irritatie

25-09-2009 16:34 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg 't idee dat alle, laten we ze even 'vaste forummers' noemen, zich vreselijk irriteren over mensen die een topic starten over onzekerheid.

Iemand is bang om haar partner te verliezen om het een of ander en er wordt door velen een beetje gereageerd alsof je dan weer komt 'zeuren'. En je relatie stelt dan al helemaal niks voor. Zelf zouden zij nooit in zo'n relatie zitten. Ze vertrouwen hun partner voor de volle 100 %. Bespreken dan ook alles direct met elkaar, geen onderwerp is te moelijk. Alles is rozengeur en maneschijn.

Ik vraag me af hoe ze dat doen. De perfecte relatie (want zo komt het over in de reacties naar anderen). En of er nou nooit eens iets is wat niet goed zit.

En is het nou echt zo vreemd dat mensen onzeker zijn in hun relatie? Jaloers zijn? Bang om zijn om iemand kwijt te raken?

Aan de ene kant lees je hier heel veel over partners die zijn vreemdgegaan. Aan de andere kant, als iemand haar partner niet helemaal vertrouwd, dan wordt je afgeschilderd als een wantrouwig persoon, die maar beter kan stoppen met de relatie.

De een heeft minder zelfvertrouwen dan de ander. Waarom wordt er vaak zo moeilijk over gedaan hier?

(Dit is een serieus topic, niet bedoelt om iemand aan te vallen)
.
"Vriendje" mag geloof ik niet meer, dan vragen ze of hij 1 meter 20 is.
Klopt, een met Wuiles,Dushi en Korenwolf

MSN, SMS worden gebruikt om ruzies uit te spreken

SMS staat voor Short Text Message en is dus zeker NIET geschikt om bonje te maken over het feit dat vriendlief 2 seconden te lang naar een langbenige blonde dame heeft staan kijken.

Daar komt ook weer het kopje communicatie om de hoek steken

Communiceren doe je niet via een beeldscherm maar face to face.

Een relatie IS geen relatie als je 5x gedate hebt

En nee, het is niet gek dat je dan zijn ouders/vrienden en voetbalmaatjes nog niet gezien hebt

Man als dat zo zou zijn zou ik aan de lopende band relaties hebben.

Sommige dames willen allemaal zo snel.

Man, inzicht in alles, en vooral beslag leggen op de tijd van de ander..

Maar ik gun hem zijn vrijheid hoor...

Vrijheid is niet iets wat je iemand gunt...dat is een recht!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Amen SD!
quote:korenwolf schreef op 25 september 2009 @ 17:35:

"Vriendje" mag geloof ik niet meer, dan vragen ze of hij 1 meter 20 is.Dat gezeur altijd met die vaste forummers!
Eensch met wat hier wordt gezegd, de botte reacties komen als in de OP al glashelder is wat de oplossing is, of als een TO niks wil horen. Zag vandaag nog een topic van een onzeker iemand die heel serieus op de reacties in ging, en daar was echt niemand bot.

Ik krijg ook altijd de kriebels van die ellenlange verhalen over wat iemands vriend in de "relatie" bestaande uit 4 dates en 6 keer met elkaar geslapen allemaal bij elkaar heeft gelogen en met wie hij al is vreemd gegaan maar het stelde niks voor en hij heeft gezegd dat hij TO wel echt leuk vindt maar hij wil na met elkaar geslapen te hebben toch niet blijven slapen en is dan niet meer bereikbaar en wat moet TO nou doen, want ze weet wel dat ze eigenlijk bij hem weg moet, maar ze houdt zielsveel van hem en ze heeft al 8 smsjes gestuurd vandaag maar geen reactie.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Jullie hebben helemaal gelijk voor wat betreft de 'net ontstane relaties'. En ook over de personen die keer op keer op keer weer ergens intrappen.

Maar wat als je een hele leuke relatie hebt en toch af en toe bang bent? Want eerlijk is eerlijk, het kan gebeuren dat je bedonderd wordt.

Soms lijkt het alsof forummers gewoon geen zin hebben in een topic over onzekerheid, omdat ze je dan niet als een sterk persoon zien. Maar heeft niet iedereen weleens een soort angst om haar partner kwijt te raken?

Ik vertrouw mijn partner ook, maar kun je iemand ooit voor 100% vertrouwen?

Mijn ex vertrouwde ik eigenlijk ook blindelings. Maar hij was de saaiheid zelve...

Nu heb ik een vriend en de relatie is echt 10 keer beter, maar merk wel dat ik jaloerser ben. Jaloers is misschien een te groot woord, maar mijn angst dat 't over gaat is nu groter.

Misschien ben ik op zoek naar het geheim van de perfecte relatie. Bestaat niet, weet ik. Toch lijkt 't erop dat sommigen hier ddie formule hebben.

Verder vind ik jullie adviezen heel vaak goed hoor ;)
quote:haaasje schreef op 25 september 2009 @ 17:03:

[...]

Nee jôh, zo bedoel ik het niet.

Het was meer omdat je vroeg: de vaste forummers hebben snel een mening klaar over relatieproblemen( van relatief nieuwkomers?)

Ik ging er vanuit dat dát een beetje de strekking was van je verhaal.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen.zand erover
quote:swirly schreef op 25 september 2009 @ 23:56:

Maar wat als je een hele leuke relatie hebt en toch af en toe bang bent? Want eerlijk is eerlijk, het kan gebeuren dat je bedonderd wordt.

Soms lijkt het alsof forummers gewoon geen zin hebben in een topic over onzekerheid, omdat ze je dan niet als een sterk persoon zien. Maar heeft niet iedereen weleens een soort angst om haar partner kwijt te raken?

Ik vertrouw mijn partner ook, maar kun je iemand ooit voor 100% vertrouwen?Mijn ex vertrouwde ik eigenlijk ook blindelings. Maar hij was de saaiheid zelve...

Nu heb ik een vriend en de relatie is echt 10 keer beter, maar merk wel dat ik jaloerser ben. Jaloers is misschien een te groot woord, maar mijn angst dat 't over gaat is nu groter.

Misschien ben ik op zoek naar het geheim van de perfecte relatie. Bestaat niet, weet ik. Toch lijkt 't erop dat sommigen hier ddie formule hebben.

Verder vind ik jullie adviezen heel vaak goed hoor ;)

Ik ben hooguit bang Wuilesman te verliezen als gevolg van een duikongeluk of zoiets. Maar stel dat onze relatie inderdaad voortijdig eindigt. Dan draait de wereld natuurlijk wél gewoon door. Dat betekent niet dat ik niet heel verdrietig zal zijn. Het betekent hooguit dat ik er niet aan onderdoor zal gaan en dat mijn leven na verloop van tijd weer verdergaat. Dat is overigens geen kwestie van stoer zijn of stoer doen. Verreweg de meeste mensen overleven deze situatie en pakken na verloop van tijd het leven weer op.

Door je dat te realiseren kun je het risico op vreemdgaan misschien iets beter relativeren. Als je mijn eerdere stukjes overigens hebt gelezen dan weet je dat ik het beeld van rozengeur en maneschijn, laat staan dat van de perfecte relatie niet herken ook al vertrouw ik Wuilesman 100%. Perfectie bestaat niet in het leven.
Perfecte relatie bestaat niet, dat is een utopie die gevoed is/wordt door de vele sprookjes die men als kind vertelt krijgt. Niemand is perfect en dus een perfecte relatie zal ook niet lukken. En al ben ik niet voor ruzies of meningsverschillen, een relatie kan er sterker door worden. Leef je zonder ooit een dag ruzie te hebben en ben je daar gelukkig mee, geweldig! Die mensen zijn er! Maar ook dan is het niet zo dat zij een perfecte relatie hebben.

De angst om een partner kwijt te raken zit hem bij mij niet in verliezen aan een ander maar feit dat je allemaal een keertje overlijdt. Je weet helaas de dag niet, het tijdstip niet en op welke manier. Maar wat Wuiles al zegt: al zal het ontzettend moeilijk zijn om je leven weer op te pakken, je moet, je partner zal niet willen dat je wegkwijnt. Dat je geen sprankje vreugde meer voelt in het leven. Dus ga je door hoe dan ook!

Als iemand valt op een ander is dat ontzettend verdrietig, rot en dergelijke. Maar als dat gebeurd dan gebeurd dat. In het verleden ben ik eens door een ex bedonderd. Die ging vreemd, ik betrapte hem in bed met de ander. Relatie was voor mij direct over. En of het nu een eenmalig is was of vaker voorgekomen. Het liegen en bedriegen om vreemd te kunnen gaan heeft er meer ingehakt dan het werkelijke betrappen van hem. En het was even pittig maar ik ben er sterker uitgekomen. Wil niet zeggen dat ik maar elke keer bedonderd moet worden, maar dat dit niet het ergste is in je leven wat je kunt overkomen! Ik vind een partner verliezen door dood of een kindje verliezen velen malen erger dan eentje die vreemdgaat.
Nuchter gezien gaan een hoop mensen vreemd. Nuchter gezien gaan er ook een hoop niet vreemd. Zolang je voor ogen houdt dat niet alles rozengeur en maneschijn is, en het ze leven nog lang en gelukkig niet voor iedereen weggelegd is omdat het nu eenmaal iets zeldzaams is zul je met beiden benen op de grond blijven. Zul je genieten van de relatie die je hebt. Van elkaar leren voor zover nodig is, het beste uit elkaar halen en elkaar accepteren zoals men is en dan is liefde iets moois!
Ik irriteer me vaak aan slachtofferrollen of negatief gedrag. Mijn reacties op die waardeloze relaties zijn vaak ook vrij hard.

Waarom? Omdat het anders niet door lijkt te dringen. Eerst geef ik rustig en klinisch mijn visie op de post, en vervolgens komt het jamaar.... en dan raak ik wel geirriteerd ja.

Of als reacties gewoon niet gelezen worden, omdat een TO hoopt dat er bepaalde reacties komen.
Ik reageer misschien een beetje laat, maar kon het niet laten. (en hoor eigenlijk te studeren )

Ik ben ook zo'n TO die onzeker is. Maar ik heb alleen maar (of in ieder geval erg veel) goede adviezen gekregen. Het gaat bij mij dan nog niet om een relatie, maar ben wel zo onzeker als de pest.

Ik ben juist blij met van die ongezouten meningen waardoor ik niet in mijn zwelg-modus blijf staan. Ik heb gewoon af en toe een schop onder mijn kont nodig

Natuurlijk zijn er topics waar het vanaf straalt dat de 'relatie' niet veel meer waard is. Dat dat dan wordt gezegd, is niet meer dan logisch aangezien de forummers objectief kijken en de TO er in zit.

*gaat nu weer leren, had even last van studie-ontwijkend gedrag*
'Aan meelopers en meehuilers heeft een TO vaak niets.

Las ik ergens in een van de eerste reacties.

Nou en zo is het ook gewoon.

Je hebt vaak meer aan een spiegel dan aan 'ach en wee' reacties.

Hoewel het soms echt wel ach en wee is hoor.';-)

Maar eerlijk is eerlijk er zijn ook mensen die hier stee vast lijken te reageren of zal ik regeren zeggen, met een vingertje van ik heb ik jou daar!

Beetje jammer soms.

Maar leven en laten leven.
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven