***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Zo, ook maar eens dat grijze gezicht weggewerkt....

Typ met 1 hand, want zoon ligt aan.

Massage was leuk, zoon vond het wel ok. We hebben oa gezichtjes gemasseerd. Bijzonder wel.
Ha wat grappig, gezichtjes massage kwam bij ons volgens mij pas in de laatste les aan de orde. Maar dat doe je stiekem wel vaak, als je die wangetjes insmeert met creche bijvoorbeeld. Dochterlief vindt dat nog steeds heerlijk, als ik dat doe. Alleen nu wil je tegelijk ook míjn gezicht insmeren, dus ik loop regelmatig met witte cremevlekken op m'n gezicht (en kleren, ze kan nog niet zo goed mikken )
Fijn Maria dat zoon niet ziek is geworden. En wat minder hysterisch lijkt me niet zo'n probleem toch?

Nerwen, leuk dat je een gezicht hebt! Nica vindt het heerlijk als ik haar gezicht insmeer. Ik heb nooit zo'n cursus gevolgd, maar doe gewoon wat.

Jojon, vind het toch wel erg hoor, met je bekken. Als je na deze dag al zo moe bent, dan is werken toch veel vermoeiender?

MissBR, inderdaad, dat jurkje heb ik ook. En in licht en donker roze ook maar dan een maat groter. Heb er alleen geen broekjes bij gezien. Onder dat jurkje had ik van de week dat maillootje in de kleuren van Blog haar babykamertje

Enne...de week duurt nog lang!

Hier geen frietjes maar gezonde zuurkoolstamppot. Zat ook nog wel een beetje vol, maar was toch lekker. Ben dol op stamppotten en nu breekt weer het seizoen ervoor aan.

Had eigenlijk het plan om te gaan sporten, maar ga denk ik maar languit met een boek op de bank!
Leuk dat het zo gezellig was dames. Volgende keer ben ik er ook hoor. Ga zo even de foto's bekijken.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:jojon schreef op 15 september 2009 @ 20:06:

Ha wat grappig, gezichtjes massage kwam bij ons volgens mij pas in de laatste les aan de orde. Maar dat doe je stiekem wel vaak, als je die wangetjes insmeert met creche bijvoorbeeld. Dochterlief vindt dat nog steeds heerlijk, als ik dat doe. Alleen nu wil je tegelijk ook míjn gezicht insmeren, dus ik loop regelmatig met witte cremevlekken op m'n gezicht (en kleren, ze kan nog niet zo goed mikken )

waar smeer jij je kind mee in??????

De foto's zien er super uit en de hapjes ook!
Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad.

Volgende keer kom ik ook hoor!

Moest vanmiddag voor na-controle naar de gynaecoloog en alles was in orde.

Sanloes, de babybonkie ken ik niet maar ik heb ff gegoogled en het is hetzelfde principe als de "Swaddle me". De Swaddle heb je in 3 maten. Ik heb nu de middelste maat.
dat maillotje heb ik gezocht, maar was er nu niet in de goede maat.. komt nog wel!
Mijn lerares zei dat gezichtsmassage ook goed is om te oefenen voor het zonnebrandcrème insmeren. Dat vinden heel veel kindjes niet fijn.

Misschien iets te vroeg gejuicht, want zoon wilde net weer niet drinken. Volgens vriend had hij echt honger, maar hij kon alleen maar huilen, en ligt gelukkig nu dan wel weer rustig in zijn puckababy te slapen. Voordat ik zelf ga slapen eens kijken of hij nog wat wil drinken...
quote:meis73xx schreef op 15 september 2009 @ 17:12:

Had trouwens vanmorgen voor vertrek nog snel even een vakantietje geboekt, we gaan een midweekje naar CP Erperheide in Belgie, iemand ervaringen? Tips?

Jaaaa ben ik mei dit jaar geweest. Ik vind het zelf een leuk CP Park. Mooi zwembad (uiteraard) met een leuk peuterbad erbij. De Baluba is ook erg groot en erg leuk. Goed onderhouden kinderboerderij. O en natuurlijk Plopsaland op 20 minuten rijden.

Kan nog veel meer vertellen, wat voor tips zoek je?
He dames. vond het ook erg gezellig! Leuke foto's ook (mooie van mij en dametje ook).

Ik had gewoon weer trek hoor!!

Jojon, pas maar op inderdaad, hopelijk heb je rustig aan kunnne doen.

Mijn zoontje blijft echt strontvervelend, ik had het er gisteren al kort over gehad. Maar man begint het nu ook helemaal gehad te hebben met hem. Over alles begint hij hysterisch te krijsen, dit duurt nu al een kleine 3 weken, daarvoor was alles prima. Alles is nu zoooo vermoeiend, alles wat je met hem wil doen kost moeite, tijd en frustratie. Wyfke, jij had zoiets toch ook laatst gehad??? Andere ervaringen? Hij is nu bijna 2, dus het kan ook de 2-zeg nee fase zijn, maar als dit nog een jaar duurt, ruilen we hem in.

Gisteren wel voor zijn verjaardag via marktplaats een mooi keuekentje gekocht met alles erop en eraan. Hopelik kan dat hem bekoren.
oh ja vanmiddag komen schoonouders en die wilden dolgraag oppassen ook op kleintje. Mag dus lekker vanmiddag even alleen de stad in :-)
Missy: wat lekker dat je schoonouders komen! even alleen de stad in kan zo'n traktatie zijn he? even zonder je zoontje ook.. vervelend is dat he? Hier is mijn jongste zoon ook af en toe strontvervelend! veel schreeuwen, alles op de grond gooien. helemaal niet fijn!

ik ga er maar vanuit dat het overgaat (het is een faaaaaase), maar hoe lang het duurt? vast geen jaar hoor, maar ja.. denk dat het voor mij ook weer erg scheelt als ik ga werken, dan zit ik er nit zo bovenop de hele dag.. en wat hier goed werkt, is veel ondernemen als je gek van hem wordt, lekker naar buiten, bij iemand lan\gs of iemand o bezoek vragen.. dan is ie ineens erg lief!

pfff: die rug blijft vervelend. was vanmorgen bij fysio. bekken staat scheef (was trijdens zwangerschap niet eens het geval). ze heeft gemasseerd en wat pleisters geplakt, maar daarmee is het zeker niet weg. en het duurt al een week.. ik word er gek van en het staat volgende week gan werken ook wel beetje in de weg.. ik ga wel hoor, maar denk wel dat het pijn zal doen (in de auto zitten en achter de pc is nou juist waar ik het meest last van heb)

Jojon: jij ging vandaag toch ook naar huisarts en dan bellen naar je baas? succes ermee!

verder vanavond lekker met en vriendin eten en naar de film. leuk! eb vanmiddag even schoenen kopen voor oudste zoon (ook leuk! schoenen kopen is sowieso leuk, ook voor iemand andetrs )

tot later, ben hier vanochtend vast veel te vinden!
he missy, ook ik heb lekker een dagje vrij en ga vanmiddag ook de stad hier in? En dan proberen maar niet te veel uit te geven. Gisteren nog even de lade 62/68 uitgemest.....echt niet te geloven hoeveel kleren pruttel heeft.

Gisteren heeft pruttel voor het eerst in de puckababy geslapen. Ik weet het nog niet hoor...ze was wel onrustiger dan in de pacco en heeft meer ruimte. Aan de andere kant, ze moet er misschien aan wennen. Ik kijk het een paar dagen aan en anders toch een swaddle kopen voor erbij.
MissyMB: oh wat is het lastig he, die driftige peuterpubers. Hier had madame gisteren ook weer zo'n woede-aanval. En waarom? Omdat we uit de auto gingen toen we thuis waren. Tjsa de ene dag wil ze de auto niet in, en de andere dag wil ze de auto niet uit. Niets hielp, alles geprobeerd, troosten, afleiden, boos worden, negeren.... en nu heeft ze een flinke bult op d'r voorhoofd omdat ze in de boosheid haar hoofd heeft gestoten. Troela. En opeens was het ook weer over, echt vreemd. Ik probeer wel veel aan haar uit te leggen, in de hoop dat ze het snapt (a-la Dereck Ogilvie :-) ) Zo ook vanmorgen uitgelegd dat zij en haar broertje vandaag allebei naar de creche gaan, en dat de leidsters voor de baby zullen zorgen en dat zij zelf lekker mag spelen en zich niet met de baby hoeft bezig te houden. Hoop dat het helpt (met name voor de leidsters die het maandag erg moeilijk hadden met haar!)

Net idd bij de huisarts geweest. Moeilijk hoor om daar m'n ziel bloot te leggen, althans zo voelde het voor me. De internist gaat/kan me niet binnen zeer korte tijd helpen om me beter te voelen waarschijnlijk, maar de huisarts kon verder ook niet echt iets concreets voor me doen. Het leek hem raadzaam om een afspraak bij maatsch.werk / psycholoog te maken om het een en ander voor mezelf op een rijtje te krijgen. En gaf me verder de tip om te stoppen met de schone schijn op te houden, dus als mensen vragen hoe het gaat niet met een big smile zeggen dat het goed gaat. Maar dat is moeilijk hoor! Ik schaam me er best wel voor om te laten merken dat het niet allemaal vanzelf gaat hier en dat ik best moeite heb, zowel lichamelijk als geestelijk, om alles te verwerken. Het voelt ook een beetje als een falen dat dat niet lukt, ik wilde toch zelf twee kinderen, dan moet ik ook niet zo zeuren. En er zijn zoveel mensen voor wie kinderen krijgen niet lukt of niet vanzelfsprekend is, wat zeur ik dan met mijn twee gezonde kindjes?! Aan jullie dat toegeven voelt/is makkelijker dan dit te doen voor collega's, familie, vrienden, etc. Maar ik moet het dus toch gaan proberen, om het bespreekbaar te maken.

En dadelijk dus maar even een rondje bellen. Ga eerst maar naar maatsch.werk, dat klinkt wat minder heftig dan psycholoog (zit tussen m'n oren, I know...) en wrsch minder lange wachttijd. En dan m'n werk maar eens bellen en knopen doorhakken. Ik denk dat als ik weet waar ik aan toe ben, dat dat ook wel rust zal geven.

Nou ja, net even lekker een klein rondje door de stad gedaan, heerlijk even zonder kinderen de winkels in!!! Halve hema leeg gekocht, slaapzakje met lange mouwen voor zoonlief, lading rompers met lange mouwen voor allebei (zo'n driepak, ook aanbieding!). Dochterlief is in een jaar tijd precies een maat gegroeid, vorig najaar maatje 74/80 en nu maat 86/92. En zoonlief al rompers maat 62/68, wat gaat het hard!!!
Jojon, oefen maar lekker bij ons. Ik sna wel dat dat makkelijker is, maar misschien helpt het ook wel gewoon als je het hier al eens hebt úitgesproken' ? Wij snappen echt wel dat het ook gewoon NIET goed kan gaan. en dat dat moeilijk is om toe te geven, snap ik ook heel goed. Ik geef ook iederen hetzelfde riedeltje (net als Missy gisteren zei volgens mij) 'ja, gaat goed, makkelijke baby, ik ook weer ok' maar soms is dat helemaal niet zo. althans.. hummel is lief en makkelijk, maar met mij gaat het nu iig helemaal niet zo denderend.. en dat is moeilijk toegeven..

maar goed dat je nu gata bellen en alle sgaat regelen. denk idd dat dat wel wat rust geeft. (ik hoop het maar)

zoonlief zit hier trouwens ook al een tijdje in 86/92.. is ook een beertje he? en hummel is 62 (had gisteren ook eenzelfde 3-pak gekocht voor haar. de maat van zoonlief was er niet meer helaas. misschien straks bij het filiaal in de stad even kijken)
Goeiemorgen meiden!

Fijn dat het gisteren zo gezellig was, dan komt er vast nog een vervolg! Joehoei!

De foto's zijn erg leuk om te zien! Lief hoor, al die baby's op een rijtje!

Gelukkig ben ik gisteren goed opgeschoten: vrijwel klaar. Aan het eind van de dag dacht ik dus: hmm, als ik nou gegaan was, had ik morgen (vandaag dus) toch tijd genoeg gehad...

Wat een twijfelkont ben ik zeg!

Ik zit op 't moment sowieso niet zo lekker in m'n vel. Ik hoop dat het door de menstruatie komt en dat het over een paar daagjes weer over is.

Evi ging gisteren tijdens alle flessen keihard krijsen en wat ik toen dacht ga ik hier niet herhalen. Ik voelde me zo'n rotmoeder en kutwijf! En zij is zoooo lief! Zij blijft ondanks mijn frustratie en boosheid lachen naar me! Zo onverdiend, denk ik dan.

Ik ben de hele avond jankerig geweest om dat hele gebeuren. Manlief ging bij de drumband een geleende snaredrum testen en was zo enthousiast dat hij de tijd was vergeten en nogal laat terug kwam. Balen voor mij, want ik had letterlijk en figuurlijk wat frisse lucht nodig.

Ik vraag me af of het niet door de pil komt... Ik ben er 3 weken geleden dus weer mee begonnen, maar het lijkt wel of ik me direct mezelf niet meer voel. Ik word er onzeker en down van. Kan dat? Ervaringen?

't Ging hier pas over slaapzakjes. Ik was maandag bij de Hema, maar de slaapzakjes die in de aanbieding waren, waren er al niet meer. Ik heb nu een leuke roze met uil gekocht, met afritsbare mouwen. Maat 68-80. Evi zit nu goed in 62, maar voor d'r slaapzak moet ze nog echt wel heel veel groeien!

Die mouwen zijn ongelofelijk lang! Ik zit te twijfelen of ik haar er toch maar niet in ga leggen en dan de mouwen om zal slaan. Ze slaapt sinds zondag niet meer in de Puckababy (die werd een beetje strak, haha) en haar handjes én oortjes zijn ijskoud als ik haar 's ochtends uit bed haal.

En als ik haar nu al in die slaapzak laat slapen, heb ik er van de winter dan nog wel wat aan, als het écht koud is?

Maria: drinkt je zoon al beter?

Nerwen en Maria: Evi vindt 't niks hoor, als ik haar gezichtje insmeer! Hebben jullie trucjes?

MissBR: wat enorm irritant, zo'n rugpijn! Wel goed dat je actie onderneemt en bij de fysio loopt.

Ik heb er ook nog onwijs last van en schuif het maar steeds af op mijn buikspieren die nog niet helemaal doen waar ze voor bedoeld zijn.

Missy: ik moet bij je verhaal ineens denken aan wat Chica een keer schreef. Als Anniek ligt te krijsen op de grond: eroverheen stappen en zeggen: goh, je ligt wel erg in de weg en maakt behoorlijk wat herrie. Kan je dat niet ergens anders doen?

Zoiets... Moest ik toen hard om lachen.

Ik heb verder geen ervaring met bijna 2-jarigen, dus succes
quote:Loeki1982 schreef op 16 september 2009 @ 10:19:

Nerwen en Maria: Evi vindt 't niks hoor, als ik haar gezichtje insmeer! Hebben jullie trucjes?

Hier is de truc: liedjes zingen terwijl je het aan het doen bent. Wij zingen tijdens alle, voor de kinderen niet zo leuke, activiteiten vaak liedjes om ze af te leiden (tanden poetsen, luier verschonen, nageltjes knippen, haren wassen etc). Al is het dwars door het gebrul en gejank heen: we blijven zingen.
Jojon, door het typen van mijn lange verhaal, lees ik nu pas jouw berichtje.

Ik vind het knap van je dat je er toch al over gesproken hebt met je huisarts! Goed dat je er iets mee/aan wilt doen. Je kan ook door blijven modderen en nog ongelukkiger worden, dus wat je nu doet: petje af hoor! Het is inderdaad niet makkelijk om toe te geven dat niet alles gaat zoals je zou willen.

Volgens mij zijn er heel wat meer moeders die zich zo voelen, maar er niks over zeggen. Dat betekent niet dat niemand zich zo voelt.

O, wat voelde ik me rot in de 2e week: man naar werk, kraamhulp weg, ouders en zussen allemaal op vakantie en ik zat daar maar hele dagen met een huilend meisje. Verschrikkelijk vond ik het. Tja, dan voel je je echt mislukt en 'eigen schuld, dikke bult', want ik wilde het toch zelf?

Even over maatsch. werk of psycholoog: ik ben inmiddels bijna 4 jaar geleden burn-out geweest en heb daar vrij intensieve therapie voor gehad van 3 psychologen (3 verschillende soorten therapie). 2 jaar geleden via mijn werkgever nog eens bij maatsch. werk geweest, maar dat vond ik zoooo vaag!

Elke week vertelde die vrouw hetzelfde riedeltje: wat staat er op 1? Jij, je werk of je omgeving? Ja, jij moet op 1 staan, blablabla...

Dusse, wachtlijsten zijn misschien minder lang bij maatsch. werk, mijn ervaring was erg slecht, ik was blij dat 't maar 5 keer was.

Ik zou zo weer voor 3 dagen per week, 10 weken lang, therapie van 3 goede psychologen kiezen dan voor leutergesprekjes bij maatsch. werk waar ik niks mee kan.

Er zijn vast hele goede maatschappelijk werk(st)ers, maar daar heb ik helaas geen ervaring mee.

Dus ik duim voor je dat je een heeeele goede treft!
Goeie tip Jojon, haha!
Nou ik heb net mijn leidinggevende gesproken. Zoals ik al eerder zei, gelukkig is het een hele nuchtere maar ook begripvolle vent. Volgens hem is het heel makkelijk: als ik zeg dat het niet gaat, dan gaat het niet, punt uit. Dus hij gaat me vanaf volgende week ziek melden. Arboarts van mijn afdeling is deze week afwezig, maar volgende week heb ik daar contact mee om te bespreken hoe verder.

Hij vroeg me wel om een mail te sturen naar m'n collega's om uit te vertellen hoe en wat. Daar moet ik me nog even op beraden, hoe ik dat in een kort bondig mailtje kan vertellen....

En maatsch.werker belt me straks op om een afspraak te maken, dus dat balletje heb ik ook aan het rollen gebracht. Pffft ik ben er moe van, van al dat geregel. Ben dan ook zo'n stresskip, dat ik me daar allemaal zo druk over loop te maken!

Nu even puinruimen hier, de ontbijtbordjes staan er nog en de afwasmachine moet nog uitgeruimd en ik krijg dadelijk een vriendinnetje op de koffie. Even de handen uit de mouwen dus nu!
Jojon, even een dikke knuffel voor jou. Je bent echt niet vreemd, raar of gek.

Ik ben zelf ook een tijd bij de psycholoog onder behandeling geweest voor meerdere dingen. Het leren omgaan met mijn vaders' ziekte, de miskramen en (schaam, schaam) mijn treinangst. Ik vond het eigenlijk wel heel prettig dat ik met iemand kon praten die mij niet kende, mij niet veroordeelde en die onvoorwaardelijk luisterde. Na die gesprekken is het geestelijk vele malen beter gegaan, maar ik ben nog steeds bang als ik in een trein stap. Zo stom, ik schaam me er echt voor. Maar ja.

Het verrotte is: je wordt sneller bang, dan dat je er weer vanaf komt. Van het ene op het andere moment kreeg ik er last van, maar probeer er maar weer eens af te komen! Echt suf, ik weet het.

Maar goed, dit was natuurlijk offtopic. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat schamen niet nodig is. Je wil niet weten hoeveel mensen wel eens hulp nodig hebben gehad bij het een of ander. Van maatschappelijk werk, een psycholoog of een psychiater. En dat is heus niet afwijkend hoor. Voor jezelf voelt het misschien als falen, maar ik merkte juist dat hoe meer ik erover praatte, hoe meer begripvolle reacties ik kreeg.

PS. Leuke foto's op Hyves meiden!
Jojon, even een !!

Goed dat je hulp hebt gezocht en je werkgever hebt gebeld. Dat alleen al zal voor wat rust zorgen.

Je hoeft je natuurlijk helemaal niet te schamen, maar ik begrijp dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Tuurlijk heb jij voor 2 kindjes gekozen en ben je er superblij mee! Waar je niet voor gekozen hebt, is de bekkenproblemen, een zieke man, de stress in je zwangerschap en ook nog eens allerlei toestanden met (schoon)familie. Maar ook zonder dat kan het je gewoon te veel worden, net als wat Loekie aangeeft.

Je kindjes zitten dicht op elkaar en hebben nog veel verzorging nodig. Ik hoop dat je een goede maatschappelijk werk(st)er vindt!

Loekie, fijn dat je bent opgeschoten gister met leren. Geeft vast een boel rust in je koppie!

En misschien komt het idd wel van de pil. Ik ben zelf erg huiverig om hem nu weer te gebruiken en stel het nog steeds uit. Hopelijk ben je snel weer je oude vertrouwde ik!

Missy, het is een fase, maar ja dat wist je vast zelf ook al

Misschien een beetje erger doordat z'n zusje erbij is gekomen. Hier heeft negeren het beste gewerkt, maar volgens mij is het bij ieder kind weer anders. Veel plezier in de stad!

Sanloes, je moet ook niks meer voor Pruttel kopen, maar jezelf lekker verwennen!

MissBR, heb gister helemaal niet naar je rug gevraagd. En het ook niet gemerkt aan je. Net als Jojon d'r bekken trouwens. Ik hoop dat de fysio gouden handjes heeft!

Ik zit een beetje doelloos op de bank. Heb niet zoveel zin in iets geloof ik. Lekker maar met een boek op de bank.
Jee Ring, treinangst. Hoe kom je daar aan? Hoe kom je eraf is een betere vraag . Gelukkig kun je er voor kiezen om niet te trein te pakken , toch? Of heb ik het mis? Mijn beste vriendinnetje heeft straatvrees. Ook zomaar van de een op andere dag. De ene periode is het ook erger dan de andere keer en lukt het haar om een boodschapje te halen. Maar werken kan ze niet meer. (doet nu thuis wat voor het bedrijf van haar man)
En oja....werkt je pil al een beetje?
Maria, wat vervelend dat je zoontje steeds niet wil drinken. Gaat het vandaag beter?

MissyB, moeilijk zeg dat je zoontje al zo lang ontroostbaar en vervelend is. Lijkt me erg moeilijk om daarmee om te gaan. Wel fijn dat je schoonouders vandaag oppassen, kun je er zelf even lekker tussenuit.

Jojon, het is ook niet gemakkelijk om toe te geven dat alles niet loopt zoals je gehoopt had. Maar het is inderdaad vaak beter om het wel te doen en meestal hebben mensen er dan toch ook wel begrip voor. Maar ik weet dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is.

MissBr, hopelijk gaat het met jouw rug ook snel beter is en je wel gewoon aan het werk kunt. Maar je gaat het niet forceren he? Als het te pijn doet en je gaat toch, loop je er waarschijnlijk alleen maar langer mee. Maar goed, dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel.

Uk is vandaag ook jammerig. Ze lijkt steeds wel niet tevreden te zijn na het drinken. Misschien loopt mijn borstvoeding terug? Ik ben nog niet begonnen met afbouwen, maar voel me wel zo ontzettend moe. Ik probeer continu extra te slapen, maar het helpt niet. Kan dat ervoor zorgen dat de borstvoeding minder wordt?

Gisteren ben ik naar een osteopaat geweest. Mijn yogalerares had me haar aangeraden, omdat ik nog zo'n last van de hechtingen heb. Ik heb er een heel goed gevoel bij. Het lijkt wel alsof de pijn nu al minder is. Ze gaf aan dat alles behoorlijk gespannen was en dat daardoor mijn open wondje ook te strak getrokken werd en niet kon genezen. Ze verwachtte dat ik nog 1 of 2 behandelingen nodig zou hebben voor het helemaal weg is. Ik hoop dat ze gelijk heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven