Gezondheid alle pijlers

White piedra

13-09-2009 17:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeuk en witte bolletjes op mijn hoofd en aan haren zijn waarschijnlijk White piedra. Een schimmel. Iemand hiermee ervaring? Wordt vaak verward met luis. Nu lees ik als remedie afscheren en combineren met itraconazol. Help, iemand dit ook gehad en ervan verlost zonder haar af te moeten scheren?
kan ook eczeem en schilfers zijn.. lij

kt mij..
Even langs je huisarts gaan? Of heb je dat al gedaan?
naar de huisarts; die geeft je een medicinale shampoo die je haar veranderd in een grote fluff ball maar dan ben je er na een paar weken wel vanaf
oeioei... wat vervelend! Hoe kom je daar aan?

Ik ben net terug uit India en heb luizen als souvenir meegebracht... al 3 keer een kuur gedaan maar ze willen niet weg...:S

ik hoop dat je er gauw vanaf bent, zonder al te drastische maatregelen! Succes!
Zou even naar de huisarts gaan. Kan ook seborroïsch eczeem zijn.
Papayaatje, ik heb een geweldige tip voor je!

Smeer je hoofd in met groene zeep (van die vieze flubberachtige troep, gelooof dat het merk iets met een driehoek is ofzo?) en bind er dan een vuilniszak om. Goed luchtdicht afsluiten (evt. met knijpers)! Dan een aantal uur laten zitten (ik heb het 5 uur laten zitten, in de tussentijd bed verschoond en haarspullen in de vriezer gegooid). Na die minimaal 4 uur ga je het wassen, echt je haar is ongelooflijk goor en het staat alle kanten op maar het werkt!

Aantal keer wassen en flink wat conditioner of haarmasker erin en je bent luis en neetvrij! I tested it myself en het werkt, maak echt geen grapje!

Dus bij mij geen luislotions en al die troep maar zo want je hoeft het niet een week later te herhalen. Ik zou wel even blijven kammen met zo'n luiskam, maar goed, ik ben luis panisch...
voor gisten op je hoofd/heftige roos kun je bij de huisarts ketoconazol krijgen. Kun je als een soort shampoo gebruiken. Kom je er niet vanaf, vraag dan of je naar de dermatoloog kan.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven