Hoe deden jullie dat?
woensdag 23 september 2009 om 00:04
Ik wil echt heel graag werken, en ik ben vandaag op sollicitatiegesprek geweest, maar die functie spreekt me uiteindelijk echt niet aan. Ik zit hier best wel mee, want ik heb een uitkering en dan mag je toch niet weigeren als iemand je wil? Ik wil natuurlijk het ilefst zelf mijn geld verdienen ipv een utikering hebben..
Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt, en wat hebben jullie toen gedaan?
Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt, en wat hebben jullie toen gedaan?

donderdag 24 september 2009 om 17:25
donderdag 24 september 2009 om 18:31
krijg je geen cursus of test?
ik heb zoals ik eerder zei een test gedaan, en ik heb toch een paar vragen beantwoord in het voordeel van de klant, niet echt commercieel blijbaar.
of als antwoord gegeven dat ik niet aandring en als ze om de ene verzewkering gaan vragen,niet gelijk een andere aansmeer
ik heb zoals ik eerder zei een test gedaan, en ik heb toch een paar vragen beantwoord in het voordeel van de klant, niet echt commercieel blijbaar.
of als antwoord gegeven dat ik niet aandring en als ze om de ene verzewkering gaan vragen,niet gelijk een andere aansmeer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 24 september 2009 om 18:39
quote:Starshine schreef op 23 september 2009 @ 00:19:
Oh wacht, je hebt de baan nog niet. In dat geval, vriendelijk weigeren als ze je willen aannemen. En dan kun je gewoon zeggen dat je nagedacht hebt, maar het niet ziet zitten wegens genoemde redenen. Als je dat niet durft, zeg je dat je al wat anders hebt.
Dit wordt door een uitkeringsinstantie gezien als werkweigering. En zo raak je dus je uitkering kwijt. Banen in de seksindustrie mag je natuurlijk wel weigeren.
Lastig probleem, heb ooit ook allemaal baantjes aangenomen. Ook die ik niet leuk vond. Uiteindelijk ben ik dankzij dat baantje in een baan terecht gekomen die ik wel leuk vond.
Maar ik moet wel zeggen dat ik niet iets deed dat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in ging. Ik zou nooit, maar dan ook nooit energie aan de deur willen verkopen namelijk. ik vind dat zo vreselijk agressief.
Wat moet je verkopen? Sta je achter het product? En hoe moet je het verkopen?
Oh wacht, je hebt de baan nog niet. In dat geval, vriendelijk weigeren als ze je willen aannemen. En dan kun je gewoon zeggen dat je nagedacht hebt, maar het niet ziet zitten wegens genoemde redenen. Als je dat niet durft, zeg je dat je al wat anders hebt.
Dit wordt door een uitkeringsinstantie gezien als werkweigering. En zo raak je dus je uitkering kwijt. Banen in de seksindustrie mag je natuurlijk wel weigeren.
Lastig probleem, heb ooit ook allemaal baantjes aangenomen. Ook die ik niet leuk vond. Uiteindelijk ben ik dankzij dat baantje in een baan terecht gekomen die ik wel leuk vond.
Maar ik moet wel zeggen dat ik niet iets deed dat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in ging. Ik zou nooit, maar dan ook nooit energie aan de deur willen verkopen namelijk. ik vind dat zo vreselijk agressief.
Wat moet je verkopen? Sta je achter het product? En hoe moet je het verkopen?

donderdag 24 september 2009 om 20:21
Ik heb alleen de openingspost gelezen en niet de andere reacties. Maar ik vind dat je de baan gewoon moet nemen. Misschien is het wel hardstikke leuk als je er eenmaal zit. En zo niet, dan kun je altijd weer verder kijken en dan zonder het gehijg van het UWV in je nek. Dat is echt een veel prettigere uitgangspositie dan vanuit de WW een nieuwe baan moeten zoeken.
vrijdag 25 september 2009 om 00:11
Ja dat is zo, maar ze gaan vreselijk afhankelijk worden van mij blijkbaar, want ik mag niet weg na een week.. En ik krijg dan heel snel een schuldgevoel als ik binnen een week wat anders heb gevonden. De baan die ik graag wil, word ik ook voor uitgenodigd, alleen wisten ze nog niet wanneer. (morgen of volgende week)
En nee ik sta niet achter het product, en helemaal niet achter de manier waarop ik het moet gaan aansmeren..
Maargoed ik ga ze morgen nog eens proberen te bellen, kan altijd even kijken hoe het 2e gesprek gaat.
En nee ik sta niet achter het product, en helemaal niet achter de manier waarop ik het moet gaan aansmeren..
Maargoed ik ga ze morgen nog eens proberen te bellen, kan altijd even kijken hoe het 2e gesprek gaat.
vrijdag 25 september 2009 om 01:32
quote:Kabouter23 schreef op 25 september 2009 @ 00:11:
Ja dat is zo, maar ze gaan vreselijk afhankelijk worden van mij blijkbaar, want ik mag niet weg na een week.. En ik krijg dan heel snel een schuldgevoel als ik binnen een week wat anders heb gevonden. De baan die ik graag wil, word ik ook voor uitgenodigd, alleen wisten ze nog niet wanneer. (morgen of volgende week)
Maargoed ik ga ze morgen nog eens proberen te bellen, kan altijd even kijken hoe het 2e gesprek gaat.Kabou, als ik dit zo lees, zou IK het niet doen die baan. Dat klinkt echt als disaster waiting to happen.
Maargoed ik ga ze morgen nog eens proberen te bellen, kan altijd even kijken hoe het 2e gesprek gaat.Kabou, als ik dit zo lees, zou IK het niet doen die baan. Dat klinkt echt als disaster waiting to happen.
vrijdag 25 september 2009 om 12:56
callcentrum lekker laten schieten, als jij daar duidelijk laat merken dat die manier van verkopen jou niet ligt, bedenken zij zich wel. Als je een beetje begrijpende werkcoach heeft, en je vertelt dat de volgende werkkans al in het verschiet ligt, zal die niet moeilijk doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 27 september 2009 om 13:36
Nou.. ik heb het er met mijn ouders over gehad, hun kennen mij toch ook wel goed, en die zeiden al van jongsafaan dat ik moet werken voor mn brood, en die zeiden dat ik ze morgen maar af moet bellen, omdat ik er echt zo mee zit dat het me niets lijkt..
Ik ben nu al nerveus haha
*update**
Kreeg net mail terug van mijn werkcoach, dat als ik het werk niet leuk vind ik het niet hoef te doen!! Ik moet iets doen wat ik echt leukvind zei ze!
Jeeeeeej!
Ik ben nu al nerveus haha
*update**
Kreeg net mail terug van mijn werkcoach, dat als ik het werk niet leuk vind ik het niet hoef te doen!! Ik moet iets doen wat ik echt leukvind zei ze!
Jeeeeeej!