Maagband/verkleining
maandag 12 januari 2009 om 11:13
maandag 14 september 2009 om 12:11
Hebben we straks een beroemdheid in ons midden ???
Leuk Pom, waar gaat het over ?
Heb je het zelf ingestuurd ?
Vertel vertel vertel !!!!!!!! hahaha
Christy........
Fijn dat het goed gaat zeg !
Wat heb jij op je werk gezegd over hoelang jij uit de roulatie bent ??
Ik heb maar gezegd dat zij ervanuit moeten gaan dat ik er 6 weken niet ben en alles wat ik eerder kom is meegenomen.
Ik weet wel dat het per situatie verschillend is, maar ik vond het moeilijk om van te voren te zeggen het duurdt zo of zo lang .
en ik ga vandaag ook maar eens op zoek naar Floradix .
Leuk Pom, waar gaat het over ?
Heb je het zelf ingestuurd ?
Vertel vertel vertel !!!!!!!! hahaha
Christy........
Fijn dat het goed gaat zeg !
Wat heb jij op je werk gezegd over hoelang jij uit de roulatie bent ??
Ik heb maar gezegd dat zij ervanuit moeten gaan dat ik er 6 weken niet ben en alles wat ik eerder kom is meegenomen.
Ik weet wel dat het per situatie verschillend is, maar ik vond het moeilijk om van te voren te zeggen het duurdt zo of zo lang .
en ik ga vandaag ook maar eens op zoek naar Floradix .
maandag 14 september 2009 om 12:30
Ha Pom,
Leuk dat je in de viva komt, ik ga hem natuurlijk kopen!
Gaat het over je operatie? En nee ik heb geen pijn meer,zelfs geen paracetamol meer genomen sinds gisteren.
Pilous, het gaat prima met me, dankjewel!
Ik ben net ff snel naar de winkel hier vlakbij gefietst, gaat goed.
En Riny, in mijn folder stond minimaal 2 weken, maar ik ben freelancer, dus ik heb gewoon geen werk aangenomen tot ik er weer zin in heb.
Floradix hebben ze bij veel drogisten, de apotheek heeft het ook.
Tis wel prijzig, ik heb nu een grote fles, die is 17 nog wat, en de helft daarvan kost 12 nog wat.
Maar je hoeft maar 2 keer 10 cc per dag, dus je doet er wel ff mee.
Brenda, hoe ging het? Viel het een beetje mee??
Leuk dat je in de viva komt, ik ga hem natuurlijk kopen!
Gaat het over je operatie? En nee ik heb geen pijn meer,zelfs geen paracetamol meer genomen sinds gisteren.
Pilous, het gaat prima met me, dankjewel!
Ik ben net ff snel naar de winkel hier vlakbij gefietst, gaat goed.
En Riny, in mijn folder stond minimaal 2 weken, maar ik ben freelancer, dus ik heb gewoon geen werk aangenomen tot ik er weer zin in heb.
Floradix hebben ze bij veel drogisten, de apotheek heeft het ook.
Tis wel prijzig, ik heb nu een grote fles, die is 17 nog wat, en de helft daarvan kost 12 nog wat.
Maar je hoeft maar 2 keer 10 cc per dag, dus je doet er wel ff mee.
Brenda, hoe ging het? Viel het een beetje mee??
maandag 14 september 2009 om 16:00
nee niet over de operatie, over mijn liefdesleven hahaha
Er was eens een oproep of iemand zijn geliefde had ontmoet op het forum etc. ik heb via MyleneValerie (forummer ook hier) weer contact gekregen met mijn ex-vriendje, nu is hij mijn vriend. Het is een leuk verhaal vandaar dat het in de viva komt. Ben wel heel benieuwd... hahha
Er was eens een oproep of iemand zijn geliefde had ontmoet op het forum etc. ik heb via MyleneValerie (forummer ook hier) weer contact gekregen met mijn ex-vriendje, nu is hij mijn vriend. Het is een leuk verhaal vandaar dat het in de viva komt. Ben wel heel benieuwd... hahha
maandag 14 september 2009 om 21:23
meiden,
Het bezoek aan psychologe is mij 200% meegevallen.
Had wel wat zenuwen maar die waren eigenlijk meteen weg toen ik bij haar binnen was.
Ze wilde weten of ik stevig in mijn schoenen stond en of ik er helemaal achterstond.
Ook vroeg ze of ik andere problemen had wat een maagbandje in de weg kan staan.
Aan einde van gesprek vroeg ze of ik nog vragen had die zij kon benantwoorden en toen heb ik gevraagd hoe ik het te weten kom dat zij "groen" licht geeft of niet natuurlijk.
Maar ze liet weten dat zij een brief intern gaat sturen naar obesitasverpleegkundige dat zij akkoord geeft en dat het dus wat haar betreft door mag gaan.
Wat viel er toen een "last" van mij af zeg
Ben weer een stap verder.
Nu nog afspraak bij dietiste op 2 oktober en dan heb ik het voortraject gehad wat betreft onderzoeken e.d
Dan ga ik weer in *wachtstand*
@ Pompompom: Leuk een artikeltje in viva, ga in de winkel ff kijken.
@Riny: Weet jij al wat meer over datums oid?
@Sientje: Al zenuwen of ben je er nu echt wel aan toe?
@all: hoe is het met jullie?
Morgen dan operatie aan rechteroog, ben benieuwd hoe ik uit narcose(dat vroeg psychologe ook nog of ik daar tegen kon omdat je bij maagbandoperatie ook onder narcose gaat, maar heb de keren dat ik onder zeil was weinig last gehad) kom en hoe ik me voel morgen.
Het bezoek aan psychologe is mij 200% meegevallen.
Had wel wat zenuwen maar die waren eigenlijk meteen weg toen ik bij haar binnen was.
Ze wilde weten of ik stevig in mijn schoenen stond en of ik er helemaal achterstond.
Ook vroeg ze of ik andere problemen had wat een maagbandje in de weg kan staan.
Aan einde van gesprek vroeg ze of ik nog vragen had die zij kon benantwoorden en toen heb ik gevraagd hoe ik het te weten kom dat zij "groen" licht geeft of niet natuurlijk.
Maar ze liet weten dat zij een brief intern gaat sturen naar obesitasverpleegkundige dat zij akkoord geeft en dat het dus wat haar betreft door mag gaan.
Wat viel er toen een "last" van mij af zeg
Ben weer een stap verder.
Nu nog afspraak bij dietiste op 2 oktober en dan heb ik het voortraject gehad wat betreft onderzoeken e.d
Dan ga ik weer in *wachtstand*
@ Pompompom: Leuk een artikeltje in viva, ga in de winkel ff kijken.
@Riny: Weet jij al wat meer over datums oid?
@Sientje: Al zenuwen of ben je er nu echt wel aan toe?
@all: hoe is het met jullie?
Morgen dan operatie aan rechteroog, ben benieuwd hoe ik uit narcose(dat vroeg psychologe ook nog of ik daar tegen kon omdat je bij maagbandoperatie ook onder narcose gaat, maar heb de keren dat ik onder zeil was weinig last gehad) kom en hoe ik me voel morgen.
dinsdag 15 september 2009 om 01:09
Fijn Brenda .... Weer een stapje dichterbij !!!!
succes morgen !!!!! ( Mag je eigenlijk gelijk weer naar huis ? )
En NEE !!!!!! Ik heb nog geen datum !!!
Maar ik verwacht pas eind oktober iets te horen !!!!
Dus heb nog even de tijd !
Nu ga ik naar bed, Ik ben morgen wel vrij maar als ik niet uitkijk wordt het steeds later !!!!
Dikke kus Allemaal !!!!!!!
succes morgen !!!!! ( Mag je eigenlijk gelijk weer naar huis ? )
En NEE !!!!!! Ik heb nog geen datum !!!
Maar ik verwacht pas eind oktober iets te horen !!!!
Dus heb nog even de tijd !
Nu ga ik naar bed, Ik ben morgen wel vrij maar als ik niet uitkijk wordt het steeds later !!!!
Dikke kus Allemaal !!!!!!!
dinsdag 15 september 2009 om 07:16
Ik moet er om 07:45 zijn en wordt rond 10 uur geopereerd is de planning.
Ik mag vanmiddag weer naar huis, als alles goed gaat, maar daar gaan we maar vanuit.
Zenuwen gieren door mijn lijf
Wachten duurt dan lang ook al weet of heb je wel een idee wanneer je aan de beurt zou kunnen zijn.
Jij hebt al toestemming Riny? Of moet je nog bepaalde medici bezoeken?
Ik mag vanmiddag weer naar huis, als alles goed gaat, maar daar gaan we maar vanuit.
Zenuwen gieren door mijn lijf
Wachten duurt dan lang ook al weet of heb je wel een idee wanneer je aan de beurt zou kunnen zijn.
Jij hebt al toestemming Riny? Of moet je nog bepaalde medici bezoeken?
dinsdag 15 september 2009 om 12:22
Succes Brenda, ik lig vanaf 18e in de schappen hahahahaha
T schiet ook niet op Riny... ik heb op "onze hyves" 2 foto's geplaats. Eentje van voor de operatie en eentje van de vakantie in Tunesie. Inmiddels ben ik er ruim 35 kilo af.
VOEL ME FANTASTISCH!!!! t zou leuk zijn als jullie dit ook allemaal ervaren over niet al te lange tijd
T schiet ook niet op Riny... ik heb op "onze hyves" 2 foto's geplaats. Eentje van voor de operatie en eentje van de vakantie in Tunesie. Inmiddels ben ik er ruim 35 kilo af.
VOEL ME FANTASTISCH!!!! t zou leuk zijn als jullie dit ook allemaal ervaren over niet al te lange tijd
dinsdag 15 september 2009 om 20:27
Pom wordt Pommetje hahaha
Je ziet er geweldig uit !!!!!
@ Brenda....
Hopelijk is het goed gegaan met je operatie !!!
En ,, ja ik heb al toestemming, ik hoef alleen nog maar te wachten ! ( maar ja ...ik wacht al 9 maanden, dus een maand meer of minder maakt ook niet meer uit )
@ Sientje.... Bedankt voor je steun.......
En inderdaad ... ineens is het zover !!!!
Je ziet er geweldig uit !!!!!
@ Brenda....
Hopelijk is het goed gegaan met je operatie !!!
En ,, ja ik heb al toestemming, ik hoef alleen nog maar te wachten ! ( maar ja ...ik wacht al 9 maanden, dus een maand meer of minder maakt ook niet meer uit )
@ Sientje.... Bedankt voor je steun.......
En inderdaad ... ineens is het zover !!!!
dinsdag 15 september 2009 om 22:06
Pom: Je ziet er geweldig uit.
En 6 weken in de rats is wel heel lang.
Zo zie je toch veel verschillen in ziekenhuizen.
Riny: Wachten duurt lang, hoop dat je snel wat hoort.
Vandaag mijn cyste operatief laten verwijderen.
Had wel zenuwen maar die verdwenen spontaan toen ik ziekenhuis inliep naar de afdeling.Ben er onderhand ook bekend want ze kenden me nog van vorig jaar toen ik 3x geopereerd ben.En dat is knap, bedoel er komen zoveel patienten.Had ook dezelfde verpleegkundige alle keren.
Daar gesprek gehad en toen weer wachten tot 09:15.
Pre-medicatie gehad en weer wachten.
Om kwart voor 10 naar boven naar ok gebracht.
Daar kwam ik op holding en ook daar kende verpleegkundige mij nog alleen dacht ze dat het dit jaar was.
Toen infuus en dat wilde links niet, dus maar rechts, en toen zei ze dat wilde vorige keer ook niet.
Toen ik klaar was: wachten (wordt nog eens een hobby)
Dan tikken de seconden weg.
Naar ok zelf op ok nog overgestapt en daarna weet ik niets meer, behalve dat ik een spuit zag en een kapje.
Operatie heeft 30 minuten geduurd, langer dan gepland.
Half uurtje verkoever en daarna weer naar afdeling, toen was het 11:30.
Daar kwam om 13 uur chirurg langs en het was gelukt in zoverre dat cyste wel knapte toen zij bijna klaar was.
Dus het is afwachten of ze alles heeft kunnen verwijderen, maar heb nu een zalf gekregen dat het tegen moet gaan. En dat ik niet weer hoef.
Hoop dat het wegblijft. Geen controle meer, heb oplosbare hechtingen alleen als ik het zelf niet vertrouw.
Wel erg rood oog nu maar dat is logisch.
Ben erg moe en al veel geslapen maar verder is het me erg meegevallen
En 6 weken in de rats is wel heel lang.
Zo zie je toch veel verschillen in ziekenhuizen.
Riny: Wachten duurt lang, hoop dat je snel wat hoort.
Vandaag mijn cyste operatief laten verwijderen.
Had wel zenuwen maar die verdwenen spontaan toen ik ziekenhuis inliep naar de afdeling.Ben er onderhand ook bekend want ze kenden me nog van vorig jaar toen ik 3x geopereerd ben.En dat is knap, bedoel er komen zoveel patienten.Had ook dezelfde verpleegkundige alle keren.
Daar gesprek gehad en toen weer wachten tot 09:15.
Pre-medicatie gehad en weer wachten.
Om kwart voor 10 naar boven naar ok gebracht.
Daar kwam ik op holding en ook daar kende verpleegkundige mij nog alleen dacht ze dat het dit jaar was.
Toen infuus en dat wilde links niet, dus maar rechts, en toen zei ze dat wilde vorige keer ook niet.
Toen ik klaar was: wachten (wordt nog eens een hobby)
Dan tikken de seconden weg.
Naar ok zelf op ok nog overgestapt en daarna weet ik niets meer, behalve dat ik een spuit zag en een kapje.
Operatie heeft 30 minuten geduurd, langer dan gepland.
Half uurtje verkoever en daarna weer naar afdeling, toen was het 11:30.
Daar kwam om 13 uur chirurg langs en het was gelukt in zoverre dat cyste wel knapte toen zij bijna klaar was.
Dus het is afwachten of ze alles heeft kunnen verwijderen, maar heb nu een zalf gekregen dat het tegen moet gaan. En dat ik niet weer hoef.
Hoop dat het wegblijft. Geen controle meer, heb oplosbare hechtingen alleen als ik het zelf niet vertrouw.
Wel erg rood oog nu maar dat is logisch.
Ben erg moe en al veel geslapen maar verder is het me erg meegevallen
donderdag 17 september 2009 om 15:58
brenda hoop dat het goed met je gaat!!! en pom zal zeker de viva kopen,om het te lezen,erg leuk!!!en riny heb vandaag gebeld met het rijnstate maar ze konden alleen zeggen dat ik öp de wachtlijst stond ,maar dat wist ik al.......dus we wachten verder heb jij al wat gehoord,,,,,,met mij gaat het verder goed hoor,met de rest ook allemaal........................liefs jantiena
donderdag 17 september 2009 om 22:53
Hoi Jantiena
Waardeloos he dat wachten.
soms heb ik er geen erg in , maar soms krijg ik het ineens op mijn heupen.
Dan ben ik nerveus en ongeduldig
Maar ja, je doet er niets aan.
En het wordt toch weer slecht weer, dus de wijde truien kunnen weer uit de kast , en de badpakken erin. hahaha.
alhoewel ik hoop die volgend jaar toch niet meer te passen,
Dus hou je taai, en geniet nog van alle lekkere dingen,
dikke kus
Riny
X
Waardeloos he dat wachten.
soms heb ik er geen erg in , maar soms krijg ik het ineens op mijn heupen.
Dan ben ik nerveus en ongeduldig
Maar ja, je doet er niets aan.
En het wordt toch weer slecht weer, dus de wijde truien kunnen weer uit de kast , en de badpakken erin. hahaha.
alhoewel ik hoop die volgend jaar toch niet meer te passen,
Dus hou je taai, en geniet nog van alle lekkere dingen,
dikke kus
Riny
X
vrijdag 18 september 2009 om 09:34
vrijdag 18 september 2009 om 10:24
Hallo,
Brenda: Ik vind dat eng klinken zo'n oogoperatie....gaat alles nog goed? Sterkte en beterschap....
Ik ga de laatste week "wachten" in, ik ben nogal een ongeduldig type dus kan het niet snel genoeg gaan.....
Eerst nog maar even van een lekker zonnig weekend genieten !
Jullie ook allemaal een fijn weekend,
Sientje
Ps Ik wil ook zo graag van die poppetjes erbij, hoe krijg ik die?
Brenda: Ik vind dat eng klinken zo'n oogoperatie....gaat alles nog goed? Sterkte en beterschap....
Ik ga de laatste week "wachten" in, ik ben nogal een ongeduldig type dus kan het niet snel genoeg gaan.....
Eerst nog maar even van een lekker zonnig weekend genieten !
Jullie ook allemaal een fijn weekend,
Sientje
Ps Ik wil ook zo graag van die poppetjes erbij, hoe krijg ik die?
vrijdag 18 september 2009 om 10:29
Hallo dames!
Met mij gaat het prima hoor!
Nauwelijks pijn, heb sinds zaterdag al geen pijnstillers nodig gehad. Ik voel alleen dat kastje soms een beetje trekken, maar sinds ik gisteren een bijeenkomst had in het ziekenhuis, begrijp ik ook waar die pijn vandaan komt.
Aan dat kastje zitten een soort gemene vishaakjes, die vasthechten in de spieren rondom mijn ribben.
Ook zag ik hoe iemand klaargemaakt werd voor de operatie, en ineens begreep ik waar de blauwe plekken op mijn knieën vandaan kwamen....
Je valt liggend in slaap, maar dan gaat die tafel in zitstand, en de benen worden dan natuurlijk vastgegespt.dat verklaarde weer iets.
Ik moet dinsdag voor controle naar de chirurg.
Mijn kleine wondjes zijn keurig dicht,. de grote is een beetje ontstoken en gevoelig.
Brenda wat eng om je aan je oog te moeten laten opereren.
Ik hoop voor je dat die zalf goed helpt en dat het niet meer terugkomt.
Pom,ik was net boodschappen doen, maar de nieuwe viva was nog niet gebracht...
Je ziet er stralend uit op je foto's, wat een verschil!
Moet zeggen dat ik je op de eerste foto ook een prachtige vrouw vind hoor! Maar kan me goed voorstellen dat je je kilo's wel liever kwijt bent.
Met mij gaat het prima hoor!
Nauwelijks pijn, heb sinds zaterdag al geen pijnstillers nodig gehad. Ik voel alleen dat kastje soms een beetje trekken, maar sinds ik gisteren een bijeenkomst had in het ziekenhuis, begrijp ik ook waar die pijn vandaan komt.
Aan dat kastje zitten een soort gemene vishaakjes, die vasthechten in de spieren rondom mijn ribben.
Ook zag ik hoe iemand klaargemaakt werd voor de operatie, en ineens begreep ik waar de blauwe plekken op mijn knieën vandaan kwamen....
Je valt liggend in slaap, maar dan gaat die tafel in zitstand, en de benen worden dan natuurlijk vastgegespt.dat verklaarde weer iets.
Ik moet dinsdag voor controle naar de chirurg.
Mijn kleine wondjes zijn keurig dicht,. de grote is een beetje ontstoken en gevoelig.
Brenda wat eng om je aan je oog te moeten laten opereren.
Ik hoop voor je dat die zalf goed helpt en dat het niet meer terugkomt.
Pom,ik was net boodschappen doen, maar de nieuwe viva was nog niet gebracht...
Je ziet er stralend uit op je foto's, wat een verschil!
Moet zeggen dat ik je op de eerste foto ook een prachtige vrouw vind hoor! Maar kan me goed voorstellen dat je je kilo's wel liever kwijt bent.
vrijdag 18 september 2009 om 12:02
Hallo meiden,
Het klint ook eng om aan je ogen geopereerd te worden.
Maar als je zo scheel was als ik tot vorig jaar was en altijd "rare" opmerkingen krijgt dan laat je het wel doen.
En ik heb altijd gezegd: ik moet het voor mijzelf doen (net als maagbandje) en niet voor een ander.
Dat het mis gegaan is is helaas niet anders, maar ze zijn kundig genoeg hier en hebben snel adequaat gereageerd om na de 2e operatie mij binnen 4 weken nogmaals te opereren.
De cyste moest er nu wel uitgesneden worden omdat na het doorprikken cyste steeds terugkwam op dezelfde plaats.
En gelukkig ben ik niet bang voor naalden/ziekenhuizen of wat dan ook.
Nog erg rood en nu met zonlicht is het sterk voor ogen maar klaag niet.
@Christy: fijn dat je je zo goed voelt. Balen van de grote wond dat het is gaan ontsteken. Spannend dinsdag naar chirurg.
Ga jij voor je controles nu ook naar ziekenhuis eens in zoveel tijd? (zal wel gelijk zijn overal)
Dat ze je "zittend" opereren daar keek ik vanop.
(Hier met mijn oogoperaties ook zittend gedaan,met ogen wel logisch omdat je dan met je hoofd in een "kuil" ligt en zo stil blijft liggen) .
@Sientje: voor jou gaat het ook opschieten, kan me je ongeduld wel voorstellen.
Poppetjes krijg je door op smiley te klikken of de code zelf te typen (hier pakt hij smileys niet altijd)
Straks nog ff werken en dan weekeinde
Het klint ook eng om aan je ogen geopereerd te worden.
Maar als je zo scheel was als ik tot vorig jaar was en altijd "rare" opmerkingen krijgt dan laat je het wel doen.
En ik heb altijd gezegd: ik moet het voor mijzelf doen (net als maagbandje) en niet voor een ander.
Dat het mis gegaan is is helaas niet anders, maar ze zijn kundig genoeg hier en hebben snel adequaat gereageerd om na de 2e operatie mij binnen 4 weken nogmaals te opereren.
De cyste moest er nu wel uitgesneden worden omdat na het doorprikken cyste steeds terugkwam op dezelfde plaats.
En gelukkig ben ik niet bang voor naalden/ziekenhuizen of wat dan ook.
Nog erg rood en nu met zonlicht is het sterk voor ogen maar klaag niet.
@Christy: fijn dat je je zo goed voelt. Balen van de grote wond dat het is gaan ontsteken. Spannend dinsdag naar chirurg.
Ga jij voor je controles nu ook naar ziekenhuis eens in zoveel tijd? (zal wel gelijk zijn overal)
Dat ze je "zittend" opereren daar keek ik vanop.
(Hier met mijn oogoperaties ook zittend gedaan,met ogen wel logisch omdat je dan met je hoofd in een "kuil" ligt en zo stil blijft liggen) .
@Sientje: voor jou gaat het ook opschieten, kan me je ongeduld wel voorstellen.
Poppetjes krijg je door op smiley te klikken of de code zelf te typen (hier pakt hij smileys niet altijd)
Straks nog ff werken en dan weekeinde
zaterdag 19 september 2009 om 14:46
Hoi dames!
Deze keer wat minder goed nieuws van mij.
De wond die niet erg wilde genezen, is vanmorgen echt heel erg gaan lekken en staat open.
Ik moet zo naar de huisartsenpost, omdat het de plek is waar de poort zit en dat is gevoelig voor infecties.
Onder je borst is ook moeilijk verbinden en drooghouden natuurlijk.
Ik ben benieuwd,mss krijg ik preventief een antibioticumkuur, of een zalf met antibioticum erin.
Bah, het ging net zo lekker....
Deze keer wat minder goed nieuws van mij.
De wond die niet erg wilde genezen, is vanmorgen echt heel erg gaan lekken en staat open.
Ik moet zo naar de huisartsenpost, omdat het de plek is waar de poort zit en dat is gevoelig voor infecties.
Onder je borst is ook moeilijk verbinden en drooghouden natuurlijk.
Ik ben benieuwd,mss krijg ik preventief een antibioticumkuur, of een zalf met antibioticum erin.
Bah, het ging net zo lekker....