VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Aha, dus gewoon zelf gestopt. Ik denk dat Knorrie nooit gaat stoppen, maar hij bijt af en toe een soort van en daar zit ik toch niet echt op te wachten. Maar stoppen is zo stoppen en nooit meer een baby voeden....

Knorrie is ook zo'n enorme veelvraat. Harrie en ik zitten af en toe echt te verzinnen wat we hem nou weer zullen geven om te kijken of hij het lust. Maar hij eet gewoon alles, en ook nog veel. Ongelooflijk. Maar grapefruit heb ik nog niet geprobeerd, goed idee
Ik was dus nog wakker
Mille gefeliciteerd met Mini! Leuk feestje gehad?

Wat een gestress Lien, al dat brengen en halen. Vrees dat ik er over een paar jaar ook aan moet. Maar, dat zien we dan wel weer .

Wind vroeg wat klassenouder doet. Nou weet ik het ook nog niet precies natuurlijk, maar school van Dim doet drie keer per jaar een project van een paar weken. Thema wordt door schoolbrede projectgroep bepaald, en die zetten de grote lijnen uit, en de 'klassencommissie' (met daarin stuk of zes klassenouders) bedenkt en organiseert invulling ervan voor de klas. Activiteiten hoef je dus niet allemaal zelf te regelen, en leuren komt er denk ik ook wel bij kijken , maar volgens de juf tekenen de meeste ouders vrijwillig in voor activiteiten, dus valt mee. Het is ook echt een school die veel dingen buiten het vaste programma organiseert, en daarbij altijd hulp van ouders inroept, dus je weet waar je aan begint als je je kind erheen stuurt.

Wel superleuk hoor die projecten, een van de thema's is kunst in de klas, en dan krijgt iedere klas een kunstenaar met wiens technieken ze gaan werken. Dim's klas heeft vorig jaar bijvoorbeeld een superschattig Gaudi-bankje gemozaiekt dat nu in hun tuintje staat.

Maar goed, het lijkt me gewoon wel leuk om een beetje ingevoerd te raken in de school, en denk dat Dim het ook wel leuk vindt als ik af en toe bij activiteiten ben.
Trusten Morrie.

Als ik naar een vriendin kijk (ook drie kinderen, maar allemaal wat ouder) die niet werkt en zie hoeveel stress zij heeft van al die clubjes en sporten dan zakt de moed me in de schoenen. Hoe gaan wij dat doen over een tijdje? Ik krijg steeds meer de behoefte om minder te gaan werken op termijn, omdat ik het gewoon zelf wil doen en niet van alles en iedereen afhankelijk wil zijn. Lastig hoor.

Vandaag weer een lekkere werkdag gehad (en dat is vermoeiend Morrie ) en directeur heeft me vandaag gevraagd of ik zijn beleidsadviseur wil worden. Leuk compliment, maar heb bedankt. Ben echt een P&O'er en wil me daarop concentreren. Samen nog even wat lopen sparren over toekomst en moet weer twee beleidsadviezen schrijven. Zo leuk! Wou dat het al maandg was!
quote:Morrie schreef op 11 september 2009 @ 20:29:

Aha, dus gewoon zelf gestopt. Ik denk dat Knorrie nooit gaat stoppen, maar hij bijt af en toe een soort van en daar zit ik toch niet echt op te wachten. Maar stoppen is zo stoppen en nooit meer een baby voeden.... Mijn poppetje is er op vakantie in de vs mee gestopt, en ik vond (vind) het zooo jammer. Gaf alleen nog 's ochtends, en ritme draaide daar natuurlijk om door tijdverschil. Dus na twee dagen keek ze me aan of ik gek was, en toen ik haar toch probeerde aan te leggen beet ze keihard in mijn tiet en keek toen heel triomfantelijk omhoog. Einde borstvoeding :(.
Ik hoorde hier van de klassenmoeder van vorig jaar dat het intekenen ook best vanzelf ging. De meeste mensen willen wel een keer ergens aan mee helpen. Wat ik wel irritant vond was dat ze het altijd alleen maar aan de moeders vroegen bij ons. Dan zeiden ze: 'Jij kunt donderdag zeker niet rijden met schoolreis, jij werkt dan toch?' Waarop ik dan gelukkig kon antwoorden dat ik het aan Harrie zou vragen. En Harrie wilde, dus dat was mooi, konden ze zien dat mannen ook echt wel wat kunnen .

Ja, clubjes enzo. Mijn kinderen mogen er gewoon niet op teveel . Maar het wordt inderdaad lastig als je meerdere kinderen op meerdere clubjes hebt, dat zei een collega van mij vorige week nog. Dat Knorrie op zwemles zit en Schorrie op judo ofzo. Dan ben je elke dag van de week bezig want er wordt ook nog bij vriendjes gespeeld.... Maar Wind, die vriendin van jou moet het waarschijnlijk allemaal alleen doen, terwijl ik bij jou aanneem dat GW ook een deel op zich neemt. Dat scheelt wel. Hopelijk. Net als bij ons het feit dat Harrie en ik beiden nog een middag vrij zijn.
quote:lilalore schreef op 11 september 2009 @ 20:36:

[...]

Mijn poppetje is er op vakantie in de vs mee gestopt, en ik vond (vind) het zooo jammer. Gaf alleen nog 's ochtends, en ritme draaide daar natuurlijk om door tijdverschil. Dus na twee dagen keek ze me aan of ik gek was, en toen ik haar toch probeerde aan te leggen beet ze keihard in mijn tiet en keek toen heel triomfantelijk omhoog. Einde borstvoeding :(.Knorrie krijgt ook alleen nog de ochtendvoeding. Het 'erge' is wel dat als ik hem uit bed haal en wil verschonen hij al naar mijn tiet hapt (ik ben dan naakt want slaap naakt....). Hij kan dan gewoon niet wachten tot we weer op bed liggen, zo hongerig is hij.
Ja, maar dan heb je het nog maar over twee dagen (vrijdag en woensdag) dus als sport of club op maandag, dinsdag of donderdag is moet er toch wat geregeld worden.
Jij werkt op maandag toch ook tot half 3?

Dus als er een sport of club of dinsdag of donderdag is, dan kan het gewoon niet. Tenminste, zo denk ik nu. Schorrie en Knorrie mogen niet op een sport of club op maandagmiddag want dan kunnen we niet.
Inderdaad, maar dan heb je 3 kinderen en dus 3 clubjes dus als dat op verschillende dagen is. Pff.. nog niet relevant dus verder nog geen bloedspoed qua oplossingen. :-)
quote:Morrie schreef op 11 september 2009 @ 20:41:

[...]

Knorrie krijgt ook alleen nog de ochtendvoeding. Het 'erge' is wel dat als ik hem uit bed haal en wil verschonen hij al naar mijn tiet hapt (ik ben dan naakt want slaap naakt....). Hij kan dan gewoon niet wachten tot we weer op bed liggen, zo hongerig is hij.

Aaah schattig toch! Geniet er nog maar even van hoor, ik vind het echt jammer, nooit meer een kind aan de borst. (En van de theezakjes zo vlak na het stoppen word ik ook niet heel vrolijk )

Op deze school valt het reuze mee (tot nu toe) met het conservatieve moederdenken. Het heet dus ook klassenouder, en er zijn veel stellen die het samen doen, dus elkaar afwisselen. En ook veel vaders die hun kinderen op komen halen. Wij zijn de conservatiefsten van de school denk ik al valt het nu nog niet op omdat Sjaak werkeloos is .
quote:Wind schreef op 11 september 2009 @ 20:48:

Inderdaad, maar dan heb je 3 kinderen en dus 3 clubjes dus als dat op verschillende dagen is. Pff.. nog niet relevant dus verder nog geen bloedspoed qua oplossingen. :-)

Komt tijd komt raad, en tegen de tijd dat deze miniwind op een clubje gaat is KW alweer 10 en kan al heel veel zelf.

Onze school is best conservatief vind ik. Maar dat zal wel met het Christelijke karakter te maken hebben schat ik zo in. Ik verbaas me er alleen altijd zo over omdat ik me afvraag of die vaders dat zelf dan niet erg vinden, dat ze nooit de kinderen eens van school halen enzo.
I know, I know... we zien wel over een paar jaar, maar moet zeggen dat ik het nu al jammer vind dat hij nu zwemt op maandagmiddag en dat hij dan moet zwemmen ipv buiten kan spelen en ik lekker van ze kan genieten. Je móet dan zoveel. Maar goed.. het si zoals het is.

Hier gisteren activiteitenlijst voor allebei ingevuld. Er stond een rijtje voor moeder en vader.
Kijk je geen Gooische Vrouwen, Morrie?
Nou, ik heb wel GV gekeken en ben nu sip. Het zal toch wel goed komen met Remy???

Van harte gefeliciteerd grote Mini! Echt een dame van 5 jaar alweer!

Clubjes en sporten, pfff ik moet er niet aan denken al dat gehaast en gedoe. Ik ben allang blij dat we het nu rond kunnen breien met werk en school en opvang enzo. Straks zwemles erbij en dan vind ik het wel even goed. Eerst haar diploma en dan mag Apie wel iets anders uitzoeken.

Maandag ben ik begeleider bij vossenjacht op school. Woensdag maak ik iets voor bij de lunch (school bestaat 10 jaar) dus ik draag mijn steentje wel bij.

Wind, waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen op jullie school? Ik heb vorig schooljaar helpen schoonmaken voor de vakantie. Aap gaf aan dat hij dan de volgende keer gaat. Zullen ze wel een rolberoerte krijgen op school want ze hebben niet 1 keer een schoonmakende vader gehad en dat vind Aap belachelijk en wil dus een voorbeeld stellen. Vind ik echt een goede zaak.

Fijn dat de discussie uitgepraat is! Ik hou niet van disharmonie .
Nee, geen onderscheid maar de mogelijkheid om bij iedere activiteit aan te kruisen of vader, moeder of allebei deel willen nemen :-)

Ik hoop ook dat Remy niet kopje onder is.

Heb het geluid uitgezet. Kippenvel.
Eng he? Ik was er gewoon misselijk van... Ik vond dat altijd al enge televisie maar sinds ik moeder ben, kan ik het bijna niet meer aanzien. Brrrr.

Aha, dat bedoelde je dus over schoolactiviteiten. Klinkt een stuk beter iig!
Maar ook weer gelachen om Chery (die Remy vergeet), de garage-party, Evert en Martin. Zo droog en plat.
We denken er nu aan de poes Suzy/Suus te noemen ipv Lizzy/Liz.

Als jullie nog suggesties hebben dan zijn ze welkom.
Fijn Pebbles, dat je er zo over denkt.

En mensen, het is maar televisie hoor. Niet eens realitytv

Die clubjes, die maken het vooral ook dat het hier zo druk is.

We moeten nog een nieuw ritme zien te vinden met Zemmie en dan ook nog zo veel nieuwe dingen er bij, is gewoon wat veel.

Lien, mettertijd zal het zo ook wel gaan hoor, maar hij is net gestart en ik wil zelf ook zo graag alles zien.

(we regelen het ook niet effectief hoor, want Zorro en ik staan gewoon beiden aan de kant )

School is hier op zowel papa's en mama's gericht, maar ook veel helpende oma's en opa's.

Op de schoonmaakavond is het ongeveer 2/3 moeder en 1/3 vaders.

Wij wisselen elkaar af als het gaat om begeleiden van aktiviteiten.

Ik kan niet zo vaak helpen als ik zou willen, maar dat komt door de kleintjes.

Ik ga geen vrij nemen om te helpen op school, omdat ik maar parttime werk en juist op mijn vrije dagen, wil ik de kleintjes ook niet onder brengen. Alles wat te combineren is met de kinderen, doe ik wel en graag.

Als ik straks klaar ben met de studie (eerst maar eens beginnen ) dan wil ik een paar jaar 2 dagen gaan werken, zodat ik er ook kan zijn voor de kinderen en school en clubjes en zo.

Vandaag kinderfeestje gehad van Zen en het was leuk!

Heb me in positieve zin verbaasd over de welopgevoede kindjes. Ook wel eens leuk om te zien. Vaak ben ik er niet zo over te spreken. Ik heb echt een hekel aan brutale kinderen van 5!
Suus vind ik ook leuk. of Saartje!
Wind, ik was GV vergeten!! Om 21.15 pas ingeschakeld en daar baal ik van. Heb gelachen om Dr Rossi met Jari. En ik vond Remi in bad eng. Ik denk overigens dat Tippi Wan om de hoek komt en Remi redt. Ik hoop het.

Vorig jaar heb ik ook niet bij alles wat ik zou willen geholpen op school doordat Knorrie nog baby was. Schoonmaken wel gedaan want is volgens rooster bij ons, iedereen moet een keer. Wel zo eerlijk. En er waren ook mannen bij. Maar Harrie zou ik er geen plezier mee doen denk ik. Die gaat liever mee met schoolreis of sportdag.

Ben net in bad geweest en toen ik eruit kwam hoorde ik Schorrie jammeren. Had hij in zijn bedje geplast, zo sneu. Hij was helemaal bozig. Arm ventje, ik heb hem weer lekker ingestopt en gezegd dat ik van hem hou en dat hij een grote kerel is.

O ja Ely, wat heb je gedaan met feestje Zen? Wij hebben het over twee weken, moet morgen de uitnodigingen nog even rondbrengen trouwens, niet vergeten.....
Ik heb ook met half oog GV gekeken en vond einde ook naar, ook al is het dan geen realitytv .

Ben (nog steeds) bezig met filmpje voor mijn stiefvader. Maar er komt nu wel schot in en het wordt wel heeeel leuk .

Saartje vind ik ook heel leuk voor poes! Minoes ook leuk trouwens.
Pebblo en ik doen ook allebei helpen op school als het zo uitkomt, maar ik doe wel heel stereotiep de schoonmaakavond en hij de sportdag.

En woensdag is KP jarig en heb ik partijtje. Ik neem ze lopend mee uit school om 12 uur en laat ze om 15 uur ophalen. Begin met kadootjes en daarna broodjes knakworst eten en eindig met taart eten en daartussendoor moet ik nog verzinnen. Inieder geval een speurtocht die eindigt in de speeltuin om energie kwijt te raken Schoonmoeder komt helpen en KP heeft maar 4 kindjes uitgenodigd.

Ik vind Saar leuk voor poes. Lizzy niet.

Ik vind de tijden van sporten naar. Meestal 17-18, of 18-19 uur. En omdat een van ons pas om 18.30 thuis is van werk komt dat met eten belabberd uit. Of ik moet ooit handig worden met dingen maken die je kunt opwarmen en gezond zijn.

We hebben nu donderdag zwemles KP van 18-18.30 en eten daarna pizza, patat of chinees. Op vrijdag heeft GP judo van 19-20 uur, maar als KP ook gaat moet hij van 18.15 tot 19 uur.

Maar ik ben er nog niet achter of hij nu echt wil (hij heeft telkens gezegd op judo te willen als hij 6 is).

Atletiek zijn we mee gestopt, GP ging met tegenzin. Dat was zaterdag 10-11, maar nu kunnen we weer relaxen op zaterdagochtend. Was eigenlijk 2 keer in de week, ook nog op woe van 17-18 maar dat vond ik teveel.

Wij hebben allemaal schoolsporten (of hoe het het). Allerlei verenigingen bieden 10 lessen aan voor ¤ 25,-. Heel leuk om je kind uit te laten zoeken wat hij leuk vindt. Maar... allemaal rond etenstijd en meesten vanaf oktober. Met baby helemaal niet handig, dus gaan we ook niet doen. Gelukkig zijn er ook een paar dingen vanaf mei, dat kan altijd nog.

En als mijn baby op zwemles gaat, als hij 5 jaar is, zijn KP en GP 11 en 13 en blijven ze gewoon thuis en gaan toch wel -meestal- alleen naar hun clubjes?

Ik kijk nooit GV en gisteren laatste stukje wel en ik vond het ook naar!
Goeiemorgen! Ik ben net wakker .

Dat kwam ik eigenlijk alleen maar even vertellen, moeten nu snel cadeautje schoonvader gaan kopen en dan alweer die kant op, verjaardag begint om 12 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven