Vriend wil dat ik verander

22-09-2009 15:12 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (24) en mijn vriend (28) hebben nu iets meer als 6 maanden een relatie, in het begin ging het hartstikke goed maar de laatste twee maanden is er nog alleen maar ruzie, om de kleinste dingen!

We hebben zo samen wel wat mee gemaakt in deze korte periode, hij is allebei zijn ouders verloren vlak achter elkaar.. En 1,5 maand geleden bleek ik zwanger te zijn maar hebben we voor een abortus gekozen. Een zware beslissing maar wel een goede vonden we zelf.. Ik woon nog thuis en hij op kamers we studeren allebei nog dus we hadden er ook echt geen tijd voor.

Nu we een paar maanden veder zijn krijgen we steeds meer conflicten met elkaar. Misschien ligt het wel aan mij ik weet het niet..

Ik noem een paar kleine voorbeeldtjes:

- Als ik hem sms en hij smst niet terug bel ik hem even op (ook om zijn stem te horen) maar hij heeft dan het gevoel als of hij gestalkt wordt! we wonen overigens 100 km bij elkaar vandaan en zien elkaar alleen in het weekend.

- Ik mag hem niet te vaak bellen, want hij heeft het oh zo druk..

- Als ik hem bel neemt hij 9 v/d 10 keer niet op..

- Hij zegt dat hij niet kan opnemen omdat hij bij een vriend aan het gamen is :S

- Maar kan dan wel smsen..

Ik snap er echt niks van, heeft iemand van jullie hier meer ervaring mee?

Als ik dat niet verander maakt hij het uit zegt hij, alleen ik hou zoveel van hem! Want hij heeft ook echt ontzettend lieve kanten.

Ik zie ook dat hij echt van mij houdt, mja!
Ik vind het manipulerend/ niet liefdevol als hij aangeeft dat hij het uitmaakt als jij niet veranderd.
Beste lezer,

Ik ben de vriend van Bianca ;) Ff op het profiel van mijn vriendinnetje... Ten eerste wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie reacties. Heb ze allemaal gelezen.

Mijn vriendinnetje mag mij bellen en smsen wanneer ze dat wil, alleen ze moet niet verwachten dat ik ook meteen antwoord. Ik heb een verschrikkelijk drukke baan ( ben 1ste technicus bij Organon ) en heb daarnaast nog een studie, ben ik bezig met verhuizen en heb ik een beste vriend die 28 jaar is, voor de rest van zijn leven met een versleten rug loopt ( 3 wervels ) en ook midden in een scheiding ligt. Mijn beste maatje ken ik al 6 jaar en hij heeft ooit op een verschrikkelijk moment voor mij klaar gestaan na een zwaar auto ongeluk in Spanje. Daardoor voel ik mij verplicht om er ook voor hem te zijn. Daar bestaat vriendschap voor.

We hebben nu 6 maanden en buiten dit gaat het verschrikkelijk goed, en passen we waanzinnig goed bij elkaar. Ik ben per week nu 4 a 5 dagen in de week bij mijn vriendin en ouders, en daarnaast ben ik dan drie avondjes thuis. Die drie avondjes heb ik dus over voor verhuizen, school en mijn maatje...

We smsen gewoon de hele dag door ( 30 smsjes gemiddeld ).

Als ik dan de eerste avond thuis kom wordt ik meteen geroepen op msn door mijn vriendin, en als ik dan niet antwoord heb ik binnen 10 minuten een sms en als ik daar niet op reageer belt ze nog ff op... En dat die drie avonden lang, totdat ik weer bij haar ben. Als ik er wat van zeg ( dat ik druk ben of ff niet kan antwoorden ) heb ik ruzie omdat zei vind dat ik makkelijk ff kan antwoorden ( terwijl ik ff druk ben met andere dingen )

Ik verwacht echt niet dat ze veranderd, maar mijn vriendin heeft veel, heel veel aandacht nodig omdat ze dus zoals gezegd niet met haar ouders op kan schieten, maar ook omdat ze haarzelf niet bezig kan houden ( geen hobby ofzo )... Dus wil niet dat ze veranderd voor mij, maar veranderd voor haarzelf....
Ojah en ik heb nooit gedreigd om het uit te maken als ze niet veranderd, maar gezegd dat het uit gaat als we hier ruzie over blijven houden. Toch wel een verschil ;)
Duss.. nu komen jullie gezellig allebei posten, en zijn wij de scheidsrechters ofzo?! Misschien kunnen jullie beter samen praten, dan met het forum.

Waarom vind ik dit raar?
Ik vind het ook een beetje een rare wending.

En iedereen leeft nu weer lang en gelukkig?
Stressed is just desserts spelled backwards
Nee das niet raar maar wou gewoon ff een keer mijn verhaal doen ;)
Mijn eerste reactie is;

Jezus, geef hem gauw wat ademruimte, anders gaat ie dood hoor.

En nu ga ik de rest van het topic lezen.
quote:Madhe schreef op 22 september 2009 @ 21:30:

Mijn eerste reactie is;

Jezus, geef hem gauw wat ademruimte, anders gaat ie dood hoor.

En nu ga ik de rest van het topic lezen.Heeft ie net gehad! Mocht hier ook even z'n ei kwijt onder naam van.
quote:Bianca1986 schreef op 22 september 2009 @ 15:55:

Ja klopt dat is ook te gek voor woorden! Ik heb al zoveel gesprekken met ze gehad maar niks helpt, mijn ouders zijn ook geen echte praters jammer genoeg.. Met mijn vriend kan ik overigens wel heel goed praten. Het huis uit gaan vonden wij ook een goede optie, maar we studeren allebei nog dus ook niet zo'n hoog inkomen. We wachten nog steeds op een huur huis.

[...]

Toch niet voor jullie samen he? Jullie zijn net een half jaar samen en het gaat helemaal niet lekker blijkbaar. Hij denkt er over om het uit te maken (want daar komt het toch op neer). En het lijkt erop dat jij daar onzekerder van wordt en hem misschien nog meer gaat claimen.

Wat verwacht je van hem, welke bevestiging zoek je bij hem? En welk deel daarvan zou je beter uit jezelf kunnen halen?

Jij komt op mij heel onzeker over, en als je dat in je relatie, over je relatie bent dan is er iets niet goed.

Wat mis je, wat zou jij kunnen veranderen, concreet? En hoe en wanneer ga je daaraan werken?

Mijn advies; zoek een kamer en werk aan jezelf. En laat hem lekker zijn eigen gang gaan. Als hij echt gek op je is komt hij wel, en dan voelt het vele malen beter dan wanneer je hebt lopen zeuren.

Of heb je last van alarmbellen?
quote:Jumpsje schreef op 22 september 2009 @ 21:31:

[...]

Heeft ie net gehad! Mocht hier ook even z'n ei kwijt onder naam van.

Dat is natuurlijk onzin en waarschijnlijk heeft TO die post daar zelf neergezet.

Ze schrijft in de op dat hij niet reageert op smsjes en dat het blijkbaar niet uitkomt als ze belt. Hij schrijft vervolgens dat ze 30 smsjes per dag versturen naar elkaar. Sorry hoor, maar als je dan in paniek raakt als hij even niet reageert heb je gewoon een probleem. Duidelijk toch!

Daarnaast schrijft zij dat ze elkaar alleen in het weekend zien. Volgens hem zien ze elkaar 3 dagen niet, maar 4 dagen wel.

Het ene moment staat er dat hij een drukke baan heeft, dan ineens dat ze zoveel smsen. I don't buy that. Ik vind het niet geloofwaardig.
Breathe and let breathe
quote:Bianca1986 schreef op 22 september 2009 @ 21:22:

Ojah en ik heb nooit gedreigd om het uit te maken als ze niet veranderd, maar gezegd dat het uit gaat als we hier ruzie over blijven houden. Toch wel een verschil ;)

Dan gaan jullie nu toch gewoon ruzie maken over het verschil in teksten en visie?

30 smsjes per dag versus " ik sms niet zo vaak".

Elkaar 4 dagen in de week zien versus "we zien elkaar alleen in het weekend.

Uit elkaar door ruzie versus "hij maakt het uit als ik niet verander".

Weer eens wat anders.
Grappig, uit je naam maak ik op dat je in '86 bent geboren, maar dan kun je toch geen 24 zijn. Of was '85 al bezet?
quote:Bianca1986 schreef op 22 september 2009 @ 15:53:

Jeej wat gaat dit allemaals snel! Ik heb me vandaag aangemeld voor het eerst, wel leuk deze gesprekjes, ik weet niet precies hoe alles werkt! Maar in ieder geval super bedankt voor deze reacties Grappig, uit deze post lijkt het net alsof ze voor het eerst post, maar het vergrootglas zegt wel anders. Het stikt van de leugens in dit verhaal blijkbaar.

Edit; doorgestreepte is niet juist, maar er post op dit forum al een tijdje een Biancametoevoeging met een sterk lijkende avatar. Dat dan weer wel.
quote:Watchamacallit schreef op 22 september 2009 @ 22:16:

Grappig, uit je naam maak ik op dat je in '86 bent geboren, maar dan kun je toch geen 24 zijn. Of was '85 al bezet?Ben jij een candy bar?
Sorry, maar deal with it of maak het uit. Als je hier al gedoe om hebt, moet je voorstellen wat een verhuizing, vakantie, verbouwing of de komst van een kind gaat doen.

Spreek gewoon een tijd af dat je mekaar belt; 's avonds na het eten ofzo. Kan hij daarna lekker gamen.
quote:fleurtje schreef op 22 september 2009 @ 22:21:

[...]

Ben jij een candy bar?ja klopt!! maar had m van t liedje van de PCD
quote:Sarah Scott schreef op 22 september 2009 @ 15:47:

[...]

Want? Een man mag geen hobby's hebben en t vrouwtje moet op de 1e plek staan? Nee joh, dat was er een die het telefonisch uitmaakte tijdens een playstation-spel.

Dat had wat mij betreft anders gemogen. Verder ben ik echt niet iemand die claimt, maar dit ging me te ver.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
30 smsjes per dag? en dan raar vinden als hij een keer niet antwoord? De vreselijkste uitdrukking van het forum maar ik zou tegen vriend willen zeggen run forest run.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 22 september 2009 @ 22:41:

30 smsjes per dag? en dan raar vinden als hij een keer niet antwoord? De vreselijkste uitdrukking van het forum maar ik zou tegen vriend willen zeggen run forest run.

Dat kun je gemakkelijk zeggen want ik begreep dat hij ook meeleest en -schrijft.

(mag dat trouwens, op 1 account?)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ja dat bedoel ik , hij leest toch mee. Maar kan dus niet Bianca zeggen want hij post onder haar naam.( of snap ik jou niet?)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zolang hij het erbij vermeldt mag het wel denk ik.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde.
Ja klopt, volgens mij zijn ze nu aan het praten, zou het goed komen??
.. en ze leefden nog lang en gelukkig.

of niet..

Zo. Slotje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven