Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Fijn dat het mee valt met je buurvrouw Kitty. Hoef je er niet je dagen voor op te nemen. Hier heb ik er al wat op moeten nemen omdat ze ziek was en niet naar het KDV kon. Dus spaar nog maar even. En fijn dat Elena ook goed groeit. En idd wel laat zeg pas over een jaar! Hier trouwens ook geen inentingen voor baby's geloof ik. Alleen voor de risico groepen die altijd al de griepprik krijgen.

Wen; ik heb een 74 gekocht. Volgens mij moet ze het daar nog wel even meer redden. En tja, anders koop ik er aan het eind van het seizoen gewoon nog een. Of dan misschien als ze er niet meer zijn een leuk vestje ofzo.
Haai!

Ben ik ook weer even..

Wen, ik ben ook van plan een 74 te kopen en indien nodig koop ik er later nog een. Maar ik heb nog geen leuke gezien.. Gister wel een heleboel winterkleertjes gekocht, zo leuk!

Ze is echt van de ene week op de andere uit al d'r 68 kleertjes gegroeid, dus even shoppen was nodig! Gelukkig had ik nog een aantal kraamcadeautjes liggen in 74.

Pff, ben moe. Chica wordt nog steeds minstens 1 keer per nacht wakker, en op mijn werk is het superdruk. Bleegh..

O en ik ben helaas begonnen met afbouwen van de bv. Inmiddels krijgt ze 2 keer kv op een dag. Het gekke is alleen dat ze daar maximaal 120 ml van wil, meer drinkt ze niet. Van de gekolfde melk dronk ze twee keer zo'n 200 ml op t kdv. Hoe is dat bij de anderen gegaan? Zou dat beter worden?

Aan de borst drinkt ze ook heel weinig, na 2 minuutjes heeft ze er al geen zin meer in. Ik ben zo bang dat ze vocht tekort komt! Hoeveel vocht heeft een kind van 7,5 maand nodig?

Ik werk weer even verder! Sorry dat ik niet op jullie reageer..
jeetje, Dieke zit nu al in de 74 en over een winterjasje heb ik eigenlijk nog helemaal niet nagedacht.

Ze heeft nu wel een heel stoer windjackie van noppies maar die kan ze in de winter vast niet meer aan.

Op vakantie in frankrijk heb ik wel een heel leuk vestje op de groei gekocht.

Ik hoop dat ze dat op haar eerste verjaardag aan kan.

bijna weekend lucia, hopelijk kan je dan wat uitrusten, hoeveel een kindje van 7,5 maand nodig heeft weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Ik ontdekte hier toch gewoon even 5 tanden bij haar gisteravond!

2 onderin en 3 bovenin.

ze maakt ook soms geluiden alsof ze een met een kunstgebit zit te knarsen ofzoiets.

zo, koffie inschenken!
Ik heb net als Hip ook nog niet over een winterjas nagedacht. Volgens mij zitten onze dametjes wat lengte en gewicht ook ongeveer hetzelfde Hip. Ik heb wel al een leuk warm vest aangeschaft en ik geloof dat een van m'n schoonzusjes ook al een jas voor Elena gekocht hebben (vraag me niet waarom??). M'n ouders hadden het er ook al over dat ze een leuke jas gezien hebben, dus ik maak me geen zorgen. Zolang het maar maat 80 of groter is wat ze kopen!

Chili, ik ben m'n dagen ook aan het sparen voor als Elena naar het KDV gaat. Ik ben erop voorbereidt dat ze dan wel 'ns vaker ziek kan gaan worden helaas.

Lucia, ik weet niet precies hoeveel vocht ze binnen moeten krijgen maar 240 ml per dag is inderdaad erg weinig. Alhoewel de kans denk ik wel groot is dat ze snel meer zal gaan drinken. Misschien kun je iets anders te drinken proberen te geven zoals water of een beetje ongezoete vruchtensap? Elena drinkt momenteel 630 ml per dag (3 flessen x 210 ml).

Alweer vijf tanden Hip, dat gaat snel. Wij wachten nog steeds op tand nummer 3!
En wij nog op tand nr 1

Ze beet me laatst wel tijdens het voeden, dus ik was wel even blij dat die tandjes er nog niet zijn.

Hip, ze had toch ook al tandjes? Of vergis ik me nu en heb je ineens een baby met 5 tanden?

Lastig hoor, met die maten. Ze moet er de hele winter mee doen tenslotte, en ik begreep dat de jasjes vlot de winkel uitvliegen.

Chili, misschien even de infolijn van het CB bellen over hoeveel vocht ze binnen moet krijgen? Als je toch de bv aan het afbouwen bent kan water geven ook geen kwaad, lijkt me.
Net weer een fles geprobeerd, 40 ml.. Schiet echt niet op!

Naast die 2 flessen krijgt ze wel nog zo'n 3 keer bv, maar hoeveel ze dan drinkt, weet ik ook niet. Alleen 's avonds drinkt ze echt goed. Zolang ze niet beter drinkt, wil ik ook niet verder afbouwen eigenlijk.. He getver, wat lastig..
Het is trouwens wel zo dat wat ze niet binnenkrijgt per fles, ze in het algemeen wel weer inhaalt aan de borst. In haar geval 's avonds dus.

Het schijnt ook dat kinderen die lang bv gehad hebben, kv vaak helemaal niet lekker vinden. Misschien is dat aan de hand?

Wil je helemaal stoppen met de bv of 's ochtends en 's avonds nog wel blijven voeden?
Lucia; haar was het ook drama met afbouwen! Ze dronk toen ook voor de eerst honger uit het flesje, ook kv. Heb toen een lactatie deskundige gebeld. Zij vertelde me wat Wen al schrijft dat ze het aan de borst weer inhalen. Daarnaast eet ze nu ook brood, fruit en groente toch? Hier zit ook vocht in en daardoor hebben ze ook minder nodig. Baby's die volledig fv krijgen, gaan hierdoor ook minder drinken, vertelden ze mij op het CB. Kan me herinneren dat Chica ook 'moeilijk'' deed in het begin om sowieso te drinken uit het flesje toch?
klopt hoor Wen, ze had al een poosje haar ondertandjes.

Laatst had ik al wel het idee dat haar boventandjes ook door begonnen te komen.

Ik stond alleen erg te kijken dat die er opeens al helemaal zaten en ook nog een hoektand erbij.

vind het zoveel opeens in zo´n klein mondje.

ik heb echt geen verstand van bv, fv en afbouw enz, vrees dus dat ik daar niet echt in kan helpen.

Merk wel dat sinds ze redelijk wat erbij gaat eten haar flessen inderdaad niet altijd meer helemaal leeg gaan.

Volgens mij zitten Elena en Dieke precies op dezelfde lijn Kittycat.

laatste keer bij het cb was ze 71 cm en 9,4 kg.

van de week ging er hier bijna een hele tomaat in.

zij liever dan ik maar blijkbaar smaakte het goed!

stormt het bij jullie ook zo

mijn vraagteken en andere symbolen liggen weer eens door de war.

kan geen vraagteken vinden nu, sorry
Hallo!

Ja, ik weet dat het er dan via de bv wel weer in gaat, maar dat helpt niet echt als je wilt afbouwen.. Ging Yuna uiteindelijk vanzelf meer drinken van de fv?

Thuis bij mij drinkt ze het minst van de fv, bij mijn man en op het kdv veel meer. Daar krijgt ze nu een fles afgekolfde melk(200 ml) die gaat helemaal op, en een fles fv en die gaat dus maximaal voor de helft op.

Ik wil eigenlijk helemaal wel stoppen op den duur, maar niet voordat ze goed drinkt!

Bedankt voor het meedenken!
Geen dank. Ik vond het zelf toen ook erg vervelend. Werd er onzeker van. Yuna dronk bij mij idd ook het minste kv uit een flesje. Bij vriend en op het KDV ging het wel beter. Wat ik toen gedaan heb ik haar in de wipper zetten en dat hielp weer een beetje (ander setting). En ja, langzaam ging ze steeds iets meer drinken en hoefde ik 's avonds nog maar 1x te voeden ipv 2x (plus dus nog de ochtend voeding). Ik wilde alleen 's avonds en 's ochtends gaan voeden maar dit werd dus een tijdje nog een keer extra om bij te voeden. Dit was op advies van een lactatie deskundige.

Trouwens; naast de bijvoeding, krijgt Yuna nog 3 flesje, in totaal ongeveer 600 cc. Verder soms wat water en de rest van het vocht komt uit de bijvoeding. Dus als chica 2 x 120 drinkt + nog 2x bv dan is het volgens mij ruim voldoende hoor.
Ik heb hier een heel, heel verdrietig Bloemetje. Ze is al sinds dinsdag bloedchagrijnig, huilt om van alles en nog wat. En op het KDV waar ze vanmiddag voor een keertje was, had ze alleen maar gehuild en verder drie keer geslapen, ze wilde niks. Net ook weer, ontroostbaar. Ze ligt nu tegen me aan te slapen in de manduca-draagzak, ze wilde zelfs niet in de doek. Zouden het nu dan toch eens tandjes zijn? Ik hoop het wel, want anders weet ik ook niet wat er aan de hand is... zo zielig dit!
ik gok echt op tandjes!

wij hadden dat hier vorige week ook, geen idee wat er aan de hand kon zijn.

alles geprobeerd en nagekeken enz enz maar ze bleef huilen, jengelen enz.

paar dagen later waren er opeens 2 kleine boventandjes zichtbaar

Dieke vind het dan altijd wel lekker om zo´n bijtring uit de koelkast te hebben.

Hoop dat het snel over gaat, het is zo zielig en frustrerend he..
Nu ook één rood wangetje, dus ik zet mijn geld ook op tandjes Paracetamol hielp gelukkig (toen wist ik nog niet wat er loos was), straks de Dentinox maar inzetten.

En zul je altijd zien he, vriend komt thuis en ze is rustig
En Wen? Al een tandje in zicht? Ik herken het gedrag (gelukkig) niet maar ik heb wel gehoord dat het vrij normaal is als er tandjes aankomen dus ik hoop dat ze snel doorkomen.

Prettig weekend allemaal.
Nog niet, we wachten vol spanning af
Hallo allemaal,

Dit topic helemal gemist! Ik schrijf nu in het topic over februari, terwijl onze dochter van 19 januari is. Jullie kennen elkaar vast al vanaf de zwangerschap en misschien al vanaf het stoppen met de pil, maarre... mag ik ook meeschrijven?

Lucia, even over jouw vraag: het kan natuurlijk zijn dat er in flesvoeding meer 'voeding' zit, waardoor jouw dochter eerder vol zit. Op het cb zeiden ze tegen mij dat dochter zo'n 500 ml op een dag nodig heeft, maar of dat gaat om de voeding of om het vocht.. ik weet het niet. Als je dochter tevreden is met 240 ml flesvoeding en wat extra bv, zou ik me geen zorgen maken (het scheelt zo'n stuk nu de 2e er is! Ik ben nu veel makkelijker;) ). Lekker rustig doorgaan met afbouwen als je dat wil, en als je dochter honger heeft, drinkt ze echt wel meer uit de fles. Evt kan je haar gewicht in de gaten houden, of zelf het cb bellen voor wat zekerheid? Ons meisje krijgt nu volledige flesvoeding: 1 papmaaltijd (200ml) en 2 flessen (1 van 200 ml en 1 van 120), dus ik kom net aan de 520 ml. Daarnaast krijgt ze 1/anderhalf stuk fruit, +-halve boterham, een liga, groentehap en yoghurt. In die producten zit ook vocht. Ik weet niet of jouw dochter ook al dit soort extra voedingen krijgt?

Wat tandjes betreft: sinds afgelopen weekend komen ondertand 1 en 2 tegelijk door, en nu ook gedeeltelijk zichtbaar (en goed voelbaar, au!). Gisteren de eerste tandenborstel gekocht, hihi. Ze is er even 3 nachten van slag van geweest, maar verder geen klachten, zo'n lief en stoer meisje! Het schijnt ook dat de klachten overdag meevallen omdat ze dan meer rechtop de dag doorbrengen, als ze liggen schijnt het echt zeer te doen, en dan ook nog eens geen afleiding in zo'n donkere slaapkamer... zielig!
O ja, even voorstellen: Ik ben Hebri, ben 30 en heb een zoon van 3,5 en een dochter van 7,5 mnd. De oudste is een echte banjer, en ik lach me dood om alle gekke en wijze uitspraken die hij doet. De jongste lacht altijd, is dus heel vrolijk tegen alles en iedereen, eet goed, slaapt goed.. zo kan je er wel 10 baren! (alleen ontbreekt het dan aan geld en ruimte)

Gisteren toen ik dochter op bed legde voor het eerst tegen zoon gezegd: kun je alsjeblieft even je mond houden? Hihi.. sorry, maar als ik bij de beeb de lampen uitdoe, zachtjes een nachtzoen geef en welterusten zeg, wil ik niet ondertussen aan de oudste uitleggen waarom (tja, die leeftijd begint dat kennelijk) gras gras is.... en met het antwoord: 'daarom', is hij niet tevreden.... wel lachen hoor. toen dochterlief op bed lag heb ik het hem ook uitgelegd dat het zo groeit, water zon etc. en dat mensen het gras noemen...
Goedemorgen! Hier lekker vroeg dag de laatste weken. Yuna wil echt niet meer slapen na de eerste voeding. Pas later weer rond half 10 of zelfs nog later. Dus nooit meer uitslapen, nog even wennen hoor.

Wen; hoe is het met Bloem? Nog verdrietig? Is er al een tandje? Hier nog steeds geen tandjes.

Hebri; leuk dat je mee gaat schrijven. Het is soms even rustig maar wel erg leuk om verhalen te lezen over kindjes die even oud zijn
Welkom Hebri, leuk dat je mee schrijft.

Klinkt ook als een lekkere drukke bedoening bij jou

Hoe gaat het Wen, ben inderdaad ook benieuwd of er al tanden in zicht zijn?

In ieder geval hoop ik dat Bloem een beetje opgeknapt is.

Ik merk wel dat als het eenmaal begonnen is die tandjes dat het dan ook snel gaat.

tenminste... hier.

zo heb je er 5 en ik heb gisteren de 7de volgens mij al ontdekt die door gaat komen.

Op dit moment is ze vooral druk met proberen te gaan staan.

Kruipen naar voren is blijkbaar erg moeilijk voor haar.

Ze zit maar op haar knieën met haar kont heen en weer te schudden terwijl het schuim op haar kin hangt.

Op den duur komt ze dan met veel pijn, moeite en schuim dan wel naar voren.

Het liefst wil ze zich toch gewoon ergens aan optrekken en gaan staan.

Als je haar dan helpt gaat ze met grote stappen ( alsof ze zwaar bezopen is ) opeens de vaart erin gooien en recht op haar doel af.

de box moeten we hier ook echt gaan laten zakken nu.

Ook daaraan wil ze zich optrekken en tot nu toe blijft het gelukkig nog bij op haar knieën zitten en soms haar kont wat omhoog gooien.

Ben alleen bang dat dat niet meer zolang gaat duren op deze manier.

Sinds kort heb ik kippen zoals jullie weten.

Ik had ooit eieren gekocht via marktplaats en laten bezorgen bij mijn broer.

Zijn kippen hebben die eieren uitgebroed en vervolgens heb ik heel leuk 5 jonge kippetjes gekregen.

Ik ben er sinds een paar ochtenden ( lees; 5;30 ) achter dat er ook 2 hanen bij zitten....

ik gok dat mijn buren dat ondertussen ook weten.

Verder de grote vraag....

wie is nou de moeder, de kip die de eieren gelegd heeft of de kip die ze uitgebroed heeft en vervolgens opgevoed?

ik kom er niet uit.

Hier is de wind gaan liggen en de zon schijnt dus....

fijne zondag!
Chili, ook wel lekker als het rustig is, ik ben niet zo'n dagelijkse schrijver, maar inderdaad leuk om te lezen, en misschien kan je nog wat tips krijgen over van alles! Dat wordt vroeg uit de veren bij jou.. maar ach.. dat went....

Hip, hihi, hier ook zo'n wiegdame, die kont omhoog (als ze met haar voeten tegen de spijlen van de box aanzit, op de grond lukt het nog niet) en boos als niet lukt wat ze wil! Het gaat opeens heel snel he, die tanden, maar ook de ontwikkeling vind ik, als ze opeens dat kruipen door hebben gaan ze meteen als een speer, als ze kunnen optrekken, doen ze dat hele dagen... en zo blijft het doorgaan. M'n zoon heeft 2 weken terug een fiets gehad zonder zijwieltjes (daarvoor had hij een iets hogere fiets met zijwielen maar kon hij zijn voeten niet op de grond zetten), en nu fietst hij al heel netjes rechts op de straat, steekt zelfs zijn hand uit! Huh?! Ik heb hem nog niet gezegd dat hij dat moest doen, gewoon afgekeken van anderen... maar wat een beheersing en evenwicht! Dat wordt weer lekker als dochterlief stevig kan zitten... volgende maand ofzo? Kunnen we op de fiets boodschappen doen!
Jeetje Hip wat een boel tanden al! Hier nog steeds niks... en wat een beweeglijk meisje heb je zeg. hahahaha ik zou er als buur niet echt blij van worden. Wat ga je er mee doen? Naar de kinderboerderij?

Hebri; hoe is dat bij jou dan? Met twee zal het helemaal wel weinig slapen zijn?

Wil nog een mama fiets gaan kopen. Heeft er iemand tips??
Tanden? wat zijn dat?

Ondanks de ellende vorige week nog geen tand te zien hier...

Hoi Hebri!
Wen: vriend is hier paar dagen weg en is de tandenborstel vergeten. Yuna was er al mee aan het spelen, ze zal wel snel tandjes krijgen ;). Hier dus ook nog niks, wel rode billetjes. Gaat het weer beter met Bloem?
Welkom Hebri! Poeh, Dieke heeft inderdaad al een aardige mond vol tanden Hip, als het er al 7 zijn. Ik hoop dat jullie geduld met de tandjes binnenkort ook beloond wordt Wen en Chili.

Bij Elena zijn nummer 3 en 4 bijna door. Ik zie al een wit randje. Leuk trouwens, die kuikentjes. De hanen misschien wat minder inderdaad.....

Elena is nu ook volop aan het kruipen. Zelfs 's nachts... Tenminste, dat probeert ze. We hebben haar al een paar keer 's nachts aangetroffen op haar knieen en handen in bed (in slaapzak) en dan is ze erg geirriteerd dat ze niet vooruit kan komen! Vannacht hoorde ik haar weer allerlei geluiden maken, maar ik ben m'n bed niet uitgeweest om te kijken. Vanmorgen lag ze dwars in bed.

Afgelopen zondag hadden we een reunie van de zwangerschapscursus die we vorig jaar november gedaan hadden. Wel leuk om de andere babies van Elena's leeftijd te zijn. Soms zijn de verschillen verbazendwekkend groot. Verder weinig nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven