verwarming aan?

15-09-2009 21:55 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eventjes een vragje,

wanneer doen jullie de verwarming weer aan?

Het is nu erg koud in huis...........
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:03:

Ik snap dat soort zelfkwelling nooit zo als ik wel 'ns ergens kom waar je geneigd bent je dikke winterjas binnen aan te houden omdat ze hun huis nauwelijks verwarmen.

de een is een koukleum en een ander is warmbloediger....

ik hou niet van die snikhete kamers waarbij je de ogen al snel dichtvallen.
Het ene huis is het andere niet.

Hier is het nu 22 graden, zonder verwarming aan. Ik vind 21 graden behagelijk en vriend vindt dat dus echt te warm. Onder de 19 slaat de verwarming aan. Soms staatie op 20. Meestal zit ik mer 4 lagen kleren aan en een dekentje, vriend in t-shirt.
Als ik ergens heel erg chagarijnig van word, is het kou, dus ja, de verwaring staat sinds gisteravond ('s avonds) weer aan.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
quote:Chardonnay schreef op 15 september 2009 @ 22:04:

Ik zou momenteel nog gewoon een fleece dekentje pakken als ik het koud zou hebben. Ten eerste vanwege het milieu, ten tweede vanwege de kosten. Zo koud is het toch ook nog niet?Ik vind de kosten nog niet opwegen tegen het moeten opgeven van mijn comfort. Tegen dat het onbetaalbaar wordt kap ik wel 'n paar bomen en steek ik de kachel wel aan.
Hahaha, hier hebben we (vriend en ik) ook even grappend over gehad vanavond!

Maar ik weiger nu al de verwarming aan te zetten. Ook denk ik: eerst een dikke trui, wat sokken, sloffen aan. Denk ook aan het milieu! (of anders je energie rekening)
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:05:

[...]

19 graden is in mijn huis de nachttemperatuur en daar staat ie op werkdagen overdag ook op, als ik in huis ben vind ik 19 echt veel te koud

nachtemperatuur is hier 15 graden denk ik... in elk geval gaat snachts de verwarming uit. (tenzij het echt ijskoud is...dan laat ik hem snachts iets aan staan)

zonde van de stookkosten.
quote:dorinke schreef op 15 september 2009 @ 22:05:

[...]

Maar zo te horen heb je jezelf ook nooit aangeleerd er aan te wennen.Waarom zou ik? Er is geen enkele noodzaak mij te kwellen met kou terwijl ik 'n uitstekende verwarming in huis heb.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:08:

[...]

Waarom zou ik? Er is geen enkele noodzaak mij te kwellen met kou terwijl ik 'n uitstekende verwarming in huis heb.als je het nu al op zo'n 23 graden hebt staan...wat doe je dan als het -5 is???
De kachel doe ik (nog) niet aan; ik probeer altijd tot oktober te wachten. Maar ik neem nu wel een kruik mee naar bed want anders kom ik echt niet in slaap.
quote:wolletje schreef op 15 september 2009 @ 22:09:

[...]

als je het nu al op zo'n 23 graden hebt staan...wat doe je dan als het -5 is???

Dan staat ie ook op 23 natuurlijk.

Ik vind 23 'n mooie temperatuur, zowel binnen als buiten.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:08:

[...]

Waarom zou ik? Er is geen enkele noodzaak mij te kwellen met kou terwijl ik 'n uitstekende verwarming in huis heb. overdrijven is ook een vak. Als het regent blijf je zeker ook binnen.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:11:

[...]

Dan staat ie ook op 23 natuurlijk.

Ik vind 23 'n mooie temperatuur, zowel binnen als buiten.oh voor buiten mag het voor mij wel warmer dan 23 graden hoor.
quote:dorinke schreef op 15 september 2009 @ 22:12:

[...]

overdrijven is ook een vak. Als het regent blijf je zeker ook binnen.Ik ga niet voor m'n lol door de regen lopen in elk geval. 'k Zit droog in de auto of ergens binnen als het regent. Tenzij ik onverwachts overvallen word door 'n bui terwijl ik net ergens midden op de hei loop, da's dan gewoon pech hebben.
quote:paloma schreef op 15 september 2009 @ 22:09:

De kachel doe ik (nog) niet aan; ik probeer altijd tot oktober te wachten. Maar ik neem nu wel een kruik mee naar bed want anders kom ik echt niet in slaap.Maar waarom wil je dat dan rekken? Waarom niet gewoon gebruik maken van de middelen die je hebt om je comfort het hele jaar door hoog te houden? Bedoel, zo'n warme zomer hebben we helemaal niet gehad, zonder verwarming zou het vaak onder de 20 graden in huis zijn geweest de afgelopen maanden. Het klinkt 'n beetje als die losers die persé in augustus in 'n korte broek willen rondlopen ook al is het 15 graden omdat het vakantie is.
Verwarming hier net ook aangezet, ding hangt er niet voor de sier.

En ik heb genoeg aan, drie lagen, en mijn donzen winterdekbed ligt er allang weer op!
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:17:

[...]

Maar waarom wil je dat dan rekken? Waarom niet gewoon gebruik maken van de middelen die je hebt om je comfort het hele jaar door hoog te houden? Bedoel, zo'n warme zomer hebben we helemaal niet gehad, zonder verwarming zou het vaak onder de 20 graden in huis zijn geweest de afgelopen maanden. Het klinkt 'n beetje als die losers die persé in augustus in 'n korte broek willen rondlopen ook al is het 15 graden omdat het vakantie is.

misschien om rekening te houden met de stookkosten en het milieu?

Ik probeer de verwarming pas eind oktober aan te zetten, maar als het echt te koud wordt, gaat ie eerder aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hier de verwarming nog niet aan....staat sinds maart/april uit, en is nog niet aan geweest....ook niet nodig want het is hier continu zo'n 21,5 graden.

Goed geïsoleerd huis én dubbele beglazing
Dragen jullie ook al winterjassen?
quote:rosanna08 schreef op 15 september 2009 @ 22:20:

[...]

misschien om rekening te houden met de stookkosten en het milieu?

Ik probeer de verwarming pas eind oktober aan te zetten, maar als het echt te koud wordt, gaat ie eerder aangelukkig kan ik de stookkosten nog goed betalen, zal wel één van de laatste dingen zijn waar ik op zou bezuinigen, ik vind 't echt té armoedig om in de kou te moeten zitten
quote:JoyCeeCee schreef op 15 september 2009 @ 22:22:

Dragen jullie ook al winterjassen?

nee, nog steeds zomerjas

zou me kapot zweten met winterjas
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:03:

Ik heb overigens tevens 'n dikke trui aan. Ik ben 'n koukleum.

Ik ben niet gemaakt voor dit klimaat, de lucht moet voor mij altijd lekker warm zijn. Gelukkig hebben ze daar de verwarming voor uitgevonden, dus hij kan niet vaak genoeg branden.

Ik snap dat soort zelfkwelling nooit zo als ik wel 'ns ergens kom waar je geneigd bent je dikke winterjas binnen aan te houden omdat ze hun huis nauwelijks verwarmen.Nou toe maar, zelfkwelling. Het is maar waar je jezelf aan went. Ik vind 23 graden echt veel te warm, 19 graden is een lekkere temperatuur voor binnen. En mocht het 's avonds toch een beetje fris worden dan trek ik wel een extra trui aan. Ik denk graag een beetje om het milieu, maar ik heb zo de indruk dat jij je daar niet druk om maakt. Jij was toch ook diegene die het normaal vond om batterijen gewoon in de vuilnisbak te gooien, of vergis ik me nu?
Voorlopig zet ik 'm niet aan. Het is in mijn (hoek)huis nu 21,5 graden zonder dat de verwarming aan staat. Overdag is het rond de 23.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:22:

[...]

gelukkig kan ik de stookkosten nog goed betalen, zal wel één van de laatste dingen zijn waar ik op zou bezuinigen, ik vind 't echt té armoedig om in de kou te moeten zitten

Als je de verwarming drie graden lager zou zetten en een trui aan zou doen zit je ook niet in de kou hoor..

(begrijp ineens waarom de aarde opwarmt)
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:17:

[...]

Maar waarom wil je dat dan rekken? Waarom niet gewoon gebruik maken van de middelen die je hebt om je comfort het hele jaar door hoog te houden? Bedoel, zo'n warme zomer hebben we helemaal niet gehad, zonder verwarming zou het vaak onder de 20 graden in huis zijn geweest de afgelopen maanden. Het klinkt 'n beetje als die losers die persé in augustus in 'n korte broek willen rondlopen ook al is het 15 graden omdat het vakantie is.Een antwoord op die vraag is zinloos en zal jij toch niet als argument aannemen, aangezien dat antwoord niet draait om jouw comfort maar rekening houdt met factoren die niets, of niet direct, met jou te maken hebben.
In elk geval als het in de kamer van ons zoontje kouder wordt dan 17 graden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven