Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook wel lachen om je haantjes Hip! Wel makkelijk, zo'n wekker

En verder, de eileggende kip is de (ei)donor, de broed- en opvoedkip is de moeder, denk ik.

Bloemetje gaat zelf zitten! Ze ligt op haar buik, werkt haar knietjes onder zich alsof ze gaat kruipen (maar duh, kruipen doet ze natuurlijk niet), en duwt haar bovenlijfje omhoog tot ze op haar billen zit. Eén beentje naar voren en tadaa! Ik had toch altijd gedacht dat zelf gaan zitten anders zou gaan, meer vanuit kruipen of zo, maar zo kan het ook natuurlijk.

Grappig hoe elk kind zijn/haar eigen route heeft met dingen leren. (en stiekem vind ik het helemaal niet erg dat ze gewoon op het kleed blijft, nog even rust voor mama )

En laat die tandjes ook nog maar even wegblijven hoor, kan ze ook niet echt gaan bijten. Oh, de billen gaan trouwens wel de lucht in op het aankleedkussen, heel irritant, trek je de luier aan om hem dicht te doen, schiet hij ineens onder de billen vandaan!

Chili, ik begreep dat het enige aan een mamafiets wat echt anders is, de dubbele standaard is. Dus als je geld wilt besparen zou je ook een gewone stevige fiets kunnen kopen en er een dubbele standaard op laten monteren natuurlijk. Verder geen tips, want ik hou niet van fietsen helaas!

Lucia, hoe gaat het nu met de flesjes kv, drinkt ze al wat meer overdag? En was het niet jouw man die een nieuwe baan zocht destijds, is hij happy met zijn nieuwe plek? (sorry als het iemand anders was, het is al een tijdje geleden maar vroeg het me ineens af)

Sam, hoe is het bij jou? Al een tijdje niet meer van je gelezen, gaat het goed bij jullie? En anderen die al een tijdje niet meer geschreven hebben, ik ben beniehieuwd!
De babies hier hebben het maar druk! Chica probeert ook vanalles maar echt kruipen, staan of zelf gaan zitten lukt nog niet. Zij houdt zich vooral bezig met haar tanden.. Boven komen ze opeens alle 4 tegelijk! Je ziet al 4 witte streepjes zeg maar, maar er steken er pas 2 een stukje uit. En ook de laatste ondertand zit er al. Dus de teller staat op 8(!!).

Lief dat je het vraagt Wen, zijn baan bevalt prima! En 4 dagen werken ook! Lekker een dagje thuis met Chica vindt ie heerlijk.. En maar pronken met haar in de stad..

De kv drinkt ze op het kdv helemaal op, alleen thuis niet haha.

Mn accu van mn laptop is bijna op, schrijf straks meer!
hai, hai,

wat wordt er ineens weer lekker veel geschreven?!

Ik lees dat een aantal van jullie aan het afbouwen zijn met bv? En ook dat veel kindjes minder gaan drinken. Verschil in wel of niet zitten en kruipen. Toch grappig...

Björn zit nog niet los. Heeft hij gewoon geen zin in want hij wil gewoon alleen maar kruipen/tijgeren.. Als je hem op de bank zet of op een stoel blijft hij heel even zitten maar laat zich dan snel weer omvallen. Ook zit hij eventjes in de kinderstoel. Maar dan echt alleen voor eten want verder vindt hij het verschrikkelijk om vast te zitten.

Qua kleertjes heeft hij soms al 80! aan. Hij wordt zo ontzettend lang ineens. Komt al bijna boven de maxicosi uit met zijn hoofdje. Toch laat ik hem daar nog lekker in hoor. Het nekje is echt nog niet sterk genoeg voor een grotere stoel. Ook al is het vooruit kijken natuurlijk leuker. Hij moet er minstens tot een maand of 10 in de maxicosi denk ik.

Vorige week een kleine aanrijding gehad met de auto. Gelukkig zonder kids maar wel een redelijke klap waardoor de airbags er ook uit kwamen. De auto is helaas niet meer te maken. Dan schrik je toch wel en zeker als de kleintjes erin hadden gezeten.... M.a.w. nu besef ik nog beter dat Björn voorlopig nog in de maxicosi blijft.

Door de kapotte auto vorige week ook voor het eerst een stukje gefietst met hem in het stoeltje voorop. hij vond het helemaal geweldig.

Melk zitten we nu in principe op 3 maar hij wil niets anders drinken. Hij laat vaak wel wat melk staan maar soms wil hij ook nog een 4e fles.. Standaard krijgt hij nu een hele boterham en een groot stuk fruit (bijna hele banaan) en een grote pot warm eten of vers. Vaak hapt hij van alles nog mee met ons. Ook als hij heeft gegeten. Tussendoor soepstengel, liga, broodkorst....

tot snel.. ff weer wat doen.

groetjes nikiet
Pluk de dag!
Jeetje wat is er veel geschreven!

Lucia, Lekker als je man een papa-dag heeft he? Kan je mooi een lijstje klaarleggen met boodschappen ;)! Helaas is dat van mijn man op (van de oudste) en nu hebben we er niet voor gekozen, wie weet als zoonlief naar school gaat in april dat hij dan maandagmiddagen vrij neemt ofzo (bij ons zijn de kleuters op maandagmiddag ook thuis).

Wen, wat knap van dochterlief! En dat kruipen komt vanzelf, zo is het ook wel makkelijk! Ook al zo'n beweeglijk kind, ik doe nu een speeltje in haar hand tijdens verschonen, blijft ze iets beter liggen!

Kittycat, leuk he, dat gekruip/gedraai 's nachts! Wij vonden onze dochter vnamorgen op haar buik met haar hoofd richting deur, terwijl we haar gisteren op haar rug, met hoofd richting raam hebben gelegd.... hihi, en dan doe je de deur open en kijk je haar recht in het gezicht, big smile bij haar (en bij mij, hihi).

Chili, hihi, tja, als ze al gaat oefenen! En man zwarte tanden als hij thuiskomt? ;)

Hier ook alles goed, de boventanden zijn ook al bijna door denk ik, maart nog niet helemaal. De stand staat nu dus op 2. Verder rolt en draait ze overal heen, maar kruipen of zitten doet ze nog niet zelf. Als je haar tegen de bank zet, blijft ze even zitten, maar nog niet zo stabiel dat ik ermee op de fiets kan, jammer....maar goed, ze is ook nog geen 8 mnd, dus het komt vanzelf.

Chica, jij vroeg wat over slapen: Met 2 kids best te doen hoor! Enne.. je went er wel aan, als je er regelmatig uit moet. Zoon sliep al aardig door, maar begon in oktober (dus toen ik 6 mnd zwanger was) weer elke nacht wakker te worden tot 3 a 4 keer toe. Zoo aan het dromen! Zelfs ervoor naar het consultatiebureau gebeld. Hij werd dan echt panisch wakker door spoken, krokodillen, vogels in zijn kamer, of dan droomt hij dat ik in de bus zit en hij nog bij de halte staat (terwijl we tot dan toe nog nooit met de bus waren geweest. Inmiddels wel, en meteen uitgelegd dat zo'n situatie nooit voor gaat komen), of dat een grote Bert en Ernie zijn kamer in willen en dat mag niet.... blablabla. Dat heeft bijna een jaar geduurd, nacht in nacht uit. Momenteel gaat het dus een stuk beter, gemiddeld 1x per nacht wakker, en met een aai over de bol of hem of de dekens opnieuw op bed leggen slaapt hij wel verder, maar ja, je moet er dus wel uit... dochter slaapt al sinds week 12 elke nacht door, dus prima zo! (hopelijk heeft ze niet zoveel fantasie als haar broer, hoewel, het levert vaak wel leuke uitspraken op!). Als het zo blijft teken ik ervoor! En ach, als ze 14 zijn, zijn ze niet uit bed te krijgen, dus... nog 13 jaar te gaan ;)
sorry, steeds geen reacties van mij. internet blijft een probleem in t nieuwe huis. zit nu stiekem op t net van de achterburen, maar dat gaat alleen als ze daar de schuifpui open hebben, haha! op t werk durf ik niet in te loggen.

tanden hebben we hier nog niet, wel het gekwijl en gepiep. oudste had ze ook pas met 10 maanden, dus verwacht ook nog niks.

verder stapt uk aan de hand, kruipt hij de hele kamer door,razendsnel en kan hij zelf gaan zitten. Hij gaat al een paar weken mee op de fiets, echt heerlijk. Verder is het echt een ontzettend beweeglijk kereltje! ik heb hem al van de onderste traptrede kunnen plukken!oudste was een heel rustig kind, die kon uren op een kleedje spelen. Uk kan ik nog geen seconde uit het oog verliezen. Hoe vaak ik hem al onder het bankstel vandaan heb geplukt, en een lol dat hij dan heeft.

praten en geluid maken doet hij weinig. ik oefen druk met mama....maar ik vrees dat hij daar nog lang niet op gaat reageren!

vanmorgen heeft hij bloed moeten laten prikken. HIj blijft toch wat achter in de groei en heeft regelmatig enorme buikpijn. Nu dus toch het vermoeden van een koemelk allergie. Volgende week krijgt hij een afspraak om een eliminatie(???) dieet op te starten. Hij zit nu in maat 68.

Ik ben al op winterjassen jacht geweest, maar nog niet geslaagd. Zag wel bij esprit online net een leuke dus ik denk dat ik die maar bestel. Hij heeft wel zijn eerste "schoenen"Bobux slofjes, want zijn sokken doet hij steeds uit.

Nou ik hoop snel weer te komen reageren en wat foto s te kunnen plaatsen, want ik baal behoorlijk dat ik niet meer online kan. Vind het nog steeds erg leuk om hier te lezen en schrijven hoor!

doei!
Hi,

Golfje, jij ook al een lopertje! Wat zijn de kinderen hier allemaal enorm snel! Normaal beginnen kinderen daar met een jaar toch eens mee? Hier al met 7-8 maanden! Bizar!

Hebri, welkom hier!

Nikiet, flinke vent hoor! En hij eet veel! Chica eet ook wel goed, maar eigenlijk niks tussendoor. Komt er helemaal niet van.

Wen, lekker hoor dat ze nog geen tandjes heeft. Mis je niks aan! Ik wel wel blij dat ze hier altijd met 2 of meer tegelijk komen, ben je er ook maar snel vanaf, want ze heeft er een hoop last van!

Hip, lekker van die kukelende hanen!
Snik, snik moest net bloedprikken met Yuna omdat ze nog steeds verhoging heeft. Echt zielig... duurde ruim een half uur omdat ze bloed uit haar hiel moesten halen. En Yuna maar huilen, ze was helemaal overstuur. Na drie keer prikken hadden ze eindelijk genoeg. Nu hopen dat alles goed is!
och wat zielig!!

Ga haar maar lekker verwennen vanmiddag met een heleboel kusjes en knuffels.. Waar wordt ze nu op getest?
ach arme Yuna..

inderdaad platknuffelen en kussen maar dat ben je vast al de hele tijd aan het doen

hoe bevalt het nieuwe huis verder golfje, buiten het gebrek aan internet dan.

leuk al die verschillen in tandjes, kruipen,lopen enz.

het gaat allemaal zo ontzettend snel.

Dieke is gewoon al bijna 8,5 maand, niet te geloven.

Ik heb ooit een jasje op kleertjes.com besteld.

was een stoer jackie van Noppies, misschien zitten daar ook leuke winterjasjes tussen.

Wen, bedankt voor de oplossing van het "ei probleem" ik denk inderdaad ook dat het zo zit

helaas nog steeds geen ander huis gevonden voor de haantjes.

Vanmorgen alle kinderboerderijen hier in de buurt gebeld maar zoals ik al dacht, ook geen interesse.

Gisteren kreeg ik nog een konijn aangeboden, dus ik opperde om te ruilen tegen 2 hanen,

nou! 1 konijn tegen 2 hanen, dat is toch een harstikke goede ruil ?

maar helaas, ook dat ging niet door.

Hier schijnt het zonnetje lekker dus ik denk dat ik straks maar eens naar het strand wandel, kan ze daar ook gelijk eens kennis mee maken.

hoe is het trouwens ooit afgelopen met die weggelopen kat Wen?

nooit meer iets van vernomen ?

Nikiet, wat een schrik zeg met je auto.

Blij dat de kindjes er niet in zaten natuurlijk maar met jou ook alles goed ?

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor een fiets, het lijkt me zo leuk om te gaan fietsen met haar.

Heb alleen hier ? ooit een verhaal gelezen over iemand die ook ging fietsen met een baby'tje wat eh niet "goed" afliep om het maar zo te zeggen.

Dat verhaal krijg ik toch niet uit mijn hoofd.

Er is iemand wakker zo te horen, tijd om wat te gaan doen dus.

Fijne middag!
He Hip,

Dat heb ik ook gelezen, maar volgens mij was toen iemand gaan fietsen met een baby van 4 (!!) maanden.. De stoeltjesfabrikanten zeggen vanaf 9 maanden en het advies is ook om pas te gaan fietsen als je kind zelf kan gaan zitten.

Ik heb Chicia bij wijze van test laatst eens even in het zitje van de winkelwagen gezet en daarin zat ze heel goed! Geen enkel probleem. Liep ik dus voor niks met een voor de zekerheid meegenomen maxicosi. Nu ze zo goed zit zou ik haar best goed vastgezet in een fietsstoel mee durven nemen, maar voor de zekerheid wacht ik toch maar tot ze 9 maanden is. Alleen zo jammer dat het dan slecht weer wordt!
't Gaat om de stevigheid van de ruggegraat bij het fietsen, omdat die heel wat klappen te verduren krijgt. Die is pas rond 9 maanden echt stevig genoeg daarvoor. Bloem gaat zelf zitten, maar die gaat nog lang niet in een fietsstoel, ik ben nog steeds ernstig onder de indruk van dat verhaal.Bij het boodschappen doen zit ze lekker op mijn buik of rug

Arme Yuna! Hopelijk weten ze snel wat er aan de hand is en is ze snel beter. Testen ze op kinkhoest? Lekker verwennen vandaag

Nikiet, wat een schrik zo'n aanrijding. Had jij niets? Nou ja, ook al is er alleen blikschade dan nog sta je te trillen na afloop. Stond de maxicosi in de auto? Want dan moet je eigenlijk een nieuwe kopen toch?

De poes is nog steeds weg, die heeft vast een muizenparadijs gevonden ergens in de buurt, of hij is weer naar zijn oude huisje (maar het baasje zit in een verzorgingstehuis

Ik zou bést twee hanen willen Hip, maar ik ben bang dat dat niet helemaal is wat jij in gedachten hebt voor de beestjes
Lucia, 't jasje is trouwens van Babyface, niet van Noppies! (dat zoekt wat makkelijker )
haha, ik wilde t al vragen, want van noppies kon ik t niet vinden.

thanks!
eh nou....

ik ben al zo ver dat degene die mijn haantjes wil, ze meekrijgt en ik dan niet ga vragen wat hij of zij ermee gaat doen.

De kans dat iemand ze voor de gezelligheid wil is wel heel erg klein.

Ik heb ze dus een poosje geleden al op marktplaats gezet maar nog geen reacties.

Heeft een van jullie kindjes al waterpokken gehad ?

Vandaag zit Dieke een beetje onder de bultjes, vooral in haar gezicht.

Het zouden muggenbulten kunnen zijn maar ze slaapt onder een klamboe, dat lijkt me dus bijna van niet.

Verder merk ik eigenlijk niks aan haar, behalve dat ze niet echt wil slapen vandaag.

Ze moet toch moe zijn want we zijn vanmiddag voor het eerst naar het strand gewandeld.

Was ik van de week al van plan maar toen sloeg het weer zo lekker om.

Vandaag dus met haar voetjes in het zand en met haar tenen in de branding, spannend!
Wat heerlijk, lekker op het strand en voetjes in de zee!

Hopelijk heeft het niet doorgezet met de bultjes? Hier was voor de vakantie een waterpokkenepidemie op het kdv, ik heb Bloemetje toen meer thuisgehouden omdat het voor die hele kleintjes toch wel gevaarlijk kan zijn (en ze bij doormaken voor het eerste jaar, het later nog eens kunnen krijgen, schiet dus nog niet op ook). Gelukkig nog niet gehad dus.

Joehoe! Waar ik me gisteren afvroeg of wij de eerste tandeloze puber zouden krijgen, voelde ik vanochtend een puntje in haar onderkaakje. Het eerste tandje is gearriveerd

(en ik ben voor het eerst weer ongesteld geworden. Had al een paar dagen zo weinig voeding dat Bloemetje zo'n beetje om de anderhalf à twee uur wilde drinken, ook 's nachts , dus ik vermoedde al wat. Zal snel wel weer beter worden dan!)
hier is ook een ienimini piepklein eerste tandje erdoor gekomen ( op 9-09-09-09). Precies een uur nadat ik hier had getypt dat hij nog niks had en ik ook nog niks verwachtte voelde ik iets scherps.

Ongesteld hier gelukkig nog niet. Bij oudste werd ik het pas weer toen hij alweer 11 maanden was, dus daar hoop ik nu eigenlijk ook een beetje op. Ik heb wel vorige week de nuva ring in huis gehaald, zodat ik daar me kansterten zodra ik ongesteld wordt.

Ik was degene van dat enge fiets verhaal. Oudste durfde ik ook echt niet op de fiets te zetten met 8 maanden, maar uk is zo ontzettend sterk dat ik het nu wel aandurf. Wel stut ik hem nog met de verkleiner uit de maxi cosi, geeft hem nog wat extra stevigheid al heeft hij dat eigenlijk niet nodig. En met twee kids gaat even op de fiets echt stukken sneller als met de auto. Inderdaad daarna in de winkel kar. Of oudste wil hem in het kleine karretje rondrijden, dan pak ik een mandje. Ze hebben dan echt samen de grootste lol, sjeesend door de winkel.

Uk heeft hier vorige week ook bloed moeten prikken, maar hij werd in zijn vinger geprikt. Vreemd dat dit zo wisselend is. Is de uitslag van Yuna al binnen?Ik moet woensdag bellen, dan heb ik ook een afspraak over het starten van het dieet, om t achterhalen of hij nu inderdaad koemelk allergie heeft.

Het nieuwe huis bevalt overegins supergoed, ruimte geeft gewoon echt rust, heerlijk!! Nu ga ik gauw even een cadeautje bestellen voor vriend, die is morgen jarig! Hij wil naar de efteling, dus ik ga even een bon in elkaar flansen en kaartjes voor de theater voorstelling van Het zandkasteel bestellen, hij liet vallen dat hem dat leuk lijkt met oudste. Ik heb al een taart geknutseld en met de kids een cadeautje gehaald, dus dan ben ik er helemaal klaar voor!
Hey, meerdere tandjes gesignaleerd lees ik. Chica zelfs al 8. En Bloem kan al zelf gaan zitten, knap hoor!

Nikiet, wat eng die aanrijding met de auto. Zo te lezen alleen maar materiele schade gelukkig.

Hebri, wat een verschillen in slapen zeg tussen je zoon en dochter. Fijn dat je dochter zo goed slaapt.

Hip, heb je al een adres gevonden voor je haantjes?

Golfje, ik ben zo jaloers op alle ruimte die je hebt in je nieuwe huis. Ik kan me voorstellen dat dat rust geeft. Lijkt me heerlijk.

Hopelijk zijn de uitslagen goed bij je Uk en Yuna en kan er makkelijk iets aan gedaan worden.

Hier alles prima. Afgelopen week had ik het even helemaal gehad. We zouden een weekend weggaan met m'n schoonfamilie, het hele huis stond op z'n kop en ik had geen tijd om schoon te maken of zelfs maar de tassen te pakken. Stress dus. UIteindelijk heb ik besloten om afgelopen vrijdag dan maar vrij te pakken en dat was heerlijk. Het hele huis een keer goed gepoetst en opgeruimd en op m'n gemak kunnen inpakken zodat ik 's avonds met een goed gevoel kon vertrekken. Het weekend verliep ook goed. Het was een keer prachtig weer dus we hoefden niet de hele dag met Elena binnen in het hotel te blijven maar we konden naar buiten waar ze lekker kon kruipen.

Tandjes nummer 3 en 4 zijn inmiddels gearriveerd en ze eet nog steeds alles wat je haar voorzet. Tijdens het ontbijt in het hotel afgelopen weekend genoot ze volop van het brood, pannekoeken en gebakken ei!

Vanavond komt m'n zus naar ons. Ze blijft 2 nachten en aanstaande donderdag ga ik met haar en Elena naar m'n ouders toe. Ik blijf dan tot zaterdag en laat Elena een weekje bij m'n ouders. Zij brengen haar een week later op zaterdag terug en die week daarna gaat ze naar het KDV. M'n ouders willen trouwens ook met haar gaan fietsen. Zelf heb ik een beetje m'n twijfels. Zitten doet ze goed genoeg en ze is ook alweer 8,5 maand maar mij lijkt het zo moeilijk om een goede balans te houden als je fiets met een kind van zo'n 10 kg. Ik heb gezegd dat ze maar kleine stukjes mogen gaan fietsen. Gelukkig wordt het wel weer mooi weer zie ik. Nou, ik ga nog even kijken op Hyves en misschien dat ik er nog wel een paar foto's op zet als ik tijd heb.
Jee Wen, een tandje! En bij Golfje ook al.

Hip, zijn de waterpokken nou doorgebroken of waren t toch muggenbulten? Bij Chica is er weleens een mug in de klamboe geslopen en toen zat ze daarna onder de bulten, sneu!

Poeh Wen, wat een nachten.. Gaat dat nu weer beter? Ze kan ook last hebben gehad van haar tandje, dat doet vooral 's nachts zeer.. Hier hadden we ook zulke nachten met het doorkomen van tandjes.

Kitty, lekker zo'n weekend weg! En volgende week dus een weekje zonder Elena? Fijn dat je weet dat dat gewoon goed gaat. Tuurlijk is dat fietsen spannend, als je het echt niet ziet zitten, vraag je toch of ze nog even willen wachten?
Golfje, lekker dat het nieuwe huis zo goed bevalt. Heerlijk he, meer ruimte? Al moet ik zeggen dat de ruimte hier destijds vrij snel verdween in een soort mysterieuze Bermuda-driehoek. En er stonden ineens allerlei spullen voor in de plaats, heel gek...

Nog gefeliciteerd met je vriend!

Laat je weten wat er uit het onderzoek komt? En Chili, weet je al meer over Yuna?

Ik kan me niet voorstellen dat Bloemetje al bijna op de fiets mag. Zo'n klein prulletje in zo'n stoeltje.. nou hou ik niet van fietsen en al helemaal niet als het koud is, maar ik begin toch haast te twijfelen of ik niet toch een stoeltje moet gaan kopen voor straks. Hoe eng ik het ook vind

Elena, fijn dat je toch met een goed gevoel een weekendje weg kon gaan. Heb je lekker uit kunnen rusten?

Eens met Lucia, als je het fietsen nog wat eng vind, kun je ze natuurlijk ook vragen om het nog niet te doen. Vind je het niet leuker om zelf de eerste keer met haar te gaan fietsen?

Lucia, de nachten gaan hier nu ietsjes beter. We hebben ook wel pech gehad hoor, eerst was ze verkouden, toen kwam het tandje er achteraan, daarna mijn productiedip ivm ongesteldheid, en meteen er achteraan werd ze weer snipverkouden. Zonder tussenpozen allemaal. Sinds gisternacht wordt ze niet meer steeds huilend wakker van het volle neusje, dus dat slaapt alweer iets beter. Ik hoop wel dat we snel weer teruggaan naar onze normale nachten!

Ze ligt nu trouwens tijdelijk weer bij ons op de kamer, wel zo prettig met alle keren dat ze wakker wordt (en ook dat we horen dat ze na een hoestbui weer verder ademt...)
Och Bloem ook al zo verkouden? Zielig is dat he..

Chica ook. Vooral van het weekend was het erg. De hele dag een loopneus en tranende oogjes, zo sneu! En ze werd inderdaad 's nachts ook steeds wakker. Nu hebben we aan de hoofdkant een kussentje onder haar matras gelegd, zodat ze een beetje schuin ligt. Dat helpt supergoed!
Dat hebben wij ook gedaan, een kussentje onder het matras, maar hier leek het niet zoveel effect te hebben. Hij ligt er nog wel trouwens, misschien was het zonder nog wel erger geweest
Vervelend zeg, die verkouden babies. We hebben het enkele weken geleden met Elena ook meegemaakt. Je kunt dat neusje dan af blijven vegen! Wel een goede tip Lucia van dat kussen. Dat ga ik de volgende keer ook proberen. Het grootste probleem was inderdaad dat ze niet genoeg slaap kreeg en daar overdag weer vervelend van werd. Totaal uit haar ritme Hopelijk is Bloem's verkoudheid zo weer over Wen en kunnen jullie weer van wat slaap genieten.

Wen, ik de eerste keer met Elena fietsen zal er niet in zitten of ik zou in NL de tijd moeten vinden (ben er maar kort). Voor geen goud stap ik hier in Ierland met haar op de fiets. Dat doet trouwens niemand hier. Je waagt hier je eigen leven al als je op de fiets stapt, dus dat risico neem je al helemaal niet met een kind! Ik zal het wel 'ns bekijken als ik er morgen zelf ben. Nog even een halve dag werken en dan kan ik weer gaan inpakken. Er staat momenteel standaard een koffer in onze woonkamer, zo vaak als we dat ding nodig hebben! Het afgelopen weekend was trouwens heel gezellig, maar uitgerust terug komen met een baby.... niet echt . Ik denk dat ik volgende week meer aan rust toekom!
Ah, ik zag iets idyllisch voor me van fietsen door de Ierse weilanden, heuveltje op heuveltje af. Maar het is meer een dodemansrit dus, beter van niet dan.
Ach wat sneu, al die verkouden kindjes!

Zijn er ondertussen al bloeduitslagen bekend ?

De tandjes beginnen nu toch aardig door te zetten bij de meeste he ?

Ik vind het opeens zo'n ander gezicht met tandjes.

Jee Kittycat, Elena weer een weekje naar je ouders, ik zou nog aan het bekomen zijn van de vorige 2 weken maar ja zoals bekend.. ik ben ubermuts geworden

Fijn dat ze het zo naar haar zin heeft bij je ouders.

Klinkt goed je nieuwe huis Golfje, is alles ook al op orde of staan er ( zoals altijd bij mij.. ) nog stapels dozen die uitgezocht en uitgepakt moeten worden ?

Straks lekker kerst in je nieuwe huis. ik ben een sucker voor kerstbomen enz

De hanen hebben een goed nieuw huis gevonden, gelukkig.

We hebben ze naar een collega van mn man gebracht.

Die wonen prachtig in een boerderij in het bos, mogen ze de rest van hun leven lekker rondscharrelen.

Ik heb alleen opeens het vermoeden dat er nog een haan bij zit...

Hij maakt nog geen geluid maar aan het uiterlijk te zien vrees ik dat het nog wel gaat komen, we zullen zien/horen.

Dieke heeft weer 1,5 dag kdv achter de rug en dikke lol gehad geloof ik.

Sinds dinsdag kruipt ze opeens ook vooruit!

Ik liep weg en ze kwam achter me aan en met een vaart ook nog.

Ze had er zelf geloof ik nog de grootste lol om, gillend en lachend kroop ze door de kamer.

Betekend wel dat ik nu eens goed naar mijn kamer moet kijken en vooral naar wat er te laag staat.

Morgen komt het overbuurmeisje kennis maken met haar.

Zij is 3 weken ouder dan Dieke dus die kunnen hopelijk nog een boel plezier met elkaar gaan hebben.

Ondertussen is helaas ook mijn oudste kat overleden ( bijna 20 jaar was ze )

Het voornemen om het voorlopig maar zo even te laten is alweer vlot de deur uitgegaan.

Op mijn werk was namelijk een kat gedumpt in het bos en die liep maar triest rond het pand.

De eerste avond dat ik kwam werken zat hij of zij al gelijk in mijn auto.

Kortom, die loopt nu dus hier, ach ja met dieren ben ik altijd al een watje geweest

Het eten gaat hier prima op het moment.

Hele stukken paprika gaan er naar binnen en van de week heeft ze couscous gegeten, lekker dat ze dat vond.

Ik ben reuze trots op haar

Wen, wanneer is het onderzoek van Bloem nou? oktober ?

Ik ga nog snel even wat nuttigs doen nu ze slaapt.
Oktober inderdaad Hip, duurt dus nog een paar weken.

Wat fijn dat je haantjes een goed tehuis (voor langer dan een paar dagen en zonder guillotine boven het hoofd) gevonden hebben! En misschien hebben ze voor je derde gebraden gevonden haantje ook wel een plekje?

Wat sneu van je kat... al weet je met zo'n oud beestje dat het er aan zit te komen, toch is het wel een lange tijd je huisgenootje geweest. Ik mis mijn kat die in december doodging nog steeds af en toe wel. Maar je hebt dus alweer een nieuwe kat? Wij genieten nog even van een haarvrij huis

Dieke ook al aan het kruipen, jeetje!

Ik ben ook benieuwd naar de bloeduitslagen van Yuna en Uk, hopelijk geen ernstige dingen!

Bloemetje heeft deze week haast: eerst haar eerste tandje, toen zelf gaan zitten, voor het eerst op haar buik geslapen (zo trof ik haar aan) en nu staat ze ook nog. Pittig weekje zo!

En ze heeft net spruitjes gegeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven