Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
jeeez wat een thee leuten zijn jullie hier..gelijk 4 pagina's bij lezen
Wat een leuke foto, Dutchie!
Hi Heidi

Oke, da's een heel duidelijk verhaal. Kan me voorstellen dat dit je enthousiasme nogal indamt ja.

Maar goed, ze weten het dus net twee maanden, da's op zich nog niet heel lang natuurlijk, voor zoiets groots. Denk je dat ze misschien nog wel een beetje positiever kunnen worden? Betrek je ze bij de dingen die je doet, of juist niet? Misschien dat ze zich buitengesloten voelen?

Ik denk dat vooral Sarah en Orbit best wel wat herkenning hebben en hopelijk ook wat tips voor je, omdat zij allebei mét kinderen naar Oz verhuist zijn en hierbij ouders hebben achter moeten laten.

Op welke termijn denken jullie te gaan? (sorry heb je vast al ergens gezegd)

Dutchie, wat een lieffie!
Oke dan, ik ben weer bij, heb geen tijd voor reactie want het werk staat weer te wachten.
Ine, ik las 734693 blz terug dat je heel moeilijk doet met knippen/plakken van tekst en weer terug moet lezen en naar volgende pagina's moet gaan. Ik heb een eenvoudigere manier ontdekt. Ik heb ons topic verkleind, zodat het op de helft van mijn scherm past en op de andere helft open ik het nog een keer. Aan de linkerkant lees ik en aan de rechterkant schrijf ik. Snappie?

Saby, ik heb een maand of drie moeten wachten voordat Lapin mijn vriendjesverzoek op FB accepteerde. Op het forum deed ze best wel aardig tegen me maar op FB, ho maar. Ik kreeg er gewoon een complex van.

Waar zit Lapin eigenlijk. Na die wandeling van gisteren niks meer gehoord.

Anais, wat geweldig dat je boek opnieuw uitgebracht wordt. Kan/wil je er iets meer over vertellen?

Disco, pannekoeken bakken voor de kleintjes is altijd van dat heerlijk dankbare werk. En dan toekijken hoe ze die dingen volproppen met zoetigheid. Gezichtjes maken van aardbeien, slagroom en chocopasta. Blurk.

Ine kan je niet gewoon solliciteren bij dat nieuwe hotel? Stel dat je wordt aangenomen voor receptiewerk, dan heb je in ieder geval alvast een voet binnen de deur. Mocht je het niet redden qua timing, dan valt er misschien wel wat te regelen met ze. Maar als je nu al niet solliciteert, wordt het nooit wat en je wil duidelijk wel.

Heidi, lastige situatie meid. Ik kan me voorstellen dat je probeert je ouders te 'ontzien' door er zo weinig mogelijk over te praten met ze, ook omdat je zelf geen zin hebt in hun negatieve reacties. Maar Ainne maakte er net ook al een opmerking over dat ze zich dan misschien buitengesloten voelen. Hoe meer je er met ze over praat, hoe meer ze aan het idee kunnen wennen, en hoe meer ze zullen begrijpen dat dit toch echt is wat je wil. Maar het blijft moeilijk hoor.
Jawel, ik ben er nog hoor Rubis.

Ik heb even niet bijgelezen, doe ik vanavond wel als TopGear op de tv is.

Gisteren 2 x een wandeling gemaakt van anderhalf uur. Ik ga Ine inhalen met afvallen

En vanmorgen weer diezelfde wandeling gemaakt.

Het is wel afzien, je moet een stuk omhoog en ook nog door de bramenstruiken heen worstelen. Maar ik voel me al een stuk slanker, hahahahaha. En de honden vinden het schitterend en zijn de rest van de dag niet meer vooruit te branden, dus dat is prettig.

En net nog even bij Esprit een hele mooie zwarte broek met een knalgeel vest gescoord. Ik ben helemaal gelukkig.

Vanavond lees ik dus even bij. Ik ga nu eerst weer een uur lopen. Die kilo's gaan er af, al moet ik er dood bij neervallen.
quote:lapin schreef op 11 september 2009 @ 16:15:

En net nog even bij Esprit een hele mooie zwarte broek met een knalgeel vest gescoord. Ik ben helemaal gelukkig.

Lapin, hoe vaak moet ik het nou nog zeggen: foto!!!!

Je bent goed bezig met al dat wandelen. Ik heb nog helemaal niets gedaan vandaag. Zometeen maar weer eens even een half uurtje bewegen.
Hoi Ainne,

Het is inderdaad pas kort geleden. Je moet ze toch de tijd geven om eraan te wennen. We zijn niet op stel en sprong weg maar vanwege mijn partnervisum kan het ook ineens heel snel gaan.

Het hangt voornamelijk af van het huis, of we dat makkelijk kwijtraken of niet.

Naar mijn idee is het goed te verkopen maar nu met de financiele krisis weet ik het niet. Vorig jaar juni hebben we een vrijblijvende waardebepaling laten doen door een makelaar en dat viel toen positief uit, ondanks dat we 2 jaar ervoor ons huis hebben laten verbouwen en daarvoor de hypotheek omhoog moest.

Misschien is het voor hun natte vinger werk en gaan ze niet echt secuur te werk omdat er niks aan te verdienen valt(was gratis). Misschien als ze het nu doen dat het iets hoger/lager uitvalt dan vorig jaar.

We zijn nu nog een beetje aan het opknappen; her en der wat schilderen en heel waarschijnlijk gaat er ook nog een nieuwe laminaatvloer in. Ons tapijt zit vol vlekken en dat is niet echt representatief, ondanks dat ik er al meerdere malen met een tapijtreiniger over heen ben geweest. De meesten willen tegenwoordig toch een gladde vloer wat makkelijk schoon te houden is. Dat verkoopt m.i toch beter.

Dit weekend komt er een nieuwe deur in de douchecabine omdat er nu een gordijn hangt dat totaal niet bij de tegels kleurt (mans eigen!!!) en aan de ophangringen is gescheurd.

De laminaatvloer zal moeten wachten tot de herstvakantie want mijn man heeft weinig tijd door zijn werk en een kamer van 36m2 kost toch wel wat tijd. Hij heeft die week vrij en verder de weekenden ligt hij voornamelijk in bed om bij te tanken van het werk.

Als alles meezit dan zou het huis eind oktober in de verkoop kunnen.

Wat we zelf in gedachten hadden was het voorjaar van 2010. Mijn oudste zoontje is dan bijna 6 en zou dan nog spelenderwijjs een half jaar naar pre-school kunnen en engels leren voordat hij februari 2011 naar year 1 gaat.

Zoals ik al zei; het ligt allemaal aan de verkoop van het huis. Het kan vriezen en het kan dooien zullen we maar zeggen.

Sarah(2nd life) heeft de kinderen al een stuk groter en woont in sydney. Ik heb haar op het andere draadje al "gesproken" (verhuizen naar australie"

Hoe oud de kinderen van Orbit zijn weet ik niet; Orbit, als je reageert; Hoe oud zijn jouw kinderen en hoe is de overgang gegaan van nederland naar australie wat betreft school en de engelse taal.

Wie er ons van de famiilie uiteindelijk komen opzoeken weet ik niet; Volgens mijn vader is iedereen negatief en moet er bij verkoop vele duizenden euro's bij enz en zouden we met niks terugkomen.

Aan de andere kant; ik heb mijn peettante gesproken afgelopen weekend op een verjaardag en zo negatief zag ze het niet; het was ONS LEVEN en ONZE BESLISSING zei ze. We moesten doen wat wij willen.

Grote kans dat als we er eenmaal wonen de familie om de beurt op de stoep staat, met hangende pootjes dat ze ons(lees mij) toch verkeerd hebben ingeschat, haha.

Mijn ouders zullen waarschijnlijk de laatsten zijn.

Ik heb wel een paar vriendinnen maar met geen van allen ben ik zo dik dat ik ze echt 4weken in huis zou willen hebben. Ik zal geen nee zeggen maar ik verwacht ook niet dat ze komen.

Mijn beste vriendin waar ik wel 2 maanden mee op kan trekken is getrouwd met een boer en woont op een boerderij in noord duitsland. Haar man durft niet te vliegen en ik zie haar niet met 2 kleine kinderen(bijna 6 en 3) alleen komen. Ze is nooit met een vliegtuig geweest. Al zou ik het heel fijn vinden als ze zou komen.

Ik hoop dat ze nog een beetje bijdraaien. Toen ik het net had verteld vroeg mijn moeder al wel of het huis te koop stond en wat we doen met alle spullen in huis. De meubels gaan dus niet mee maar wel de spullen in de kasten; Ik heb 10 jaar geleden het goede servies gekregen van mijn oma, mijn moeders moeder, toen bleek dat ze niet meer beter zou worden. Ook de bestekcassette was van haar en de kerstboom maar die begint ook al aardig uit te vallen van het opvouwen, ondanks dat hij nep is.

Ze noemde mijn meubels ook nog troep, haha. Ik geef ze geen ongelijk hoor want ze zijn ook al aardig beschadigd op het tafelblad. Ik kijk er wel naar uit om ze via marktplaats te verkopen en daar opnieuw te beginnen.

Mijn vader heeft na de eerste week niks meer over australie gezegd.. Hij houdt het echt neutraal. Hij praat gewoon maar geen woord over australie.

De eerste week kwam hij hier en gooide me van alles voor de voeten wat de familie gezegd zou hebben over onze "actie"en toen hij wegliep zei hii dat ik veel te emotioneel was en dat ik niet voor rede vatbaar was. Terwijl hij zelf als 20 keer verdraaid.

Ik snap wel dat hij ons niet kwijt wil maar echt redelijk vind ik het ook niet om de familie tegen ons uit te spelen terwijl ik later precies het tegenovergestelde hoor.

Of hij bijdraait weet ik niet. Het meest grappige is wel dat hij voor ik het nieuws vertelde al een aantal keren had gevraagd hoeveel een ticket naar australie kostte want hij wilde over een paar jaar mijn schoonouders opzoeken in Australie als ze 50 jaar getrouwd( in 2013) zijn.Niet wetend dat ik er dan tegen die tijd ook zou kunnen wonen. Toen kon het dus wel en nu worden allerlei bezwaren aangedragen waarom ze NIET kunnen komen. Ik denk dat mijn moeder hem met beide benen op de grond heeft gezet, haha. Mijn vader heeft ook een hele rijke fantasie.

Hoe dan ook; ik hoop dat ze zich toch over alles heen kunnen zetten en dat ze met een jaar of 2-3 langs kunnen komen.

Groetjes heidi
Het is me allemaal een beetje ontschoten van de week, het ging te snel. Het is hier nog steeds warm, wel lekker maar het voelt toch anders in september.

Lapin, ik koop weleens wat online bij Esprit maar ik weet niet meer wat ik met de broekmaat aan moet, na een half uur dragen heb je een maat groter. Heb jij daar geen last van?

Dochter gaat dadelijk ook weer naar school, ze vindt het geweldig op kindergarten..van alle drukte heeft ze van de week ook nog een keer in haar broek gedaan. Ook wel een hele overgang van drie keer 21/2 preschool naar hele dagen.

Wat dat betreft hebben ze het in Nederland beter geregeld..
Hoi Rubis,

Doordat mijn oom en tante het eerder wisten dan mijn ouders voelt mijn moeder zich denk ik voornamelijk gepasseerd.

Na die tijd hebben we er ook niet meer overgepraat. Vooral omdat er zich naderhand weer andere problemen aandienden, ook door toedoen van mij maar ze zijn nu op vakantie en komen zondagavond pas weer terug.

Misschien volgende week. Mijn vader kwam anders altijd met de fiets langs savonds of overdag maar dat is nadien ook niet meer gebeurd.

Het is de afgelopen zomer heel raar gelopen allemaal maar dat is allemaal niet van belang voor dit topic.

Ik hoop dat ze bijdraaien voor we evt gaan. Mijn moeder geeft ook aan dat ze de emotionele kant van de reis niet aan kan, wat wil zeggen dat ze dan maar 1 maandje oma is en dan weer afscheid moet gaan nemen voor een onbekende tijd.

Mijn tante is net terug van een vakantie in Australie; mijn neef is 3 jaar geleden ook verhuisd naar Melbourne om daar voor een australische vestiging van E&Y te gaan werken. Hij heeft 3 kinderen meegenomen. Ze zullen nu wel 9 6 en 3 zijn ongeveer, Ook daar moet ze keer op keer afscheid van nemen, ook al gaat ze soms 2 keer per jaar.

Ik ken via xpdite een vrouw die kort bij mijn schoonouders woont en die is nu 2 maanden voor vakantie in nederland met haar 2 kinderen. Haar man kon geen vrij krijgen. Nu ze zo'n intensieve tijd heeft met haar familie zal het afscheid van haar ouders, schoonouders en kinderen ook zwaar vallen, maar dat is het risico.

Vorig jaar april hadden wij ook 2 maanden mijn schoonouders over de vloer en dat was heel goed, ze hadden ons jongste zoontje ook nog niet "live"gezien en het afscheid was dan ook weer dubbel zo hard toen ze weggingen. Ik was het liefst gelijk weer achter hun aan de douane door gelopen om mee te gaan naar Australie.

helaas zit een jaarlijkse vakantie er niet in.

Misschien als mijn ouders volgende week terug zijn we nog een keer kunnen praten. Er zijn nog meer dingen niet uitgepraat naar mijn idee maar ze geeft aan dat het wat haar betreft klaar is.

Ik weet nu wel dat mijn vader geen goede gesprekspartner is; die gooit je vanalles voor de voeten en als ik dan reageer dan krijg ik te horen dat ik onredelijk ben terwijl ik gewoon heel pissig ben.

Mijn moeder is een tijdje geleden wel een keer hier geweest om te horen waarom we nu perse willen gaan. Ze wilde het niet uit mijn hoofd praten maar ik moest wel goed nadenken; Ik heb gezegd dat ik het laatste jaar niks anders gedaan heb.

In de brief die ik onlangs van haar kreeg stond wel dat als ik eerder met die plan op de proppen was gekomen we er al eerder over hadden kunnen praten. Ik denk alleen wel dat de klap minstens zo hard was aangekomen.

Het is gewoon zo'n klotesituatie; er speelt veel meer mee dan alleen het australie gedoe.

Ik zie het zelf nog wel steeds zitten, gewoon omdat ik veel beter voorbereid ben dan 10 jaar geleden maar ik heb gewoon van iedereen een stempel bedrukt gekregen van : als het een keer niet lukt dan lukt het een volgende keer ook niet; dat is de lijfspreuk die nu geldt volgens mij.

Zie je daar maar uit te redden.

Groetjes Heidi
Oke Rubis, sorry.

Deze

en deze

Gave broek Lapin (het vest is ook wel leuk maar ik ben niet zo van geel). Nog 15 minuten en het is weer weekend.

Ik heb vanochtend al de ingredienten van soep op een heeeeeeel laag pitje gezet (stand 1 van electrisch fornuis) dus als ik zometeen thuis kom verwacht ik dat m'n huisje lekker naar soep ruikt (echt zo'n soepje dat je normaal ook uren laat trekken).
Snjókorn falla, á allt og alla
Wow, leuk hoor Lapin. Denk dat het heel goed bij elkaar past ook. Ik vind dat geel juist erg mooi.

Snjo, wat voor soepie is het?
IJslandse vleessoep.

Ongeveer 1 kg lams(soep)vlees in een pan met water, witte kool, ui en wortel erbij en dan apart nog aardappels en koolraap koken en die in de soep doen op je bord.

O ja, ik doe er ook nog een handje rijst in.
En dat ga jij vanavond allemaal opeten?
Nou, nee. Ik neem een bordje of 2 en dan morgen of overmorgen nog eens (het is in totaal 2 liter soep, meer past er niet in de pan).

Het is ook nog eens zo dat hoe langer het trekt, hoe lekkerder de soep.
Dat was een druk dagje voor mijn doen. Moest om half tien al de deur open doen voor de werkster die lekker haar gang is gegaan. Ze heeft veel glaswerk schoongemaakt op de terrassen en de ramen binnen en buiten gedaan, de badkamer, de vloeren en de keuken en overal gestoft.

Ik heb ondertussen de was gedaan en het bed verschoond, daarna de supermarkt leeggekocht en de koelkast gevuld totdat hij amper meer dicht kon. Veel vers fruit gehaald voor bij de Raki en een paar flessen goeie wijn.

Spullen naar huis gebracht en toen de kledingwinkels ingegaan en goed geslaagd. 4 Jurken gekocht en mooie lingerie.

Ik kon echt niet kiezen, die jurken zijn zo gaaf. Toen zei de verkoopster dat als ik er 3 nam, ik de vierde er gratis bij zou krijgen en dat heb ik direct gedaan. Ik heb nu een beige, een witte, een blauw/groene en champagne kleurige, echt gaaf: vrouwelijk & stijlvol. Nu nog even kiezen welke ik aantrek als Tb thuiskomt.

Nog 1 nachtje slapen en dan: party time! Ik heb er echt zin in om hem weer om me heen te hebben. Het huis ziet er te gek uit, alles schoon, gezellig, lekkere hapjes en drankjes en Anais in het nieuw dus kom maar op Tb, ik ben er klaar voor!

quote:Anais01 schreef op 11 september 2009 @ 19:51:

Dat was een druk dagje voor mijn doen. Moest om half tien al de deur open doen voor de werkster die lekker haar gang is gegaan. Ze heeft veel glaswerk schoongemaakt op de terrassen en de ramen binnen en buiten gedaan, de badkamer, de vloeren en de keuken en overal gestoft.

Ik heb ondertussen de was gedaan en het bed verschoond, daarna de supermarkt leeggekocht en de koelkast gevuld totdat hij amper meer dicht kon. Veel vers fruit gehaald voor bij de Raki en een paar flessen goeie wijn.

Spullen naar huis gebracht en toen de kledingwinkels ingegaan en goed geslaagd. 4 Jurken gekocht en mooie lingerie.

Ik kon echt niet kiezen, die jurken zijn zo gaaf. Toen zei de verkoopster dat als ik er 3 nam, ik de vierde er gratis bij zou krijgen en dat heb ik direct gedaan. Ik heb nu een beige, een witte, een blauw/groene en champagne kleurige, echt gaaf: vrouwelijk & stijlvol. Nu nog even kiezen welke ik aantrek als Tb thuiskomt.

Nog 1 nachtje slapen en dan: party time! Ik heb er echt zin in om hem weer om me heen te hebben. Het huis ziet er te gek uit, alles schoon, gezellig, lekkere hapjes en drankjes en Anais in het nieuw dus kom maar op Tb, ik ben er klaar voor!

Leuk om te lezen, net als bij het eerste afspraakje..
En daar willen we ook graag foto's van zien dus, Anais.

Snjokorn, die soep klinkt lekker (en zwaar). Ik ben gek op kool, raar maar waar. Alle soorten, chinese kool, bloemkool, spruitjes, witte kool. Ik ga die sope een keer maken.

En iemand had het hier nog over FB. Ik kan al een paar dagen niet meer op FB. Geen idee wat er aan de hand is.
quote:Rubis schreef op 11 september 2009 @ 16:01:

[

Saby, ik heb een maand of drie moeten wachten voordat Lapin mijn vriendjesverzoek op FB accepteerde. Op het forum deed ze best wel aardig tegen me maar op FB, ho maar. Ik kreeg er gewoon een complex van.

.

Oooooohho, dat is niet eerlijk. Muts

Saby, ik kan niet op FB, ik weet niet wat er aan de hand is. Zal het morgen nog een keer proberen.
quote:lapin schreef op 11 september 2009 @ 20:01:

En daar willen we ook graag foto's van zien dus, Anais.

Snjokorn, die soep klinkt lekker (en zwaar). Ik ben gek op kool, raar maar waar. Alle soorten, chinese kool, bloemkool, spruitjes, witte kool. Ik ga die sope een keer maken.

En iemand had het hier nog over FB. Ik kan al een paar dagen niet meer op FB. Geen idee wat er aan de hand is.Ik zal het recept op FB zetten.
quote:snjokorn schreef op 11 september 2009 @ 20:12:

[...]

Ik zal het recept op FB zetten.En bedankt.....ik zeg net 2 x dat ik al dagen niet meer op FB kan
Ik heb ook een drukke dag gehad, bijna alle administratie gedaan. In ieder geval het UK gedeelte van man in mooie mapjes gedaan. De rest gesorteerd. Echt niet normaal, het is zoveel werk!

Maar ja, ook wel logisch na bijna 2 jaar....

Ook nog even geshopt, bij mijn favoriete winkel Uniqlo.

Man komt ook weer thuis na week afwezigheid. Heel veel zin om hem weer te zien!

Wij zijn vandaag ook 2 maanden getrouwd dus dat moet gevierd worden!

Zondag komt mijn moeder en dan gaan we naar de countryside, ook heel veel zin in!
quote:lapin schreef op 11 september 2009 @ 20:28:

[...]

En bedankt.....ik zeg net 2 x dat ik al dagen niet meer op FB kan Destemeer ga je van deze soep genieten als je het eindelijk kan gaan maken....
Paginas bijgescand door gelezen: CHECK

De nieuwe verwelkomen: HALLO NEWBee! CHECK

Voor alle lieve ladies en man iets achterlaten: NIET TE DOEN

Dus even een algemene HOII!

Mijn weekje:

*1 x streetdance en 2 keer zumba gedaan (morgen ochtend weer, leukleuk ) Dat ik spierpijn heb en loop als een kip, dat boeit niet.

*Morgen naar een tentoonstelling over Brazil

*Ingewerkt bij avondbaan op oproepbasis.

*In overleg met spaanse lerares besloten dat ik ipv spaans voor gevorderen de conversatielessen voor gevorderen ga doen. Ik kwam op de open avond en toen begon ze zomaar spaans tegen me te praten, het eerste wat eruit kwam was: EEUUUUU.... mag dit ook in het NLs? maar dat mocht niet , ik voelde me echt opgelaten, maar goed gelukkig kwam de rest van de mensen voor Spaans voor beginners dus t leek hun al heel wat. Dat scheelt weer natuurlijk. Ben stiekem echt een perfectionistje wil alles altijd GOED kunnen (anders zeggen mensen : nou ja die bakt er ook niets van..)

*Vannacht de nacht op de wc doorgebracht.... GRRRR... en vanmorgen vroeg nog veel last zodat opt werk zitten geen optie was. Dag geld! Maar wel kunnen bijslapen.

Fijn weekend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven