Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
hahaha, en je had er zo naar uitgekeken!

@merel Hij doet het wel je moet 'm alleen even kopiëren naar de balk. Als je er op klikt geeft ie inderdaad een foutmelding.
,
quote:Cat23 schreef op 07 september 2009 @ 08:41:

hahaha, en je had er zo naar uitgekeken!

@merel Hij doet het wel je moet 'm alleen even kopiëren naar de balk. Als je er op klikt geeft ie inderdaad een foutmelding.Ik heb er nog niet echt tijd voor gehad. Ik ben druk bezig met het inrichten van een woning...zodoende...
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Gava foto's hoor Cat, vooral de eerste jurk vind ik errug mooi!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Zo, ik ben zaterdag begonnen met mijn allereerste naailes. En ik vond het heerlijk, heb nu bijna een overgooier voor mijn dochtertje klaar. Eerst maar eens oefenen met kinderkleding en dan kleding voor mezelf!
Dank je wel gebakkie!

Die was voor een klant Ik vind die jurk tot nu toe ook het mooist.
mrs Jones,

ik las een paar pagina's terug dat je erover zat te denken om in de VS een machine te kopen.

Houd je er wel rekening mee dat het wrs niet alleen de stekker is die niet past.

Hij werkt waarschijnlijk ook alleen op 110 volt en dan heb je dus een transformator nodig. Ligt eraan hoeveel watt het is maar die prijzen lopen ook best op.

bovendien vind ik het hier zelf behoorlijk onhandig soms dat ik die dingen allemaal nog extra nodig heb voor diverse apparatuur.

succes allemaal met naaien.
quote:Cat23 schreef op 07 september 2009 @ 08:41:

@merel Hij doet het wel je moet 'm alleen even kopiëren naar de balk. Als je er op klikt geeft ie inderdaad een foutmelding.

Thx.. Idd een hele mooie jurk..

Groetjes Merel
Dank je wel Merel
Jeetje Cat, wat een mooie jurk! Echt knap. Dat witte rokje met dat rode aziatische patroon vind ik ook superleuk! En die andere rokjes ook.
Dank je pezuls!

Ik heb er nog altijd spijt van dat ik niet meer van die stof heb gekocht haha.
quote:Cat23 schreef op 07 september 2009 @ 11:53:

Dank je wel Merel Ik hoop dat die van mij net zo mooi wordt als die van jouw..
Ga je ook een maxi jurk maken?

Ik weet niet waar je vandaan komt hoor, maar als je er niet uit komt ofzo wil ik je wel helpen
Ik ga een jurk uit de knip maken, een aantal maanden geleden is er een knip uit gekomen waar alleen maar jurken in stonden..

Ik start vanavond weer met mijn naailessen, maar bedankt voor je aanbod.. Mocht het niet lukken trek ik aan de bel..

hier wat foto's van mijn zelfgemaakte lingerie

Ik zal van de week eens wat foto's maken van bovenkleding die ik gemaakt heb..
Wat een leuk topic! En ik vind hem nu pas.

Ik zit ook al een aantal jaren op les en hoewel ik het niet zo goed kan, heb ik er wel en hobby aan.

Ik ben 33 en naai voornamenlijk voor mijn dochters. Ga nu beginnen met een winterjas voor mijn oudste. Aangezien ik voor gemak ga tegenwoordig, koop ik mijn stoffen vooral online. Het blijft natuurlijk een gok, maar ik heb zelden en miskoop.
Wat een leuk topic! Ik heb een materiële vraag.. Ik wil graag beginnen met naaien, vooral voor de leuk, om naast het breien en het haken te doen. Ik wil nu voornamelijk kleine makkelijke dingen doen, een rits innaaien, een tas naaien, kleding aanpassen, etc. Ik zou graag een machine hebben die ook dun leer en evt. plastic aankan (van dat dunne kitch-kitchen achtige plastic, om tasjes van te maken, etc).

Nu heb ik hier in een supermarkt (woon in het buitenland waar er in supermarkten ook gebruiksvoorwerpen verkocht worden) een aanbieding voor een naaimachine: een Toyota Jeans voor 100 euro.

Is dit inderdaad zo goedkoop als ik mijzelf voorhoud, en gepast voor de dingen die ik er mee wil doen?

Ik heb ook over hele kleine naaimachientjes gehoord, waar je kleine dingen mee kan doen. Zouden deze niet al geschikt zijn voor het basic-gebruik dat ik er van wil maken?

Bedankt!
Hier kan je prima zeil mee naaien. En volgens mij is 100,- niet duur voor deze machine. Ik weet niet wat ie in de winkel kost verder.

Je kan er ook stretchstoffen mee stikken, is ook wel ene fijne bijkomstigheid!

Ik zou niet zo'n kleintje nemen. Ik denk dat ie snel stuk gaat!
Ohja die knip heb ik ook! Welke ga je maken?
quote:Cat23 schreef op 06 september 2009 @ 20:59:

Hey Jannemaan!

Dank je wel! Ik vind het wel een beetje eng hoor om het zo te laten zien

Ben jij alweer wat nieuws aan het maken?

Ik ga van de week beginnen (op naailes) Aan een winterjurkje

Ik ben van plan deze te gaan maken:

de rechter...
quote:maia schreef op 07 september 2009 @ 17:17:

Nu heb ik hier in een supermarkt (woon in het buitenland waar er in supermarkten ook gebruiksvoorwerpen verkocht worden) een aanbieding voor een naaimachine: een Toyota Jeans voor 100 euro.

Is dit inderdaad zo goedkoop als ik mijzelf voorhoud, en gepast voor de dingen die ik er mee wil doen?

Ik heb ook over hele kleine naaimachientjes gehoord, waar je kleine dingen mee kan doen. Zouden deze niet al geschikt zijn voor het basic-gebruik dat ik er van wil maken?

Bedankt!Volgens mij zijn het over het algemeen niet de beste machines.

http://www.verenigingsanc ... viewtopic.php?f=7&t=53636

http://www.verenigingsanc ... viewtopic.php?f=7&t=54039
Oh leuk die overgooier! Is ook lekker warm te dragen over een coltruitje.

Goed dat je het zo hebt uitgezocht van die naaimachine. Ik dacht namelijk dat Toyota altijd wel een goede beginners machine is.
quote:Cat23 schreef op 07 september 2009 @ 18:40:

Oh leuk die overgooier! Is ook lekker warm te dragen over een coltruitje.

Goed dat je het zo hebt uitgezocht van die naaimachine. Ik dacht namelijk dat Toyota altijd wel een goede beginners machine is.

Dat weet ik eigenlijk niet..

Maar op dat forum (Waar véééel ervaringsdeskundigen zitten) zijn ze gewoon niet kapot van die goedkoper kruidvat machines enzo. Er was er namelijk pas ook eentje van Singer in de aanbieding voor ¤100 ofzo?! Is denk ik vergelijkbaar met die designerscollecties bij de H&M. Nooit zo goed en zulke goede kwaliteit als de 'echte' dure!
Ik ben ook lid van dat forum maar ben er eigenlijk nooit.

Ik ga er maar eens even rondkijken
Dit ging over de singer naaimachine van het kruidvat:

Bedoel je voor jezelf? Dan zeg ik nee! Zeker niet als je veel naait. Ik denk dat voor een naadje en een beetje verstelwerk het nog wel zal gaan.

Ik zit regelmatig een bakkie te doen in de werkplaats bij dC en wat Lucien daar af en toe openschroeft van dit soort machines...

Meestal zijn ze niet te repareren, of de reparatie is duurder dan de machine.

Ik zou voor een goede tweedehands gaan!

Nee, geen aanrader! Zeker niet als je wilt gaan beginnen met naaien! Juist dan heb je een degelijke machine nodig. Niets frustrerender dan om iets te moeten leren op een machine die waarschijnlijk om de haverklap steken laat vallen.

Het jammere van deze machines vind ik dat Singer z'n goede naam te grabbel gooit, je verwacht aan de naam te zien een toch wel degelijke machine terwijl het een inwisselbaar model is waar elke merknaam op kan staan, ook die van Pietje Puk
Jeetje wat erg!

Singer was altijd een erg goed merk. En inderdaad (ik quote)

Het jammere van deze machines vind ik dat Singer z'n goede naam te grabbel gooit, je verwacht aan de naam te zien een toch wel degelijke machine terwijl het een inwisselbaar model is waar elke merknaam op kan staan, ook die van Pietje Puk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven