Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

08-09-2009 21:10 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Groepstherapie!!

(Dit is topic nummer 6... 'Afvallen met... Tegeltjeswijsheden!!' is hier terug te vinden)
Ohja, mooie foto's idd Vinyl! Erg mooi.

En Keessie haar feessie!

Drift, op Monsterboard staan veel voorbeelden. Misschien heb je daar iets aan?

Spannende en drukke week Tien...Ohja, zonnebank, dat kan ik vandaag ook wel doen.
quote:Drift schreef op 20 september 2009 @ 09:24:

De vraag van vandaag: Wat zet je in je ontslagbrief??? Behalve dat je je ontslag indient per datum X?

Ik heb echt geen idee en wil vandaag zo'n brief gaan schrijven

Beste baas,

ik heb een plek gevonden waar ze me, in ieder geval financieel, beter op waarde schatten en dus wil ik zo snel mogelijk van onze samenwerking af. Omdat ik het ook wel sneu vindt dat er dan niemand meer is om jouw lastige klussen op te knappen, blijf ik nog wel twee maanden. Wie weet vind je in die tijd wel een gek die mijn gat wil opvullen.

Nou, dat was het wel, denk ik. Oh nee, ik wil je nog bedanken voor de afgelopen tijd. Mede dankzij jou weet ik nu heel goed wat ik vooral niet wil. En dat is voor een weegschaal (in die periode ben ik jarig, dat is je wellicht nooit opgevallen) best een groot pluspunt.

Groetjes en kusjes,

Drift

Zoiets?
Tien Bedankt voor de suggestie. Vind je het heeeel erg als ik nog even verder zoek?

En misschien moet jij even met de dichts bijzijnde marinebasis bellen om je planning van deze week voor te leggen... Kunnen ze vast nog wel ergens wat tussen proppen

Begrijp ik nou dat vandaag het vrijgezellenfeest van je zus is?

Ik heb net met een broodmes in mijn vinger gesneden
Ach ziel, kusje d'r op?

En marinebasis, hmm.... Misschien wel een goed idee om zo'n lekkere drillinstructor om hulp te vragen!

En ja, zo meteen vrijgezellenfeestje! Nou ja, vanmiddag dan. Lekker high tea en nog een paar kleine verrassingen voor zus. Leuk hoor!
Ben er ook weer! Alweer slecht geslapen. Ik word serieus elke ochtend rond 7 uur niezend en snotterend wakker, ik word er gek van!

Beetje vroeg ook als je om 1 uur gaat slapen 8-0

Maar goed, heb vandaag niks, dus misschien duik ik er vanmiddag nog weer even in, lekker op zo'n zondag he?

Ik moet trouwens de 28e weer naar de tandarts. Ik ga eens per jaar, maar heb een jaar geleden mijn eerste gaatje gehad en sindsdien voelt het toch anders, minder ontspannen

Enne.. fanatiek hobbyfotograaf geworden... nou ja.. eigenlijk fotografeer ik al jaren. Maar ik hoop op die opleiding wel mijn techniek beter te kunnen krijgen. Zou mooi zijn!

Voor degenen met een rustige zondag: luier-ze en geniet van het niks doen! Voor degenen met een overvol programma of andere plannen: geniet er ook van!

Ik ga even ontbijten.

Oh, en Drift: de opzegbrief zou ik kort houden. Per welke datum, waardoor je met een opzegtermijn van bla bla dus per die en die datum weg gaat.

Dan als je wil nog even een kleine toelichting? (heb hier met veel plezier gewerkt maar ben toe aan een nieuwe uitdaging), of een ander cliché?
Balen van het vroege wakker worden Vinyl! En misschien geen verkeerd idee vanmiddag nog maar een dutje te gaan doen.

Ik denk dat ik mijn brief inderdaad maar kort en krachtig hou.

Tien, veel plezier met de high tea!
Meestal is het alleen een formele opzegging Drift. Ik neem aan dat je mondeling ontslag neemt met eventuele toelichting. Dus je hoeft geen heel epistel te schrijven

Wat vervelend dat je nog steeds zo kwakkelt Vinyl...
Nou ja, je kunt inderdaad een korte brief doen en hem met een persoonlijke noot aanvullen. Maar eigenlijk is wat je wil zeggen vrij kort: ik ga weg, per die en die datum...

En ja, high tea, lekkerrrr.....
Het klopt inderdaad wat jullie zeggen. Ik ga mondeling mijn ontslag indienen en de brief is meer het formele stuk. Dus de brief kan ook gewoon kort.

Al een taak minder voor vandaag

Niet dat mijn dag overloopt aan activiteiten maar toch.
Nou, ik begin bijna te denken dat ik misschien wel een allergi heb ofzo. Als ik in bed lig nies en snotter ik me een ongeluk en zodra ik opsta wordt het minder...
MIsschien je slaapkamer eens stoffen/zuigen?

Flauw...

Vervelend zeg...

Nou ja, dat klinkt stom, maar het zou best eens huisstofmijt ofzo kunnen zijn. Als ik stofzuig is het daarna namelijk nog erger, want dan gaat de boel natuurlijk dwarrelen (door je filter heen). Want ik heb het ook als ik mijn dekbed opschud.

Hmmm.... zal er eens op letten...
Zou het kunnen dat je allergisch bent voor huisstofmijt? Want dat zit vaak in je matras en dekbed enzo. Bij iedereen trouwens maar als je daar last van hebt is dat wel heel vervelend.

En heb je vloerbedekking op je slaapkamer?
Volgens mij kun je je best makkelijk laten testen op huisstofmijt Vinyl. Mijn ex had daar ook last van. Nadat hij getest was bleek hij inderdaad allergisch en heb ik jaren in een bed geslapen met aparte beschermhoezen tegen de huisstofmijt.
Nou ja, dat vermoeden begin ik bijna te krijgen ja...

Ik heb geen tapijt op de slaapkamer, maar in het matras kan het inderdaad zitten...

Ik wist niet dat je je er op kon laten testen, misschien maar eens doen dan. Want ik nies me sowieso altijd suf, maar nu ik ook steeds zo vroeg wakker wordt is het helemaal niet leuk

Goede tip!
Wat ik me kan herinneren, maar dat is echt al jaren geleden, is dat mijn ex getest werd door bloedonderzoek. Stelde eigenlijk heel weinig voor.
Nou ja, dan ga ik maar eens naar de HA, want ik word hier echt knettergek van!

Heb het eigenlijk nooit gehad, maar allergieen kunnen ook zomaar ontstaan geloof ik... STOM!

Ik heb lekker tot 10.30 uitgeslapen. Xan kwam pas rond 03.00 uur thuis, dus was toen weer wakker enzo. Xan is nu dan ook nog in coma

XanZus belde net en komt vanmiddag even op de koffie. Heb gemeld dat ik nu nog in joggingbroek hang, dus ze is er rond 15.00 uur, heb ik alle tijd om mezelf op te kalefateren

Vinyl, wat heb jij voor soort dekbed? Kan ook zijn dat je inderdaad een allergie hebt voor huisstofmijt, of bijvoorbeeld dons/veren (als je zo'n dekbed hebt). Zou dat zeker eens laten testen, is helemaal niet ingewikkeld.

Drift, inderdaad gewoon korte brief van twee regels, want je neemt toch gewoon 'in persoon' ontslag. Zo heb ik het althans tot nu toe gedaan.

Tien, veel plezier met je vrijgezellenfeest . Wat gaan jullie doen?

MdK, hoe was je feessie?

Het is weer mis met m'n oog . Werd vannacht al wakker met allemaal korstjes (sorry voor deze details), het is weer helemaal rood en dik. Ik word er toch echt een beetje moedeloos van
Peas on earth!
Allergieën worden volgens mij door bloedonderzoek getest óf door kweekjes op de huid. Mijn moeder heeft dat laatste een keer gehad. Dan injecteren/smeren (?) ze iets op plekken op je huid, die ze markeren, en dan komen allergische reacties vanzelf op.
Peas on earth!
Ja, je kan je laten testen. Vriend hier heeft het ook...

Dmv krasjes op je arm. Dan je op heel veeldingen getest worden.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 20 september 2009 @ 10:56:

Allergieën worden volgens mij door bloedonderzoek getest óf door kweekjes op de huid. Mijn moeder heeft dat laatste een keer gehad. Dan injecteren/smeren (?) ze iets op plekken op je huid, die ze markeren, en dan komen allergische reacties vanzelf op.

Ook als je alleen maar niest en snottert en je allergie dus niks te maken heeft met je huid?

Ik heb inderdaad een donzen dekbed, maar dat heb ik al heel lang. Ik heb gegoogled en voor puur dons kun je niet allergisch zijn, wel eventueel voor andere veertjes.

Maar ja, dat heb ik ook al zo lang...

Maar dat kan er in een test dan ook wel uitkomen denk ik he?

Arme jij met je oog. Hoe kan dat toch he? Weer dezelfde klachten dus?
Wat balen van je oog Erwt! Is het echt alweer ontstoken of irriteert het vooral? En heb je nog iets om erop te smeren/erin te druppelen?
Wat Plous zegt dus Vinyl, op de huid (wist alleen niet meer precies hoe). Volgens mij ben je dan inderdaad neit specifiek allergisch voor dons, maar dons trekt wel veel huisstofmijt aan bijvoorbeeld. Dat zou dan een veroorzaker kunnen zijn.

Ik word gek van dat oog! Zelfde klachten inderdaad weer (rood, dik, oog is klein en 's nachts veel traanvocht ofzo waardoor ik met korstjes wakker word). Heb overigens geen last van oog zelf met kijken, dus dat is wel fijn. Heb nog wel druppels en zalfje, maar die mogen volgens mij maar tot een maand na opening gebruikt worden. Dat is al bijna. Ik ga morgen maar weer de oogarts bellen
Peas on earth!
Heb 't trouwens net schoongemaakt met gekookt water. Dat schijnt wel het beste te zijn.
Peas on earth!
Ja, ik zou zeker gelijk bellen! Misschien kunnen ze je dan iets anders voorschrijven. Want het zou toch niet moeten mogen dat je nu alweer klachten hebt en dus eigenlijk afhankelijk bent van zalfjes enzo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven