Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
quote:Cat23 schreef op 07 september 2009 @ 19:38:

Jeetje wat erg!

Singer was altijd een erg goed merk. En inderdaad (ik quote)

Het jammere van deze machines vind ik dat Singer z'n goede naam te grabbel gooit, je verwacht aan de naam te zien een toch wel degelijke machine terwijl het een inwisselbaar model is waar elke merknaam op kan staan, ook die van Pietje Puk

zonde he? Volgens mij kopen veel mensen zon machine en hopen een goede koop te doen enzo..

quote:Cat23 schreef op 07 september 2009 @ 19:28:

Ik ben ook lid van dat forum maar ben er eigenlijk nooit.

Ik ga er maar eens even rondkijken ik vind het heel leerzaam!
quote:Cat23 schreef op 07 september 2009 @ 18:08:

Ohja die knip heb ik ook! Welke ga je maken?

Ik ga aan de slag met jurk nr 20A.. Als ik hem in elkaar geregen heb zal ik over mijn paspop hangen er een foto van maken..

Ik heb altijd gehoord dat je geen 2e hands machine moet aanschaffen, je koopt de ellende van een ander.. (tenzij je de persoon natuurlijk kent ) Ook de machines van Kruidvat zijn niet de beste. Ik heb bij kruidvat gewerkt en we kregen ze geregeld terug..
Cat en Jannemaan, bedankt voor jullie reacties.. Ik denk na de links van Jannemaan gelezen te hebben, dat het evt. een leuke machine is om de eerste dingen mee te leren, maar dat ik misschien al snel iets beters wil. Gisteravond heeft mijn moeder aangeboden dat ik haar 15jr oude Singer wel een tijdje mag lenen, dan kan ik eens proberen wat ik wel en niet fijn vind. Ik lees ondertussen met jullie mee voor inspiratie, bedankt!
quote:maia schreef op 08 september 2009 @ 10:22:

Cat en Jannemaan, bedankt voor jullie reacties.. Ik denk na de links van Jannemaan gelezen te hebben, dat het evt. een leuke machine is om de eerste dingen mee te leren, maar dat ik misschien al snel iets beters wil. Gisteravond heeft mijn moeder aangeboden dat ik haar 15jr oude Singer wel een tijdje mag lenen, dan kan ik eens proberen wat ik wel en niet fijn vind. Ik lees ondertussen met jullie mee voor inspiratie, bedankt!

Ik zou eerder gaan voor een tweedehandsje, mijn zusje heeft een oerdegelijk ding gekocht voor ¤80.

De naaiwinkel hier heeft best regelmatig goedkoopies staan, en dan heb je er ook nog garantie bij!

Ik overweeg een lockmachine te kopen, iemand hier ervaring mee?
Wat ik altijd erg belangrijk vind bij een lockmachine is dat het mes kan uitzetten. Een ingebouwde rolzoom is wel handig.

Zoiets: Toyota Lockmachine SL 3487 (even intikken bij google)
Al zou ik zelf voor een Lewensetein gaan maar die zijn vrij prijzig..
quote:Cat23 schreef op 08 september 2009 @ 14:49:

Al zou ik zelf voor een Lewensetein gaan maar die zijn vrij prijzig..ik las op sancho dat ze over toyota niet zo tevreden zijn. Een lewenstein staat te koop op Matri dacht ik, voor ¤300 http://www.matri.nl/lockmachine-lockmachines-matri.html
Dat ziet er wel interessant uit!
Je bedoelt deze?

Fijn ding, ik heb hem ook! Geen miskoop! Heeft een vrije arm wat heel erg fijn is en een differentieel transport.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik heb hem trouwens gekocht bij Matson en ik heb er daar ¤349,- voor betaald, wel duurder maar ik kreeg er wel een voetjesset bij t.w.v. ¤50,-
Ik heb een lockmachine van bernina.. ik vind het een erg fijn ding.. Ook de gebruiksaanwijzing die er bij zit is er duidelijk. Ik heb toen ik hem kocht ook een les gehad in de winkel waar ik hem gekocht had.. Vond ik op zich wel erg handig..

Wat het vooral is denk ik is dat je weet wat je er mee wilt doen..
quote:Gebakkie schreef op 08 september 2009 @ 16:00:

Ik heb hem trouwens gekocht bij Matson en ik heb er daar ¤349,- voor betaald, wel duurder maar ik kreeg er wel een voetjesset bij t.w.v. ¤50,-

Die bedoel ik ja!

Hij staat nu voor ¤299 en ook incl voetenset dacht ik.. Ik ga eens een afspraak maken om te bekijken/proberen!

Ze hebben hem ook in het gebruikt voor ¤225!
Even een tip/idee gevraagd:

Ik zit de hele dag achter de naaimachine(zoals de meeste inmiddels wel weten)

Ik hou tussendoor wel pauze en ik doe ook oefeningen om de spiertjes soepel te houden.

Vandaag kreeg ik echt vreselijk kramp in mijn nek, tussen mijn schouders en hoofdpijn. Heeft iemand misschien een tip zodat ik niet meer verkramp?
quote:Jannemaan schreef op 08 september 2009 @ 20:44:

[...]

Die bedoel ik ja!

Hij staat nu voor ¤299 en ook incl voetenset dacht ik.. Ik ga eens een afspraak maken om te bekijken/proberen!

Ze hebben hem ook in het gebruikt voor ¤225!Jannemaan, volgens mij staat op de site dat de voetenset optioneel verkrijgbaar is maar als je ze er bij krijgt dan is dat natuurlijk mooi meegenomen!
quote:Cat23 schreef op 09 september 2009 @ 17:07:

Even een tip/idee gevraagd:

Ik zit de hele dag achter de naaimachine(zoals de meeste inmiddels wel weten)

Ik hou tussendoor wel pauze en ik doe ook oefeningen om de spiertjes soepel te houden.

Vandaag kreeg ik echt vreselijk kramp in mijn nek, tussen mijn schouders en hoofdpijn. Heeft iemand misschien een tip zodat ik niet meer verkramp?Heb je een goede stoel? Zit je achter je juist achter je naaimachine? Iemand die heel de dag achter een naaimachine hetzelfde als iemand die heel de dag achter de computer zit alleen zit jij dan nog eens voorover gebogen. Misschien moet je proberen op je houding te letten, rechtop zitten dus, tafel op de juiste hoogte en heel belangrijk, tussendoor pauzes nemen, rekken en strekken. Af en toe een lekkere massage is ook een aanrader
mmm... een massage klinkt goed!

Ik moet eigenlijk even een goede bureaustoel kopen!

Dank je wel gebakkie
Ik heb dat ook weleens, dat ik last krijg van mijn spieren.. Ik heb een verstelbare stoel en deze staat heel raar maar nu heb ik er weinig tot geen last meer van.. Ik heb er vaak last van als ik heel ingespannen bezig ben (voornamelijk met lingerie) dan helpt het veranderen van je stoel ook niet..
Mmm... Misschien wat minder lang achter elkaar bezig zijn.

Ik heb inmiddels ook een kaakholteontsteking dus dat zal dan wel aan de pijn hebben bijgedragen..
Ik ben vandaag begonnen aan een wit getailleerd jasje voor een mooie dag als vandaag! Ik hoop hem morgen af te hebben!
ooh ik ben erg benieuwd!

Foto als ie af is?
weet iemand of de naaimachine die karwei momenteel aanbied een goeie is???
quote:varisha schreef op 10 september 2009 @ 20:52:

weet iemand of de naaimachine die karwei momenteel aanbied een goeie is???

Ik vind het wel een snoepje

Volgens mij is het model: Toyota FSL18
Ik ga morgenochtend (via MP) kijken naar een lockmachine. Ongeveer jaartje door 'omstandigheden' time out gehad qua naaiwerk, maar er weer helemaal zin in, dus al had ik hier al eens gepost, blijf denk ik wel komen.
Wat is een lockmachine eigenlijk?
quote:Gebakkie schreef op 10 september 2009 @ 12:04:

Ik ben vandaag begonnen aan een wit getailleerd jasje voor een mooie dag als vandaag! Ik hoop hem morgen af te hebben!Zo jij bent snel?? ik ben ook erg benieuwd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven