VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Misschien helpt het om te weten dat Sum en ik het ook gehad hebben en dat het echt één dag duurt en dan weer over is. Als het hetzelfde is tenminste, maar zal wel, heb het al meer gehoord de laatste tijd.

Op zondag samen ontbijten doen wij ook. Vroeger thuis ook en was/is idd supergezellig. Tafel gedekt, muziekje aan, zo leuk. Alleen vinden Dim en Sum gekookte eitjes zo lekker dat we die pas later op tafel zetten. Eerst een boterham en dan een eitje, anders gaat er niks meer in.
En nu ga ik douchen, zit al vanaf zeven uur te lamballen in mijn badjas. Sjaak is inmiddels wakker en is de jongens uitlaten op de hockeyclub. Popppetje en ik zijn thuis en ze is zo lief dat ik haar wel kan opeten .
Ja, ik hoor meer mensen met buikgriep-achtige klachten. Voor de rest hebben ze ook nergens last van. BRS en buurmeisje zitten te kleien en KW en bruurjongen te Mario Karten op de Wii.

Wij ontbijten iedere ochtend samen aan tafel dus dat is het niet, maar meer het uitgebreide is wat ik bedoel. Dus de eitjes, broodjes en de jus d'orange (ja, dat hadden we ook altijd thuis!). Dat werk.

In plaats van de bruine boterham met hagelslag en een beker melk.
Kiloknaller wil blokken bouwen, maar ik wil forummen, dilemma . Hij gaat zo winnen.

LLL, ik wil je wel even mailen, dan begrijp je de ins- and outs, moet ik wel even je mail adres hebben, want ik ben geen hyver en dit is bovendien geen info voor op hyves. Je kan mijn mailen op lientje1604 apestaart yahoo punt com.

En verder: dochter naar hockey met het nodige gedoe, scheenberschermers zitten niet lekker, dus niet willen, vervolgens geen staartje in of haarbandje in "nou dan ga ik wel van hockey af". Zo'n ochtend, ik word daar echt giftig van, want eigenlijk vind ze het heel erg leuk, maar heeft ze gewoon zin om boos te doen... En sowieso heeft ze een probleem met dingen die nieuw zijn en niet lekker zitten.... schoenen, broeken, sokken, weet ik wat. Zo kom je dus nooit ergens en ik zou denken dat het nu ze ruim 7 is toch wel eens afgelopen zou zijn. Nee hoor, nog steeds broeken zonder knopen, anders krijgt ze een fit... en echt, we hebben alles geprobeerd. 5 dagen lief, 5 dagen boos, 5 dagen weet ik wat, maar de broek moest aan.... Met nog steeds als resultaat dat we een hysterisch kind afvoeren en als dat nu ook moet om naar sport te gaan, neen, bedankt...

Maar goed, ik ga blokken bouwen.

Wij ontbijten altijd met elkaar, doordeweeks ren ik om 8.00 AM weg, in het weekend inderdaad uitgebreid met beschuit en sap enzo. Is echt familie moment. Als Leen er is altijd een tikje druk, want dan moet je twee in de gaten houden, maar gelukkig kunnen beiden nu redelijk zelfstandig eten. En Leen was er niet vandaag, dus lekker rustig X-D>

Nu ga ik echt.
Wij ontbijten ook altijd aan tafel en dan op zondag altijd uitgebreider. Inderdaad broodjes uit de oven, of geroosterde witte boterhammen, gekookt eitje en verse jus. Maar laatste nu niet, want mijn maag verdraagt al hele zwangerschap geen sinaasappelsap.

Vanmorgen wilden de Pebbeltjes perse Pebblo een ontbijtje op bed brengen en hebben we met zijn allen gepicknickt op osn bed met warem kaiserbroodjes met kaas en een gekookt eitje en kopje thee.

En we hebben al een bezoekje aan mijn vader achter de rug, hij zag er goed uit. Nieuw overhemd, kapper geweest. Word ik blij van. En Pebbeltjes en ik zijn nu de enorme berg lego die wij hebben op kleur aan het sorteren. Worden de Pebbeltjes blij van.
Haha, volgens mij lijken de pebbeltjes op jou! Ik kan me nog een topic herinneren over het huishouden, dat voornamelijk tussen jou en fashionvictim ging, en waar ik helemaal door geïnspireerd raakte. Heb na het lezen daarvan het hele huis schoogemaakt .

Wij ontbijten doordeweeks nooit aan tafel. Tot voor kort deed ik het ochtendritueel altijd alleen omdat Sjaak rond vijf uur/half zes de deur uit ging. Dus dan zette ik de jongens met een boterham voor de tv, enorme tijdswinst . Maar ik vind het altijd wel gezellig, en nu Sjaak thuis is gaat hij wel aan tafel zitten met de jongens.
Bah, het regent, wilden we net naar buiten gaan met z'n allen.

Peb, heb doos kleren voor je, die neem ik volgende week wel mee. Zit ook spijkerbroeken tussen, maar die moet je dan ook maar overnemen. Heb het niet uitgezocht namelijk . Allerkleinste kleren zijn grotendeels naar Leen gegaan, maar ik had nog e.e.a. hier, ook rompers waar je heel snel doorheen mag en wat je niet aanstaat mag je in kliko of derdewereldtas mikken.
O, wil je ook nog (7 jaar oude) flessenwarmer?
Middag! Ik had e.e.a. bij te lezen!

Wind, die krampen van jou, dat lijkt me niet goed hoor, heb je dat al aan de vk verteld??

En Lien, bij jouw dochter krijg ik een soort hoogsensitief (of heette het nou anders....) idee. Dat gevoelige voor nieuwe dingen, en kleding die niet lekker zit is daar ook een kenmerk van. Werd ons namelijk gevraagd of Schorrie daar last van had toen we naar fysio en alles met hem moesten voor 'afgeleidheid'. Hij heeft het niet zo erg, maar wel een klein beetje met sokken die precies goed moeten zitten enzo.

Wij ontbijten altijd anders, ben niet zo van de vaste dagen voor dingen. Door de week eet Schorrie geregeld op de bank voor de tv terwijl ik douche, al eten we de laatste tijd wat meer aan tafel omdat Knorrie natuurlijk niet op de bank kan ontbijten. En samen ontbijten op zondag vind ik ook gezellig, maar wat langer in bed blijven liggen ook. Al gaat het hier net als bij LLL: de kinderen komen bij ons op bed en dan ben je wel klaarwakker .

Gisteren was het hier feest in het dorp, een bepaald iets met bootjes op het water wat ik niet bij naam noem vanwege herkenbaarheid. Was erg leuk, gezellig bij vrienden gekeken. En verder beetje gelummeld geloof ik, weet het niet meer. Vandaag ook lummelen. Lekker hoor, vorige week ook al, ik vind het wel relaxed van dit soort zondagen.

Lien, gefeliciteerd nog met Leen. Heftig hoor, allemaal....
Thank G**, morgen komt er weer een werkster op gesprek. Ik bid dat ze echt komt en dat ze goed is!
Ik loop al de hele dag met verhaal van Lien in mijn hoofd, vreselijk verdrietig echt.

De jongens zijn echt strontvervelend. Ik sprak laatst een moeder op het kinderdagverblijf die ook twee jongens met anderhalf jaar ertussen heeft, en die wist me geukkig te verzekeren dat het getrek/duw/stoei/vecht uiteindelijk over gaat. Maar gaat nog wel even duren, die van haar zijn 6 en 8 .

Oh gelukkig Sum is naast me op de bank in slaap gevallen. One down one to go .

Fijn Morrie weer een werkster op gesprek. Het zou eens tijd worden dat er een goede tussen zit! Wat een gedoe iedere keer. Is dit een Nederlandse? Mijn werkster is Indonesisch, en ik heb een vriendin die half Indonesisch is en belachelijk netjes en schoon (echt extreem). Dus heel stigmatiserend ga ik nu zeggen dat dat superpoetsers zijn .

Ik had trouwens ook zulke krampen als Wind bij Poppetje, leken soms wel voorweeën, maar was volgens de vk normaal, soort harde buiken. Maar even naar vragen kan nooit kwaad natuurlijk.
Hahaha LLL, Pebbeltjes hebben iig mijn sorteerdrift. We zijn lekker bezig. Ik was hier HHP (huishoudPebbles) maar ik ben toen beide Pebbeltjes op school zaten (veel) meer gaan werken en heb werkster genomen en laat nu huishouden wat meer los. Maar, ik heb net nog mijn bestek voorgesorteerd in de vaatwasser gedaan dus het zit gewoon echt in me en heb er nog steeds geen hekel aan (als ik er maar tijd voor heb).

Graag Lien, neem maar mee. Ik pik er wel uit wat ik leuk vind. Heb in maat 50-56 een goede basisgarderobe nu, maar groter helemaal niets. Flessenwarmer, ooit gehad, nauwelijks gebruikt. Maar misschien wel handig als Pebblo en schoonmoeder afgekolfde melk moeten gan opwarmen? Beeb gaat dan wel pas met 6 maanden naar kdv, als het kan al wel eerder dag naar schoonmoeder ne dag bij Pebblo thuis.

Wij hebben gewoon vast ritueel 's ochtends omdat elke ochtend nu eenmaal hetzelfde gaat. We staan zelfde tijd op en gaan zelfde tijd de deur uit. Pebbeltjes kruipen ook elke ochtend bij ons in bed en op zondag liggen we dan steeds vaker nog tot een uur of 8.30 en soms gaan Pebbeltjes dan vast naar beneden en soms niet. En zaterdag gaat Pebblo werken dus zijn we ook gewoon met zijn allen op tijd.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn jongens (schelen 22,5 maanden) nooit een fysieke fase hebben gehad. Ze kunnen wel eens stoeien uiteraard, maar zijn over algemeen rustig.
Hier dus ook iedere ochtend hetzelfde ochtendritueel met douchen, aankleden, ontbijten en tanden poetsen. We gaan ook tegelijk de deur uit en dat scheelt! We zijn helemaal op elkaar afgestemd 's ochtend. GW smeert bijvoorbeeld de boterhammen en ik pak de kleding voor de kinderen. And so on... en dan om 08.00 uur aan tafel. Gezellige start van de dag. En nu realiseer ik me dat mijn kinderen zich dát zullen herinneren! Het gaat niet om de kwaliteit van het ontbijt (broodjes, jus) maar het samen opstarten en bij ons thuis vroeger was dat alleen de zondag omdat mijn vader vroeg de deur uit moest om naar het werk te gaan

Pebbles sorteert ook het servies. Ik bedoel.. het gaat op een bepaalde wijze de kast in. Kleur na kleur. Om en om. En paprikachips móet in een blauw bakje en niet in een groene

Onze jongens schelen 2 jaar en 9 maanden en hebben nooit strijd gelukkig. Niet dat jij daar iets aan hebt, LLL maar het valt me wel op en geniet daarom nog meer van ze. De baby scheelt dadelijk ook weer 2 jaar en 10 maanden met BRS dus hetzelfde leeftijdsverschil. Baby en KW schelen dan 5,5 jaar.

Morrie, het voelt niet als harde buiken (die had ik bij KW en BRS nu al weken) maar het zijn echt krampen. Nu met het gediaree van KW en BRS wijd ik het nu maar even daar aan.

Nu even spelletje Memory met KW en GW.
En ik blijf me verbazen over deze zwangerschap. Zo anders. En nu niet zeggen 'dan krijg je vast een meisje' want daar word ik mee doodgegooid en word ik een beetje recalcitrant van. Dáár zeg ik het helemaal niet voor! KW en BRS voelde ik dus al met 16 weken, deze voelde ik vandaag (22 weken) voor het eerst echt overtuigend. Bij de jongens dus al vanaf 18 weken harde buiken, nu nog niet gehad. Heb allemaal vage klachten als hoofd- en buikpijn. En ga zo maar door. Voel me ook gewoon een stuk minder fit en mensen blijven maar zeggen dat ik er zo goed uit zie (zo voel ik me helemaal niet).

Ach, weet niet waarom ik dit schrijf maar daarom verkijk ik me zo op deze zwangerschap. Alsof ik het allemaal weer voor de eerste keer mee maak.
Dit is een Nederlandse inderdaad LLL. Ik had wel een reactie van een Indonesische man, maar die heb ik niet uitgenodigd. Had ik dus wel moeten doen .

Het lijkt me weleens lekker een Nederlands iemand te hebben, tot nu toe waren het steeds buitenlandse vrouwen en dan zit je toch elke keer met de taal.

Deze die nu morgen komt mailt wel heel erg netjes, dat je bijna denkt: waarom is ze werkster en geen secretaresse oid. Nou ja, morgen hoor ik het wel . Misschien is ze wel studente, Harrie denkt een hele knappe .

Schorrie was ook weer erg fysiek vandaag. Gisteren ook al. Volgens mij komt het ook doordat school nu weer begonnen is. Hij kopieert een hoop van klasgenootjes. Ineens begint hij ook weer te slaan naar ons, terwijl hij dat heel lang niet gedaan heeft. En gisteren spuugde hij naar Harrie. Hij mag nu voor straf een hele week niet op zijn skelter rijden, hopelijk helpt dat maar ik betwijfel het.....

Ben wel met hem naar mijn ouders gefietst vandaag. Die kwamen terug uit Frankrijk. Ben nu ook weer helemaal in de stemming om op vakantie te gaan als ik die verhalen hoor. Ga zo voor de lol maar weer even wat vakantiesites afstruinen.
Ik heb nog even iets op de LP gezet trouwens.
Ik heb gereageerd.

Balen dat Schorrie weer zo fysiek is. Moet zeggen dat KW de laatste week erg brutaal was. Zijn vaste juf is al twee weken ziek en we denken dat het daardoor komt. Iets met structuur ofzo.

Achteraf blijkt het meestal weer een fase. Ik vind KW ook opeens zo groot en wijs.
Het is te hopen dat het een fase is, als hij nog slaat als hij 14 is hebben we een groot probleem!

Vorig jaar begon hij ook met slaan aan het begin van het schooljaar. Volgens de juf doen ze dat echt na van elkaar op het schoolplein. Ik beneid die juffen niet, constant die kinderen corrigeren, ik zou er doodmoe van worden.

Brutaal is Schorrie ook. En wat nieuw is maar echt reuze irritant: hij praat ons na (met een flauw stemmetje) als we boos op hem zijn. Hij haalt daarmee echt het bloed onder je nagels vandaan!
Heb link van LP niet op deze gare oude laptop en kan 'm ook niet zo snel meer in mailbox vinden (Wind had 'm ooit eens gemaild).

Wind, dat had ik met de zwangerschap van Mini, dat was heel anders dan bij Maxi en Nano. Toen ik zwanger was van Nano had ik echt zo'n gevoel van herkenning, zo van 'Oh ja, zo was het bij Maxi', ik dacht al dat ik het me gewoon niet goed meer herinnerde.

Maar vervelend dat je na twee keer een goede zwangerschap je nu zo voelt, dan valt het harder tegen dan andersom.

En sterkte met de jongens, klinkt niet fijn, midden in de nacht bedden verschonen.

Ontbijten doen we hier ook in het weekend wat uitgebreider, en door de week begint Millenium meestal met ze (die heeft dan eerst gedoucht) terwijl ik douche, en dan zitten we heel even met z'n allen en dan gaan Maxi en ik of Millenium de deur uit. Behalve op kdv-dagen, dan zijn we allemaal vroeg weg.

Ik wilde nog ergens op reageren, maar kan nu niet meer teruglezen. Eerst posten dus maar!
Ik heb je de link gemaild Mille.
Mille, ik heb je de link (weer ) gemaild.

Morrie, die stemmetjes dat doet KW ook! Zó irritant..

Moeilijk ook te corrigeren. Boos worden, negeren, uitleggen dat het brutaal is. Niets helpt. Heel frustrerend.

Hij heeft na aanleiding van Madgagascar II ook een 'dik en vadsig" fase. In die film zingt Moto Moto (nijlpaard) een andere nijlpaard (Gloria) toe dat ze lekker dik, vet en vadsig is. Voor een nijlpaard een compliment, maar KW roept en zingt het constant. Bij de bakker, de slager. In de tuin... weet niet hoe we dat kunnen laten ophouden, want ik schaam me dood. Hij kan ook voor de grap zeggen (als humor) "je bent dik man.." en dan als Moto Moto, maar de waarheid is het natuurlijk wel. Erg fijn als de buren in de tuin zitten. Hoe reageer je? Niets lijkt te helpen!
Oh ja, voorsorteren in de vaatwasser, en bv. met was ophangen doe ik ook Pebbles. Maar dat is meer om tijd achteraf te besparen; ik hang bv. meestal alle sokken van Maxi op een rijtje en die van Mini op een ander rijtje, en dan is het zo bij elkaar gegrist en de goede kast in gemikt.

En Lien, ik denk idd. dat je dochter op dat punt gewoon heel gevoelig is. Ik heb wel vaker kinderen meegemaakt die daar veel last van hadden, en m.n. autisten kunnen dat echt heel extreem hebben. Ik heb nu ook een leerling die altijd dezelfde kleren draagt omdat hij die dan met veel moeite accepteert -als een broek eindelijk is goedgekeurd kopen zijn ouders er dan maar meteen drie of vier van.

Het zal dus niet om te klieren zijn, ze zal het echt wel als heel vervelend ervaren. Hoe heet het ook alweer... Tactiele nog wat.

LLL, jammer als er dan een kind zo buitengesloten wordt. Dat pesten zou ik ook meteen afkappen, ze hadden zo te lezen zelf ook wel door dat het niet echt aardig was wat ze deden.

Hier gaat het tussen Mini en Nano meestal heel goed, maar ruzietjes hebben ze ook wel af en toe. Met name aan het eind van de dag, als Nano moe is. Met Maxi eigenlijk niet, zij en de andere twee zitten elkaar door leeftijdsverschil nooit echt in de weg eigenlijk.
Tactiele overgevoeligheid, dat was het.
Ha, ik krijg gewoon twee keer binnen een minuut de link van de LP binnen. Dank je wel Morrie en Wind!
Wind, mijn neefje had ook zoiets. Die zei steeds: jij hebt dikke billen. Tegen iedereen. Ook tegen mij en ik vond het gewoon echt niet leuk. Niet omdat ik dikke billen zou hebben, maar ik vind het niet grappig en te ver gaan. Ik heb dat ook tegen hem gezegd en sindsdien zegt hij het tegen mij niet meer. Misschien als KW het hier zegt dat ik het hem kan afleren . Vreemde ogen dwingen ook dan....

Dat napraten als we boos zijn negeer ik, hopelijk. Ik hoop dat dat de beste aanpak is. Als ik er op inga, wordt het alleen maar leuker voor hem schat ik zo in. Hij weet gewoon dat hij ons daarmee te pakken heeft.

Het lastige bij Schorrie is dat straffen niet lijkt te helpen als hij brutaal of stout is. Hij is dan echt haast niet te benaderen. En dan ben je dus uitgeluld zeg maar. Wij hebben nu bedacht dat we echt consequenter moeten zijn. Niet 10 keer dreigen maar na 1 keer gelijk de dreiging uitvoeren. Dat is alleen zo lastig soms, omdat je die dreiging eigenlijk gebruikt omdat je dan hoopt dat je sneller je zin krijgt, niet omdat je hem ook echt wil uitvoeren want dat kost allemaal weer tijd.

Schorrie en Knorrie zitten elkaar ook niet in de weg, komt denk ik ook door leeftijdsverschil. Ik denk echter dat als het leeftijdsverschil iets kleiner geweest was, dat ze elkaar flink in de haren gezeten zouden hebben. Ik heb niet van die zoeterds geloof ik, althans, Schorrie is niet zo zoet, van Knorrie kan ik het nog niet zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven