Cheers!
zaterdag 7 juli 2007 om 11:52
Zo. Sorry voor de ontzettende lappen tekst, maar het moest even. Lou-te-rend. Scheelt weer een therapiesessie .
Bedankt voor felicitaties! Wijffie zelf ligt uitgeput van alle verjaarsemotie even bij te slapen. Ze is onzettend jarig en ze vindt het geweldig; het zingen, de slingers, de pakjes, ze is helemaal blij en enthousiast en gooit de hele tijd met een welgemeend OEA! (=hoera) haar dikke armpje in de lucht.
Rest komt later even.
Bedankt voor felicitaties! Wijffie zelf ligt uitgeput van alle verjaarsemotie even bij te slapen. Ze is onzettend jarig en ze vindt het geweldig; het zingen, de slingers, de pakjes, ze is helemaal blij en enthousiast en gooit de hele tijd met een welgemeend OEA! (=hoera) haar dikke armpje in de lucht.
Rest komt later even.
zaterdag 7 juli 2007 om 11:54
Bambi, ik sluit me volledig aan bij hetgene wat mijn voorgangers al gezegd hebben. waarom zou het woord kanker niet genoemd mogen worden? Natuurlijk is het beladen, maar ik denk dat het heel belangrijk is dat ze weten dat het een ziekte is waar je tegenwoordig ook erg goed van kan genezen! Stel dat je ze het niet vertelt en een ander noemt de naam eens in hun bijzijn (en dat gebeurt, daar kan je vergif op in nemen), dan is de schok vele malen groter! Zij voelen dondersgoed aan dat dit meer is dan een verkoudheid en ik denk dat het eerlijk naar ze toe is dat ze horen hoe of wat. Daarmee kunnen ze ook beter plaatsen waarom mensen vaak vragen hoe het met jou gaat, waarom de sfeer in huis soms gespanen is en waarom jij straks misschien niet helemaal jezelf bent. Het verklaart het kaal worden en het geeft vertrouwen als jullie eerlijk zijn. Ik snap dat ik makkelijk praten heb, maar ik geloof dat je meer bereikt met eerlijkheid. Al is het alleen maar dat je ze het gevoel geeft dat je eerlijk bent en dat zij dat ook altijd eerlijk tegen jou kunnen zijn. Wie weet gaan ze zich anders bedenken dat ze bepaalde dingen maar niet moeten vragen of bespreken ofzo. Misschien wordt het beladen woord wel minder beladen als het regelmatig valt. Ik weet dat er bij d bieb boeken zijn over het ziek zijn van een ouder, bij een boekwinkel dus ook vast. Ga eens op zoek en lees er wat over. Wie weet heb je daar wat aan!
Lieve dot en familie, heel harteliojk gefeleiciteerd met je verjaardag!! Gelukkig hebben we en nieuwe lichting, anders waren we zomaar babyloos......
Mado, moeilijk te snappen soms warom mensen zo luchtig kunnen doen hè!
Meave, hoe is het nu met jou schoonmoeder?
Lieve dot en familie, heel harteliojk gefeleiciteerd met je verjaardag!! Gelukkig hebben we en nieuwe lichting, anders waren we zomaar babyloos......
Mado, moeilijk te snappen soms warom mensen zo luchtig kunnen doen hè!
Meave, hoe is het nu met jou schoonmoeder?

zaterdag 7 juli 2007 om 15:06
Mijn moeder, in het buitenland, kreeg vandaag via via per sms te horen dat de IND haar een vragenlijst heeft gestuurd afgelopen vrijdag, die ze moet invullen en inleveren.Fijn. Ze is een maand weg.Zo komen we de 14 weken (die voor bezwaar schijnen te staan) wel door. En waarschijnlijk tellen ze de tijd dat ze op ons moeten wachten daar niet in mee.We hebben er 'al' 5 gehad waarin het dossier een kaft heeft gekregen, een nummer en er een algemene vragenbrief is verstuurd. Knap hoor. En we blíjven ons afvragen waarom er extra papieren worden opgevraagd én er een afwijzing volgt, als je aan alle eisen (in te leveren papieren) voldoet.Stel, je haalt voor al je examens, theorie en praktijk een 8, en je slaagt niet. Men vindt dat je ineens ook met 1 been moet kunnen fietsen.Stel, je haalt boodschappen, je betaalt ze, en je krijgt je spullen niet mee. Men vermoed dat je namelijk wel zegeltjes spaart bij een andere supermarkt.Dat is toch gek? En dat niet alleen. Het is ook immoreel. En als ik me niet vergis illegaal. En als het niet illegaal is, vertel mij dan maar eens waarom niet.

zaterdag 7 juli 2007 om 15:24
Mado, google eens op lactose- en fructose-intolerantie? Ik ken een aantal mensen die daar last van hebben en die hebben dezelfde symptomen als Bikkel. De paar mensen met coeliakie die ik ken, hebben veel meer/heftigere klachten. Ik wil niet zeggen dat dat het niet is hoor, je kunt er ook een soort van milde vorm van hebben volgens mij.
Ah, dan is nichtje nog geen 20 hoor. Maar 16 of 17 ofzo. Ze lijkt wel minstens 20, dat wel.
Ah, dan is nichtje nog geen 20 hoor. Maar 16 of 17 ofzo. Ze lijkt wel minstens 20, dat wel.
zaterdag 7 juli 2007 om 16:04
Ooooh Lil, wat een práchtig verhaal!!! En zoveel dingen zo bekend.. (en nog zo vers) De angst als je je ineens beseft dat je écht aan de bak moet, het onbekende kind. ..
Kjong, jezus het gedoe blijf.. blch!
Bam, ik kan me alleen maar bij mijn voorgangers aansluiten. Eerlijkheid en openheid lijkt mij al-tijd goed! Ze moeten met hun vragen en angsten bij jullie terecht kunnen toch?
Had ik al verteld dat we hier eindelijk een (mammoet)skelter in de schuur hebben staan? Van de week Loentjes spaarpot opengebroken en er zat 74 euro in! De rest hebben we bijgelegd. Loentje is er zoooo gelukkig mee: zelf verdiend. Zijn vriendje heeft er ook een, dus ze skelteren met z'n tweeën heeeeeel dagen de hele buurt rond.
Leentje heeft vannacht van 00.00 tot 09.00 geslapen! tis dus toch een echt Pimpeltje.
Kjong, jezus het gedoe blijf.. blch!
Bam, ik kan me alleen maar bij mijn voorgangers aansluiten. Eerlijkheid en openheid lijkt mij al-tijd goed! Ze moeten met hun vragen en angsten bij jullie terecht kunnen toch?
Had ik al verteld dat we hier eindelijk een (mammoet)skelter in de schuur hebben staan? Van de week Loentjes spaarpot opengebroken en er zat 74 euro in! De rest hebben we bijgelegd. Loentje is er zoooo gelukkig mee: zelf verdiend. Zijn vriendje heeft er ook een, dus ze skelteren met z'n tweeën heeeeeel dagen de hele buurt rond.
Leentje heeft vannacht van 00.00 tot 09.00 geslapen! tis dus toch een echt Pimpeltje.
zaterdag 7 juli 2007 om 19:57
zaterdag 7 juli 2007 om 20:04
Weinig meer toe te voegen aan ziekzijnverhaal. Denk idd ook dat je maar beter wel kunt vertellen. En troosten, uitleggen, knuffelen en geruststellen. Moeilijk wel hoor!
Kjongvisumverhaal blijft een aaneenschakeling van vaag en dom en stom en onnozel. Kan er zelf wel pissed om worden gewoon. Hoe ingewikkeld kun je het maken zag. Ben blij dat je in ieder geval zelf in aug naar T. toe gaat! (wanneer vertrek je?????).
Arme Loentje. Meteen een ongeluk op je zelfbijelkaargespaarde skelter.
De toetjes zijn in het reuzenrad geweest. En leuk dat het was. Kinderen vonden het niet eens eng. Heb leuk filmpje gemaakt. En genoten van het uitzicht. Het is hier zo heerlijk groen. En sinds vanmiddag gelukkig ook weer met mooi weer erbij. Was al die regen wel zat ondertussen. Lief is een kinderpicknicktafel aan het schilderen. Dan nog even in elkaar zetten en kindjes hebben buiten hun eigen tafeltje. Leuk hoor!
Wat ook leuk was; kwamen vrienden met hun kinderen langs te lunchen en die hebben toch een leuk cadeau gegeven; een knal oranje, jaren vijftig stijl minibankje voor de kinderen. Zoooooooo cute. Ik word steeds vrolijk als ik er naar kijk!
Minitoetjes moeten nu slapen. Lief is klaar met voorlezen. Ik ga even slaapliedjes zingen....
Kjongvisumverhaal blijft een aaneenschakeling van vaag en dom en stom en onnozel. Kan er zelf wel pissed om worden gewoon. Hoe ingewikkeld kun je het maken zag. Ben blij dat je in ieder geval zelf in aug naar T. toe gaat! (wanneer vertrek je?????).
Arme Loentje. Meteen een ongeluk op je zelfbijelkaargespaarde skelter.
De toetjes zijn in het reuzenrad geweest. En leuk dat het was. Kinderen vonden het niet eens eng. Heb leuk filmpje gemaakt. En genoten van het uitzicht. Het is hier zo heerlijk groen. En sinds vanmiddag gelukkig ook weer met mooi weer erbij. Was al die regen wel zat ondertussen. Lief is een kinderpicknicktafel aan het schilderen. Dan nog even in elkaar zetten en kindjes hebben buiten hun eigen tafeltje. Leuk hoor!
Wat ook leuk was; kwamen vrienden met hun kinderen langs te lunchen en die hebben toch een leuk cadeau gegeven; een knal oranje, jaren vijftig stijl minibankje voor de kinderen. Zoooooooo cute. Ik word steeds vrolijk als ik er naar kijk!
Minitoetjes moeten nu slapen. Lief is klaar met voorlezen. Ik ga even slaapliedjes zingen....

zaterdag 7 juli 2007 om 22:05
Ik kom eigenlijk alleen even, La Dotta feliciteren:
Lil, ik vond het geboorteverhaal echt schitterend!!! Ik heb ook even een traantje weggepinkt.
Wat sneu voor Loentje, trouwens.
Middelste wou ook altijd (en nog steeds eigenlijk) een mammoetskelter, maar wij hebben er simpelweg geen plek voor. Ter compensatie hebben we toen een "gewone" skelter op MP gekocht. Na 1 dag had hij er al een trapper afgereden... (wij eigenlijk ook best blij dat we geen nieuwe hadden gekocht).
Bambi, ik kan eigenlijk ook niks meer toevoegen. De dames voor mij hebben het al zo mooi verwoord. Maarja, wij staan niet in jouw schoenen natuurlijk en het doen is wel even iets anders dan het zo hier opschrijven. Heel erg moeilijk...
Kjong, jullie verhaal klinkt zo langzamerhand als een hele slechte soap. Wie bedenkt toch al die dingen?
Hee, toch nog meer geschreven dan ik van plan was.
Lil, ik vond het geboorteverhaal echt schitterend!!! Ik heb ook even een traantje weggepinkt.
Wat sneu voor Loentje, trouwens.
Middelste wou ook altijd (en nog steeds eigenlijk) een mammoetskelter, maar wij hebben er simpelweg geen plek voor. Ter compensatie hebben we toen een "gewone" skelter op MP gekocht. Na 1 dag had hij er al een trapper afgereden... (wij eigenlijk ook best blij dat we geen nieuwe hadden gekocht).

Bambi, ik kan eigenlijk ook niks meer toevoegen. De dames voor mij hebben het al zo mooi verwoord. Maarja, wij staan niet in jouw schoenen natuurlijk en het doen is wel even iets anders dan het zo hier opschrijven. Heel erg moeilijk...
Kjong, jullie verhaal klinkt zo langzamerhand als een hele slechte soap. Wie bedenkt toch al die dingen?
Hee, toch nog meer geschreven dan ik van plan was.

zaterdag 7 juli 2007 om 23:14
Nee gat hoefde niet gehecht, hoor. (Althans, dat denk ik, ben helemaal niet bij h.a. geweest,
maar heb me al eens eerder vergist, toen we in januari in Parijs waren is hij ook een gat in zijn kop gevallen, had achteraf wel gehecht moeten worden, denk ik. Heeft ie een behoorlijk lidteken aan overgehouden.) Loentje heeft een uurtje suf op de bank gelegen, maar toen we pannenkoeken gingen bakken en er ook nog allemaal buurtkindertjes kwamen eten was hij vrij snel weer blij. Heeft na het eten ook gewoon weer geskeltert, valt wel mee, denk ik. Ik ga hem straks voor de zekerheid maar een keertje wakker maken. Maar volgens mij valt het mee. Ziet er alleen erg akelig uit allemaal, hele voorhoofd stuk en knie stuk en dik. Kan ie lekker indruk maken op school maandag.

zondag 8 juli 2007 om 11:15
Arme Loentje. Maar wel inderdaad mogelijkheden te over om morgen de blits te maken op school. Een skelter lijkt me wel leuk trouwens. Maar ja, we hebben al zoveel meuk. Ik ga er nog wel een nachtje over slapen, want Mootje en Jootje zijn allebei jarig na de zomervakantie. En spul voor buiten vind ik altijd leuker dan spul voor binnen geloof ik.
De camping waar we naartoe gaan schijnt gladde paden te hebben, dus als het in de auto past nemen we de stepjes mee voor de jongens. Kunnen ze over de camping sjezen.
Madootje liegt trouwens. Bikkel is helemaal geen lastige slaper. En hij kan ook op schoot zitten. Kind lag om 20.15 op bed gister, sliep binnen 5 minuten en werd vanmorgen, als laatste, om 8 uur weer wakker. Jootje en Vietje hadden er toen al dik twee uur op zitten. Inmiddels heeft mijn vader Bikkel hier opgehaald en brengt hij hem zo bij Mado.
De zon schijnt eindelijk weer lekker. Ik ga eens even bedenken of ik na het slaapje van Vietje nog iets ga doen. Mav is werken vandaag en eigenlijk trek ik er niet vaak op uit met drie stuks tuig in mijn eentje. Maar het is zonde om vandaag niet lekker van het weer te genieten.
Toet, Kjong, een schort borduren? Wat voor onzalig pakket had je nou weer gewonnen Toet. Meegedaan met een Libelle-prijsvraag?
De camping waar we naartoe gaan schijnt gladde paden te hebben, dus als het in de auto past nemen we de stepjes mee voor de jongens. Kunnen ze over de camping sjezen.
Madootje liegt trouwens. Bikkel is helemaal geen lastige slaper. En hij kan ook op schoot zitten. Kind lag om 20.15 op bed gister, sliep binnen 5 minuten en werd vanmorgen, als laatste, om 8 uur weer wakker. Jootje en Vietje hadden er toen al dik twee uur op zitten. Inmiddels heeft mijn vader Bikkel hier opgehaald en brengt hij hem zo bij Mado.
De zon schijnt eindelijk weer lekker. Ik ga eens even bedenken of ik na het slaapje van Vietje nog iets ga doen. Mav is werken vandaag en eigenlijk trek ik er niet vaak op uit met drie stuks tuig in mijn eentje. Maar het is zonde om vandaag niet lekker van het weer te genieten.
Toet, Kjong, een schort borduren? Wat voor onzalig pakket had je nou weer gewonnen Toet. Meegedaan met een Libelle-prijsvraag?

zondag 8 juli 2007 om 11:41
Zo. Vietje ligt alweer op bed en Jootje en Mootje spelen met de playstation. Vietje had net van die vreemde vezeltjespoep, niet schoon te krijgen. Heb kind dus maar onder de douche gezet. Moet alleen nu nog een moment zien te vinden om zelf te gaan douchen. Nu zou handig zijn, maar nu heb ik geen zin.