Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Jaaa, Chicha, het was inderdaad anders toen er nog minder mensen schreven, maar ik moet zeggen, ik vind het wel onwijs gezellig nu, met mensen van alle kanten op de wereld.

Het is soms niet bij te houden, zeker, maar dat geeft toch ook niet, sommigen (moi?) schrijven dagelijks, anderen maandelijks, allemaal prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n enorme luier in.....En het zijn hele kleine beetjes. Ga er van uit dat het wel goed komt

Tot later!
Hey,

Zie dat het hier al ontiegelijk druk is, maar mag ik meedoen?

Even voorstellen: 37 jaar, twee zoons en een man die momenteel druk aan het onderhandelen is over de laatste dingetjes in z'n contract... en dan gaan we in januari naar Kuala Lumpur!

Voor het eerst van mijn leven ga ik financieel afhankelijk worden en niets anders doen dan voor mijn kinderen zorgen... dat hele idee vind ik nog enger dan alles oppakken en naar de andere kant van de wereld verhuizen. Gelukkig valt er nog ontzettend veel te regelen. Weet iemand bijvoorbeeld waar je een goede lijst met de cost of living index kan vinden? Ik kan alleen globale overzichten vinden en voor de rest moet je betalen...
Zal ik jullie mijn kerstverhaal vertellen terwijl we wachten op Marloussies baby

Bij mij braken de vliezen midden in de nacht, sterker nog, precies om middernacht, van 24 op 25 december....

Dus eerst een paar keer de trap af en op gerend, watmoetenwenudoenwamoetenwenudoen? Overal plonsen in huis. Boekje van het ziekenhuis erbij, oh, we moeten het ziekenhuis bellen en daar dan heen.

Maar ik had zóveel water, leek wel of ik in mijn broek gepiest had. Dus ik, in de auto, broek op mijn enkels, met mijn blote kont op een handoek.

We rijden een poosje, komen we door een wijk, en er zijn me toch een hoop mensen op de been, niet te geloven (dit was inmiddels tegen 2 uur 's nachts én het was inmiddels kerst, dus vrij ongebruikelijk). Bleek er toch een streaker rond te rennen (iemand helemaal naakt) en de gardai (Ierse politie) rende erachteraan, waarachter weer een joelende menigte rende! Vent heel langzaam rijden om te zien wat er aan de hand was, ik schreeuwen dat ik door moest rijden, omdat ik in mijn blote reet zat... Compleet achterlijke, onwerkelijke situatie dus, zal het nooit vergeten.

Ons kerskind werd overigens om half negen die avond geboren. Die dag heb ik een roast christmas dinner en mulled wine op in het ziekenhuis, zó gezellig (echt).

En dat is mijn kerstverhaal.

Kuala Lumpur hadden we nog niet.

Blijftblozen, bijna alle vrouwen van ex-patters werken niet hoor! Je zult het druk genoeg krijgen dus eigenlijk heb je helemaal geen tijd om te werken.

Meestal trekken alle vrouwen naar elkaar toe en organiseren vanalles. Misschien kun je alvast kontakt opnemen met de Nederlandse Vereniging ter plaatse.
Jaaaaa eindelijk iemand in Azië (nou ja, bijna dan!). Welkom Blijftblozen!
Hihihihi, wat een enthousiasme! :-) Fijn!

Ik heb er gewoon moeite mee om het zo op te schrijven, we zijn al een tijdje bezig en we hadden echt een mantra... Om de twee zinnen riepen we tegen elkaar '...maar er kan nog zoveel gebeuren'. En nu is het geloof ik eindelijk zover dat het zo goed als eigenlijk best wel echt zo is... Brrrrr....

Oh Chica, het hele feit dat ik dan ineens de 'vrouw van een expat' ben, daar krijg ik al de kriebels van. Ik ben niet gewend om de vrouw van te zijn. Dat is echt even een hele omslag. En ik ga wel proberen om mijn werk (ik ben freelance journalist) van daaruit te doen, maar ik weet ook dat dat lastig is. Ondanks alle moderne communicatiemiddelen blijf je toch met een tijdsverschil zitten. Dus nu ben ik me tussen alle andere dingen door aan het orienteren op een studie. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

En we moeten het de kinderen nog vertellen. Dat willen we pas doen als het echt helemaal honderd procent zeker is. Maar ik zie er wel een beetje tegen op. De oudste is bijna 9, die gaat het echt niet leuk vinden. Gelukkig zien we het zelf als een enorm avontuur, dus ik hoop dat we ons enthousiasme op hen kunnen overbrengen!
Marloussie... Binnen 24 uur ben je gegarandeert moeder! Spannend...niks oppervlakkigs nu..ik leef helemaal mee!! Hoeveel emigrantenbabietjes zijn er op dit topic al geboren? Die van jou waren echt een stunt Ainne, weet nog dat iedereen gigantisch meeleefde! Ook bij de zwangerschappen van Liubi, Alejandra en Gucci waren we echte forum tantes.

Ainne, WAT een verhaal! twee blote reten in de nacht haha.
Blijftblozen, welkom. Gewoon veel leuke dingen doen met je kinderen. en via Skype enzo kunnen ze wel contact met vriendjes houden. Als expat blijf je Nederlander en heb je betaald verlof toch? En een hele community aan expatvriendjes en vriendinnetjes, volgens mij alleen maar leuk.

Mijn oudste was ook 9, toen we hier arriveerden (op zijn verjaardag) en is nu helemaal Aussi. Expat was misschien leuker geweest want nu is hij echt tweede generatie allochtoon :o?
Wat spannend voor Marloussie!!!

Orbit, als we naar Oz hadden gekund, had ik helemaal geen seconde getwijfeld (nu ook niet echt veel langer, hoor, twee misschien). Wat een heerlijk land.

Het komt natuurlijk gewoon helemaal goed met de jongens (het zijn dus jongens), daar maak ik me geen zorgen over. Maar ik voel wel alvast met hem mee. Ik was ook 9 toen wij gingen verhuizen, weliswaar gewoon in Nederland, maar uiteindelijk maakt dat misschien niet eens zo heel veel uit. Je raakt toch gewoon je vriendjes kwijt en je moet toch gewoon wennen aan een nieuwe omgeving. Naar Azië maakt het dan misschien wel leuker - dat is tenminste echt helemaal anders.

Heb al wel bedacht dat hij dan maar wel een Hyves-pagina maakt waar hij op kan schrijven en foto's kan neerzetten en contact kan houden met kinderen hier.

En met een beetje geluk hebben we straks een huis met ofwel een zwembad of sportfaciliteiten op het terrein, dus dat is natuurlijk wel een pluspunt!
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Blijftblozen, voor hoelang ga je naar Maleisie? Toen wij na 4 jaar op vakantie naar Nederland gingen was het juist super leuk om weer terug te zijn. De kinderen hadden nog een link met hun lagere school vriendjes en eigenlijk hadden we toen wel terug kunnen gaan. Twee jaar later besloten we te remigreren en dat was net te laat, de kloof Ned-Oz was enorm groot geworden

:o(
Orbit, in principe gaan we voor drie jaar. In het leven is natuurlijk niets zeker en zeker in het expat-leven niet, maar voor de overzichtelijkheid kijken we ook nog even niet verder dan dat.

Ik vind die drie jaar ook wel prima - Oudste is dan net aan de middelbare school toe, zo ongeveer. En het is inderdaad ook nog overzichtelijk voor de sociale contacten.

Jullie zitten toch nog in Oz? Of weer? Sorry, ik moet meteen maar even opbiechten dat ik niet het hele topic heb doorgeploegd, dus ik ken jullie verhalen nog niet (en dan ben ik wel meteen zo brutaal om jullie lastig te vallen met de mijne, foei toch! :-))
Hallohee, hoe moet ik nou reageren op dit topic. Wel bijgelezen, maar zo wordt het een dagtaak!

@moonglade, tot ziens en alle goeds.

@Marloussie, yalla, spoetnik de kleine eruit.

@blbl welkom. Eh....voor de goede orde, zowel Anais als ik zitten overigens in het werelddeel Azie. Oke, om precieser te zijn: Midden Oosten.

@Orbit- is de hele family terug in Oz?

@Anais, hoe doe jij dat toch, werken en raki samen?

Mijn bloedsuiker was vanmorgen goed! En ook ik ben weer streng aan het dieten. Vooral heel weinig koolhydraten en vetten, en maar 1x fruit per dag. Nu ga ik werken, morgen lesgeven. Ik haat al die religieuze feestdrukte: de laatste vrijdag van Ramadan plus ook nog Joods Nieuw Jaar. Omg, dat wordt pure hel om de stad in en uit te komen. Blegh.
quote:speculaasje schreef op 17 september 2009 @ 12:36:

Eh....voor de goede orde, zowel Anais als ik zitten overigens in het werelddeel Azie. Oke, om precieser te zijn: Midden Oosten.

Oh jaaaa.

Hadden we het hier pas niet over, dat we Azië nog misten? Of was dat een ander werelddeel dan?
Moonglade, tot over een tijdje..we zullen je niet vergeten :o)

Blijftblozen, ik ben na 6 jaar hier een jaartje terug geweest in Nederland om te kijken of we toch niet meer Europeaan dan aussi waren ... ben er nog steeds niet uit maar woon op het moment liever in Oz. hoop wel regelmatig op vakantie naar Nederland te gaan.

Specu, de kids en ik zijn terug gekomen, Man is nog in Nederland.Lastig dieten daar in Israel. Ben zelf altijd nogal slank maar kwam in Israel ooit in een half jaar 10 kg aan.. 't was allemaal ZO lekker daar..
Dag Moonglade! Kom af en toe gewoon nog even hoi zeggen hoor!
Oh wat spannend, Blijftblozen, nog een maand of vier en je gaat dus naar Kuala Lumpur. Welkom trouwens en leuk dat je mee wilt schrijven en lezen.

Marloussie, wat vreselijk spannend allemaal, het gaat nu toch echt gebeuren dus nogmaals sterkte en ene hele goeie bevalling toegewenst!

Sanne, ik kan geheel onderschrijven wat je in je posting hebt gezet aan Sarah. Thanks voor de heldere uitleg daarin.

Sarah, gewoon blijven schrijven, ik denk wel dat je het begrijpt, toch? En genieten van je nieuwe woonstekje kan kwaad.

Chicha, jammer dat je het hier minder vindt dan voorheen, minder sociaal of minder intens contact met de emigranten, zoiets?

Gezellig, Fladder, dat je moeder er is, hele vee+l plezier samen! Heb je geen spierpijn overgehouden aan het lange lopen?

Te gek kerstverhaal, Ainne. Ik zie het helemaal voor me hoe vent en jij op weg zijn naar het ziekenhuis en in de mensenmenigte belanden met politie en idiote streaker:-) Dat is dus een Kerst die je je altijd zal blijven herinneren.

Herinner mij nog van mijn ziekenhuisbevalling dat de vader van mijn dochter mij alvast even bij de receptie zette in een rolstoel Ik had behoorlijke weeen zonder veel tussenpozen, ging echt heel snel. Hij was bloednerveus en ging ondertussen de auto parkeren. Kwam hij terug het ziekenhuis is, vergat hij om mij mee te nemen naar de afdeling waar ik moest bevallen (ik zag hem langsrennen maar hij hoorde mij niet eens!). Hij kwam daar alleen aanzetten, met mijn koffertje waarop een verpleegster zei:"Meneer, kan ik u misschien helpen?" Hij:"Shit, ik ben de aanstaande moeder vergeten bij de receptie en de baby komt eraan!"

Edit: Specu, als ik blijf eten (vooral fruitsoorten), is het drinken van Raki goed te doen, zelfs in combinatie met werken en de volgende dag weer vroeg opstaan zonder kater. En dan ´s avonds ene stevige warme maaltijd, werkt ook perfect. Wel hebben we ontdekt dat je een goed merk moet hebben (Yeni Raki), andere merken kunnen wel degelijk voor een kater zorgen. Drink jij het wel eens?
Glad ijs Lapin, glad ijs.... nog steeds niet gestopt met roken, zag ik.
Vers van de pers - en is een kennisje van mijn vriendins moeder. Dit is "net om de hoek" van Orbit.

A close encounter with a kangaroo has left a far north Queensland psychologist a little jumpy.

Suzanne Habib was sitting at her desk in Atherton when the 1.5-metre marsupial came through the front door.

Dr Habib says confusion reigned.

"I called out, 'there's a kangaroo in my office'," she said.

"But then just as I called that out a couple of young guys just ran in off the street, and I thought it was their kangaroo, so I started yelling at them to get their kangaroo out of my office.

"Then I realised it wasn't their kangaroo; they had seen it come into my office and they had come to help me get it out."

The kangaroo eventually found its way out of Dr Habib's office.
Hoi allemaal, bedankt voor alle lieve reacties

@Marloussie Way to go!

@Blijfblozen Welkom, eindelijk Azie! (M-O niet meegerekend ) ) En nog een journalist!

@Ainne Wat een leuk kerstverhaal! En wat grappig dat artikel!

@Moonglade Jammer, maar veel geluk met alles!

@Anais Haha, leuk om die bevallingsverhalen te lezen!

Ik schrijf natuurlijk pas kort, maar ik vind 't wel gezellig hier. Het enige minpuntje is de kilometers die je moet lezen als je 't waagt even niet te kijken, haha!
Wat een uitroeptekens heb ik geplaatst, zie ik nu... :-)

Ik ben nu met lunchpauze, maar de atmosfeer is beneden peil hier op kantoor, dus ik dacht: het forum vrolijkt me vast op! En ik had gelijk! ;)
Waar woon jij Saby? o in italie, zie ik. Niet gezellig.. lunchpauze met de Italianen, zie capuchino, pizza en gelati voor me..? Dan lekker forummen. :o).

Net een National Park daar in Atherton, Ainne.. wij hebben weleens een possum of een slang in de school maar een kangaroe.. No way!
Hehe, Ainne, wel in de zin van "South East Asia"

Idd, het eten hier is te lekker. Op Mans werk helemaal...

Lastig Orbit, dat Man in Nl zit. Blijft dat zo, of gaat dat veranderen?

Anais, we drinken gewoon zelden. Met een bijzondere gelegenheid een glas wijn, Man neemt een enkele keer een biertje. Bovendien zijn/worden we in onze nabijheid geregeld geconfronteerd met alcoholmisbruik Raki of Arak vind ik ook niet lekker, te scherp. Bovendien is Raki hier voornamelijk een ordinair "gewoon" drankje, echt niet chique. En je weet dat ik een snob ben, dus.....

Hier wordt vooral dure whiskey gedronken, of soms bier, of een goed glas wijn. Ben laatst op de Winery van Latroun geweest. Mmmmh, heerlijke wijn van een klooster!

Wat een bevallingsverhalen

Hup, weer aan het werk. Mh, zal ik er de nargile alvast bij nemen?????

Lapin, is Phillip Morris nog steeds je vriendje?

Hey Saby..ook vanuit deze hoek nog een dikke , nooit leuk zulke dingen.

Overmorgen kom ik vlak bij je langs!! Als alles doorgaat volgens de planning dan tenminste. Zit er nog een beetje mee dat ik zo'n eind moet rijden met die pijn in m'n rug (sjezus klink echt als een bejaarde nou!!) maar aan de andere kant..als ik niet ga dan weet ik zeker dat ik me niet beter ga voelen. En moet ook nog even wat 'zaakjes' regelen ergens onderweg. Dus gewoon even tanden op elkaar...1200 km gassen en dan een week lang gestrekt met een fles lambrusco in m'n hand haha. En als ik de pijn dan nog voel...dan is dat gewoon een teken dat ik niet genoeg gedronken heb en er meer Lambrusco moet worden aangesleept...

Zou Marloussie al bevallen zijn??

Ainne..ik lag helemaal in een scheur hier om je kerstverhaal. Sjeesszz...haha, echt iets voor jou! Heb je nooit eerder zo verteld hier toch?? Misschien in één van mijn non-actieve periodes, maar ik hoorde 'm voor het eerst in ieder geval... Geweldig! Waar haal je die fantastische smileys nou vandaan trouwens??

Orbit..vind het echt zo'n stunt dat je gewoon weer terug bent haha. Het klonk net alsof je alles een beetje op de rails begon te krijgen hier.. (Niet dat dat wat zegt.... )

Effe ontopic dan ook nog maar.. ik hou wijselijk mijn mond betreffende het gebeuren emigreren... Mocht er nieuws zijn horen jullie het vanzelf wel, maarrr...... Surf die gaat niet oud worden in dit land, zoveel is nu wel zeker. Maar ga niet op zaken vooruit lopen... Als er dingen definitief zijn zijn jullie de eersten die het horen!

Ok...opoe gaat even liggen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven