

Oh en voor het lijstje: ik beval thuis. Althans, laten we hopen dat het allemaal zo goed blijft gaan dat dat kan.
goedemiidag, iedereen fijn van t weekend aan t genieten?

Margreet, wat leuk dat jullie echt t bolletje hebben kunnen voelen! ik hoop dat dat bij ons de volgende keer ook kan. En al een box gescoord, lekker hoor. wij hebben ook heel veel tweedehands spulletjes, allemaal nog heel mooi en scheelt een hoop geld.

Bonny, fijn dat met jou alles ook goed is, en een meisje, leuk!!

hier ook alles goed. In t zwangerschapsboek stond dat je vanaf nu misschien met wc-rolletje hartje zou kunnen horen, dus wij geprobeerd met een soort plastic toeter (kregen we bij de vorige keer gratis bij de prenatal) en ja hoor, vriend kon het horen, heel zachtjes, maar wel echt!! helemaal gaaf!!!

ok, ik ga zo maar s ff zooi ruimen, want het is hier een zwijnenstal....

dames, tot snel!
En voor de liefhebbers, gisteren 24 weken dus tijd voor een buikfoto. 24 weken
Maar weer even een korte reactie van mij, ik trek het echt niet om regelmatig te reageren... Sorry daarvoor!

Gelukkig is iedereeen (? in ieder geval een aantal) weer veilig terug van een geslaagde vakantie en gaat het allemaal goed.

Bij ons staat de keuken inmiddels, nu nog de afwerking; tegels op wand en vloer, schilderen en dan schoonmaken en inrichten. Dat laatste kan ik volgende week gaan doen. Gelukkig is het dan ook vakantie (werk in het onderwijs), want deze week is het nog heel druk.

En als de keuken dan is ingericht kunnen we eindelijk aan de gang met de kinderkamer. Ook wij gaan (proberen) te behangen, verven en dan inrichten. Ik begin er nu toch wel haast mee te krijgen, wil het allemaal op tijd klaar hebben.

Manlief zit in Budapest, niet ontzettend ver weg, maar toch. Hij kan zelf in huis niets doen (wil 'ie wel graag) en kan ook niet mee naar voorlichtingsavonden enzo. Maar goed, morgen precies 26 wkn en dan ook naar de gyn voor een echo. Dan wil ik gelijk vragen wat zij vinden, wanneer manlief beter in Nederland kan zijn. Als zij vinden vanaf nu of week 27 ofzo, dan voel ik mezelf niet zo'n zeurder als ik zijn baas bel....

Zelf heb ik gelukkig weinig last van kwaaltjes. Alleen onrustige benen zodat ik niet kan slapen terwijl ik wel moe ben.

Iedereen heel veel sterkte.
Hoi allemaal!

Ik ben ook even lang weggeweest want het gaat momenteel met mijn bekken niet zo best. Ik heb erg veel pijn en sinds afgelopen week heb ik er ook nog bandenpijn bij gekregen. Heb inmiddels met de huisarts besproken dat ik nu 5 dagen van 8.15-15.00 ga werken,(ipv 8.15-17.00) moet dit morgen nog wel met mijn werk bespreken en ik zie daar erg tegen op omdat het vanaf volgende week gekkenhuis word want dan zijn de helft van mijn collega's op vakantie. En het bedrijf waar ik werk is vrij klein, dus als je zo'n uitloop krijgt in de zomer dan is dat erg goed te merken.

Maar gelukkig is het met kleine uk alles goed, heb zaterdag (eindelijk!) de 20 weken echo gehad. Alles ziet er prima uit, en er was erg duidelijk een piemeltje te zien dus het word als de echoscopiste het goed heeft een mannetje! (ze had het over 99.9% kans op een jongetje) Maar ik ga nog niet mal doen met allemaal stoere kleding te kopen want je weet het nooit, het piemeltje kan ook een stukkie navelstreng zijn.

Dat was ff mijn update,,

Hoe is het met jullie? Iedereen is al druk bezig met de babykamertjes lees ik. Wel gaaf hoor, is het hier nou zo stil omdat er ook al een aantal van ons met vakantie zijn of is iedereen gewoon druk?

Cip, hoe is het nou met jou? gaat het beter nu je volledig thuis bent?

Bonny gefeliciteerd met de kleine meid!

Voor iedereen die ik vergeten ben, tot snel!

liefs irbaboon! *;
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless
Hey meiden!

@Colleke; grappig dat jij het eigenlijk ook nog steeds niet kan geloven dat je straks zo'n kleine wurm in huis hebt.... Ik dus ook echt niet! Ik hoorde dat een vriendin van me ook zwanger is en ze kan het nog niet echt geloven. Toen zei ik dus dat ook al heb ik een toeter, een babykamer die aardig vordert, een hele reeks aan echo's en ik het kindje iedere dag duidelijk voel, ik het toch eigenlijk ook nog steeds niet kan geloven....

Balen dat je nog steeds zo misselijk bent zeg!!! dat verwacht je toch ook niet zo lang!

@Lily; jeetje, met 28 weken al stoppen met werken.... Ik ben donderdag 28 weken en ik kan het me niet voorstellen om dan al thuis te zitten. Bij jou is het antuurlijk heel anders met die tweeling op komst en goed dat je zo op jezelf en de kleintjes past!

@Luna; fijn dat alles nopg steeds zo goed met de kleine gaat en het er nog niet uitziet dat deze eerder komen gaat. Wel balen van die terugkerende schimmelinfectie zeg!

@Nitro; MOOOOOIE buik hoor!!! Ook al weer zo totaal anders dan die van mij, grappig hoor! Leuk ook dat je vriend het hartje heeft kunnen horen. Ik moet ook maar eens een wc-rol leegmaken, haha.

@Monky; ik hoop dat je het regelen kunt dat je vriend eerder thuis zal kunnen blijven. Tis toch niets zo en je gaat je toch echt zorgen maken. Ik ga bewust iedere keer alleen naar die bijeenkomsten en VK-bezoekjes, vind het een beetje onzin dat die mannen daarbij zijn..... Maar ik ben ook vreselijk nuchter, ik vind de hele poeha om zwanger zijn al zo overdreven, haha.

@Irbaboon; balen van die aanhoudende bekkenpijn maar SUPER dat je een mooie piemel hebt gezien, hahahaha!!!!!

Niets te vertellen ver mezelf eigenlijk..... Alles gaat lekker en alles vordert prima.

Liefs MH
Irbaboon, gefeliciteerd met de goede echo en met je zoontje!MH, Ik moet er ook nog niet aan denken om al te stoppen met werken. Wij kennen een stel dat met 28 weken al een kindje kreeg. Dan wordt je ook echt totaal overvallen. Gelukkig gaat dat nu allemaal heel goed. Monky,het klinkt of jullie verbouwing vlekkeloos verloopt of lijkt dat maar zo? Heb je al leuke ideeen voor de babykamer?Nitro mooi buikje hoor!Bonny gefeliciteerd met je dochter en de goede echo!Hier is alles oke. De 19e bij de vk geweest alles in orde. Nog steeds erg lage bloeddruk 100 om 50 maar dat was wel oke. Bij terugkomst van de vk werd ik ineens beroerd. Meteen 3 dagen op bed gelegen. Vandaar de late reactie. Nu ben ik weer op de been. Wij geven dit weekend een feestje om onze verjaardagen te vieren, daar kijk ik wel naar uit. Verder heb ik vandaag het geboortekaartje ontworpen. En hij wordt erg geinig al zeg ik het zelf. Voor het schema ik mag de 7e weer naar de vk.Groet,Ief
Ola Melinda's!

Zo daar ben ik weer. Heerlijk is het geweest en wat een domper om weer terug te zijn: zulk slecht weer! En echt direct verkouden! Vannacht zelfs mijn bed uitgeweest om een paracetamol te nemen tegen de koorts!!!!! BIZAR!!!Voor mijn doen ben ik gekleurd, maar een week langer en meer zon had echt niets meer uitgemaakt: ik heb mijn bruin-tax bereikt! Wel een vervelend pigmentvlekje op mijn wang........hopelijk trekt het weg. Heb nog zo goed met factor 30 gesmeerd!

Met beeb is het uitstekend! De kleine heeft echter een totaal ander ritme dan ik: deze leeft echt 's nachts.........dus al een flink aantal slapeloze nachten gehad! HOe anders dan met Raph: die hield het zelfde ritme aan als ik. Verder leuke babykleertjes gekocht. Raph vond het ook helemaal geweldig op vakanties en is aardig bruin geworden!

Oh ja over de namen: manlief is half Chileens en hebreeuws zit in ons beiden, vandaar.

Cip: wat zul jij geschrokken zijn meis!!! Laat die kleine maar lekker zitten, maak hem/haar dat maar heel erg duidelijk!!!! En beter dan na 28 weken!!! Ik ga hard voor je duimen joh!!!!

Ief hoe is het nu met je opa?

Margreet: fijn dat je zo genoten hebt van canada! Is ook een mooi land he?

Lily hoe was sardinië? Heb je een beetje mooi weer gehad?

Bonny: gefeliciteerd met je meisje!

MH: fijn dat je kamer nu af is, althans voorzover het het behang betreft. iK moest wel erg lachen om de eigenwijsheid van je vent! Erg herkenbaar!

De rest ben ik een klein beetje vergeten! Maar gelukkig zijn er geen nare dingen gebeurd en verkeren we allemaal in een goede staat!
Hee meiden,

Ik reageer later even op jullie, wil even m'n hart luchten als dat mag...

Gisternacht ging het een stuk minder. Ik heb de hele nacht achter elkaar harde buiken en later werden ze pijnlijk. Ik had gelukkig geen vocht- of bloedverlies, maar ik was hartstikke ongerust. Toen de pijn wat afzakte en ik op wou staan om te gaan werken, kreeg ik steken in m'n onderbuik. Ik ben maar weer gaan liggen en heb uit paniek eerst m'n moeder (wakker) gebeld. Die zei dat ik de verloskundige moest bellen. De pijn was inmiddels wat afgezakt en ze vroeg of ik langs kon komen en wat urine mee kon nemen. Een vriendin van me heeft me opgehaald met de auto (ik heb geen rijbewijs). Het bleken lichte voorweeen te zijn! Blijkbaar door stress vanwege mijn situatie. Ik dacht dat ik het zo langzamerhand wel geaccepteerd had, maar onbewust maak ik me dan toch druk blijkbaar. Ik mag niet meer werken, moet rust nemen. Ook bleek dat ik blaasontsteking had, maar dat is het ergste niet. Dat gaat wel weer over met medicijnen. Ik vond het geweldig dat ik zo snel terecht kon bij de verloskundige!

Ik maak me alleen wel ehel erg druk om mijn inkomen. Ik ben alleenstaand en omdat ik nu in de ziektewet kom, verdien ik niet meer dan 600 euro in de maand. Dan kom ik zeker 400 tekort en dan nóg moet ik het zuinig aan doen. Maar zowel de verloskundige als mijn moeder zeiden dat de gezondheid het belangrijkste is en daar hebben ze natuurlijk gelijk in. Ik heb het getroffen met hele lieve ouders die bij zullen springen waar nodig is. De vader, waar ik goed contact mee heb, heeft niet aangeboden me te steunen in m'n financien wat me ontzettend van hem tegenvalt en weer zorgt voor meer stress. Maar ik hou me rustig...ik moet wel...voor m'n kleine meisje!

Sorry, ik wou gewoon even m'n hart luchten. En nou wil ik jullie niet laten schrikken met dit verhaal hoor! In 99% van de gevallen gaat het goed en ik weet zeker dat jullie kindje gezond en wel ter wereld komt. Gewoon blijven genieten, doe ik ook.

Liefs Bonny

:R
Tjee Bonny! Pas goed op jullie he! Neem alle adviezen ter harte.

Over je inkomen kan ik kort zijn: aanvraag om aanvullende bijstand indienen! En wel heel snel! Want bijstand wordt niet met terugwerkende kracht toegekend, behalve in acute noodsituaties die levensbedreigend van aard zijn. Als je hetzelf niet kunt, moet je je moeder machtigen om die aanvraag voor je in te dienen. In iedergeval heb je dan 200 euro per maand meer dan die 600 euro die je nu hebt.

Sterkte meisje! Enne meiden, even afspreken dat we het nu weer allemaal rustig en gezond houden en krijgen he! Gewoon allemaal uitzingen tot week 40 en de tweelingmama's tot zeker week 37!
Bonny, wat een verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat de druk erg groot is. Gelukkig heb je je moeder die je helpt. Ontspannen lijkt me heel erg moeilijk in jou situatie. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden. Sjamash heeft in iedergeval een goede tip. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij.
Ha ladies,

Monky, zit je man continu in budapest? of telkens een paar weken? wel onhandig dat ie dan geen tijd heeft om te helpen in huis. en onrustige benen.. had ik de vorige keer ook veel last van , nu niet, maar nu elke nacht kuitkrampen, ook niet prettig.

Irababoon, wat vervlend van je bekkenklachten, daar hebben er hier wel veel last van he. Is t gelukt om wat te reglen op je werk? En n mannetje, leuk gefeliciteerd!!!

MH, dat had ik de vorige keer ook, tot de dag van de bevalling kon ik me er neits bij voorstellen, en om heel eerlijk te zijn kan ik me er nu weer neits bij voorstellen >En al helemaal neit bij t idee dat t nu een ander persoontje is en niet een kopie van dochter.

Ief, leuk zelf geboortekaartje ontworpen, ga je het ook laten drukken, of print je het zelf?

wij hebben t de vorige keer digitaal laten drukken, was erg leuk. Nu nog iets ontwerpen maar nog geen inspiratie... help!

He Sjamash, welkom terug. Je klinkt lekker uitgerust en ontspannen! en bruin! Fijn dat alles zo goed is gegaan.

Bonny, wat balen.Gezondheid van je kindje is idd het belangrijskt en als je wat hulp kunt krijgen, gewoon accepteren hoor! sterkte!

Hier alles prima, levendige beeb, dus dat is wel gezellig.

we hebben onze vakantieplannen klein beetje omgegooid, nu maar een huisje

geboekt voor de eerste week, we gaan vrijdag weg, en daarna hopelijk

bij goed weer nog een paar dagen kamperen.

en nu nog even superdruk op t werk met overdragen en afronden.. pfff.

ik ga even mn vent gezelschap houden, fijne avond allemaal!
uperdeup vanaf pagina 3...

meiden, hier weinig niews, meld me af voor komende twee weken, vakantie!!

daaagg!
Nitro, Veel plezier of vakantie!! Geniet er maar lekker van.

Hier eigenlijk weinig te melden. Nog een weekje wachten en dan mag ik weer naar de gynaecoloog, er wordt dan ook weer een groeiecho gemaakt. Mijn moeder gaat ook mee.

Het wordt steeds moeilijker om bij mijn voeten te komen:?.
Volgens mij heeft iedereen het zo onwijs druk met vanalles en nog wat. Het is zo ontzettend rustig hier.

Ikke in ieder geval wel; werk/veel bezig met kinderkamertje/regelmatig weg van huis.

Ik probeer spoedig toch nog wat reacties te geven op de laatste verhaaltjes.

Maar kom net van m'n werk, ga nu lekker relaxen op de bank.

Maar in ieder geval: Nitro een hele fijne vakantie als je dit nog leest voordat je weg gaat.

Tot gauw meiden!!

*;
Hoi meiden,

Ik kom me even weer melden!! We zijn weer terug van vakantie. Op zich was het leuk, we hadden alleen echt slecht weer en dat is wel balen. Gelukkig was er van alles te doen dus we hebben ons wel vermaakt. Nu zit het er helaas alweer op. Ik heb a.s. donderdag nog vrij omdat lief en ik dan 5 jaar getrouwd zijn maar vrijdag begint het 'echte' leven weer. Ach eind augustus begint mijn verlof al.

De komende dagen willen we het kamertje klaar maken, lief is al weer druk in de weer met schilderen dus dat gaat vast lukken.

Verder gaat alles goed, beebje is lekker druk, ik voel hem/haar vaak en mijn buik is erg beweegelijk haha. Ik zal binnenkort eens een buikfoto op de groep plaatsen. Over 2 weken lekker de pretecho, daar kijk ik erg naar uit.

Ik heb nog niet gelezen hier, ga ik van de week doen. En dan zal ik weer op jullie reageren.

Voor nu wens ik jullie een fijn weekend toe.

Groetjes Luna

(24 wk,3dgn)
Voor de geinteresseerden;

Ik heb een buikfoto van mezelf geplaatst op het blote buiken topic. Was ff knutselen, maar toch gelukt.

*;
Ik heb mijn buikfoto op onze MSN-site gezet.

Hoe gaat het met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven