Naaien =)
vrijdag 30 januari 2009 om 22:19
maandag 31 augustus 2009 om 12:33
Hey Gebakkie!
Ja het is gewoon mogelijk! Echt heel erg fijn. Kende je husqvarna niet joh?
@mac123; Ik maak alles zelf. Eigenlijk koop ik nog zelden wat in de winkel moet ik zeggen! Dan kijk ik naar de naden en de stof en en hoe het in elkaar is genaaid dan denk ik: dat kan ik zelf ook en voor veel goedkoper en mooier! Best wel krenterig eigenlijk... Soms vind ik echt dat ze veel te veel vragen voor troep! Oke, dan is het een duur merk en een mooi stofje maar dan is het wel slecht in elkaar gezet of slechte kwaliteit waar ze de hoofdprijs voor vragen.
Ja het is gewoon mogelijk! Echt heel erg fijn. Kende je husqvarna niet joh?
@mac123; Ik maak alles zelf. Eigenlijk koop ik nog zelden wat in de winkel moet ik zeggen! Dan kijk ik naar de naden en de stof en en hoe het in elkaar is genaaid dan denk ik: dat kan ik zelf ook en voor veel goedkoper en mooier! Best wel krenterig eigenlijk... Soms vind ik echt dat ze veel te veel vragen voor troep! Oke, dan is het een duur merk en een mooi stofje maar dan is het wel slecht in elkaar gezet of slechte kwaliteit waar ze de hoofdprijs voor vragen.
vrijdag 4 september 2009 om 13:33
nee, nog niet. Ik sta op de wachtlijst, maar wil al wel vast een machine aan gaan schaffen. Ik wil er in ieder geval dikke stoffen (spijker, wol, leer/suède, etc.) mee kunnen naaien, een metalen binnenwerk (Singer en Toyota, dus niet) en geen honderden euro's uitgeven... Het mag een 2ehands zijn, maar hoe weet je waar je op moet letten...
vrijdag 4 september 2009 om 14:05
vrijdag 4 september 2009 om 14:32
vrijdag 4 september 2009 om 23:47
Heb ooit (zou best al eens 15 jaar terug kunnen zijn) de naaimachine van mijn oma gekregen toen ze naar het bejaardenhuis ging.....
Hij staat nog steeds bij mij ongebruikt op zolder. Zelfs geen flauw idee hoe ik de draad er door heen moet krijgen.
Ben nu echter bezig met het maken van een quilt, alleen mar rechthoeken en vierkanten. Ik doe het nu met de hand, maar alles zou veel sneller gaan als ik de naaimachine zou gaan gebruiken. Ik denk dat ik toch maar eens naar zolder ga en eens ga vragen of mijn moeder mij willen helpen hoe het ding aan de praat te krijgen.....
Hij staat nog steeds bij mij ongebruikt op zolder. Zelfs geen flauw idee hoe ik de draad er door heen moet krijgen.
Ben nu echter bezig met het maken van een quilt, alleen mar rechthoeken en vierkanten. Ik doe het nu met de hand, maar alles zou veel sneller gaan als ik de naaimachine zou gaan gebruiken. Ik denk dat ik toch maar eens naar zolder ga en eens ga vragen of mijn moeder mij willen helpen hoe het ding aan de praat te krijgen.....
zaterdag 5 september 2009 om 01:26
Weet iemand toevallig een stoffenwinkel waar ze ook (nep)leer verkopen? Ik ben op zoek naar zwarte of bruine krokodillen-nep-print. En niet om aan te trekken, maar om wat interieurdingen mee te bekleden.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 5 september 2009 om 01:39
Hey Allemaal!
Ben nieuw hier
leuk al jullie berichtjes, tips en ideetjes te lezen.. heb 2 weken geleden in mijn vakantie een naaimachine gekocht bij de kruitvat een simpele singer, eigenlijk ben ik een type jonge vrouw die alles handig vind om te hebben dus dacht ik nou als ik maar zelf iets kan maken als er eens een naadje is gespongen van een truitje ofzo, en aangezien elke broek van mijn vriend vanwege zijn korte beentjes korter gemaakt moet worden dacht ik.. * is wel handig*
Maar ik ben er ineens zo enthousiast over geworden.. ik heb alles aangeschaft! Dus als het nou echt uit te hand gaat lopen zal ik toch een andere machine aan gaan schaffen als mijn huis tuin en keuke apparaat.. maar voorlopig is het goed zat!
Mijn oma heeft vroeger in een atelier gewerkt en heeft me een beetje opgefrist, vroeger naaide ik wel eens met haar.. ben maar 22 maar echt kind zijn is toch ook al wel een poosje geleden! Als ik goed mijn best ga doen krijg ik haar lockmachine *lief* dus ga ik me maar flink uitsloven ghehe!! Ze kan er vanwege haar slechte ogen zelf helaas niks meer mee.
Van de winter wil ik een beginners cursus gaan volgen om een beetje de fijne kneepjes te leren, ik ben opzich best wel crea dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen.. al zal het even duren!
Inmiddels heb ik al 2 keukenschorten gemaakt (delfsblauw met ruiten voorzak en roze strikjes a la Blond) met bijpassende ovenwanten! nog 2 te gaan, doe ze cadeau aan moeder, schoonmoeders en mezelf en !?
Vandaag heb ik vast een patroon van een rok uit de burda knipt.. morgen maar extra veel stof halen op de markt (want het zal misschien nog wel 100 x mislukken)
Nou om een lang verhaal kort te maken, ik ben super enthousiast en denk dat ik mijn hobby gevonden heb hahhahah
Als jullie nog tips voor een beginner hebben waar jullie zelf tegen aan zijn gelopen in het begin dan hoor ik het graag!
Ben nieuw hier

Maar ik ben er ineens zo enthousiast over geworden.. ik heb alles aangeschaft! Dus als het nou echt uit te hand gaat lopen zal ik toch een andere machine aan gaan schaffen als mijn huis tuin en keuke apparaat.. maar voorlopig is het goed zat!
Mijn oma heeft vroeger in een atelier gewerkt en heeft me een beetje opgefrist, vroeger naaide ik wel eens met haar.. ben maar 22 maar echt kind zijn is toch ook al wel een poosje geleden! Als ik goed mijn best ga doen krijg ik haar lockmachine *lief* dus ga ik me maar flink uitsloven ghehe!! Ze kan er vanwege haar slechte ogen zelf helaas niks meer mee.
Van de winter wil ik een beginners cursus gaan volgen om een beetje de fijne kneepjes te leren, ik ben opzich best wel crea dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen.. al zal het even duren!
Inmiddels heb ik al 2 keukenschorten gemaakt (delfsblauw met ruiten voorzak en roze strikjes a la Blond) met bijpassende ovenwanten! nog 2 te gaan, doe ze cadeau aan moeder, schoonmoeders en mezelf en !?
Vandaag heb ik vast een patroon van een rok uit de burda knipt.. morgen maar extra veel stof halen op de markt (want het zal misschien nog wel 100 x mislukken)
Nou om een lang verhaal kort te maken, ik ben super enthousiast en denk dat ik mijn hobby gevonden heb hahhahah
Als jullie nog tips voor een beginner hebben waar jullie zelf tegen aan zijn gelopen in het begin dan hoor ik het graag!
zaterdag 5 september 2009 om 01:43
Ohja.. weet iemand misschien waar de burda easy fashion te koop is.. heb al verschillende grote winkels gehad maar zie alleen de knipmode en burda plus ofiets.. die heb ik dan wel allemaal gekocht maar lees dat de easy fashion misschien heel wat handiger is om mee te beginnen, iemand een idee of die bij de bruna of een andere winkelketen te koop!
Ga morgen iig even zoeken maar kijk uit naar jullie reacties!
Ga morgen iig even zoeken maar kijk uit naar jullie reacties!
zaterdag 5 september 2009 om 13:55
Hoi dames, ook ik ben geregeld achter de naaimachine te vinden.. Ik ben 30 jaar oud en ben in 2006 begonnen met het volgen van naailessen.. (Ik zocht op dat moment afleiding omdat wij, man en ik , een kinderwens hebben die nog steeds niet vervuld is) Ik heb het geluk erg dichtbij de cursus plek te wonen, ze zit bij mij aan het einde van de straat.
Ik heb een naaimachine van Janome en een lockmachine van Bernina.
Naast het maken van bovenkleding maar ik ook zelf mijn lingerie..
Morgen is het de bedoeling dat ik naar Gouda ga want daar is stoffenspektakel. Ook in Utrecht op de lapjesmarkt kom ik wel eens.. Meestal zo'n 2 keer per jaar, voorjaar en najaar..
Ik werk het liefst met rekbare stoffen.. Ik heb een klein maatje meer en dat zit toch prettiger.. Morgen wil ik opzoek gaan naar een rekbaar stofje maar wat toch wat stijver is voor een jurk..
Ik moet wel zeggen dat ik een pietje precies ben hoor.. Ik vind het niet gauw goed.. Maar ja dat houdt me van de straat
Groetjes Merel
Ik heb een naaimachine van Janome en een lockmachine van Bernina.
Naast het maken van bovenkleding maar ik ook zelf mijn lingerie..
Morgen is het de bedoeling dat ik naar Gouda ga want daar is stoffenspektakel. Ook in Utrecht op de lapjesmarkt kom ik wel eens.. Meestal zo'n 2 keer per jaar, voorjaar en najaar..
Ik werk het liefst met rekbare stoffen.. Ik heb een klein maatje meer en dat zit toch prettiger.. Morgen wil ik opzoek gaan naar een rekbaar stofje maar wat toch wat stijver is voor een jurk..
Ik moet wel zeggen dat ik een pietje precies ben hoor.. Ik vind het niet gauw goed.. Maar ja dat houdt me van de straat

Groetjes Merel
zondag 6 september 2009 om 18:23
Is iedereen naar de lapjesmarkt in Utrecht geweest ofzo? Ik was er gister even maar god wat was het druk!
Iemand had het over nep krokodillenleer? In Noord Brabant heb je allemaal stoffenhallen en anders zou je het stoffenspektakel even moeten proberen.
(ik kom zelf uit Utrecht dus ik ben iedere week wel op de lapjesmarkt )
Iemand had het over nep krokodillenleer? In Noord Brabant heb je allemaal stoffenhallen en anders zou je het stoffenspektakel even moeten proberen.
(ik kom zelf uit Utrecht dus ik ben iedere week wel op de lapjesmarkt )
zondag 6 september 2009 om 18:48
Ohja ik heb nog een linkje met een paar dingen die ikm heb gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Album=JIGRYJKO
NIET QUOTEN A.U.B!
http://www.mijnalbum.nl/Album=JIGRYJKO
NIET QUOTEN A.U.B!
maandag 7 september 2009 om 07:53
Ik ben gisteren nog even in Gouda geweest, en ik heb me netjes in kunnen houden en maar 4 stofjes gekocht.. Cat volgens mij heb je de link al weer verwijderd? Ik krijg namelijk een foutmelding te zien..
Ik ga vanavond weer starten met de 1e naailes en ik wil gaan beginnen met een jurk..
Groetjes Merel
Ik ga vanavond weer starten met de 1e naailes en ik wil gaan beginnen met een jurk..
Groetjes Merel
maandag 7 september 2009 om 08:26
quote:Cat23 schreef op 06 september 2009 @ 18:25:
Gebakkie, hoe bevalt jouw paspop?Hihi, zo in het zicht bevalt hij prima maar ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb er een topje overheen gehangen, zo'n wikkeltop, die wil ik vermaken naar een blousje met knoopjes. De maten zijn nu goed afgesteld zodat ik aan de slag kan gaan.
Gebakkie, hoe bevalt jouw paspop?Hihi, zo in het zicht bevalt hij prima maar ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb er een topje overheen gehangen, zo'n wikkeltop, die wil ik vermaken naar een blousje met knoopjes. De maten zijn nu goed afgesteld zodat ik aan de slag kan gaan.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.