andermans kind op sleeptouw...
maandag 28 september 2009 om 11:37
Mijn man zorgt voor de kids (huisman) en ik werk 4 dagen per week. Ik heb een vaste vrije dag en wil op die dag dan ook graag de kinderen van school halen en brengen. Vooral omdat ik dat anders gewoon niet kan vanwege werk. Nou heeft mijn man met een andere moeder uit de buurt afgesproken dat een van haar kinderen elke dag mee kan met het naar school brengen omdat zij dat zelf niet zou kunnen (gezondheidsredenen). De school is net iets te ver om dat kind alleen te laten gaan. Dus, zo'n 4 x per dag brengt en haalt mijn man niet alleen onze kinderen maar ook die van een ander naar school. Hij vindt dat niet vervelend en doet het graag maar ik ben er niet echt kapot van. Ik heb maar 1 dag per week de mogelijkheid om mijn kinderen te halen en brengen van school en zit dan uitgerekend nog eens met andermans kind "opgescheept". Misschien heel erg overdreven maar ik wil dan gewoon gezellig met mijn eigen kids zijn en vrij zijn om te doen wat ik wil. Voor mijn gevoel maak ik al te weinig van ze mee en wil ik juist van die simpele dingen gewoon met mijn kinderen genieten ! Wat vinden jullie ? Gewoon zeggen tegen die moeder dat ze naar een andere oplossing moet zoeken ?

maandag 28 september 2009 om 11:40
maandag 28 september 2009 om 11:40
Om heel eerlijk te zijn, ik vind dat je je aansteld. Je man doet iets heel "nobels" door even de kinderen van de buurvrouw mee te nemen uit school.
Die dag dat jij ze ophaalt, haal je nog steeds je eigen kinderen op, maar neemt ook een paar buurkindjes op.
Je kan daarna toch tijd aan je kinderen spenderen?
En wat doe je trouwens als je kindjes een ander kindje mee naar huis willen nemen als jij vrij bent?
Dan neem je toch ook kinderen mee?
Of andersom, jouw kinderen gaan bij een ander kind spelen. Of mogen ze dat niet omdat jij vrij bent?
Die dag dat jij ze ophaalt, haal je nog steeds je eigen kinderen op, maar neemt ook een paar buurkindjes op.
En wat doe je trouwens als je kindjes een ander kindje mee naar huis willen nemen als jij vrij bent?
Of andersom, jouw kinderen gaan bij een ander kind spelen. Of mogen ze dat niet omdat jij vrij bent?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
maandag 28 september 2009 om 11:44
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 28 september 2009 @ 11:40:
Om heel eerlijk te zijn, ik vind dat je je aansteld. Je man doet iets heel "nobels" door even de kinderen van de buurvrouw mee te nemen uit school.
Of andersom, jouw kinderen gaan bij een ander kind spelen. Of mogen ze dat niet omdat jij vrij bent?Het gaat om welgeteld 1 kind, nog minder belastend lijkt me.
Of andersom, jouw kinderen gaan bij een ander kind spelen. Of mogen ze dat niet omdat jij vrij bent?Het gaat om welgeteld 1 kind, nog minder belastend lijkt me.

maandag 28 september 2009 om 11:47
Laat haar betalen voor de dagen dat ze gebruik maakt van je mans taxi-service en kijk of ze nog steeds voor die oplossing kiest. Dat is wel zo fair als ze zelf niet in staat is om wederdiensten aan te kunnen bieden.
En als jij er geen zin in hebt, dan zeg je dat gewoon zodat ze 'n andere oplossing zoekt voor de dag dat jij moet halen/brengen.
En als jij er geen zin in hebt, dan zeg je dat gewoon zodat ze 'n andere oplossing zoekt voor de dag dat jij moet halen/brengen.

maandag 28 september 2009 om 11:52
Ik vind het helemaal niet onaardig van je. Als jij je redenen hebt het niet te willen op die ene dag dat je vrij bent moet je kunnen aangeven dat het 4x per week kan, maar niet 5 keer. Ik vind het al heel nobel dat je man het voor de hele week heeft aangeboden en zou het als buurvrouw liever horen als de 5e dag als te veel wordt ervaren.
Het hangt er ook vanaf waar dat andere kindje precies woont, lijkt mij. Is het iemand die je gewoon van 3 deuren verder meeneemt en na thuiskomst weer 3 deuren verder afzet is het een piepkleine moeite lijkt me. Moet je er een kwartier voor omfietsen vind ik het wat anders.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

maandag 28 september 2009 om 11:53
maandag 28 september 2009 om 11:55
maandag 28 september 2009 om 11:57
Het is geen buurkind maar uit de buurt, we moeten er in elk geval wel voor "omrijden". Geld hoeven we er echt niet voor, dat vind ik weer een ander uiterste. Het gaat me meer om mijn vrijheid met de kinderen op mijn vrije dag. Gelijk vanuit school met de kinderen even bij familie langs of om een boodschapje bijv. Van die dingen die voor de meeste moeders doodnormaal zijn maar voor mij juist heel speciaal. Nu gaat dat dus niet omdat we dan eerst dat andere kindje thuis moeten brengen en dus om moeten rijden e.d.
Ik begrijp dat de meesten van jullie niet die als probleem zien maar de meeste moeders zullen ook niet verplicht fulltime werken terwijl ze kleine kinderen hebben en daardoor de momenten met hun kinderen als meer normaal ervaren.
Maar, even goed, bedankt voor jullie reacties !
Ik begrijp dat de meesten van jullie niet die als probleem zien maar de meeste moeders zullen ook niet verplicht fulltime werken terwijl ze kleine kinderen hebben en daardoor de momenten met hun kinderen als meer normaal ervaren.
Maar, even goed, bedankt voor jullie reacties !
maandag 28 september 2009 om 11:57
quote:elninjoo schreef op 28 september 2009 @ 11:47:
Laat haar betalen voor de dagen dat ze gebruik maakt van je mans taxi-service en kijk of ze nog steeds voor die oplossing kiest. Dat is wel zo fair als ze zelf niet in staat is om wederdiensten aan te kunnen bieden.
En als jij er geen zin in hebt, dan zeg je dat gewoon zodat ze 'n andere oplossing zoekt voor de dag dat jij moet halen/brengen.Dit klinkt wel heel berekenend. Je kunt toch ook gewoon iets voor een ander overhebben, zonder daar meteen iets voor terug te verlangen?
En als jij er geen zin in hebt, dan zeg je dat gewoon zodat ze 'n andere oplossing zoekt voor de dag dat jij moet halen/brengen.Dit klinkt wel heel berekenend. Je kunt toch ook gewoon iets voor een ander overhebben, zonder daar meteen iets voor terug te verlangen?
maandag 28 september 2009 om 11:58
En als die andere moeder vanwege gezondheidsredenen haar eigen kind niet naar school kan brengen lijkt opvang van andere kinderen me helemaal niet van toepassing.
Misschien is het trouwens wel tijd voor TO om eens iets te verzinnen qua werk, iets wat misschien net ff beter aansluit bij haar situatie en er dus ook wat meer tijd is om met de kinderen door te brengen. Als je dat halve uurtje per dag wat je kwijt bent aan halen en brengen al te veel vindt om met een ander kindje te delen dan heb je blijkbaar te weinig tijd met je kinderen en zou ik iets willen veranderen.
Misschien is het trouwens wel tijd voor TO om eens iets te verzinnen qua werk, iets wat misschien net ff beter aansluit bij haar situatie en er dus ook wat meer tijd is om met de kinderen door te brengen. Als je dat halve uurtje per dag wat je kwijt bent aan halen en brengen al te veel vindt om met een ander kindje te delen dan heb je blijkbaar te weinig tijd met je kinderen en zou ik iets willen veranderen.
maandag 28 september 2009 om 11:58
quote:Beerebeertje schreef op 28 september 2009 @ 11:57:
Maar, even goed, bedankt voor jullie reacties !Het lijkt me dat jij zelf ook niet verplicht fulltime werkt. Je werkt toch 4 dagen?
Maar, even goed, bedankt voor jullie reacties !Het lijkt me dat jij zelf ook niet verplicht fulltime werkt. Je werkt toch 4 dagen?
maandag 28 september 2009 om 11:59
maandag 28 september 2009 om 12:00
quote:Roelfien schreef op 28 september 2009 @ 11:58:
[...]
Het lijkt me dat jij zelf ook niet verplicht fulltime werkt. Je werkt toch 4 dagen?Misschien werkt to 4 dagen van 9 of 10 uur en dus wel fulltime. Maar goed, verplicht full time werken? Tijd voor een andere baan denk ik... Een werkgever is tegenwoordig verplicht akkoord te gaan met het verzoek van een werknemer om parttime te gaan werken.
[...]
Het lijkt me dat jij zelf ook niet verplicht fulltime werkt. Je werkt toch 4 dagen?Misschien werkt to 4 dagen van 9 of 10 uur en dus wel fulltime. Maar goed, verplicht full time werken? Tijd voor een andere baan denk ik... Een werkgever is tegenwoordig verplicht akkoord te gaan met het verzoek van een werknemer om parttime te gaan werken.

maandag 28 september 2009 om 12:02
quote:Supersmollie1 schreef op 28 september 2009 @ 11:58:
Dus omdat een moeder met kinderen om gezondsheidsredenen haar kinderen niet naar school kan brengen (en halen) en haar man (hele nobele) afspraken heeft gemaakt waar zij niet achter staat op haar vrije dag moet ze eens naar haar work/life balance kijken?
Ik snap TO heel goed, maar misschien omdat ik ook 4 dagen werk. Waarom niet bespreken met buurvrouw? Misschien is er, als ik jullie reacties zo lees, wel een andere buurvrouw die deze taak 1 dage per week op zich wil nemen? Iedereen blij.
Dus omdat een moeder met kinderen om gezondsheidsredenen haar kinderen niet naar school kan brengen (en halen) en haar man (hele nobele) afspraken heeft gemaakt waar zij niet achter staat op haar vrije dag moet ze eens naar haar work/life balance kijken?
Ik snap TO heel goed, maar misschien omdat ik ook 4 dagen werk. Waarom niet bespreken met buurvrouw? Misschien is er, als ik jullie reacties zo lees, wel een andere buurvrouw die deze taak 1 dage per week op zich wil nemen? Iedereen blij.
maandag 28 september 2009 om 12:03