Werk & Studie alle pijlers

Hoe deden jullie dat?

23-09-2009 00:04 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil echt heel graag werken, en ik ben vandaag op sollicitatiegesprek geweest, maar die functie spreekt me uiteindelijk echt niet aan. Ik zit hier best wel mee, want ik heb een uitkering en dan mag je toch niet weigeren als iemand je wil? Ik wil natuurlijk het ilefst zelf mijn geld verdienen ipv een utikering hebben..

Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt, en wat hebben jullie toen gedaan?
Toch wel de baan aannemen en wie weet valt het mee.

Als het niet bevalt, kun je gewoon weer verder kijken en solliciteren.

Ik heb ooit een baan aangenomen die ik niet wilde, maar waarvan ik vond dat ik het moest doen, omdat ik al een tijd thuis zat. Tegen mijn verwachtingen in vond ik het erg leuk en ben 5 jaar blijven hangen, zo zie je maar.
Nou ivm herkenbaarheid kan ik er niet teveel over zeggen. Maar het komt erop neer dat ik mensen moet gaan dwingen om een product te kopen.. En dat staat me heel erg tegen. Heb al eens eerder deur-aan-deur verkoop geprobeerd en dat beviel me ook niet echt.. (dat is deze functie niet hoor)
Stug door solliciteren. Als jij weerstand voelt bij deze functie, hebben zij dat hopelijk/waarschijnlijk ook gevoeld en nemen ze je niet aan.

Nemen ze je wel aan: baan aannemen, het beste er van maken en stug doorgaan met solliciteren.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Aha, op zoiets zou ik sowieso al niet solliciteren, omdat ik weet dat het me niet ligt.

Als ik dus per ongeluk daar op gereageerd had, zou ik het dus wèl afzeggen, vanwege bovenstaande reden. Het werk ligt me niet. Waarschijnlijk verkoop ik helemaal niks en word ik er in m'n proeftijd al uitgezet wegens wanprestatie.
@ Starshine: Ja klopt, maar de functie omschrijving was echt heeeeeeel anders, ik had dit er totaal niet uitgehaald.

@ Poezewoes: Ja maar ze zei dat ik niet na een week weg mag gaan, omdat ze dan alleen zou staan.. daar zit ik ook een beetje mee.
Alsof een werkgever een vriendin is...
Oh wacht, je hebt de baan nog niet. In dat geval, vriendelijk weigeren als ze je willen aannemen. En dan kun je gewoon zeggen dat je nagedacht hebt, maar het niet ziet zitten wegens genoemde redenen. Als je dat niet durft, zeg je dat je al wat anders hebt.
quote:Kabouter23 schreef op 23 september 2009 @ 00:18:

Ja maar ze zei dat ik niet na een week weg mag gaan, omdat ze dan alleen zou staan.. daar zit ik ook een beetje mee.Dat is haar probleem, niet het jouwe.

je kan bij aanname natuurlijk door laten schemeren dat je verder zal solliciteren. Dan is de kans groot dat ze je eventueel alsnog afwijzen.
Aannemen en door solliciteren.

Mét baan lig je beter in de markt dan zonder.
Maar kom ik dan niet in de knoei met mijn uitkering? Pff sorry hoor voor al mijn vragen..
quote:Kabouter23 schreef op 23 september 2009 @ 00:18:

@ Starshine: Ja klopt, maar de functie omschrijving was echt heeeeeeel anders, ik had dit er totaal niet uitgehaald.

Nou, dan is het helemaal makkelijk weigeren; de functie-omschrijving klopte in jouw ogen niet.

Als je dit werk echt niet zit zitten, gewoon niet doen...je wordt er waarschijnlijk doodongelukkig van en dat werkt echt niet goed voor je zelfvertrouwen.
quote:Kabouter23 schreef op 23 september 2009 @ 00:21:

Maar kom ik dan niet in de knoei met mijn uitkering? Pff sorry hoor voor al mijn vragen..

Dat weet ik niet. Dat zou je na kunnen vragen bij het CWI.

Persoonlijk vind ik een vage of verkeerde functie-omschrijving genoeg reden om een baan alsnog te weigeren, maar de regels kunnen daar anders over denken.
Of je gaat tijdens het volgende gesprek ineens strak in een hoek staren en zegt dat je stemmen in je hoofd hoort die zeggen dat je NU de eerste de beste persoon die iets tegen je zegt om zeep moet brengen anders gebeurt er iets verschrikkelijks.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Star, een baan weigeren waar je zelf op hebt gesolliciteerd, vindt een uitkerende instantie niet echt reden om je uitkering door te laten lopen.

Je kan er om liegen, op je werkbriefje, maar als ze het controleren ben je wel de snip.
quote:Very Cherry schreef op 23 september 2009 @ 00:23:

Of je gaat tijdens het volgende gesprek ineens strak in een hoek staren en zegt dat je stemmen in je hoofd hoort die zeggen dat je NU de eerste de beste persoon die iets tegen je zegt om zeep moet brengen anders gebeurt er iets verschrikkelijks.Dit is de beste tip hier gepost. VC, mijn complimenten weer.

PS: McPurrfect mist je krabbels.
quote:Poezewoes schreef op 23 september 2009 @ 00:23:

Star, een baan weigeren waar je zelf op hebt gesolliciteerd, vindt een uitkerende instantie niet echt reden om je uitkering door te laten lopen.

Je kan er om liegen, op je werkbriefje, maar als ze het controleren ben je wel de snip.

Dat zeg ik, persoonlijk vind ik van wel, maar de regels vinden het ws van niet.

Ik zou zeggen: kaart dit eens aan bij je consulent van het CWI ofzo. Ik denk dat niemand gelukkig wordt van een werkneemster die op een verkeerde plek zit omdat de fo verkeerd was.
Ja idd. Nou heb in ieder geval mijn werkcoach gemaild, dat het gesprek goed ging, dat de functie me niet echt ligt maar dat het wel werk is, en dat ik nog laat weten of ik nog een keer langs mag komen.

Misschien zegt zij wel dat het niet verplicht is.
Nou, wacht het antwood van je werkcoach dan maar rustig af. Ik haal me 's avonds laat en 's nachts ook altijd van alles in mijn hoofd, maar ja, dan kan je het nergens goed navragen, hè.
Nee haha daarom wendde ik mij even tot jullie

Bedankt in ieder geval! Ik zal laten weten wat ze zei.
Fijn zo. Niet piekeren nu. We horen het morgen wel.

(ik ga ook te bed, welterusten.)
quote:Poezewoes schreef op 23 september 2009 @ 00:25:

[...]Dit is de beste tip hier gepost. VC, mijn complimenten weer.

Ja ik dacht, ik verklap mijn geheim maar. Ik heb ook nooit zin in van die kutbaantjes, dit is nog een elegante manier om de boel een beetje te sturen

Ik ga gelijk even krabbelen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 23 september 2009 @ 00:33:

[...]

Ik ga gelijk even krabbelen.
hhmm, voor ik deed wat ik nu doe.heb ik ook een verplichte sollicitatie gehad bij een callcenter/ook verkoop.ik heb dit 2dagen gedaan en toen terug naar het cwi gegaan om te zeggen dat ik morele bezwaren had.

idd mensen iets veel mooier voorspiegelen dat het in werkelijkheid is,daar kon ik niet achter staan.

was een pittige gesprek en na mn vergelijking van een bordeel om de hoek vd de straat en mogelijke "verplichting" om daar te werken,iets wat ik ook niet zou willen,

was het duidelijk voor die mvr.

ik hoefde niet meer terug en en werd verder gekeken naar andere mogelijkheden.

ik weigerde nl niet om te gaan werken (integendeel,zelfs) maar WEL tegen werk wat bij mij morele bezwaren oproept. dat mag in dit kikkerlandje.
Ik wil je echt niet aanvallen, en probeer er alsjeblieft niets achter te zoeken: maar blijkbaar voel je je prettiger bij een uitkering dan bij een baan die je niet aanstaat? Ik denk dat het beter voor je eigenwaarde is om werk te hebben wat je niet wil, dan een uitkering die je niet wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven