***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Lieve Jojon, wat goed dat je gebeld hebt! nu nog even die mail schrijven (gewoon meteen doen, anders zit je daar weer tegen aan te hikken) en dan proberen om je niet schuldig te voelen! dnek (nou voor 1 keer!) eens aan jezelf he?

Randy: nee, je hebt niets gemerkt, is ook weer zoiets he.. ik heb ook geen zin om dat de hele tijd te laten merken natuurlijk.. en is ook geen leuk onderwerp ofzo . vooralsnog heeft de fysio niet geholpen, het is eerder meer dan minder vanmorgen. zucht!

en nu jij doelloos op de bank? tijd dat ik langskom he? Geen idee of het deze week nog gata lukken.. vandaag allerlei plannen met de kinderen, morgen ga ik even langs bij de mensen die ik begeleid normaal gesproken. is bij opdrachtgever in amsterdam, dus misschien daarna? weet niet of jij thuis bent morgenmiddag? beloof ook nog niks, want wil eigenlijk niet in file naar huis (zoals je zult begrijpen) en anders misschien vrijdag, maar dan heb ik ze alle4 (is wel veel dus) en misschien grote auto weg (en dan gaat het niet).. nou ja, we zien wel en anders een andere keer.. komt wel!

ok, ga nu even flesje maken voor hummeltje (ze heeft r broekje aan vandaag, zoooo lief!) en hoor jongste zoon ook rommelen.. (altijd tegelijk, hoe doet ie dta toch!) tot later!
Jojon, knap dat je nu de stap heb genomen om voor jezelf te gaan zorgen. daardoor kun je er voor anderen ook beter zijn, denk ik. Vind het verder moeilijk om advies te geven en/of hard op mee te denken. Dat komt doordat ik door anderen soms beschuldigd wordt van te veel "werken". Adviezen en meedenken doe ik dus alleen als "bekenden" daar nadrukkelijk bij mij naar vragen. Jouw keuze tussen maatschappelijk werk en/of psycholoog is de jouwe en met mijn achtergrond wil ik me niet opdringen.

Kortom: geen reactie op je verhaal, maar komt zeker uit een meelevend hart!

randy: hmmm iets voor mezelf....maar wat dan...heb bijna alles wat mijn hartje begeert en ben binnenkort ook nog jarig en iedereen vraagt nu al wat ik wil hebben. En dan de mededeling er bij: het moet wel voor jezelf zijn.

ok schop onder mijn kont en wassen, strijken, afwasmachine uitruimen en dan verplicht de deur uit. op de bank of in bed hangen wordt ik alleen maar depri en doelloos van.
quote:randy schreef op 16 september 2009 @ 11:24:

Jee Ring, treinangst. Hoe kom je daar aan? Hoe kom je eraf is een betere vraag . Gelukkig kun je er voor kiezen om niet te trein te pakken , toch? Of heb ik het mis?

Ja natuurlijk. Maar dat wil ik niet! Ik wil gewoon in de trein kunnen stappen zonder dat het zweet me uitbreekt en ik bang ben om flauw te gaan vallen. Zo erg, ik ben een keer van Harderwijk naar Amersfoort gegaan met de trein (en v.v.) en ik was zo blij! Idioot toch, dat je van zoiets blij wordt. Het moet gewoon normaal zijn.

Maar ja, over is het dus niet zomaar.

PS. Ik heb nu wel een reden om meer de trein te pakken: Starbucks! Nu op Utrecht CS, straks op Amsterdam CS en natuurlijk al een tijdje op Schiphol. Genoeg leuke reisjes dus om te maken, met een lekkere beloning op het eind.
Bedankt voor jullie lieve reacties, wow dat doet me echt goed.

Haha Sanloes ik wil wel even met je meedenken hoor wat je voor jezelf kan kopen: wat dacht je van een mooi boek, leuk tijdschrift, nieuwe lingerie, schoenen, lekkere bodylotion, badolie, nou ja zo kan ik nog wel even doorgaan! Weet niet of je een hobby hebt, anders kan je daar misschien iets voor kopen? Enne, schop onder je kont? Lekker genieten van je rust hoor! Dus als jij daar zin in hebt, dan blijf je toch gewoon nog wat langer lamballen? Heerlijk en nu kan het een keertje!

CD: fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over die osteopaat, en dat het nu al helpt, dat is boven verwachting denk ik! Mooi zo!

MissBR: rustig aan he met je rug, die moet nog langer mee dan vandaag! (moet je horen wie het zegt haha )

Randy: heb je een leuk boek? Is ook wel eens lekker toch, op de bank zitten en niks doen? Kopje thee erbij....

Ring je hebt gelijk hoor, het is helemaal niet vreemd om hulp te vragen, maar zo vóélt het nog wel een beetje. Nou ja misschien moet ik me er maar gewoon aan proberen over te geven, in plaats van dit gevoel alleen maar tegen te werken wat ik nu doe...
Dank voor de steun en tips. Negeren proberen we ook wel te doen hoor, maar hij is erg volhardend.

Jojon, goed hoor!! Neem maar actie en schaam je niet voor hulp. Ik ben jaren geleden ook bij psych geweest, schaamde me daar ook beetje voor, maar toen ik het eenmaal vertelde aan anderen bleken heel veel mensne dit ooit nodig gehad te hebben. En inderdaad, niet altijd de schone schijn ophouden!

Ring, treinangst? Maar inderdaad lekker kopje koffie als cadeautje wil wellicht helpen.
even snel iets anders... heb vanmorgen zo ineens het idee dat hummel zo gegroeid is! zomaar van de een op de andere dag. dacht zonet echt 'hé, was jij gisteren ook al zo groot?'

wat gaat het snel he???? (en bij mijn oudste këëk ik hem echt groot, nu lijkt het wel vanzelf te gaan...)
Hihi Miss BR je knippert met je ogen en ze zijn een maat gegroeid. Had ze niet ineens wat anders aan waardoor ze groter leek?

Ring: jeetje wat een vervelende angst lijkt me dat en wat goed dat je het zo aangepakt hebt. Ik kan me voorstellen dat het altijd een zwak en moeilijk punt blijft.

Jojon: Goed gedaan meid, dat heb je echt goed aangepakt. Ik zou echter ook even kijken of de maatschappelijkwerkster wat is en anders echt naar een psycoloog stappen. Mij werd door de HA verteld dat een psycholoog toch nog altijd "lichter" is dan een psychotherapeut. De laatste is voor mensen die echt zelf inzicht hebben. Hmm, ik weet het verschil ook niet echt, maar het moet volgens mij in eerste instantie klikken. En heb je er niks aan, ga dan gewoon na een paar sessies weg hoor. Tevens moet je ook even in de gaten houden wat je verzekering vergoed. Daar moet je het natuurlijk niet van af laten hangen maar het zou zonde zijn als je een paar sessies laat lopen omdat het niet klikt.

Hier nog eens de belasting doorgenomen. Inderdaad duurt die stomme kinderopvangtoeslag minimaal 8 weken. Belachelijk zeg. Krijg ik ook rente op dat bedrag? Nee, natuurlijk niet en ik moet nu wel 2x gaan voorschieten grmbl. En de def jaarberekening van de kinderopvangtoeslag van 2008 duurt 8!!!!! maanden. Helemaal dom. Het goede nieuws is wel dat vriend iets verkeerds had gedaan en we nu voor twee kids netto 450 euro kwijt zijn. Dat klinkt al beter dan de 700 die hij eerst zei.

Ook even het verschil met de GO berekent. Die is goedkoper omdat ze minder uren per dag rekenen. KDV rekent 11 uur en GO maar 10 uur per dag. Dat scheelt uiteindelijk wel veel geld per maand. Helaas vergoed de belasting maar maximaal 5 euro per uur in 2010 bij een GO. Nu zitten ze daar gelukkig (nog) niet veel boven.

Rekenen jullie KDV's ook 11 uur per dag??? Vind ik echt veel. Van half 8 's ochtends tot half 7 's avonds. Best leuk hoor maar daar maken we nooit gebruik van. Hooguit komt ze van 09:00 tot 17:30. Maar ja, dat is natuurlijk onze eigen keus, dat snap ik, maar toch.

Ik moet nl eens de beslissing gaan maken of we nu gebruik gaan maken van een GO voor drie dagen in de week of van het KDV. Ik weet het nog niet, ik vind het zooon moeilijke keus

Nadeel GO:

-je bent afhankelijk van 1 persoon. Is die ziek dan heb je ineens twee kids 3 dagen in de week thuis.

- Met de vakanties van de GO heb je ook een probleem. (al zou je die kunnen afstemmen, maar zij is afhankelijk van het hoogseizoen en zolang wij dat nog niet hebben wil ik in het naseizoen) Nu hoef je volgens mijn contract 5 weken eigen vakantie niet te betalen.

Voordeel GO

- veel huiselijker en voor Anniek beter

- Ze gaan meer naar buiten

- Meer persoonlijke aandacht

- Minder drukte

- Maar 1 persoon die voor haar zorgt die ze goed kent

- Als de kinderen ziek zijn kunnen ze ook komen

- Goede dagen beschikbaar (ma, di, do)

- Makkelijker een keertje extra bij springen op andere dagen (maw als ze een keer een dagje extra moet kan dat heel makkelijk)

Voordeel KDV

- Meerdere kindjes

- Meer pedagogisch (al moet een Go tegenwoordig ook diploma;'s hebben)

- Geen last van vakanties van leidsters.

- Geen probleem als leidster ziek is

Nadeel KDV:

- Het is duurder. Eigen vakanties moet je ook doorbetalen.

- Anniek doet het daar minder goed (al vind ze het wel leuk)

- Doen minder buiten

- Veel verschillende kindjes op verschillende dagen.

- Niet de "goede" dagen beschikbaar (alleen maar op ma, woe en do)

- Wisselende leidsters

- Als kind ziek is moet het thuis blijven

Wat te doen, wat te doen?????????? Ik weet het niet, hebben jullie nog tips of dingen die ik vergeten ben?

(Sorry, het is een beetje lang bericht geworden)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
[quote]jojon schreef op 16 september 2009 @ 11:49:

Haha Sanloes ik wil wel even met je meedenken hoor wat je voor jezelf kan kopen: wat dacht je van een mooi boek, leuk tijdschrift, nieuwe lingerie, schoenen, lekkere bodylotion, badolie, nou ja zo kan ik nog wel even doorgaan! Weet niet of je een hobby hebt, anders kan je daar misschien iets voor kopen? Enne, schop onder je kont? Lekker genieten van je rust hoor! Dus als jij daar zin in hebt, dan blijf je toch gewoon nog wat langer lamballen? Heerlijk en nu kan het een keertje!

ohhh jJojon...ij bent goed in jezelf verwennen! ik trouwens ook wel, maarsoms kost het zoveel geld. as woensdag ga ik naar de zwaluwhoeve voor een oceaanarrangement (o.a. massage!!!!!!!)

dit had ik voor 2 personen gewonnen! is toch 155 euro.

ennuh lamballen....geniaal, dat woord gebruikt een van mijn ceremoniemesters ook altijd; echt brabants???

ga zo toch nog maar naar de stad, met pruttel schijnt het erg goed te gaan op kdv. krijg alleen maar te hoen hoe lief ze is!

ok verder lezen..
MissBR; wat had je dan in d'r melk gestopt gisteravond?

Nou net telefonische intake gehad met maatsch.werk. Wist helemaal niet hoe dat in z'n werk ging natuurlijk, maar goed nu wel dus. Eerst een hele vragenlijst telefonisch. Beetje vaag (nu al!) waar heb je last van en wat voor hulp denk je nodig te hebben. Ehmm dat wilde ik juist aan hun vragen! Maar goed ze heeft alle gegevens genoteerd. A.s. dinsdag hebben ze dan vergadering en worden alle aanmeldingen besproken en wordt duidelijk wie 'mijn geval' op zich neemt en diegene neemt dan contact met me op om een afspraak te maken. Nou ja we zien het wel.
toch even inhaken op chica / jojon:

een psychotherapeut is ook een psycholoog, maar heeft een bepaalde vervolopleiding gedaan. net als bijv een cognitief-gedragstherapeut of een psycho-analyticus. dit zijn dus meer stromingen

ok verder haak ik weer af voor de discussie voordat ik een wijsneus wordt
Sanloes: op dit gebied bén jij dus ook een wijsneus, dus we maken graag gebruik van je expertise!!!
quote:Loeki1982 schreef op 16 september 2009 @ 10:19:

Evi ging gisteren tijdens alle flessen keihard krijsen en wat ik toen dacht ga ik hier niet herhalen. Ik voelde me zo'n rotmoeder en kutwijf! Lieverd, jij mag alles denken wat je wilt. Zolang je er niet naar handelt, maakt het niks uit. Straf jezelf er niet zo hard voor! We denken allemaal weleens verkeerde dingen. Zolang je er niks mee doet, maakt het helemaal niets uit!

Ik word hier trouwens een beetje gek. Blogbaby drinkt vandaag helemaal niet goed en huilt hééél veel. Ik snap echt niet wat er met haar aan de hand is. Ze is helemaal van slag en we hebben niet echt iets geks gedaan. Word er zelf onderhand ook verdrietig van.
Ja kom maar op hoor Sanloes. Vertel, vertel. Dus het heeft niks met "zwaarte" te maken zoals mijn HA vertelde?

Jeetje door mijn lange bericht heb ik ineens veel reacties gemist haha
lief van je jojon!

chica kdv of go....moeilijk vond ik.

keuze ligt aan je kleine, je zegt dat ze het beter doet bij go...maar je keuze hangt ook af van je werk: kan je andere dagen vrij krijgen, kun je bijv. thuis werken als go ziek is.

wij kozen voor kdv, vanwege de zekerheid voor vervanging. en vraag na wat het buiten beleid van je kdv is,hier gaan ze zo vaak mogelijk en kunnen kindjes (met toestemming van ouders) zelfs buiten slapen in speciale bedjes.

En ben je al een keertje 2 uurtjes mee gaan lopen op kdv. Heb ik gedaan en vond het toen super hoe ze ieder kindje aandacht geven en ook stimuleren bij de ontwikkeling . wij hebben verticale groepen en de oudste mogen zelf brood smeren en washandjes uitdelen etc.

Heb je hier wat aan? het blijf een moeilijke keuze.
Ooohhhh een dikke knuffel voor iedereen die gek wordt van het huilen (poppetjes doen het niet meer bij mij)

Het gaat over, het gaat over, het gaat over, dat is mijn mantra op dat soort momenten. Dan plak ik er achteraan, het wordt leuker, het wordt leuker, het wordt leuker en dan ook nog, het wordt makkelijker, het wordt makkelijker, het wordt makkelijker en het ligt NIET aan mij.

Hier nl ook al weer twee avonden drama. Ze wil dan niet eens drinken en het is huilen huilen en krijsen en krijsen. Met veel pijn en moeite en veel troosten rn rondlopen valt ze dan uiteindelijk in slaap. Ik snap er niks van want dan drinkt ze de laatste fles om 1600 en dan zou ze om 1900 weer dorst moeten hebben maar dat heeft ze dan blijkbaar niet want die laat ze voor 3/4 staan. Toch slaapt ze door tot 23:00. Raar toch? Zou ze dan te moe zijn om te drinken en te moe om in slaap te vallen?
quote:jojon schreef op 16 september 2009 @ 10:10:

Aan jullie dat toegeven voelt/is makkelijker dan dit te doen voor collega's, familie, vrienden, etc. Maar ik moet het dus toch gaan proberen, om het bespreekbaar te maken.

Wow, lijkt me idd erg lastig! Knap hoor, als je dat toch doet-durft. Even een dikke voor jou. Je bent hartstikke goed bezig.
ok in het kort:

een opleiding psychologie / pedagogiek of geestelijke gezondheidkunde moet je zien als een soort basis opleiding (zoals geneeskunde). Vrijwel iedere student loopt dan ook stage voor dat ze echt gaan behandelen (er zijn er ook die in het onderzoek of bij bedrijven terecht komen). Die stage is een soort co-schap om de vergelijking met geneeskunde door te trekken.

Als je afgestudeerd bent, ben je basispsycholoog, maar dat is een term die jullie niet snel tegen zullen komen (vind men denegrerend!). De basispsycholoog gaat meestal een paar jaar als therapeut aan het werk en werkt dan onder supervisie van bijv. een GZ-psycholoog (kom ik op terug); klinisch psycholoog; psychotherapeut; psycho-analyticus of soms een psychiater.

De GZ psycholoog heeft een twee jarig werk-leertraject gedaan en dit is meestal de eerste stap na een paar jaar werkervaring (vroeer ws dit anders..). Deze opleiding zorgt er voor dat diegene in het BIG-register (beroepen in de gezondheidszorg....zie wet BIG) opgenomen wordt. Hierdoor wordt praktisch gezien iemand vergoed door je verzekering. (

basispsycholoog wordt niet vergoed, maar werkt onder supervisie en daardoor wel vergoeding!).

de Klinisch psycholoog (niet te verwarren met klinische psychologie = afstudeerrichting van Uni); psychotherapeut en psycho-analytiscus heeft nog een opleiding gedaan.

Dus je huisarts heeft niet helemaal ongelijk chica; want de "zwaardere gevallen" gaan meestal naar de hoogst opgeleide persoon (tenzij diegene een patienten tekort of overschot heeft). Dat klinkt logisch toch? Maar binnen een instelling zoals riagg werken psychologen van allerlei niveau's en richtingen/stromingen.

Is het nog een beetje duidelijk..het is iig een lang verhaal! laat maar weten!
oh vergeet nog een paar dingen die ik persoonlijk vind:

1) de klik is heeeeeel belangrijk en dan maakt opleiding miner uit (denk maar eens aan alle gyneacologen van de oude stempel dan vind ik die jongeren veel fijner)

2) jongere psychologen kunnen vaak nog beter ouside the box denken en hebben geen last van hun kennis en ervaring (alhoewel dit natuurlijk wel heel fijn en belangrijk kan zijn)

3) 2 weten meer dan 1..dus supervisie zie ik als een positieve factor; je hebt als het ware 2 behandelaren waarvan 1 zichtbare.

Mar goed ik snap de keuze voor ervaring ook heel goed; en denk ook eens na over man of vrouw. Vrouwen kunnen vaak goed meevoelen, maar de visie vn een man is soms ook heel verhelderend. Kortom geen goed of slecht, maar een persoonlijke voorkeur. En als het niet klikt echt een ander vragen of zelf naar een ander bureau gaan!
@ Jojon: hier ook ervaring met een psycholoog. Heb er veel baat bij gehad en ik vond het ook erg fijn dat je het alleen maar over je eigen sores mocht hebben en dat iemand daar een uur lang naar luisterde Inderdaad helemaal niet iets om je voor te schamen! Veel meer mensen zouden het moeten doen naar mijn mening, maar er rust helaas onterecht een taboe op. En ik kan me helemaal voorstellen dat het niet niks is wat je allemaal op je bordje hebt liggen en denk maar zo: niemand is erbij gebaat als jij jezelf voorbij gaat lopen, je werk niet, je man niet, je kids niet en jij zelf al helemaal niet.

@ Chica: vond het ook een moeilijke afweging GO of kdv, toch voor het laatste gekozen, m.n. vanwege praktische redenen: dichtbij en als ik in de toekomst ga verhuizen heb ik via die organisatie zo weer een plek, ze doen ook BSO. Groot nadeel aan GO vond ik ook de vakanties. Als GO vakantie neemt, heb je een probleem en moet je wel gewoon doorbetalen.

@ allen: leuk dat jullie zo'n leuke meeting hebben gehad!! Zal wel heel speciaal zo zijn geweest als je al zo'n tijd met elkaar meeleeft en dan al die babietjes erbij, leuk hoor!

Morgen naar intake gesprek van kdv, ben benieuwd, ex gaat ook mee. Zoontje is laatste dagen wat huilerig, duidelijk krampjes volgens mij, wel zielig. Doe dan maar die oefeningen die ik van de kraamzorg heb geleerd.

Vandaag stad in geweest, allemaal cadeautjes gekocht voor zus (bijna jarig) en voor vriendin die bij bevalling is geweest. Goed geslaagd bij Beadies, echt een leuke winkel (maria en chica kennen het denk ik wel?). Verder nog Jip&Janneke tolilettasje gekocht voor zoontje, kunnen alle zwitsalspulletjes in voor als hij weer gaat logeren bij opa en oma :-)
MissBr, zomaar opeens gegroeid. Hoe herkenbaar! Maar goed, uk is mijn eerste, dus misschien kijk ik haar wel groot

Chica, de kinderopvangtoeslag had ik direct al aangevraagd toen ik wist hoeveel het zou gaan kosten, omdat ik er inderdaad ook vanuit ging dat het 8 weken zou duren voor we het zouden ontvangen. We kregen echter al binnen een paar weken bericht, dus misschien horen jullie ook wel al eerder iets.

Bij ons wordt er trouwens bij het kdv gerekend met 10,5 uur per dag, van 7.30 tot 18.00 uur. Tja, en de keuze voor kdv en go. Wij hebben gekozen voor het kdv. We hebben daarbij dezelfde voor- en nadelen als jij overwogen (behalve dan dat we geen kind hebben die het beter doet bij een GO). Ik zou geen andere voor- en nadelen kunnen bedenken.

Wat heerlijk, Sanloes, zo'n arrangement. Ik wil binnenkort ook weer zoiets boeken. Vind wel dat ik het verdiend heb :-) Maar eerst moet ik volledig hersteld zijn van de hechtingen, anders durf ik het niet aan.

Jojon, wat goed dat je meteen gebeld hebt voor een afspraak. Let goed op of het straks klikt met de therapeut. Zo niet, dan meteen een ander vragen, anders gaat het echt niet werken, weet ik helaas uit ervaring.

Blog, wat vervelend. Zeker als je geen idee hebt wat er aan de hand kan zijn. Lijkt wel hetzelfde als wat Maria gisteren had.

En ook bij Chica, dus een drama qua huilen en drinken. Misschien ligt het dan aan het weer. Hier loopt het namelijk ook veel minder soepel momenteel. Uk drinkt ook slechter en huilt meer.

Lisa, hoe was het bij het kdv? Heb je er een goed gevoel bij?
Pffff ze huilt al meer dan een uur!!!! Heb alles al gedaan maar niks helpt. Zucht......soms wordt ik er echt gek van. Het kost me al zoveel moeite om haar te laten huilen en dan helemaal als het zo lang duurt
chica, wat vervelend dat huilen van Sara. Misschien even een rondje buiten lopen? Even de circel doorbreken voor haar en het geeft jou zelf ook wat lucht, letterlijk en figuurlijk!
I ons KDV!! Wij betalen per half uur!!! En als dochterlief een weekje niet gaat ivm vakantie bijv, of een dagje ziek is, dan betalen we dus ook niet. En nu, tijdens m'n verlof, gaat ze meestal maar relatief korte dagen, dus kost 't ook minder. En ze zijn van 7u tot 19u open en als je wil kan je kind er zelfs warm eten....
Wauw Jojon, het is een beetje uit de buurt anders wist ik het wel.. Hier ook gewoon 11 uur per dag. Bij dochter zorgde ik dat ik er om half 8 was.. dan waren ze het fruit nog aan het schillen zeg maar. Maar heb haar nooit ook echt 11 uur laten blijven! En ook wauw voor je goeie ikgaaanmezelfdenkakties van vandaag. Het wordt eentonig, maar ook ik ben wel eens bij een psycholoog geweest. En het fijne van zo'n man is, is dat je als je aan het einde van de behandeling loopt, je het gevoel hebt dat je echt zelf al je problemen opgelost hebt. Tenminste, dat gevoel had ik, dus het zal wel een goeie geweest zijn.. Ik heb er elke dag nog iets aan en dus nooit spijt dat ik er toen mijn tijd en energie in gestopt hebt!

Maar voor nu ben ik trots op jou, want de stap zetten is niet makkelijk!

Zo, vannacht om half 5 (huh) besloot ik om eens flinke ruzie te maken met vriendlief. Mannetje sliep afgelopen periode heerlijk door tot half 7, dus had een prima ritme gevonden waarin ik ook nog tijd had om dochterlief naar school te brengen.

afgelopen 3 nachten word hij alleen wakker om half 5. Voordat ik dan goed en wel weer in bed lig is het half 6. Dan moet ik dus om half 7 bed weer uit om te douchen met dochter, om om half 8 weer klaar te zijn voor de volgende fles voor mannetje!

Vroeg aan vriend of hij dochter naar school zou kunnen brengen, maar hij had afspraak ergens, dus moest vroeg weg. Ook was hij vergeten auto bij garage op te halen, dus moest ook nog lopend naar school.

Goed, al met al redenen genoeg om eens flink uit slof te schieten. Hij heeft laatste tijd ook instelling, jij bent vrij, dus hebt tijd zat en dat moeten we snel even de kop indrukken.

Mis gewoon die gezellige we doen alles samen tijd van net na de bevalling. Het is ook wel normaal dat het gewone leven weer helemaal terug is, maar toch...

Toen stonden er vanochtend twee broodjes, op aanrecht, fles stond klaar en er werd gevraagd of hij nog iets kon doen, hahaha.. effect was snel merkbaar!

Goed, genoeg over mezelf gepraat. Maar weet ook niet meer wat jullie allemaal geschreven hadden.

Weet nog wel dat ik het erg gezellig vond gisteren!!
Wat een tijd om een woordje te wisselen met man, Sas! Hier een beetje hetzelfde, maar misschien met dat verschil dat het aan mezelf ligt. Vriend werkt keihard en ik moet alleen aanpoten in de ochtend en avond uren. Ik vind zelf dat ik het allemaal moet doen omdat ik niet werk, maar ondertussen baal ik er wel een beetje van. Het wordt tijd dat ik aan het werk ga! Maar ga toch nog even flink genieten van de laatste weken!

Chica, is Sara al een beetje gekalmeerd? Frustrerend he! En ook zo zielig, konden ze maar wat zeggen!

En Blogbaby ook al van de leg. Misschien niet helemaal lekker? Ben zelf vandaag ook niet zo lekker. Hoofdpijn, moe en vooral veel keelpijn. Ben bang Nica aan te steken. Nica heeft vandaag best veel gespuugd. Verder gelukkig heel vrolijk.

Over de verschillen tussen kdc en go....

Zo te lezen heeft de go meer voordelen voor je. Behalve de vakantie en ziekte problematiek. Misschien is dat creatief op te lossen? Familie, vriendinnen of buren die het leuk vinden om incidenteel in te springen?

Waarom doet Anniek het beter bij een go? Meer 1 op 1 aandacht?

Wij hebben bij Thijs ook voor de keuze gestaan. Voor ons was het grootste nadeel van een go ook de vakantie en ziekte oplossen. Familie en vrienden werken of wonen niet in de buurt. Nu achteraf, ben ik heel blij met de keuze voor het kdv. Thijs is echt een kind dat met andere kindjes wil spelen. Het kdv gaat bijna iedere dag naar buiten, behalve als het giet. Soms wel 2x. Zelf de keuze om iets te doen. Bijvoorbeeld een groepje dat gaat knutselen terwijl hij liever wil bouwen. Ons kdv is 10,75 uur open en daar betalen we voor. (van 8.45 tot 18.30)

Maar die tijd hebben we ook nodig aangezien ik van 8.00 tot 18.00 uur werk. (Heb gelukkig maar 3 minuten reistijd)

Heb je je go al ontmoet? Want een klik is natuurlijk ook heel belangrijk. Nou ja, in ieder geval veel succes met je keuze!

Missy, lekker middagje gehad?

Sanloes, ik ga de 27e naar de Zwaluwkoeve. Heerlijk!!! Heb als kraamcadeau gehad! Wat voor behandelingen zitten er bij jouw arrangement?

Jojon, jouw kdv klinkt echt ideaal! Maar je moet toch wel een minimum aantal uur afnemen denk ik? Anders zit er toch te veel onzekerheid in hun inkomsten?

Het 1e schoolresultaat van zoonlief hebben we al binnen....

Onder het eten zat hij te klieren en toen z'n vader daar wat van zei werd hij boos. Hij zette z'n meest boze gezicht op en zei: ik maak je dood.

Overbodig om te zeggen dat ik hem met de spaghetti in z'n mondhoeken z'n bed ingekwakt heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven