Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Bon dia (is goedemorgen in Papiamento).

Ook ff snel Marloessie succes wensen. Mijn oudste is ook op 17/9 geboren dus dat komt allemaal goed (of niet haha).

Ga zo eens naar meubels kijken. Zit nu in een gemeubileerd huisje maar verhuis in december naar een ander huis. Dus moet van alles aanschaffen. Ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten.
En Fretra staat natuurlijk ook om dezelfde tijd op, evenals Duna. Een ikea hebben ze zeker niet op Aruba?

Vraagje: ik voel me altijd heel dom als iedereen weer dushi loopt te roepen. Kun jij me helpen Fretra: Wat betekend dat nou eigenlijk?
vorig jaar is hier in cincinnati een IKEA gekomen, daar voor ging ik elke jaar trouw met mijn nederlandse vriending een dagje pitsburgh... 5 mion rijden... zweedse ballen naar binnen werken 1 uurtje shoppen en dan weer 5 uur in de auto terug naar huis ...hahahaha

maar nu zit er eentje op 30 min afstand bij mij...

okay wat project betreft ..ikga de basement floor stainen..

concrete stain... iemand ervaring mee?

Marlouse slaap lekker... slaap lekker zacht (dat liedje ...die rapper diggy dex is familie van mijn hihihhi neee echt waar)
Yep sta op ongeveer dezelfde tijd op. Maar bij jou is het vroeger of later? Terwijl ik dit typ is het hier 10.06 uur.

Nee, geen Ikea jammer genoeg. Er schijnt op het eiland wel een soort van winkel te zijn die het dan voor je uit de catalogus besteld. Er moet wel ergens een Leen Bakker zijn. Maar goed als ik niet snel werk krijg worden het hangmatten haha.

Dushi betekent "schatje". Als je dushi gebruikt voor eten betekent het "lekker".
Ik krijg net deze email, ongelooflijk hoe slecht mensen soms kunnen spellen - kan zijn eigen bedrijfstak niet eens spellen!

I have have just opened a tyre desposeal company and am looking to get a quote for a 20000 tonne bulk loader vessal to go from Greenore C.O. Louth Ireland to vetnam Ho Chi Min.

Hope to here from you soon
ik mis wat....

ahaaaa

okay aan het werk nu
Dank Fretra, ik ga mijn vriend nu ook maar dushi noemen, zal ie leuk vinden. (dushi lijkt trouwens op dulce = zoet, neem aan dat het daarvandaan komt)

Het is bij mij nu 9:22, een uur vroeger dus.

@Ainne: ja dat is erg, vast geen brit/amerikaan/Ier van origine.

Mijn spelling in het NL is trouwens ook bagger, schaam ik me af en toe best voor. Als we het dan toch over spelling hebben, Heb je nou nog Leraar Engels geluisterd?
heheh ja lachuuuu..

maar ja mijn nederlands is na 10 jaar echt bagger geworden...
Nah hij heet Greg McNally, gewoon haske dom Iers

Ik ga Jekkers binnenkort even luisteren, tien minuten waren te lang voor me en vanavond moet ik weer zingen dus ook geen tijd.
quote:sarah2ndlife schreef op 17 september 2009 @ 08:18:

ik vind het jammer te moeten lezen dat mijn intenties wbt enthousiasme zo verkeerd beoordeeld en uitgelegd worden.

als men mij vraagt waarom ik ben geemigreerd noem ik de voordelen op, dat zijn er veel en dat de verwachting voldoet daar ben ik blij mee.

het is geen opscheppen, ik schep alleen aardappelen op, het zijn voor mij de feiten en die zijn fijn.

wat ik nog erger vind is dat er dan wordt gezegd dat het zo buitenkant is, om over luxe te praten, dat zou iemand nooit zeggen als ie me zou kennen, dat doet me werkelijk echt verdriet, dat raakt me echt.

natuurlijk zullen hier ook nadelen zijn.

de vluchtheuvels hebben geen witte omlijningen, dat vind ik stom, want dan zie ik ze niet.

als ik vertel hoe ik er hier bij zit, is het om aan te geven wat voor ons het verschil is,

ik ben altijd gelukkig, in een krot , in een flat, maar nu ben ik nog gelukkiger, want als je mag kiezen en je krijgt de keus dat kies ik dit, snap werkelijk niet dat mensen dan je intregiteit en je inborst gaan betwijfelen, ik ben daar echt heel heel erg door geraakt.

sorry dat ik het hier leuker heb dan in nederland,

maar het is zo, mensen zijn relaxter, vriendelijker, het weer is fijn, de ruimte is fijn, de dieren in je tuin zijn fantastisch

ik kan er niks aan doen, maar het is een grote verbetering van levenskwaliteit.

ik geniet heel erg van dingen die ik in nederland niet vind,

en als ik wat te zeiken heb over nedelrand, dan had ik dat ook toen ik er nog woonde, toen mocht het, nu niet meer.

maar het is aan mij om er wat mee te doen en dat hebbven we gedaan.

in mijn tuin, genieten

nog meer genieten

Ik kan het niet laten om te reageren.

Ergens heb je volgens mij geen idee wat nou precies het punt is, waarom mensen ineens op verschillende topics zo over jouw postings vallen en je blijft ook maar in de verdediging schieten. Persoonlijk zou ik er echt heel erg van schrikken, zulke reacties, ookal is het maar een 'virtuele' wereld die ver van je bed is.

Als ineens zoveel mensen reageren met dezelfde soort reacties, zet je dat toch ergens aan het denken, als het goed is. Zo niet, is het ook prima, het is jouw leven. Blijkbaar is jouw schrijfstijl dusdanig, dat je dit beeld oproept bij mensen. Ookal ben jij in real life niet zo, hier op het forum kom je wel zo over, omdat je ergens zo'n soort beeld neerzet.

Als je jouw postings terug leest, zie je zelf ook wel hoe vaak je je nieuwe huis noemt, of de geweldige topbaan van je man, of je supergeweldige relatie, of het geweldige huis wat je in NL had, of je luxe leven nu. Dat is een rode draad in jouw verhalen. Ik zie je hier nooit reageren op iemands leuke verhalen of juist op iemands ellende. Nu is het niet erg om wat meer te egoposten, vooral zoals Chicha ook zegt, als het zo druk is en snel gaat, is het moeilijker om op iedereen te reageren. Dat hoeft ook niet, maar het is niet altijd leuk of makkelijk voor mensen om te lezen hoe supertop jij het hebt.

Niemand hier post altijd alleen maar topverhalen of 'opschepverhalen' over de plek waar ze wonen - ik denk nl dat wij allemaal in een schitterend land wonen. Ik woon hier echt in een schitterend mooi huis vlakbij Kitzbuhel, een bijzonder huis, ontworpen door een architect (EEN, niet DE ;)). Het staat in de duurdere buurt van het dorp, in mijn straat staan alleen maar kasten van huizen. Ik woon echter maar op een kleine 60 m2, maar geniet wel van de ruimte om mijn huis heen en de rust van deze buurt. Het is echt wel een huis om van te watertanden, dat durf ik wel te zeggen.

Daar kan ik wel elke keer heel groots over praten, maar dat heeft toch geen zin? Lapin bijv kan toch ook thuis blijven, haar man heeft ongetwijfeld een goede baan, maar dat is hier toch niet het hoofddoel? Het is in mijn ogen net alsof jij je identiteit ontleent aan zogenaamd dure en belangrijke dingen. Dat hoeft niet nodig te zijn als je gewoon jezelf bent. Maar ergens ben je dat hier niet, want niet voor niets vallen meer mensen er over. Die prikken er nu doorheen.

Niemand betwijfelt ook of jij het echt wel zo leuk hebt daar of echt wel zo gelukkig bent in je nieuwe land. Dat is helemaal het punt niet.

Het punt is, dat de mensen die hier schrijven ook allemaal wel happy zijn op hun plek, maar ook wel eens minder happy zijn. Door jouw verhalen lijkt het alsof weggaan uit NL het geheim voor eeuwig geluk is. Je woont er nu 2 maanden, dat is nog maar 8 weken. Natuurlijk is het nu leuk, natuurlijk heb je nu nog geen heimwee, want er zijn nog geen lastige of moeilijke situaties geweest. En dat is helemaal geweldig, en daar ben ik echt heel blij om, maar niemand had verwacht dat het in de eerste weken moeilijk zou zijn. Dan is het ook niet moeilijk.

Het is moeilijk op de momenten dat je even niet zo lekker in je vel zit. Of dat je dat kopje koffie op woensdagochtend met je vriendin mist. Of boodschappen doen in je eigen Albert H. Of je beste vriendin in NL relatieproblemen heeft en je haar eigenlijk het liefst in het echt een dikke knuffel zou willen geven.

Of dat je merkt dat je je in het engels net niet goed genoeg uit kan drukken om nu echt te zeggen hoe verdrietig of hoe boos je bent. Of je dochter een dip heeft op school of haar vrienden in NL mist en huilend op haar bed ligt. Snap je wat ik bedoel?

Je MOET nu ook in de roes van Alles Nieuw zitten, de 'normale' wereld komt snel genoeg weer om de hoek. Maar doe wel normaal en blaas niet zo hoog van de toren. Andere mensen moeten het met minder doen en daar hun geluk uit zien te halen.

Wij weten nu wel in wat voor villa je woont en wat voor topbaan je man heeft. Het maakt je niet leuker of minder leuk, socialer of minder sociaal, een goed mens of niet. Dat is wat in jezelf zit en dat is niet wat je hier laat zien.

Zo, ik ben heel lang bezig geweest met deze post. Heb tussendoor nog vanalles gedaan, dus miss is het wel een crosspost. Maakt niet uit, ik wil het kwijt.
Jeeeetje wat wordt hier veel geschreven, gisteren ben ik er niet meer op geweest, want ik moest 's middags nog werken (lees: van 17.00 tot 21.00) en daarna zijn we naar het stadion gegaan want onze ploeg moest voetballen. Onze gezamenlijke hobby..

Dus laat geworden, want daarna moeten de nodige biertjes gedronken, shit, niet goed voor de lijn, oja daar was ik mee bezig... Ik krijg die kilo's er maar niet af door de zwangerschap, is echt vervelend. Tot voor kort heb ik nooit zo moeten letten op de lijn, maar deze kilo's zitten er echt goed aan. Nog tips, heb geen zin in Sonja Bakker hoor..

Marloussie: Het gaat nu echt gebeuren, meissie, wens je heel veel succes met de weeen en lekker genieten van de mooie momenten!

Dutchie: Wij hebben hier een Ikea op steenworpafstand bij ons vandaan, echt super. Hebben al best wat leuke meubeltjes daar gekocht. Ze hebben hier zelfs een Koopjeshoek, wow!

Voor de rest prima dag hier, wordt zelfs wat frisser, nou nou!

En dalijk weer werken dus, heb niet eens een siesta geslapen, foei!
Ine!! Nooit geweten dat jij zo goed kunt schrijven

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt
koopjes hoek heb je hier ook maar alles is echt zwaar beschadigt wel jammer
Dat staat debiel zeg. Heb ik net een heel serieus stuk geplakt tussen allerlei geinige kattenplaatjes . Ach ja, lezen is niet verplicht..

En Fretra, ik vind dat je heel positief in je leven staat. Je hebt goede moed en probeert er het beste van te maken. Gaaf!

Ennnne, mijn liefdesleven is een never ending story met op dit moment 2 hele leuke minnaars die veeeeeeel te weinig tijd voor mij hebben X-D!
Guys, ik ga naar bed, ik lees morgen wel hoe het met de kleine Sanne gaat en wanneer ze precies geboren is

Ainne en Anais, die bevallingsverhalen zijn echt heel grappig. Waren jullie erg gestressed of viel het mee? Ik hoop nog altijd op van die bevallingen waarbij ik denk dat ik moet poepen. En dan ineens is daar een baby, helemaal schoon en helemaal niet gekreukeld. Zeker niet zo realistisch he?

Oke, nu ga ik echt slapen! Doeiiii
Dutchie, je bent mijn redding op deze dag, ik heb lekker gelachen om je maffe kattefoto's . Ik heb nl. buikpijn (net als Marloussie , alleen werp ik er dalijk niet iets uit).

Ine, wat ben jij op dreef. Ik ben het met je eens, alleen ik denk wel dat Sarah het niet zo bedoeld heeft. Tenminste dat hoop ik en daar ga ik van uit.

Is het bij jou ook al een beetje een soort van herfst aan het worden? Hier ruikt het zelfs al naar herfst. Nog even en we lopen weer in de sneeuw rond. Ik denk dat ik maar weer eens heel hard ga bidden voor een sneeuwloze winter. Heb ik 2 jaar geleden ook gedaan en toen lukte het.

Ik geloof dat er weer een nieuwe bij was, ik weet alleen de naam niet meer en ik ben te lui om terug te zoeken. Maar welkom hier.

Marloussie, als het dan dus geen Lapin gaat heten dan praat ik niet meer met jou. Of noem je de tweede dan Lapin?

Vanmorgen naar de kapper geweest en ik ben weer helemaal natuurlijk blond (tikte ik toch bijna blind ) met iets donkerdere strepen erdoor. De kapster gaf me allemaal kleine verpakkingen shampoo, conditioner en versteviging mee voor de vakantie. Lief he?

Op de terugweg naar huis had ik bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik zat op de weg en zag opeens een joekel van een wesp in mijn auto rondvliegen, echt een bizar grote. En ik ben allergisch voor die krengen. Dus ik probeerde dat ding dood te slaan en tegelijkertijd al mijn ramen open te draaien met een snelheid van 100 km per uur. Dat moet je dus niet doen, dat is gevaarlijk . Ik leef nog, de wesp niet meer en de autobestuurders achter me hebben een hartaanval opgelopen
tusten wedde da thet een iiiiwwwwwissshhh is hahaha
lapin.... soms wel hoor
Niks Iwish, 't wordt Ainne, dat spreek je nl uit als Anja en dat kan haske goed in Noorwegen!

Haaaiii Konijnenvrouw! Idioot, met je wesp!
quote:Sanne1985 schreef op 17 september 2009 @ 16:46:

Guys, ik ga naar bed, ik lees morgen wel hoe het met de kleine Sanne gaat en wanneer ze precies geboren is

Ainne en Anais, die bevallingsverhalen zijn echt heel grappig. Waren jullie erg gestressed of viel het mee? Ik hoop nog altijd op van die bevallingen waarbij ik denk dat ik moet poepen. En dan ineens is daar een baby, helemaal schoon en helemaal niet gekreukeld. Zeker niet zo realistisch he?

Oke, nu ga ik echt slapen! DoeiiiiHe die horrorstories heb ik gemist. Moet ik toch nog even teruglezen.
Ine, als ik 1 ding mocht over doen dan was het mijn vertrek naar amerika.....

ik was jong verliefd en ging tijdelijk naar het buitenland om werk ervaring op te doen, ergens wist ik da tik nooit meer terug zou komen omdat ik "het" gevoel had..van ja dit is em....

vrienden en familie wisten dat ik online een jongen had ontmoet die in amerika woonden .. maar dat het seriues was nee da tniet ze hadden hem nooit gezien (ik ook niet)

na i jaar chatten ben ik in 1999 naar maerika gevlogen om hem te zien .... we zijnsamne naar mardigras geweest... (was was ik ladder zat zeg!)

in mei 1999 weer terug voor zijn verjaardag... in aug 1999 kwam hij ontmoeten hij mijn ouders en vrienden en in een opwelling heb ik ontslag genomen en ben ik met hem terug gevlogen (want als je verliest ben kan je alles aan ....zeker de INS hehehehe) nou dat werkt dus niet zo hahaah
en en marloussie

quote:Ainne schreef op 17 september 2009 @ 16:58:

't wordt Ainne, dat spreek je nl uit als Anja

Jemig Ainne...meen je dat nou?? Goh zeg..... Fijn dat we dat mystery ook weer even uit de wereld hebben geholpen

Vind Surf toch makkelijker uit te spreken hoor, zelfs voor een stel ]Noren hahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven