Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Heeheehee, houden jullie wel rekening met de lijners onder ons!!

Get, ziet er toch niet uit? Wie vindt dat nou lekker?

Hmmm ga toch maar eens terugzoeken naar wat Dropje hier geschreven heeft, heb een paar pagina's gemist vorige week!!
Irritant trouwens dat als je terug wil in de pagina's dat dat alleen maar in stappen van drie kan. Zou toch veel handiger zijn als je een paginanummer in kan voeren?
Je kan wel zien hier dat jullie allemaal aan het lijnen zijn. Ik heb al ongeveer 56673439489558 kalorien voorbij zien komen.
Hier nog een Zwitserse chocoladetaart(je)

Volgens mij moet Philip weer eens van stal gehaald worden - er is een ui-ter-ma-te geschikt topic gaande op de babypijler: Verkeerde dingen tijdens de zwangerschap
Alle reacties Link kopieren
Ainne, je kunt een paginanummer invoeren door op de puntjes te klikken (opent een nieuw schermpje)
Oooo no way, nooit geweten!! Bedankt!
gaaaaap,... ben ook weer van de partij, k(r)AMPEREN overleeft...

vuurwerk was een super spectakle....

strak weer nar de baas eerst de kiddos op de schoolbus gooien
quote:Biebeltje schreef op 08 september 2009 @ 13:26:

Ainne, je kunt een paginanummer invoeren door op de puntjes te klikken (opent een nieuw schermpje)Handig! Dat wist ik dus ook niet
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Raccoon, weet je al iets meer over de buurpoes die ineens terug kwam en een pootje mist? Je hoort het wel eens vaker dat katten weken onderweg zijn naar hun oude huis. Is je buurman ver weg verhuist?

SFO, wat kom jij toch altijd vrolijk en relaxed over. Jij bent volgens mij een echte levensgenieter die het onderste uit de kan haalt (of moet ik zeggen 'uit de fles').

Lapin, over dat afvallen. Misschien moet je er toch maar serieus mee beginnen. Anders slib je dicht als je straks ook nog eens stopt met roken.

Biebel wat een goeie tip om op die puntjes te klikken.
haha, ja, alleen als je zegt: Pagina 60 dan gaat hij naar pagina 61 (en zo bij alles eentje hoger)
Ainne, ik heb Philip al wakker geschudt.

Dutchie, over die schoolbus hoorde ik gisteren nog iets van mijn zwager in Houston. Hij vertelde dat die bus gewoon doorrijdt als je niet op tijd bent om je kinderen op te halen. Mijn schoonzus was een keer in slaap gevallen op de bank en stond net niet op tijd bij de halte, die praktisch bij de voordeur is, dus kinderen kunnen makkelijk die 10 stappen alleen lopen. Ze is er met de auto achteraan gesjeesd en kreeg haar kinderen een halte of 4 later pas te pakken.

En Rubis bedankt he Maar je hebt natuurlijk weer gelijk. Het erge is ik ga ook nog op vakantie naar Amerika voordat ik stop met roken, dus die kilo's komen er toch wel bij. Nou ja, dat zien we later wel weer. Misschien helpt een extra rondje met de honden ook wel dan.
Philip, ga maar weer af, het topic heeft een slotje gekregen, te laat!
Ik ga toch maar een kantoorbaan zoeken. Thuis is het te hectisch om te forummen.

Saby, nogmaals gefeliciteerd! Van 30 tot 40 is de beste leeftijd (vind ik). Daarna wordt het minder leuk.
Hoi meiden en man, allemaal bedankt voor de felicitaties (ook op FB) en lekkernijen! Ik voel me helemaal jarig zo!

A. heeft me net de Wii met alle accessoires en balanceboard cadeau gedaan, yeah! Die wilde ik al een tijdje, want ik ben nl. geen persoon voor sportscholen, maar omdat ook ik een paar kilootjes kwijt wil (3 of 4) denk ik dat een halfuurtje Wii-en per dag wel leuk is. Ik heb 't eens geprobeerd bij m'n zus en hoewel ik geen spelletjesfanaat ben, vind ik de Wii-fit wel leuk.

Nou, ik ga maar eens alles voorbereiden voor vanavond.

BTW: dat wist ik ook niet van die puntjes! Handig als je moet bijlezen, haha!
lapin,..tja ze wachten niet... dus ik zorg altijd dat ik op tijd ben. mijn kinderen kunnen ook naar de bus stop lopen maar ze zijn er nog te klein voor 6 en 5,....al hoevel de oudste zei dat ik hem geen kusmocht geven bij de bus halte vanmorgen... zucht

ik zie dat ik ben toegevoegt .... *grijnz*
You're one of us now, Dutchie

Oe leuk cadeau Saby, wil ik ook wel, ik ben ook binnenkort jarig (maar helaas niet 30), denk alleen niet dat Vent zoveel aan mij uit wil geven
sjit ik zie net dat het erg uncool is om je man hubbie te noemen ...en dat mensen er jeuk van krijgen..... mmmm dus flying dutchman van af nu....
Ainne, ik zag het. Philip had net een heel stuk getikt en toen was het te laat.

Saby, leuk zo'n wii computer (denk ik). Ik ga hem in Houston bij mijn schoonzus uitproberen. Als het was is dan koop ik hem ook denk ik.
quote:dutchie1976 schreef op 08 september 2009 @ 15:40:

sjit ik zie net dat het erg uncool is om je man hubbie te noemen ...en dat mensen er jeuk van krijgen..... mmmm dus flying dutchman van af nu....
Ja ik mag ook al geen Vent zeggen, Dutchie.

Lapin, ik zag je op het Mod-topic!
Kiddo's is nog acceptabel?

voor dat je het weet word GB ook verboden
Gefeliciteerd Saby!

Dat de missie ´gourmetten met Italianen´ maar mag slagen!

Sarah, vind je het erg als ik je onderstaande reactie niet helemaal begrijp, niet verkeerd bedoeld maar ik begrijp het echt niet?

Ik gebruikte het voorbeeld van de bank om aan te geven hoe het klimaat jegens buitenlanders in NL veranderd. In het gaat er niet om dat de persoon in kwestie geen internetbankieren kon open omdat hij een papiertje of stempeltje niet had, het gaat erom dat de bankmeneer dacht en zei: Deze persoon kan geen internetbankieren open want het is een buitenlander en die blijven maar binnenkomen dus heb ik er geen zin in.

Dat vind ik persoonlijk te gek voor woorden en heel beangstigend, ten eerste omdat dat niet het Nederland is wat ik ken en ten tweede omdat ik een buitenlandse partner heb en misschien ooit nog in NL wil wonen.

Ik ben het volledig met je eens dat je je moet aanpassen in het land waar je woont, en dat je altijd zult moeten vechten tegen vooroordelen omdat er altijd individuen zijn die het voor de rest verpesten. Maar dan wil ik wel graag ten strijde trekken tegen de vooroordelen, ik denk namelijk dat we er niets mee opschieten.

En wat betreft de oosteuropeanen: dat vind ik helemaal zoiets.

De regio waar ik vandaan kom werken veel Polen. Zij werken over het algemeen vreselijk hard en door de kromme EU regeling zijn ze ook nog eens goedkoper als een NL kracht (er geld een andere regels voor beide groepen arbeidskrachten). Daardoor krijg je natuurlijk wrijving tussen NLers en Polen, de NLers zeggen: ze pikken onze banen in, en de Polen zien dat ze harder werken maar minder betaald krijgen. Ik denk dan: verander de EU regeling, gelijk loon voor iedereen, en klaar, weg problemen.

quote:sarah2ndlife schreef op 08 september 2009 @ 02:40:

[...]

nou ik vind het een beetje zozo voorbeeld, mind you, mijn man is oosteuropees en heeft een behoorlijk goeie functiebij die bank, dus wdb niks aan de hand.

regels zijn wel regels, dat merk ik ook nu ik in Aus ben , waar overigens diezelfde ooseuropeaan alweer een goeie functie heeft bij Rabo en waar heel veel verschillende nationaliteiten werken.

als je je vestigd in een ander land zijn er gewoon regels , hier , daar anywhere, dus ik vind dit een beetje raar voorbeeld.

mensen krijgen gegeven moment een image doordat grote groepen het verpesten, maar het is altijd aan jezelf alles goed te regelen en vooruit te komen in het leven.

nou ja , dat wilde ik gewoon even zeggen.

verbeter de wereld en begin bij jezelf en denk niet bij voorbaat dat je al achteruitgesteld word omdat er gewoon regels zijn, die opmerking is wel heel fout, maar ik weet zeker dat diegene behoorlijk geschoffeerd word.
quote:dutchie1976 schreef op 08 september 2009 @ 15:43:

Kiddo's is nog acceptabel?

voor dat je het weet word GB ook verbodenGreat Britain?
the gay bike *grijnz*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven