Werk & Studie alle pijlers

Hoe deden jullie dat?

23-09-2009 00:04 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil echt heel graag werken, en ik ben vandaag op sollicitatiegesprek geweest, maar die functie spreekt me uiteindelijk echt niet aan. Ik zit hier best wel mee, want ik heb een uitkering en dan mag je toch niet weigeren als iemand je wil? Ik wil natuurlijk het ilefst zelf mijn geld verdienen ipv een utikering hebben..

Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt, en wat hebben jullie toen gedaan?
sorry, maar ik zou tegen weinig banen bezwaar hebben...zelfs het schrobben van wc's zou ik accepteren, maar mensen lastig vallen om ze iets te verkopen.....nahhh dat zou ik ook geweigerd hebben.
quote:Katherina schreef op 23 september 2009 @ 09:23:

Ik wil je echt niet aanvallen, en probeer er alsjeblieft niets achter te zoeken: maar blijkbaar voel je je prettiger bij een uitkering dan bij een baan die je niet aanstaat? Ik denk dat het beter voor je eigenwaarde is om werk te hebben wat je niet wil, dan een uitkering die je niet wil.

Ze zegt in de OP toch dat ze heel graag wil werken?

Ik begrijp heel goed dat callcenterwerk haar niet aanstaat.

Ik heb ooit via een vriendin anderhalve dag bij een callcenter gewerkt (afspraken maken voor een of andere verzekering).

My God, nooit meer! Ik heb echt duizendeneen baantjes gehad. In de tulpenbollen, in de rozenkas, achter de lopende band, plee's schrobben ook....vies werk, saai werk, zwaar werk, maar dat doe ik allemaal honderd keer liever dan callcenterwerk.
Ik vind het best gemeen dat ze mensen lokken en het ineens heel ander werk blijkt te zijn!
Ik voel me niet aangevallen hoor ik snap jouw reactie wel, maar Starshine heeft gelijk. Ik heb ook echt al van alles gedaan, maar dit is gewoon mensen stalken.. En het allerliefst zou ik ook zelf mijn geld verdienen om de huur te kunnen betalen, een baan levert nu eenmaal meer geld op dan een uitkering.

Heb nog niets van mijn werk-coach gehoord trouwens, ik zal haar vanmiddag even bellen, heeft ze nog even de tijd om mijn berichtje te lezen.
anoniem_81001 wijzigde dit bericht op 23-09-2009 09:55
Reden: Smiley deed het niet!
% gewijzigd
Maar het is toch voor je zelf prettiger om te solliciteren als je al een baan hebt, dan wanneer je dat vanuit een uitkering moet doen? Voor een nieuwe werkgever komt het ook positiever over om iemand aan te nemen die werkt.

Kijk dan alleen naar het extra geld wat het oplevert om te werken. Al is het dan werk wat je echt echt echt liever niet zou doen, thuis zitten op de bank is toch niet goed voor je?

Je hebt altijd 1 tot 2 maanden proeftijd, nou, binnen 2 maanden loop je vast tegen een baan aan, die beter bij je past dan wat je nu doet en kun je zonder opgaaf van redenen en stante pede opzeggen bij het callcenter.
Ja dat heb ik vaker gedaan, en toen kreeg ik op sollicitatiegesprekken de vraag of ik het moeilijk vond om een baan vast te houden, gezien ik een paar keer ergens heel kort had gewerkt. (het zogenaamde jobhoppen)
Trainspotting gaan kijken, daar zie je ook een aantal goede tips voorbij komen om een baan niet te krijgen terwijl je wel verplicht bent je best te doen.
Heb net trouwens een ander bedrijf gebeld, en die zeiden dat ik nog in de running was voor de baan! En die baan lijkt me echt te gek De informatie van de vacature klopt in ieder geval.

Ik heb trainspotting nog nooit gezien, heb hem hier volgens mij ook niet liggen.
verkeerde link
http://www.youtube.com/watch?v=_O6bWb7oEuE
verkeerde link
Whahahaha!!
quote:Kabouter23 schreef op 23 september 2009 @ 10:01:

Ja dat heb ik vaker gedaan, en toen kreeg ik op sollicitatiegesprekken de vraag of ik het moeilijk vond om een baan vast te houden, gezien ik een paar keer ergens heel kort had gewerkt. (het zogenaamde jobhoppen)

Makkelijk te pareren door te zeggen dat je nog jong bent / nog niet wist wat je wilde / nu wel vastigheid zoekt / en meer.

Dat is natuurlijk een slechte reden om een uitkering te behouden. Een nieuwe werkgever neemt liever een jobhopper aan die niet thuis wilde zitten en daarom gehopt heeft, dan iemand die uit angst voor jobhopper versleten te worden, thuis bleef met een uitkering.

Oh, aanvulling, als je in een halfjaartijd een aantal onbetekende baantjes hebt gehad, mag je m.i. best een beetje aan cv-stroomlijning doen, als het echt te gek was.
anoniem_91217 wijzigde dit bericht op 23-09-2009 10:52
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Nouja mijn laatste 3 banen waren allemaal langer dan 2 jaar per baan. Dus dan kan het denk geen kwaad als er nu wat kortere baantjes bijkomen denkik. Ik kon op mijn vorige werk niet blijven ivm mijn verhuizing.
Nou, hop aannemen dan die baan, als ze je hebben willen!
Maar het probleem zit hem waarschijnlijk ook in ( als ik naar deze regio kijk) dat er alleen maar callcenter werk is.

Je kunt bijna niks anders gaan doen want er is niks anders!!!! en als je op iets anders ziet, dan reageren er 300 mensen......
Ik heb ooit eens tegen klantmanager van CWI gezegd dat er minimaal 2 mensen heel verdrietig worden ,als ik in een callcentrum ga werken: de baas en ik. mensen dingen verkopen waar ze niet om vragen is niet mijn sterke punt. Servicebalie lijkt mij wel leuk.

heb trouwens via randstad een test gedaan (on-line) , en daar kwam uit dat mijn commerciele talenten nogal onder niveau lagen, het andere deel van de test was wel goed, helaas zocht de verzekeringsmaatschappij,(was dus servicebalie) ineens een ervaren medewerker.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Katherina, je praat wel erg makkelijk.

Vind het makkelijker te solliciteren vanuit werkloosheid dan vanuit een baan. Goed solliciteren is een baan en kost veel tijd. Als je werkt (ook als is het geen "echte" baan) heb je minder tijd om een goede baan te vinden. En vergeet de sollicitatiegesprekken niet.

Ik zou zeker niet voor de eerste de beste baan gaan.

Alleen als je al een jaar thuis zit dan is het anders.
Nouja er zijn genoeg vacatures voor winkels (ik wil graag in een winkel werken) maar er zijn gewoon heel veel aanmeldingen idd. Nouja bij 1 waar ik heel graag wil werken, hoor ik nog iets. Ik ben in ieder geval nog niet afgewezen!!

En ik zit nu in mijn 3e maand thuis trouwens.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je hebt gesolliciteerd, Men wordt steeds inventiever in het verzinnen van mooie namen voor callcentermedewerkers.

Je moet echt de hele vacature gelezen hebben, en dan gok je dus nog wel eens mis
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nou hopelijk wordt die andere baan dan wel wat.

Drie maanden thuis zitten valt nog mee; het is in ieder geval niet zo dat je al jaren een uitkering trekt. In dat geval was er iets meer voor te zeggen om dat callcanter toch maar te doen. Ik vind dat je jezelf nu nog best de 'luxe' kan permitteren om wat meer gericht te zoeken naar wat je leuk vindt.
quote:mar12 schreef op 23 september 2009 @ 12:13:

Katherina, je praat wel erg makkelijk.

Vind het makkelijker te solliciteren vanuit werkloosheid dan vanuit een baan. Goed solliciteren is een baan en kost veel tijd. Als je werkt (ook als is het geen "echte" baan) heb je minder tijd om een goede baan te vinden. En vergeet de sollicitatiegesprekken niet.

Ik zou zeker niet voor de eerste de beste baan gaan.

Alleen als je al een jaar thuis zit dan is het anders.

De ervaring leert, dat de meeste mensen makkelijker een baan vinden vanuit een baan, dan vanuit werkloosheid.

En, nee, dat heb ik niet zelf bedacht, daar heeft mijn zusje ooit eens onderzoek naar gedaan toen ze bij het CWI werkte.
Het heeft niet zozeer met de tijd die je nodig heeft om daadwerkelijk te solliciteren, maar om het CV en de instelling die je laat zien als je werkt. Je hebt actuele vakkennis bijvoorbeeld en je dagritme is op werken ingesteld en niet op thuiszitten, dat soort dingen.

Bovendien, heb ik zelf gemerkt, pak je zaken ook sneller aan als je al werkt. Van thuiszitten werd ik in ieder geval erg lamlendig.

Maar goed, drie maanden vind ik nog te overzien dus.
Nouja ze hebben ook nog steeds niet gebeld. Denk dat er toch niet zo'n haast bij was uiteindelijk (of er was een geschikter iemand op gesprek vandaag) Ik wacht het gewoon even af.
Aaaah ik werd net gebeld door ze, was helaas te laat met opnemen, (douchen) maar ze hebben voicemail achtergelaten of ik morgen op 2e gesprek wil... ik zal ze straks wel terug bellen dat ik het maar doe. Ik heb een keer een werkgeefster gehad, en die belde gelijk naar het cwi als ze vermoedde dat iemand niet echt wilde. En ik kan echt mn uitkering niet kwijtraken..

Oh belde dat andere bedrijf nou maar voor een afspraak, dan kan ik deze het tweede gesprek verschuiven naar maandag ofzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven