Is hij een pedo?

17-09-2009 22:10 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wat ik hier van moet vinden. Het zit als volgt:

Hij is 24 en zij is 15. Ze zijn nu een weekje samen en ze zijn helemaal hoteldebotel van elkaar. Hij zegt dat haar moeder het oke vind en geeft verder als 'argument ' "dat ik blijkbaar op innerlijk val en dus niet op uiterlijk of leeftijd". Dit betwijfel of dit duurt gezien hij, tot zijn spijt, net een relatie van 4 jaar achter de rug heeft.

Ik vind zelf dat het nogal not done is en dat hij het moet uitmaken. Zo'n meisje staat vol in de pubertijd en wordt snel verliefd. Helemaal op zo'n oudere jongen met eigen huis en auto.

Daarnaast is het een hele goede vriend van me en maak ik me ook zorgen over of dit niet strafbaar is. Wat nou als papa het er niet mee eens is en naar de politie stapt? [b Is hij dan een pedo?[/b]

Moet ik het afraden/stoppen, of hun hun gang laten gaan? Graag jullie mening :-)
Jeemig, vind dit leeftijdsverschil echt niet kunnen. Sluit mij qua redenering geheel aan bij Mirjana. Geestelijk en lichamelijk zit er zo'n verschil tussen 24 en 15!

Ik heb alleen zonen, maar als een van de knullen op zijn 24e met een meiske van 15 thuiskomt dan laat ik hem opnemen.
Ik en mijn ex hotel de botel, ik was 17 hij was 35, 9 jaar goed gegaan en na het stoppen als relatie zijnde steengoede vrienden gebleven ! 15 en 24 van mij part kan dat gerust, verliefdheid is raar het overkomt je ! genieten zolang ze beide happy zijn en zelfs als de moeder het ok vind...lekker laten doen die 2 gaat het mis gaat het mis, maar dat kan ook tussen een leeftijds verschil waar maar sprake van 2 tot 3 jaar is. En ik ken zat vrouwen die al in de 40 zijn die heel snel verliefd worden.
Waarom zou je je ermee willen bemoeien? Wat is jouw winst in deze?

Ik was als puber ook alleen maar verliefd op mannen die 10-15 jaar ouder dan mij waren. Helaas voor mij zagen die mij niet staan tot ik zelf tegen de 20 liep en 'n man van begin 30 aan de haak sloeg.

Mannen zijn geestelijk veel langer onvolwassen dan vrouwen. Een man van begin 20 past dus prima bij 'n puber die geestelijk al veel verder is dan haar mannelijke leeftijdgenoten.
Toevallig speelt dit ook in mijn omgeving en het maakt écht wel wat uit. Hij heeft al een baan, zij zit nog op school (is daardoor ook blijven zitten). Hij heeft geld, dus neemt op vakantie haar op sleeptouw...

Hij heeft heel veel invloed op haar (overwicht), zij is straalverliefd en slikt alles van hem voor zoete koek. Hij zet haar op tegen haar ouders...
quote:Nammma schreef op 18 september 2009 @ 07:27:

Toevallig speelt dit ook in mijn omgeving en het maakt écht wel wat uit. Hij heeft al een baan, zij zit nog op school (is daardoor ook blijven zitten). Hij heeft geld, dus neemt op vakantie haar op sleeptouw...

Hij heeft heel veel invloed op haar (overwicht), zij is straalverliefd en slikt alles van hem voor zoete koek. Hij zet haar op tegen haar ouders...

Als het niet hem was, dan was 't wel een of andere puber die haar tegen haar ouders opzette. Pubers doen dat namelijk, zich afzetten tegen de ouders.

En het is voor het meisje slechts haar eerste, gaat vanzelf weer over.
quote:libertas schreef op 18 september 2009 @ 05:38:

Ik heb alleen zonen, maar als een van de knullen op zijn 24e met een meiske van 15 thuiskomt dan laat ik hem opnemen.Ik zou ten eerste ernstig twijfelen over mijn opvoeding en ten tweede over de verstandelijke vermogens van mijn zoon.
Hoe naar het ook is eraan te denken dat je dochter van 15 met een knaap van 24 thuiskomt ... we hebben het allemaal gedaan (zie reacties hierboven)! Je houdt ze niet tegen. Zolang ze een goede thuisbasis heeft en hij niet asociaal of agressief, is er niet veel aan de hand en moet je haar de kans geven te groeien, te ervaren en te ontdekken wat ze wel en niet wil.

Wat ik me afvraag: Wat is het belang van TO in deze? Mark, zit je je stiekem af te vragen of je anoniem aangifte zal doen? Begrijp echt niets van je beweegredenen.
Lekker laten gaan,

ik was zelf 14 en mijn vriend 21.

Wij kregen er ook veel commentaar op of ik niet te jong was en zijn vrienden vonden het ook raar maar accepteerde het later wel.

We zijn nog steeds samen
Ik vind pedo echt veel te zwaar aangezet hier..... Ik vind het verschil wel groot, mar ja, val ook niet van mijn stoel... Vind gevoelsmatig 15 wel een grens, als ik hierboven af en toe 13 en 14 lees vind ik dat opeens wel heel erg jong klinken, maar 15 dan weer niet....
Het ligt toch helemaal aan de personen zelf vind ik. Toen ik 15 was vond ik iemand van 24 echt onbereikbaar en oud. Ik zie nu meiden van 15 die al een stuk volwassener zijn. Als hij haar nergens mee pusht dan zie ik er geen problemen in voor nu. Natuurlijk is de kans heel erg groot dat dit alsnog vanzelf stukloopt binnen nu en 3 jaar, dan lost het zichzelf dus op. Ik zou zeggen: laat lekker gaan (mits ze elkaar met respect behandelen).
quote:Nammma schreef op 18 september 2009 @ 07:27:

Hij heeft heel veel invloed op haar (overwicht), zij is straalverliefd en slikt alles van hem voor zoete koek. Hij zet haar op tegen haar ouders...Dan is het een ander verhaal, maar dat kan ook heel goed gebeuren als ze 17 en 19 zijn. Dit heeft niets met leeftijd te maken (behalve het feit misschien dat ze zich zo laat beinvloeden).
Ik val wel van mijn stoel... Wat moet een volwassen man met een pubermeisje? Dan is er toch een beetje iets misgegaan in je ontwikkeling. Op je 24e ben je bezig met het maken van een carrière, je eerste koophuis. Een meisje van 15 houdt zich bezig met waar ze haar zakgeld aan gaat uitgeven en of ze ouders kan overtuigen om zaterdagavond tot 2 uur weg te blijven. Dit is echt geen gelijkwaardige relatie.

Ik kan me voorstellen dat het meisje het ontzettend stoer vindt en opkijkt tegen zo'n volwassen man die haar aandacht geeft, maar van die man begrijp ik het echt niet... Het geestelijke en lichamelijke leeftijdsverschil is zó groot! Natuurlijk is het anders als ze beiden tien jaar ouder zijn, dat kan je niet vergelijken. Als zij 25 is, is ze volwassen en heeft ze wat meer levenservaring om wat realistischer te kijken naar haar verliefdheid en zit ze een beetje in dezelfde levensfase als een man van 34.

Ik hoor zo vaak 'je houdt het toch niet tegen', nou reken maar dat ik het tegen zou houden!! Zo'n man zou niet bij mijn (hypothetische) dochter in de buurt komen! En als het mijn zoon zou zijn zou ik een stevig gesprek met hem aangaan en me afvragen waarom hij geen meisje van zijn eigen leeftijd aan kan. Het argument 'zo waren we allemaal' gaat al helemaal niet op! In mijn omgeving was en is niemand zo.
quote:Pear schreef op 18 september 2009 @ 11:18:

Ik val wel van mijn stoel... Wat moet een volwassen man met een pubermeisje? Dan is er toch een beetje iets misgegaan in je ontwikkeling. Op je 24e ben je bezig met het maken van een carrière, je eerste koophuis. Een meisje van 15 houdt zich bezig met waar ze haar zakgeld aan gaat uitgeven en of ze ouders kan overtuigen om zaterdagavond tot 2 uur weg te blijven. Dit is echt geen gelijkwaardige relatie.

My point exactly.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Toen ik 14 was kreeg ik een relatie met een jongen van 21. Heb ik 2 jaar wat mee gehad. Ach, laat het haar zelf maar ontdekken dat het eigenlijk niets is.

Ik vind niet dat jij je er mee hoeft te bemoeien. Ze zullen er toch zelf achter moeten komen.
Ja, ik vind hem een pedo. Heel ranzig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven