18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Dank voor de knuffels. Kan ze wel gebruiken..

Enerzijds zijn gedrag (zóveel steken laten vallen, zó enorm over de schreef gaan), maar anderzijds ook zeker nu de volledige des-interesse die hij nu vertoont richting zoon, de mega egoïstische opstelling die hij nu aan de dag legt, dat maakt dat ik nu eindelijk zover ben dat mijn grens bereikt is. Ik check iedere dag meerdere keren mijn mail, in afwachting van een mogelijk verzoek van hem om zoon te zien. Maar tot op heden meldt hij zich niet. En iedere dag die verstrijkt maakt me verdrietiger omwille van zoon, maar maakt me ook strijdvaardiger.

En Sanne, zoals ik al aangaf: gek genoeg is de angst die ik altijd zo heb gehad, ineens behoorlijk naar de achtergrond verdwenen. Het is er nog wel hoor, maar ik laat het niet meer toe dat deze angst me verlamt om iets te doen. Het zou nl. betekenen dat omwille van mijn angst ik niet opkom voor mijn zoon. En dat is dus exact hetgeen wat niet langer meer mag gebeuren!
anoniem_70242 wijzigde dit bericht op 02-09-2009 22:44
Reden: verwijderd uit veiligheidsoverwegingen
% gewijzigd
Je bent een KANJER !!!! (zoals je altijd tegen mij zegt maar is ook zeker op jou van toepassing hoor )
Ik ben fout geweest en heb vandaag een email naar truus gestuurd, aan de ene kant om hem te kwetsen (zo eerlijk ben ik wel) maar aan de andere kant omdat ik het zo oneerlijk vond om iemand op het vliegtuig te laten stappen die niet weet van krummel. Net dus een woedende ex aan de telefoon, truus is hier dus al een week, en heeft email gelezen en is nu boos. Volgens ex ben ik zijn toekomst aan het verpesten en ben ik een tyfus hoer (sorry angels voor taalgebruik) heb gezegd dat ik er daar nog een van kon en toen hing hij dus op. Maar niet voordat hij gemeld had dat hij het me heel, heel moeilijk gaat lopen maken (moeilijker dan ik het al heb kan niet dus tja) en me nooit, nooit meer wil zien. Truus heeft gemeld dat ze nog wel even blijft maar dan toch terug gaat want ja "zo wil ze het niet". Zoooooo hee wat is die aan het manipuleren, heeft ze steeds gedaan in mijn ogen maar dit is wel een hele duidelijke maar goed dat ziet hij natuurlijk niet. Flinke ruzie dus en denk dat het deze keer niet meer goed komt. Nou ja so be it.

Ik weet dat ik het moet loslaten, ik weet dat ik verder moet en hem en haar moet laten rusten maar pfffff zo verschrikkelijk moeilijk. Weet niet wat ik nu verder moet, niets denk ik en proberen gewoon door te ademen en te leven, voor mijn kinderen en voor krummel.

meiden
goh jij verpest zijn toekomst??

Rare man die ex van jou.... maar dat wist je al even..

Ik kan je mail begrijpen.... of het okee is..... ach, who cares,

Je moet verder, je gaat ook verder....... dat doe je al een tijdje, al lijkt het soms van niet....

Sterkte weer ik blijf steeds meelezen..
DTEEZ!
Aanvulling : bedoel dus niet meer goed komt tussen hem en mij he, natuurlijk komt het weer goed tussen truus en hem
Heftig allemaal hoor!

Hoop je nog wel dat het goed komt?

Het lijkt me dat je het wel belangrijk is om zo "normaal" mogelijk met elkaar om te kunnen gaan, oog met ook op de kinderen en toekomst.

Maar ja dat zal nu met zoveel emoties niet gemakkelijk zijn.

Ik denk dat het voor diegene die een eind aan de relatie maakt ( en daar kunnen allerlei redenen voor zijn) even zwaar is en bij hem zullen ook veel emoties zijn.

Kan me niet voorstellen dat hij alleen maar bezig is met een nieuwe toekomst en hij zal ook erg geschrokken zijn van de zwangerschap.

Soms zo jammer dat het "verhaal" maar van een kant belicht wordt, is zeker geen verwijt naar jou toe Sannemer.

Uit ervaring weet ik dat wanneer ik verhaal van 2 kanten hoor en toch meer dingen duidelijk worden.

veel sterket want je zal het zwaar hebben.
Natuurlijk heb je helemaal gelijk Unbelievable dat je dit verhaal maar van een kant hoort, en of hij het er heel makkelijk mee heeft met alles, nee daar geloof ik niets van, kan ik ook niet geloven. Maar hij is er al veel langer mee bezig en dat maakt het voor hem wel "makkelijker". Hij heeft een jaar geleden al besloten dat hij niet meer verder wil, heeft dat nooit tegen mij gezegd maar dus wel een jaar lang al afscheid genomen en zich erop voor bereid om verder te gaan zonder mij. Terwijl ik gewoon in de buurt was, dus heeft dat op een rustige manier kunnen doen. Dat de boel nu in een stroomversnelling is gekomen komt omdat hij "verliefd" is geworden op iemand anders. En ja ik denk dat hij voornamelijk bezig is met zijn nieuwe toekomst omdat dat voor hem "makkelijker" is en omdat hij dus allang al afscheid had genomen van ons huwelijk. En ja hij is zeker geschrokken van de zwangerschap, toen wij twee weken geleden bij de gyn waren en de gyn uitlegde wat er te gebeuren stond als we besloten voor een abortus zat hij openlijk te huilen. Ook mijn keuze om krummel te houden is hem rauw op het dak gevallen, hij weet niet goed hoe hij hier verder mee om moet gaan.

ja ik hoop dat het weer goed komt tussen ons, tenminste op die manier goed dat we op een normale manier met elkaar om kunnen gaan, dat is vele malen beter voor de kinderen. De boel is nu zo geëscaleerd door zijn leugens over de komst van truus en mijn email. Ik hoop dat we beide ons over onze boosheid kunnen zetten en weer redelijk normaal met elkaar om kunnen gaan, zal wel een hoop tijd in gaan zitten. We zullen zien.

meiden
quote:sannemer schreef op 03 september 2009 @ 18:40:

Ik ben fout geweest en heb vandaag een email naar truus gestuurd, aan de ene kant om hem te kwetsen (zo eerlijk ben ik wel) maar aan de andere kant omdat ik het zo oneerlijk vond om iemand op het vliegtuig te laten stappen die niet weet van krummel. Net dus een woedende ex aan de telefoon, truus is hier dus al een week, en heeft email gelezen en is nu boos. Volgens ex ben ik zijn toekomst aan het verpesten en ben ik een tyfus hoer (sorry angels voor taalgebruik) heb gezegd dat ik er daar nog een van kon en toen hing hij dus op. Maar niet voordat hij gemeld had dat hij het me heel, heel moeilijk gaat lopen maken (moeilijker dan ik het al heb kan niet dus tja) en me nooit, nooit meer wil zien. Truus heeft gemeld dat ze nog wel even blijft maar dan toch terug gaat want ja "zo wil ze het niet". Zoooooo hee wat is die aan het manipuleren, heeft ze steeds gedaan in mijn ogen maar dit is wel een hele duidelijke maar goed dat ziet hij natuurlijk niet. Flinke ruzie dus en denk dat het deze keer niet meer goed komt. Nou ja so be it.

Ik weet dat ik het moet loslaten, ik weet dat ik verder moet en hem en haar moet laten rusten maar pfffff zo verschrikkelijk moeilijk. Weet niet wat ik nu verder moet, niets denk ik en proberen gewoon door te ademen en te leven, voor mijn kinderen en voor krummel.

meiden

Ja natuurlijk is het fout, die email, je zet jezelf in een kwaad daglicht en geeft hem weer aanleiding om tekeer te gaan, te dreigen, lastig te gaan doen etc. Maar het is oh zo begrijpelijk, dat je zo'n email stuurt.

Wat me opvalt is dat die ex van je wel vaker tegen jou tekeer gaat, als er iets loos is tussen hem en miep. Ik zou ophangen als ik jou was, op het moment dat hij gaat jammeren over zijn relatie problematiek. Niet jouw probleem, jij hebt genoeg aan je hoofd. Dreigementen als ik wil je nooit meer zien en ik ga het je heel moeilijk maken, zijn echt van het allerlaagste niveau. Respectloos en je hebt dat niet verdiend. En meneer lamlul heeft wéér tegen je gelogen, wat een shithole die kerel. Waarom overal over liegen, zo laag laag laag. Karma sanne, karma! It will bite him in the ass!

En ook deze keer komt het weer goed tussen die twee, dat komt het steeds. Deze keer ook, bereid je daar maar op voor.

Natuurlijk komt het goed tussen truus en ex, maar of het nog goed komt tussen ex en mij ?? Ik weet het niet, we zullen zien.

Hij belde mij omdat het mijn schuld is/was dat ze nu ruzie hebben he, ach ik maak er een zooitje van vandaag.

meiden
tja zal ik nu eens met de billen bloot ? Heb niet alleen truus een mail gestuurd, maar ook zijn moeder en die is nu ook boos, en heb ingebroken in zijn gamesite account en daar al zijn vrienden verteld dat hij nog getrouwd is. Heb 2 dagen mijn boosheid lopen opkroppen en dat is er vandaag dus uitgekomen. pffffffffff Ben dus meer dan dom geweest vandaag, heb er gewoon een zooitje van gemaakt.

Nou ja we zullen zien wat er van komt

meiden
ach tuurlijk had je het beter niet kunnen doen.

maar tis WEL de waarheid.dus zo vreselijk fout is ut nou ook weer niet.je bent gewoon boos en vreselijk gekwetst.

en je hebt nog een heeel goed excuus;al die zwangerschapshormonen he.....

dus hijs die broek maar weer op hoor,al die blote billen zo laat op de avond

Maar toch, maar toch, nou ja ben gewoon een watje en voel me nu vreselijk schuldig. Zal iedereen gewoon met rust laten nu, en hopen dat het overwaait.

meiden
quote:sannemer schreef op 04 september 2009 @ 00:02:

Maar toch, maar toch, nou ja ben gewoon een watje en voel me nu vreselijk schuldig. Zal iedereen gewoon met rust laten nu, en hopen dat het overwaait.

meiden

Handig is het niet, je hebt denk ik alleen jezelf ermee, hem ook wel, maar vooral jezelf. Maar goed, beetje 'undercover' gaan en dan waait het wel over.

Ach, als jullie na 18 jaar om dit soort dingen nooit meer met elkaar zouden praten, dan is het een nog grotere LAMLUL (kan dat even een lettertype groter aub). Hij heeft je compleet in de hoek geduwd en buiten spel gezet, hij duwt, pusht, liegt, bedriegt etc. Er komt een moment, dat jij daar een uitspatting van krijgt. En de beste man mag dankbaar zijn, dit was een bijzonder beschaafde uitspatting, waar je je niet voor hoeft te schamen.
Mwah, misschien niet netjes, handig, verstandig of slim. Maar wel lekker om eens van je af te bijten. Waarom moet jij altijd maar de wijste zijn? Zolang het maar bij een eenmalige actie blijft, anders ga je verbittered lijken.

Na mijn eigen ervaringen van gedumpt en bedrogen zeg ik: af en toe moet je gewoon even onredelijk en niet-slim kunnen zijn.

You go girl!
Op moment van versturen voelde het ook goed, maar ja daarna niet meer. Ach zal maar denken het moest er even uit. En nu weer verder met mijn eigen leven.

En ik vind het ook hoor roller als hij me nu nooit meer wil zien, dan is het nog een grotere kleuter dan ik al dacht dat hij was. Zijn verweer trouwens over dat ze al hier is en niet na de scheiding ? Nou volgens hem zijn we gescheiden op het moment dat wij onze handtekening hebben gezet onder het concept convenant. Hij weet dondersgoed dat het dan nog niet officieel is maar voor hem wel zo makkelijk om zo te denken natuurlijk, hoeft hij niet nog een maandje te wachten voor hij truus hier heen kon halen.

Hij haalt dit weekend de kinderen op (word een heel moeilijk weekend voor me) maar misschien zien ze haar niet, zijn woorden, want ja de situatie is nu wel heel moeilijk en als ze mijn kinderen ziet word ze alleen maar verdrietig. En DAAR zit hij mee, wat het met mij doet interesseert hem geen lor, maar zij word er verdrietig van. Hoezo word zij verdrietig ????????? begrijp daar helemaal niets van.

meiden
Sanne,

Hoe erg ook, wen er maar aan dat het hem inderdaad niets doet hoe jij je onder dingen voelt. Het enige wat voor hem van belang is op de eerste plaats hoe HIJ zich onder dingen voelt, daarna komt truus en daarna de kinderen (zie je de volgorde?). Jij komt in dit lijstje niet meer voor..

Je wraakacties? Nee, wellicht niet het meest nette van je, maar...als we gaan denken in termen van 'netjes', dan loopt die zak hooi van je nog altijd mijlenver achter je. Als er íemand achterbaks en allesbehalve redelijk en eerlijk is, dan is het Mr Lamlul wel!

Dus maak je er niet te sappel om. 'What goes around, comes around', zullen we maar zeggen!
Meid, wat een fantastische actie! Denk maar zo: misschien voorkom je wel heel veel ellende voor Truus nu je haar hebt gewaarschuwd. Kennelijk liegt en bedriegt hij ook daar.

Ik vraag me wel af hoe ze het gaan doen met een verblijfsvergunning voor Truus als de definitief wil blijven. Ze kan de beslissing in Amerika afwachten of hier maar in Nederland mag ze de periode niet werken volgens mij. Wie gaat dan haar onderhoud betalen? Hij of kan ze dat zelf? Is ze nu definitief hier naartoe gekomen of alleen voor vakantie?
Ach Sanne, ik lees al vanaf het begin (soms bijna ademloos) met je mee, en wat houd jij je sterk zeg! Wat betreft je actie(s), maak je er niet te druk om. Je hebt het al gedaan en ik kan me voorstellen dat het even een lekker gevoel gaf. Ik ben ook zwanger en ik schiet bij vlagen echt om minder in een zeer onredelijke, hormonale modus ;) Het is hier al eerder gezegd: je vertelt geen leugens en die droeftoet van een ex van je is degene die er een potje van maakt en steeds de waarheid naar zijn hand probeert te zetten. Laat je niet kisten meid, en maak je druk om de zaken die er echt toe doen: je kinderen, krummel incluis! Heel veel sterkte dit weekend en dat weet je waarschijnlijk wel, maar zoek zo veel mogelijk afleiding! Laat je niet meevoeren door je emoties, ga er op uit en probeer fris en fruitig (en zo open mogelijk) klaar te staan als je kinderen terug komen van papa. Wees er voor hen, en laat, hoe moeilijk ook, je ex en zijn doos zoveel mogelijk voor wat ze zijn. Hij maakt er een potje van, niet jij! Blijf bij jezelf, hou vol!
Lieve Sanne,

Laat je niet uit het veld slaan door ex of doos! Beiden zoeken het fijn maar uit. Overigens: van harte met je besluit om Krummel te houden! Dit doe je uit liefde voor het kindje niet om ex te pesten. Hou dat maar voor je. En dat hij het anders ziet? Ach vette pech voor hem. Als hij geen kind meer met je wilde had hij ook zo mans moeten zijn en hem er of niet in moeten hangen of er een condoom om moeten doen. Want ondanks je aandoening is de kans op een kindje er toch. En dat wist hij. Waarmee ik wil zeggen: samen sex, samen verantwoordelijk. En al had het kind niet van hem geweest. Wettelijk ben je nog getrouwd dus is hij de vader! En Krummel is van hem dus hij heeft maar het ermee te doen.

Goed dus dat je jullie kind laat opnemen in het convenant. Heel heel goed! Als je al die maanden eens terugleest. Zie eens hoe je vooruit bent gegaan. Hoe je knokt niet alleen voor je kinderen maar ook voor jezelf! Geweldig!

Ik ben zo trots op je.
En voor Yaya even een aparte net zo verdiend en net zo nodig.
Zo typisch hoe mensen dingen zo voor zichzelf kunnen verdraaien en goed praten, dat het allemaal in hun hoofd 'klopt'. Hij tekende het concept en toen dacht hij: nu heb ik besloten dat het officieel is. En toen stapte miep overzee op het vliegtuig, denk dat ze er toen al was eerlijk gezegd. Wat een leugenaar, dat vind ik altijd zo erg: liegen over dit soort grote dingen, waarbij gevoelens van anderen compleet worden genegeerd. Hij voelt zich er goed bij, in zijn hoofd klopt het allemaal en nu geeft hij alleen maar om haar. En de kinderen moeten wel lief zijn hoor! Leuk voor je kinderen ook op deze manier.

Ach sanne, dit moet allemaal maar gauw voorbij zijn. Het huis. alle papieren, alle toestanden, het contact met ex voorlopig onder het vriespunt (stress, negatief, schelden) en richten op de baby.
Hi Sanne, fijn dat je de beslissing hebt genomen die voor jou het beste voelt. Het twijfelen vreet energie en die kan je beter gebruiken. En nee.....niet in boze mailtjes, die kosten je nog veel meer energie. Zit hier wel met een glimlach hoor, bij mij kriebelt het ook, maar ik heb me nog kunnen inhouden. Heel begrijpelijk dat je haar (en andere) eens op de hoogte wilt stellen wat een l*l hij eigenlijk is. Wat je ook doet, hij ziet zichzelf toch als slachtoffer en is alleen maar bezig hoe hij er er beste uitkomt. Zoals Roller schrijft, die leugens zijn nog het ergste. Je kan 10 x beter de pijnlijke waarheid horen dan te stikken in al die smerige stinkende leugens. Maar ook dat heb ik er hier niet in gekregen. Ze snappen dat gewoonweg niet.

Ex hier dreigt nu telkens te vertrekken naar zijn nieuwe lesbische internetkutvrouwtje. Ze is ziek, zwak en misselijk van het feit dat ze hier moet komen wonen en kan het emotioneel allemaal niet aan. Tegen de kinderen wordt gezegd dat hij liever naar haar was gegaan maar dat ik het convenant zo heb dichtgetimmerd dat hij niet weg kan...........de stumperd.

Meis, steek alle energie in je zelf en de kinderen, hij is je niet waard!!
Jesusminawateenflapdrol Noa, hij kan niet weg naar zijn internetbruidje vanwege jou!? Hallo, volgens mij heb je een gezin en kinders en daarom blijf je hier. Niet om een convenant. Zijn jullie ex-en ineens allemaal dement en vergeten dat ze kinderen hebben!?
Ja erg he Roller en wat denk je dat het met de kinderen doet.

Mijn dochter is erg verdrietig en denkt dat haar vader hun expres verwaarloosd zodat ze straks niet meer bij hem willen wonen(om de week dan). Als de kids straks aangeven dat ze liever hier zijn kan hij zonder schuldgevoel weg gaan. Hij praat de kinderen ook aan dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het welslagen van zijn huwelijk. Want als zij zich niet lief, leuk en aardig tegen haar gedragen komt ze zeker niet naar Nederland of, als ze al komt, wil ze misschien niet lang blijven. Ze hebben haar verjaardag in hun foon moeten zetten en er wordt ze regelmatig door vader gevraagd of ze even met haar willen chatten en haar vertellen hoe leuk en fijn ze het vinden dat ze straks gaat komen. Ze moeten ook dankbaar naar haar toe zijn want ze zegt haar baan, familie en leven daar op ten behoeve van hun. Zonder hun was vader immers al vertrokken.

Ik voel zo de behoefte om die laml*l voor zn bek te rossen...

Maar goed, Sanne zit in een nog lastiger pakket, dus ik tel mijn zegeningen.................pfffffffffffffffft
Ex heeft net de kinderen gehaald, vlak voor hij de deur uit ging heeft hij gezegd dat als truus blijft, hij gedeelde voogdij wil over de baby, want ja truus kan ook heel goed voor een baby'tje zorgen. Nou over mijn lijk, wat een vieze vuile hufter, ben nu zwaar van streek. Hij wil dit kindje helemaal niet. Dit is gewoon expres mij pijn doen, omdat ik gister die email heb gestuurd. Ben nu zo verschrikkelijk van streek. En vraag het me af, kan hij dat eisen ? Moet ik daar toestemming voor geven ? Kan ik dit tegenhouden ?

meiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven