Gezondheid alle pijlers

Gezwel in mijn buik

11-09-2009 22:05 431 berichten
Vanochtend heb ik een bezoekje aan de huisarts gebracht. Ik heb namelijk al een paar maanden last van vage buikklachten.

Ik dacht dat het een nieuw pijntje was van mijn spastische darm, of galstenen. Of dat het psychosomatisch was.

Maar nee, dat is het allemaal niet. Ik blijk namelijk een gezwel in mijn buik te hebben. En mijn huisarts zegt dat het nogal groot is. En ook dat het van alles kan zijn: goedaardig, kwaadaardig, of een vleesboom. En het kan mijn baarmoeder zijn, mijn eierstokken of mijn darmen. Kortom: er zal nog veel onderzocht moeten worden. Ik moet waarschijnlijk over zo'n twee weken naar de internist.

En nu, nu zit ik hier. En ik weet eigenlijk niet wat ik voel, wat ik denk. Soms moet ik even huilen, en is het heel echt. En soms denk ik: "dit gaat niet over mij", en dan lijkt het zo onwerkelijk.

Laat het ALSJEBLIEFT goedaardig zijn....

En wat ik hiermee wil? Gewoon even mijn verhaal kwijt. En ik geloof dat ik behoefte heb aan wat steun....
@ Newstylista:

Ik heb inmiddels wel mijn ouders ingelicht. Mijn zusje raadde mij aan dat wel te doen, en ik was het na enig nadenken met haar eens.

Mijn verhuizing zie ik nu inderdaad niet echt zitten. De kans is aanwezig dat ik mijn eigen verhuizing niet eens kan doen, en dat anderen dit dus zullen moeten doen. Ik ga in ieder geval deze week zoveel mogelijk alle administratieve dingen regelen, dan is dat in ieder geval gebeurd.

Ik ga verder gewoon door met de dagelijkse dingen, en ben ook gewoon aan het werk. Ik heb lichte pijn, en ook niet de hele tijd, dus dit is prima te doen. En het geeft me afleiding, dat vind ik ook prettig.

Al merk ik wel dat ik een beetje van slag ben hoor. Zo liet ik vanmiddag mijn volle boodschappentas in de winkel staan, en daar kwam ik pas achter toen ik al halverwege mijn huis was En dat soort dingen heb ik dus meer de laatste dagen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je die brief al gekregen voor de afspraak in het ziekenhuis?

Lekker, die suffe aktie's in zo' supermarkt. Kun je nagaan waar je hoofd allemaal mee bezig is. Het mijne doet nu onmogelijk veel pijn (zal de spanning wel zijn). Dus de gedachten verzetten en gezellig op zoek naar een trouwlocatie....
Het ziekenhuis heeft vandaag gebeld, en ik heb nu ook een afspraak voor morgen! Dus voor ons beiden een spannende dag morgen!
Wat lekker dat je morgen ook al terecht kunt!

Nou heel veel succes en sterkte voor morgen toegewenst!!

Je hoort, als het lukt, zo snel mogelijk weer van me. Moet zelf morgen om 15.30 uur naar de afspraak.
Ik heb de afspraak om 1 uur.

Als het mogelijk is, laat ik jou ook zo snel mogelijk wat weten.

Jij ook nogmaals veel sterkte en suces gewenst!!!
He Verana, fijn dat je toch al snel terecht kunt. Ik hoop dat het allemaal meevalt, veel sterkte!!!
succes vanmiddag
Dank jullie wel!!
Vandaag naar de internist geweest.

Hij weet niet wat het gezwel is. Het enige dat wel duidelijk is, is dat het gezwel vanuit mijn lage bekken komt en omhoog groeit. Hij denkt dat het iets aan de baarmoeder, eierstokken of lympfeklieren is. Ook hij zegt dat het erg groot is. Verder ben ik teveel afgevallen en zie ik volgens hem te bleek. Ik heb ook een bloedonderzoek gehad, maar dat is bijna standaard natuurlijk.

Ik moet binnen één à anderhalve week een CT-scan, en binnen die termijn ook naar de gynaecoloog. Onmiddellijk na de CT-scan moet ik weer bij de internist langs, die dan de uitslag van de scan geeft.

Pfff, ik moet zeggen dat ik hier nou niet bepaald rustig van word. Ik maak me toch zorgen nu.

Ik probeer zoveel mogelijk bij de feiten te blijven. Dat nog steeds niet duidelijk is wat het is, en dat het nog steeds van alles kan zijn. Maar ik merk dat mijn gedachten af en toe toch een beetje met mij op de loop gaan.

@ Directeur: als je in staat bent iets over jouw onderzoek te laten weten: ik ben erg benieuwd!
Nog geen duidelijkheid voor je, wat vervelend!

Veel sterkte!!!
Verana, allereerst:

Hoe loos deze opmerking misschien ook is, probeer je niet zoveel zorgen te maken. Je hebt nu alles gedaan wat je moest doen, de scan wordt zo snel mogelijk gemaakt, waarschijnlijk heb je dezelfde dag of de dag erna de uitslag, die scans zijn vrij duidelijk.

Je kunt nu niets meer doen. Probeer bij je familie te zijn, elkaar te steunen. Zoek iets om om handen te hebben, zodat je niet gaat piekeren. Dat heeft namelijk helemaal geen zin.

Wil je heel veel sterkte wensen, want ook al is het misschien gewoon een vleesboom, je schrikt je helemaal een ongeluk.

Liefs, Kera.
Jeetje Verana, 't was dus weer lekker een dagje vandaag!

Ik ben net als jij net zo opgeschoten.... Gyneacologisch was er bij mij niets aan de hand, zag er "rustig" uit. Aan de ene kant een mega opluchting, aan de andere kant: Wat is er dan aan de hand?

Morgen zal ik weer contact op moeten nemen met de huisarts over het vervolg. Het lijkt wel alsof ik bij het begin start en jij door mag gaan (wat ik overgigens hartstikke fijn voor je vindt!).

Hopelijk vindt het allemaal snel doorgang voor je! Zelf ben ik ondertussen bang dat men denkt dat het tussen m'n oren zit. Maar ja, ik kan de pijn in m'n buik niet helemaal wegvlakken.

Was vandaag ontzettend zenuwachtig vooor het onderzoek en uitslag, wat maakt dat ik gevoelsmatig helemaal bij moet komen van de afgelopen anderhalve week. Heb jij dat ook?

Genoeg van alle spanningen, duik ik geloof ik nu maar m'n bed in.x
laat je niet gek maken. Vleesbomen kunnen heel groot worden. Je hebt nu een internist getroffen en die denkt aan iets gynaecologisch, maar hij is geen gynaecoloog. Vooralsnog vind ik 1,5 week wel weer lang om op te wachten.
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie steun!!

Ik ben in ieder geval weer rustiger dan gisteravond, en hou inderdaad inmiddels de vleesbomen weer als een reëele optie. Gisteravond neigde ik echt naar een kwaadaardige tumor, maar ook dat is inmiddels weer gewoon een optie.

En anderhalve week is inderdaad wel lang om op te wachten. Ik denk als ik zaterdag geen uitnodigingsbrief in de bus heb voor de scan, ik maandag ga bellen. Dit moet echt niet te lang duren. Maar goed, de internist zei ook dat hij zo snel mogelijk een eind wilde maken aan de onzekerheid, dus ik verwacht dat hij er wel vaart achter zal zetten.

@ Directeur: je zou inderdaad op een bepaalde manier kunnen zeggen dat ik "beter" af ben dan jij. Bij mij is het zo ontzettend duidelijk dat er iets zit. De internist zei letterlijk: "nou, daar kun je niet omheen".

Doordat het bij jou zo onduidelijk is wat er aan de hand is, is eigenlijk jouw onzekerheid nog groter dan die van mij.

Ik was ook erg zenuwachtig voor het ziekenhuisbezoek. Ik kon niet eens eten vantevoren. En gisteravond was ik echt helemaal kapot, zo ontzettend moe.

Ik had voor vandaag vrij genomen, dus heb heerlijk uitgeslapen (wat dus wel lukt, geen slaapproblemen hierdoor gelukkig). Ik heb maar liefst 11 uur geslapen vannacht!

Ik heb inderdaad ook gevoel dat ik bij moet komen, en ik merk dat dit bij mij het beste gaat door gewoon het dagelijks leven weer op te pakken.

Dus morgen ga ik gewoon weer werken, en daar heb ik veel zin in. Zometeen ga ik even boodschappen doen, in een winkelcentrum vlakbij, even lekker wandelen erheen. En vanavond een heerlijk televisie-avondje.

Ik wens je heel veel sterkte met het verdere verloop! En hou me op de hoogte!
ik blijf van mening als men echt denkt dat het iets kwaadaardigs is je al een spoedecho of ct zou hebben gehad.
quote:meds schreef op 17 september 2009 @ 17:24:

ik blijf van mening als men echt denkt dat het iets kwaadaardigs is je al een spoedecho of ct zou hebben gehad.Helemaal eens.
The time is now
Meds en Banba, ik hoop dat jullie gelijk hebben!

Meds: je nuchtere kijk erop doet me goed, dit houdt het allemaal een beetje in het juiste perspectief.... (als ik het juiste perspectief weer eens verlies, wat af en toe gebeurt)
quote:Verana schreef op 14 september 2009 @ 18:06:

@ Newstylista:

Ik heb inmiddels wel mijn ouders ingelicht. Mijn zusje raadde mij aan dat wel te doen, en ik was het na enig nadenken met haar eens.

Mijn verhuizing zie ik nu inderdaad niet echt zitten. De kans is aanwezig dat ik mijn eigen verhuizing niet eens kan doen, en dat anderen dit dus zullen moeten doen. Ik ga in ieder geval deze week zoveel mogelijk alle administratieve dingen regelen, dan is dat in ieder geval gebeurd.

Ik ga verder gewoon door met de dagelijkse dingen, en ben ook gewoon aan het werk. Ik heb lichte pijn, en ook niet de hele tijd, dus dit is prima te doen. En het geeft me afleiding, dat vind ik ook prettig.

Al merk ik wel dat ik een beetje van slag ben hoor. Zo liet ik vanmiddag mijn volle boodschappentas in de winkel staan, en daar kwam ik pas achter toen ik al halverwege mijn huis was En dat soort dingen heb ik dus meer de laatste dagen.

Hey Verana,

wat goed dat je inmiddels toch je ouders hebt ingelicht. Blijven ze wel op hun vakantieadres?

Heb je wel mensen in je omgeving die je verhuizing voor je kunnen regelen? al die administratieve dingen kun je maar beter al gedaan hebben.

Goed dat je blijft doorgaan met de dagelijkse dingen. Is volgens mij niet meer dan logisch dat je van slag bent en daardoor wat dingen vergeet.

Fijn trouwens dat je al eerder bij de internist langs kon, wel jammer dat je nu nog steeds in onzekerhied zit. Kun je misschien niet al vrijdag bellen naar het ziekenhis, mocht je die brief dan nog niet ontvangen hebben? anders zit je misschien in het wekend ook zo in onzekerheid
Mijn ouders zijn inmiddels thuisgekomen van hun vakantie. Wat mij betreft waren ze gebleven (want er is immers nog geen sprake van een operatie of iets dergelijks, en ik heb steun van mijn zus, broer en vrienden), maar ze wilden persé naar huis. Wat ik ergens ook wel weer begrijp.

Gelukkig zijn er meerdere mensen die mij willen helpen met de verhuizing. Maar wie weet, kan ik het uiteindelijk gewoon zelf doen (ook met hulp natuurlijk). Ik weet uiteindelijk nog helemaal niet hoe het allemaal gaat lopen.

Ik ben al met al wel rustiger nu. Een fijne dag gehad vandaag. Een gewone dag, met huis-, tuin- en keuken-dingen. Heerlijk. Dat ga ik ineens zoveel meer waarderen.

NS, jij ook , en veel succes / sterkte met al jouw dingen.
Hou je haaks
Ha Verana, ik heb na je post in 'ons' topic hier jouw berichten gelezen.

Wat een ontzettend spannende tijd moet dit zijn. Je verhuizing sowieso maar nu ook dit er bovenop.

Voel je je lichamelijk goed? Moe misschien, maar niet lichamelijk ziek?

Wanneer is je verhuizing?

Veel succes met alles.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@ Moonlight:

Ik voel me lichamelijk goed. Ik ben inderdaad wel heel moe van alle indrukken en gebeurtenissen. Ik slaap elke nacht zo'n 10 à 11 uur, dus dat zegt wel genoeg.

Het komt inderdaad ook nog eens bovenop mijn verhuizing. Nu krijg ik de sleutels pas eind oktober, dus heb nog wel even tijd voor voorbereidingen.

Maar mocht ik een buikoperatie moeten, dan mag ik daarna niet tillen, dus zal dan volledig afhankelijk zijn van anderen voor de verhuizing.

Het is inderdaad wel veel allemaal hoor.

Verder heb ik komende maandag het gynaecologisch onderzoek. Dus toch eerder dan de CT-scan.

Op aanraden van mijn zusje, ga ik na het gyn. onderzoek even naar de balie van mijn internist, om te vragen of er al meer bekend is over wanneer de scan is.

En nu ga ik even een heerlijk stukje fietsen, het is prachtig weer hier!
En weer een brief bij de post vanmiddag....

Komende vrijdag de CT-scan!

En daarna een gesprek met de internist over de uitslag van de onderzoeken, dus dan hoop ik EINDELIJK meer te weten!

Nog 6 nachtjes.....

@ Directeur: Ben je alweer naar de huisarts geweest?
Hoi Verana,

Wat goed en prettig dat de onderzoeken deze week nog plaatsvinden! Dat is inderdaad aftellen, maar dan met een dubbelgevoel.

Zelf mag ik maandag weer naar de huisarts. Op zich wel fijn, want m'n buikklachten zijn verergerd. Dus even afwachten wat er gaat volgen...

Sterkte de komende 6 dagen, ik zal ze met je aftellen!!
Hoi Verana

Wat een onzekerheid......

Ik hoop dat je snel meer weet...zeker bij de ct-scan.....

sterkte de komende dagen.....en duimen voor vrijdag!!!

Groetjes Merel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven