downdate'n

17-09-2009 11:58 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

volgens mij heb ik een keer een soortgelijke titel voorbij zien schuiven maar ik kan het topic niet meer vinden. Vandaar dat ik even mijn verhaal hier wil doen in de hoop op verfrissende eerlijke reacties.

Heb een aantal maanden geleden iemand ontmoet op een feest. We kwamen in gesprek en ik vond hem niet meer dan een onwijs leuke kerel. Toch bleef hij in mijn hoofd spoken en om een lang verhaal kort te maken, kregen wij contact en klikte het eigenlijk vanaf dag 1. Inmiddels ben ik geintroduceerd in zijn vriendenkring en binnenkort familie. Ook vrienden van mij hebben hem ontmoet en er is "wederzijds' goedkeuren; mensen uit zijn kamp vinden mij leuk en mensen uit mijn kamp vinden hem leuk.

Hij is hartstikke lief en zorgzaam en attent en ook mijn kids vinden hem leuk.

Je zou dus zeggen: wat is dan het probleem?

Ergens twijfel ik of deze relatie een lang leven beschoren zal zijn. Ik weet dat je nooit garanties krijgt, ik zelf ben na 13 jaar huwelijk gescheiden dus ook weet ik dat je nooit weet of iets kans van slagen heeft. Zijn opleiding is een stuk lager dan dat van mij en hij verdient relatief ook minder dan ik. Ik word continu heen en weer geslingerd tussen mijn hoofd en hart. Moet ik mijn hart volgen en gewoon kijken waar (en of) dit schip strandt of moet ik mijn hoofd gebruiken en niet verder gaan met deze man maar wachten totdat er iemand langs komt die wel wat meer te bieden heeft. Ik ben absoluut geen golddigger maar ik heb wel een paar kids waar ik aan moet denken. Ik ben 4 jaar alleen geweest en dat vond ik eigenlijk wel prima. Hij kwam mijn leven ingedenderd en opeens begint het mij te benauwen. Ik vind dat hij er af en toe niet leuk uitziet, als ik bij hem ben, probeer ik er doorheen te kijken maar zijn huis vind ik ook helemaal niet leuk (super klein en qua inrichting ook absoluut niet mijn smaak), en ik vind het eigenlijk jammer dat hij zo weinig ambitie heeft en het eigenlijk wel goed vindt hoe het gaat met zijn werk en wat hij verdient....

Hij is helemaal into me; wil het liefst vandaag nog bij mij intrekken en als het even kan ook nog kindjes van mij....

Ik weet het gewoon even niet meer.....

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Hans, ik vind het lovenswaardig wat je doet. Tenminste, als je dat uit eigen keuze doet, en niet van haar moet, natuurlijk.

En wat nou als die relatie uitgaat? Dat weet je nooit. Maar dan heb jij mooi wel je best gedaan voor je eigen leven. En het maakt niet uit hoe je dat doet, maar je eigen keuzes maken om van je eigen leven een succes te maken is altijd goed.

Complimenten voor je inzet! Geniet van je vriendin (en zij van jou).
quote:lindy schreef op 17 september 2009 @ 12:53:

Wat een air heb jij. Als je geboortedatum 1969 is, ben je al op je retour, hoor. Dan word je zo ingeruild voor een twintiger. Wees maar blij dat überhaupt een vent je nog wil, want volgens de statistieken word je nog eerder door een neerstortend vliegtuig geraakt.

Ik heb mijn vriendin ( waar ik héél gelukkig mee ben ) drie jaar geleden leren kennen, en toen was ze 42.

Plus dan nog eens het feit dat ze dicht bij de luchthaven werkt en woont.

theorie klopt dus niet vrees ik
quote:iris1969 schreef op 17 september 2009 @ 13:26:

Ik heb hier dus van geleerd dat liefde alleen soms niet voldoende is om de verschillen te overbruggen en dat het voor mij dus beter werkt om een man te hebben waarbij de hoofdlijnen in ieder geval hetzelfde zijn (milieu, opleiding, religie, wel/geen kinderen enz.).

Ik kan begrijpen dat je relatie is stukgelopen Iris. Toch denk ik dat de punten die jij noemt niks met opleidingsniveau en geld te maken hebben (de twee hoofdzaken waar TO over twijfelt).

Ik ken mensen die uit een goed milieu komen en een opleiding op hoog niveau hebben genoten en toch een beetje 'wereldvreemd' zijn. Ook ken ik mensen die uit een 'lager milieu' komen met weinig onderwijs en zich gemakkelijk bewegen in alle lagen van de samenleving.
quote:reisa1978 schreef op 17 september 2009 @ 12:39:

[...]

He, toevallig, ik ben getrouwd met die van Zuid-Holland. En idd. ik kan mijn eigen geld wel verdienen. Intussen zijn we 6 jaar getrouwd, hebben 2 kinderen, en zijn we erg gelukkig. Lekker belangrijk dat hij met zijn handen werkt en een vakman is.Is dat een voorwaarde waar je aan moet voldoen om onder een bepaald niveau te zitten????
quote:Bianca40 schreef op 17 september 2009 @ 13:44:

[...]

Is dat een voorwaarde waar je aan moet voldoen om onder een bepaald niveau te zitten????Nou, meestal is het wel zo dat mensen die lager zijn opgeleid met hun handen werken. Denk aan een timmerman, schilder, monteur, glazenwasser, bouwvakker, ober. Maar het hoeft geen voorwaarde te zijn inderdaad, je kan met een mbo opleiding ook administratief medewerker worden bv.
..Ik vind het wel jammer dat ik m'n vrienden niet thuis kan ontvangen, sinds we samenwonen heeft m'n vriendin gezegd dat het eigenlijk mijn vrienden niet zijn en dat ik beter met andere vrienden kan proberen om te gaan.

Dit geeft me wel meer tijd om te werken, en dat wil ik graag voor haar, Ik zie nu ook in dat de avondjes die ik ging biljarten met m'n vrienden eigenlijk verspilde tijd waren.

Mijn familie bezoek ik gewoon bij hun thuis af en toe. Ook dat contact wordt minder,

Soms denk ik wel haar haar familie me een looser vinden, ook omdat mijn auto lang niet zo mooi is als de autos die zij hebben. Daar worden wel grapjes over gemaakt.

Hanzie: Ik doe inderdaad een avondcursus om mijn gebrekkige algemene ontwikkeling te compenseren, en je steekt er veel van op op zo'n avondcursus. De meeste mensen daar zijn toch abmitieuzer dan mijn biljartvrienden.
Een electricien, loodgieter of installateur werkt ook met zn handen, maar heeft wel degelijk een goeie opleiding hoor.

Buiten dat: ik denk dat het meer met ambitie te maken heeft. Een laag-opgeleid persoon kan nog wel degelijk ambitie hebben (binnen zijn/haar mogelijkheden). Mijn ex was zeer laag opgeleid en had daarnaast ook nog eens geen ambitie. Dat hij laag opgeleid was had ik totaal geen problemen mee, hij werkte hard en bracht een goed salaris binnen. Ik heb hem geholpen bij het behalen van een paar broodnodige diplomaatjes (die hij perse nodig had om zijn beroep uit te oefenen). Het probleem was zijn stilstand... ik groeide wel verder, was overal in geinteresseerd en hij totaal niet. Daardoor was er weinig gespreksstof over en DAT heeft me de das omgedaan, niet het feit of hij laag opgeleid was.
quote:HansHier schreef op 17 september 2009 @ 13:51:

..Ik vind het wel jammer dat ik m'n vrienden niet thuis kan ontvangen, sinds we samenwonen heeft m'n vriendin gezegd dat het eigenlijk mijn vrienden niet zijn en dat ik beter met andere vrienden kan proberen om te gaan.

Dit geeft me wel meer tijd om te werken, en dat wil ik graag voor haar, Ik zie nu ook in dat de avondjes die ik ging biljarten met m'n vrienden eigenlijk verspilde tijd waren.

Mijn familie bezoek ik gewoon bij hun thuis af en toe. Ook dat contact wordt minder,

Soms denk ik wel haar haar familie me een looser vinden, ook omdat mijn auto lang niet zo mooi is als de autos die zij hebben. Daar worden wel grapjes over gemaakt.

Hanzie: Ik doe inderdaad een avondcursus om mijn gebrekkige algemene ontwikkeling te compenseren, en je steekt er veel van op op zo'n avondcursus. De meeste mensen daar zijn toch abmitieuzer dan mijn biljartvrienden.Ik hoop zo verschrikkelijk dat je een grapje maakt????
Niveauverschil maakt niet zoveel uit, op voorwaarde dat er genoeg zaken zijn waar je samen over kan praten.

Als je bij elk gesprek alleen maar een "euh ??" krijgt is het snel afgelopen vrees ik.

En ook voldoende gemeenschappelijke interesses.

Als je over niets kan praten, en er ook niets is wat je samen wil / kan doen, dan houdt het snel op vrees ik.
quote:hanZie schreef op 17 september 2009 @ 12:56:

Ik snap niets van to. Wat een arrogantie. Bijna al mijn vriendinnen doen aan 'downdaten'. De naam alleen al. Wat maakt jou meer enkel en alleen omdat je een hogere opldieing hebt gedaan of enkel en alleen omdat je meer verdient? Bah, bah, bah!!!Ik bedoel het helemaal niet zo vervelend. Het is alleen wel zo dat door dat ene woord iedereen meteen begrijpt waar dit topic over gaat. De meest hoog opgeleide mensen kramen de grootste onzin soms uit en mensen met een minder hoge opleiding staan vaak heel verfrissend midden in het leven. Ik ben zelf juriste maar ben getrouwd geweest met een man die in de bouw zit.. ik kijk zeker niet op mensen neer!
Eh... HansHier... dat gaat echt tever hoor. Jezelf verbeteren en meer willen leren is geweldig, zolang je dat ook zelf wilt. Maar je in allerlei bochten wringen voor je vriendin... sorry hoor.

Je moet wel rekening met elkaar houden. Desnoods plan je het zo in, dat ze die ene vriend die zij zo'n hufter vindt niet telkens hoeft tegen te komen. Maar je bepaalt zelf wel wie je vrienden zijn!

Echt.. ik hoop ook dat je ons voor de gek houdt...
quote:HansHier schreef op 17 september 2009 @ 13:16:

Ik wil haar bewijsen dat ik ook hogerop kan, goed genoeg ben voor haar familie..

Dit is ECHT een motivatie die je gaat opbreken!!! Hou je van jezelf? Dat moet genoeg zijn. Doe dat 'hogerop' komen aub voor jezelf...en niet voor anderen...anders kan je nog wel eens gefrusteerd raken...

Is dit 'ontwikkelen' trouwens iets wat je zelf graag wilt? Of wat je vriendin graag van je wilt?
quote:iris1969 schreef op 17 september 2009 @ 13:26:

Ik heb hier dus van geleerd dat liefde alleen soms niet voldoende is om de verschillen te overbruggen en dat het voor mij dus beter werkt om een man te hebben waarbij de hoofdlijnen in ieder geval hetzelfde zijn (milieu, opleiding, religie, wel/geen kinderen enz.).

Ik vind het dus niet zo vreemd dat TO zich op haar leeftijd niet halsoverkop in een nieuwe relatie wil storten, maar zich afvraagt of dit wel zal gaan werken (want uiteindelijk trekt de roze wolk toch op en dan kun je elkaar maar beter goed begrijpen en aanvoelen).

Dat is dus precies hetgene wat ik mij afvraag. Ik wou dat ik iemand was die gewoon kan genieten en verder wel ziet hoe of wat. Zo zit ik echter niet in elkaar. Er zijn te veel mensen bij betrokken; hij en ik zijn niet de enige die misschien verdriet krijgen straks maar ook mijn kinderen...

Nu heb ik het nog hartstikke leuk met hem; we doen allerlei dingen van de simpele dingen zoals boodschappen doen tot en met naar feesten gaan en alles wat daar tussen zit. Maar door mijn familie waar ik mij nu eenmaal moeilijk aan onttrekken kan, word ik wel aan het denken gezet en ik heb ze dan ook nog niets verteld over mijn nieuwe liefde. Ik weet nu al wat er voor commentaar gaat komen. Ik vind dat echt vreselijk ook al ben ik al 109, gescheiden en moeder van een paar kids. Voel me net een puber ....
Leuk toch juist om aan je familie het tegendeel te bewijzen?

TO.. ik lees dat jullie het hartstikke naar je zin hebben met zn tweeen, wat is nou het probleem?

Misschien heb ik niet goed gelezen maar zou je anders nog eens antwoord willen geven op het volgende:

- kunnen jullie over van alles en nog wat praten?

- of is hij echt alleen een bier en tieten-type?

- Pas jij je gespreksniveau aan aan hem? Of hebben jullie goeie gesprekken, allebei op je eigen level?
[quote]HansHier schreef op 17 september 2009 @ 13:51:

Dit ga je mag ik hopen toch niet echt menen? Ik vond je vorige bericht wel positief: fijn dat je door haar meegetrokken wordt, getriggerd om dingen te doen, te leren etc. maar je moet jezelf nooit verloochenen! Jij bent jij en ook jouw vrienden en familie hebben er toe bijgedragen aan hoe jij nu bent. Ik heb vroeger ook vriendschappen laten versloffen om een man; dat doe ik nooit meer! Wat nu als je vriendin idd haar biezen pakt? Dan zit jij in een sociaal isolement?

En hoezo waren die avondjes waste of time? Tuurlijk niet; het was gewoon gezellig en dat heb je gewoon nodig om de accu op te laden!!!!
@Greys69

Als ik jou was zou ik ermee stoppen. En dan vooral om hem niet teleur te gaan stellen in de toekomst met 'We zijn toch te verschillend, bye, bye!". Blijkbaar zijn je twijfels erg groot...En je zit nog maar in de beginfase!

Als jij nu al weet dat je altijd met die twijfel zal blijven zitten door de meningen van anderen om je heen...dan gaat dat in moeilijke tijden met je partner alleen maar lastig worden.
quote:Bianca40 schreef op 17 september 2009 @ 14:06:

- kunnen jullie over van alles en nog wat praten?

- of is hij echt alleen een bier en tieten-type?

- Pas jij je gespreksniveau aan aan hem? Of hebben jullie goeie gesprekken, allebei op je eigen level?

We kunnen over van alles en nog wat praten. Ik heb gestudeerd en hij heeft MTS gedaan en is gaan werken. Hij blijft mij verbazen met zijn diepgang en interesse in dingen en over zijn algemene ontwikkeling. Hij is allesbehalve een bier en tieten type. Okee, die tieten zijn er en de wijn vloeit rijkelijk maar hij is allesbehalve oppervlakkig. Ik voel mezelf bij hem, ik voel me op mijn gemak, veilig, geborgenheid vind ik bij hem, passie, etc. De hele santekraam.

De vraag blijft: heeft mijn familie gelijk als ze zeggen dat je je niet altijd moet toegeven aan verliefdheid, dat er wel iemand op mijn pad komt die beter bij mij past, die mij een bepaalde levensstandaard kan bieden, etc.etc.
Nu even serieus....

Aan TO: Kunt u met een gerust hart dit topic aan uw vriend laten lezen?

Als u reeds nu met zulke vragen zit, heeft u dit al op tafel gelegd met uw vriend?

U schrijft ' Ik vind dat hij er af en toe niet leuk uitziet '

Dat is een interessante uitspraak, zeker omdat jullie niet samenwonen, en dus nog in de verliefdsheidsfase zouden 'moeten' zitten. Dit staat los van eventuele andere verschillen.

Wat ik wel mis in uw topic is de mening van uw vriend. U geeft de indruk dat u eerst de kat uit de boom kijkt door de meningen van anonieme lezers te bekijken dan uw twijfels eerst met hem te bespreken.

Wat zegt uw vriend over uw twijfels?
Op welk gebied zou een man dan beter bij je kunnen passen dan hij?? Ik denk alleen op het gebied van levensstandaard. Dus moet JIJ (en niet je familie) bepalen of je ermee kunt leven dat je een schat van een vent hebt.. maar dat je niet op cruise-vakantie naar Hawaii kan.
quote:Greys69 schreef op 17 september 2009 @ 14:13:

[...]

De vraag blijft: heeft mijn familie gelijk als ze zeggen dat je je niet altijd moet toegeven aan verliefdheid, dat er wel iemand op mijn pad komt die beter bij mij past, die mij een bepaalde levensstandaard kan bieden, etc.etc.Als jij je eigen gewenste levensstandaard niet voor jezelf kunt voorzien kom je dan dus uit bij een man die downdate als ie voor jou kiest. Is dat wat je wil?
quote:Greys69 schreef op 17 september 2009 @ 14:13:

[...]

De vraag blijft: heeft mijn familie gelijk als ze zeggen dat je je niet altijd moet toegeven aan verliefdheid, dat er wel iemand op mijn pad komt die beter bij mij past, die mij een bepaalde levensstandaard kan bieden, etc.etc.Het antwoord is: NEE ze hebben geen gelijk
quote:HansHier schreef op 17 september 2009 @ 14:15:

Nu even serieus....

Aan TO: Kunt u met een gerust hart dit topic aan uw vriend laten lezen?

Als u reeds nu met zulke vragen zit, heeft u dit al op tafel gelegd met uw vriend?

U schrijft ' Ik vind dat hij er af en toe niet leuk uitziet '

Dat is een interessante uitspraak, zeker omdat jullie niet samenwonen, en dus nog in de verliefdsheidsfase zouden 'moeten' zitten. Dit staat los van eventuele andere verschillen.

Wat ik wel mis in uw topic is de mening van uw vriend. U geeft de indruk dat u eerst de kat uit de boom kijkt door de meningen van anonieme lezers te bekijken dan uw twijfels eerst met hem te bespreken.

Wat zegt uw vriend over uw twijfels?Waarom zeg je U? Moet dat van je vriendin? (sorry, maar mn vorige post zit nog erg in mn hoofd)
quote:elninjoo schreef op 17 september 2009 @ 14:17:

[...]

Als jij je eigen gewenste levensstandaard niet voor jezelf kunt voorzien kom je dan dus uit bij een man die downdate als ie voor jou kiest. Is dat wat je wil? Eensch met Elninjoo
Bianca40

Ach Bianca, was het je niet duidelijk na mijn 'nu even serieus' opening dat mijn vorige reacties ironish waren?

( U is een gewoon een beleefheidsvorm, ik vind gelijk ' je en jou' zo..downtalk? Waarschijnlijk omdat ik sinds 15 jaar niet in nederland woon. )
@Bianca40: Omdat HansHier eigenlijk gewoon een intelligente kerel is (zie reacties op andere topics) die hier zich even verplaatst in een onderdrukte, gemanipuleerde man.

Dat hoop ik, en eigenlijk ga ik daar ook vanuit.

Neemt niet weg dat wie dan ook er zo aan toe zou zijn dat hoe HansHier dat in zijn berichtjes verwoordde.. die persoon ernstig onder de plak zit en flink aan zichzelf moet gaan werken. En dan ook VOOR zichzelf!

@TO: meid, doe wat jij en je vriend willen. Geniet van elkaar. Als je twijfelt nog niet gaan samenwonen, maar waarom zou je niet kijken waar het naartoe gaat? Als je elkaar over een half jaar nog zoveel te vertellen hebt...

Het kan goed gaan en het kan misgaan. Net als iedere relatie. Je moet alleen wel zorgen dat je samen dezelfde kant op groeit en jezelf kan blijven... ook weer net als in iedere relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven