Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Kabouter is vandaag ook voor het eerst naar het CB geweest. Hij was een centimeter gegroeid en hij weegt nu bijna 3500 gram. Zijn gewicht komt redelijk overeen met zijn lengte, dus wat dat betreft geen paniek. Wel zit hij onderaan de groeicurve, maar dat verbaast me niets, want zowel ik als mijn vriend zijn klein, dus ik verwacht niet dat onze kabouter ineens een reus wordt. 4 november heeft hij weer een afspraak bij het CB en dan krijgt hij ook zijn eerste prikken, dus dat zal wel brullen worden. Op het CB waren ze verder onder de indruk van hem, het is een mooi klein ventje, maar ontzettend sterk. Mamma ook weer trots...
Komt zo kraamvisite, dus alleen ff ego. Hoop morgen weer bij te lezen.

Vandaag ff naar mijn werk geweest. Was echt leuk. 1 Van de kids reageert altijd met een grote glimlach als ik binnen kom.

Nu weer en hij bleef maar kijken naar Essie. Echt leuk.

Ga steeds meer er over denken om te stoppen met BV. Essie drinkt per borst maar zo'n 3-5 min en als ik beide kanten gekolfd heb, zit er maar zo'n 20 cc in het flesje.

Tja, waar doe je het dan voor he?

Gelukkig krabbelt onze kleine dame wel steeds meer op. Alleen het poepen moet nog steeds op gang komen. Daar heeft ze helaas nog last van...
Nala, je kolfopbrengst zeg niks over hoeveel Essie drinkt; baby drinkt effectiever dan jij kan kolven namelijk, dus zou me daar niet teveel zorgen over maken. Hoelang kolf je al? Dat moet je ook leren namelijk
quote:Aruba schreef op 29 september 2009 @ 15:56:

Kan het zijn dat mijn voeten groter zijn na de zwangerschap? Krijg gewoon blaren van mijn oude schoenen!

Ja, helaas, dat kan. ik ben door Chica van 39 naar 40 gegaan. Nu in zelfde maat gebleven dus hopelijk alleen bij eerste zo. Misschien weet Ely dat

Leuk, Saba
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Visotsky schreef op 29 september 2009 @ 16:10:

Mima heeft me bij haar eerste bezoekje aan de supermarkt meteen voor gek gezet . We hadden een wandeling gemaakt met de draagdoek. Vlak voordat we naar huis gingen nog even bij de supermarkt naar binnen gepiept om lunch te kopen. Begint ze me ineens keihard te krijzen! Ik kreeg een heleboel afkeurende blikken en een vrouw die zei dat ze nog veel te jong was om mee te nemen naar de supermarkt... Thuisgekomen lekker gedronken en wat gespeeld en nu weer een rustig slapend meisje op mijn schoot Tssssssssssk, lekker laten praten!
Wat zei je Vis? Dat zij te oud was om nog alleen naar buiten te mogen?
Fijn Gympy, toch een geruststelling.

Nala, eens met Star. Baby drinkt veel meer dan jij, zeker in t begin, kolft. Misschien keer afspreken met de LK nog?

Hier rust in de tent. Slapende Chica en Ier brengt ouders naar hotel. Ik vind t nu wel lang worden dart bezoek. Dit is de 4e dag. Morgen nog de hele ochtend hier en dan na de lunch naar vliegveld. Stiekem wel weer lekker, hoe lief ze ook zijn
Daar ben ik weer eens... Eindelijk een uurtje echt rust: Momoman is bij een vriend langs, Zeun ligt te slapen, Bobbie slaapt in haar wiegje naast mij, de hond ligt hier ook naast mij relaxt op haar mand en ik zit met een pak koekjes en een laptop op bed. Heeerlijk!

Nala, kan me voorstellen dat het wel even schrikken was dat Essie toch was afgevallen! Ik denk als je dit "schema" een paar dagen volhoudt dat je BV weer behoorlijk toeneemt trouwens. Het is mijn ervaring dat dat erg snel kan gaan...

Inad, je klinkt echt erg gelukkig in je schrijfsels! Leuk om te lezen... Alleen bedenk ik me dan wel hoe het destijds met Chico moet zijn geweest en ik denk dat dat echt heel naar was. En o ja; de westrijd van het lelijkste kraamkado kan ik echt onmogelijk van je winnen.... tenzij jij me dat afschuwelijke beeldje kado doet! Je kan het naar me opsturen...

Dier hoe is het met jou? Druk? Grappig hoor van dat laminaat, dat het je beter bevalt dan je huidige vloer. Ben erg benieuwd naar je kapsel... foto?

Vis nu al voor gek gezet door Mima in de supermarkt! Hoe reageerde je toen die vrouw zei dat ze te klein was om mee te gaan naar de supermarkt? Hoe kom je aan de bijnaam Mima trouwens? Ik vind het zo schattig klinken...

Lala, lastig hoor van de krampjes, zeker nu je ook nog een peuter hebt rondlopen.... Ik zat te denken; zou het misschien iets anders dan krampjes kunnen zijn? Bijvoorbeeld verborgen reflux ofzo?Dat zou wel verklaren waarom al die krampspullen niet werken... Sterkte in ieder geval! Hoe doet ze het 's nachts trouwens?

Aruba, wat heerlijk dat je zo genoten hebt van je dagje alleen met *wat wordt de nieuwe nick*! Ik heb wel vaker gehoord dat je voeten kunnen groeien tijdens zwangerschap, ik vond het wel een gek verhaal maar jij bewijst nu dat het klopt! Ik heb trouwens ook wel gehoord dat je ogen kunnen veranderen en dat je dan ineens een (andere) bril nodig hebt...

Gympie, fijn dat het goed gaat met kaboutertje. Hoe gaat het nu met jou lichamelijk en geestelijk? Heb je eigenlijk nog een vorm van nazorg om je bevalling echt een plekje te kunnen geven?

Rebbel, klinkt gezellig het doopfeest! En wat was Mattie lang wakker zeg! Bleef hij relaxt of werd hij er huilerig van? Ben benieuwd naar de schoenen van Bekkie!

Ely, begin je je draai te vinden met 4 kinderen? Lijkt me wel echt een militaire operatie om zo'n groot gezin draaiend te houden!

Ik zie dat Aapje er ook al een tijdje niet geweest is... Misschien sta je door de drukte in de meeleesstand. In dat geval: zwaai eens?
Hier gaat alles goed, maar wel druk. Ben heeeel blij met mijn gezinnetje en we zitten al te fantaseren over een derde (en heel misschoen vierde) kind. Alleen eerst nog sex durven hebben en durven bevallen... Vandaag had ik nacontrole bij de VK, was heel gezellig bijkletsen. Ze heeft ook nog even naar mijn verzakking gekeken en het valt erg mee. Alleen ben ik er zelf nog niet overheen, ik vond/vind het gewoon supereng.

Bobbie was erg onrustig de afgelopen weken, althans overdag. Dan wil ze de hele tijd vastgehouden dus ligt ze in de draagdoek. Als ze in een goede bui is dan is de kinderwagen ook goed genoeg zolang die maar in beweging is Zodra het 21 uur is schakelt ze over op nachtstand en afgelopen nacht heeft ze zelfs 8 uur achter elkaar geslapen! Heerlijk was dat. Naar aanleiding van haar onrust heb ik vandaag wel de osteopaat gebeld waar we destijds met huilbaby-Zeun ook geweest zijn. We konden meteen vanmiddag terecht en zowaar: madam ligt voor het eerst sinds weken om deze tijd rustig te slapen... Ben benieuwd of het toeval is of nieuwe mode!

Ze heeft nog wel spruw trouwens, echt reuze-irritant dat we dat niet wegkrijgen. Donderdag maar weer langs de huisarts... Er was hier toch nog iemand met spruw?

Zeun is weer ziek geweest, hij heeft echt nog een lage weerstand. Had op een gegeven moment 40,4 graden koorts. Dat is het hoogste wat we tot nu toe gemeten hebben bij hem... Gelukkig gaat het nu weer beter....

Na een heerlijke lange "baby-vakantie" gaat Momoman donderdag weer aan het werk. Ben benieuwd hoe het dan gaat lopen... Ik ga zelf pas weer 1 januari werken en ik ga mijn werk voorlopig in de avonden en op Momomans vrije dag doen. We willen Bobbie voorlopig nog niet naar het KDV brengen... Heb een eigen praktijkje, dus ben mijn eigen directeur, ghe ghe

Ik hoor allerlei hoestgeluiden uit de kamer van Zeun, blijven-slapen-niet-wakker-worden, anders is mijn rust weer voorbij!

Ga nog even verder buurten op mijn 2007-forum en dan lekker slapen, ciao ladies!
Hier grieperige ik en zlieg en Cesar op arm...ben bijgelezen maar reageren wat lastig.

Wat een klus Nala, zet hem op!

Schoonmoeder snatch argh Inad. Vervelend dat soort acties ook al is het ws nog zo lief bedoeld. Hopelijk nu niet meer.

Hoest met Aapje? Gaat alles goed bij jou enne doet mini monkey het goed?

Pauwie hoe ist met je aanvallen? IK heb na zwangerscap Nesta galstenen gehad oo zo pijnlijk en herkenbaar met jouw verhaal. Galblaas verwijderd maar had vannacht weer aanval zooooooo au!

Star zwaai, ook zo blij met deze nachten!

Lala wat vervelend van krampjes. Hopelijk blijft het niet lang zo.

Rebbel leuk muziekles en doop klinkt goed.

Aruba goed zeg helft al bv.

Nu weer klaar pfff. koortsig niet fijn en weer verder hangen. Gaat hier prima.
Dier: Koortsig... Bah. Trui aan, trui uit.

Mmomo, misschien bedoelde je mij>? Ik heb het wel over spruw gehad maar dat was het hier niet. Las wel dat huisartsen echt heel weinig over spruw weten. Wat krijg je aan medicatie?

Alweer denken aan een 3e. Positief hoor! Je vroeg naar zijn nieuwe nick. Beer wordt dus Saba.

Nala, lastig he. Ik vond het ook zo naar om hem te zien af vallen. Maar inderdaad als je dit schema doorzet dan gaat je productie omhoog. Volgens de LK is dat al binnen 3-4 dagen merkbaar. Dan kan je wel!
quote:Inad schreef op 29 september 2009 @ 20:10:

[...]

Ja, helaas, dat kan. ik ben door Chica van 39 naar 40 gegaan. Nu in zelfde maat gebleven dus hopelijk alleen bij eerste zo. Misschien weet Ely dat

Leuk, Saba

Ja, elke zwangerschap groeien je voeten. Dus Inad, mocht je ook voor vier gaan,dan heb je straks maat 42

Nee hoor grapje, ik heb geen idee!
quote:Aruba schreef op 29 september 2009 @ 20:55:

Alweer denken aan een 3e. Positief hoor! Je vroeg naar zijn nieuwe nick. Beer wordt dus Saba.OK
Ook even voor Nala vandaar.
Jeetje Mmomo, 40.4 is ook wel erg hoog. Is zijn weerstand altijd zo laag? Fijn dan met de winter op komst

Mmomo, die verzakking, wanneer kwam je daar precies achter? En wat waren je klachten? Ik ben daar ook echt bang voor, kan me voorstellen dat je het supereng vindt.
Dier, beterschap. Hier ook een beetje ziekies trouwens

Momo, grappig dat je alweer aan volgend kindje denkt.

Drie is heel erg leuk! Kan Pauwie vast beamen

En vier vind ik ook super! Maar het is nog wel even in het ritme komen, daar had ik met drie minder 'last' van.

Sterkte trouwens met de spruw, niks niet leuk.

Denk je er ook aan, om eventuele voeding uit de vriezer weg te gooien?

Aruba, goed man, al de helft BV. Zie je wel, doorzetter!!

Maar kan me voorstellen dat je geschrokken bent van hartruisje, ondanks dat het vaker voorkomt

Nala, sterkte met voedingsschema. Wel goed dat je er zo mee aan de slag gaat!

Inad, het geluk spat van het scherm af.

Stomme actie trouwen van je schoonmoeder. Goed dat Ier er iets van gezegd heeft.

Rebbel, doopfeestje klinkt leuk.

Trouwens weer leuke foto's op je hyves. Stoerre schoenen van Bekkie

En wat zie jij er alweer goed uit ~jaloers~

Gympy, fijn dat je kaboutertje gegroeid is.

Mijn kinderen bungelden trouwens ook altijd onderaan in de curve.

Pauwie, hoe is het nu met de nierstenen?

Lala, sterkte met de krampjes. Hier gelukkig niet zo heel veel last. Wel van boertjes en scheten die dwars zitten, maar dat lost ze vaak zelf op met een beetje hulp

Hier gaat het goed.

Zemmie is wel een hangaapje, ze is nogal van de warmte, dus ik zit veel met haar op de arm. Erg gezellig, maar niet echt praktisch.

we gaan in de herfstvakantie een weekje weg, heb er zin in!
Spruw: gentiaan violet. Wondermiddel schijnt.
Wat een stoere foto's van Bekkie; geweldige laarzen en leuke kleren heeft ze aan.
Dier en Ely ook al ziek(jes)! Ik ook! Hoogdpijn, keelpijn en loopneus en morgen komen nou net m'n collega's. 's Ochtends een afvaardiging en 's middags weer (en dan volgende week ook nog 2 sessies, je moet wat met 200 collega's ) . Mattie is ook superverkouden (hij heeft al van voor onze vakantie een snotneusje), maar nu loopt het eruit en af en toe hoest hij echt eng. Bij Bekkie ligt ook al een ui onder haar bed. Misschien bij onze kamer ook maar vannacht, maar vind het zo stinken...

Ely, dat ~jaloers~ is nergens voor nodig hoor, kijk nog maar eens goed naar mijn buik. Heb net een doos After Eight leeggegeten, weet ook niet waarom.

O ja, Mmomo, voor schoenen Bekkie check mijn hyves

Aruba, Saba is grappig. En hier ook een maat groter, van 38 naar 39. Maar dat is dus sinds Bekkie, hier ook niet nog één opgeschoven bij nr. 2.

Mmomo ook al mijmeren over een 3e. Hier ook wel een beetje, maar vind van mezelf dat ik niet zo op de zaken vooruit moet lopen, eerst maar eens genieten van Mattie.

Houd je het vol met de draagdoek? Ik krijg zo snel last van mijn rug, dus doe het alleen als ik ook kan zitten. Wel fijn van de lange nachten. Ik heb Mattie er net ingelegd, ben benieuwd tot hoe lang hij het volhoudt vannacht.

Leuk Ely, weekje weg. Ben benieuwd of je aan uitrusten toekomt... Mijn zus heeft sinds vorig jaar ook 4 kindjes, eerlijk gezegd is ze aan uitrusten nog niet toegekomen, maar das ander verhaal weer, jongste is chronisch ziek.

Nala, dikke even volhouden, wat Aruba al zei, je merkt vast snel verschil, dit kun je nog wel even!

Vis, wat een opmerking hé, wel wat anders dan die lieve buurtsupervrouwen bij Inad.

Gymp, fijn dat het goed gaat. Ben ook benieuwd of jij hele verhaal al een beetje achter je kunt laten?

Zat net te neuzen op kleertjes.com en wil nu mooie kleertjes bestellen voor Mattie. Kinderbijslag komt er zo aan toch?
Prinsje heeft er nu volgens mij echt een gewoonte van gemaakt elke avond een paar uur te huilen. Ik denk toch dat het krampjes zijn. Hij is wel stil te krijgen door met hem heen en weer te lopen, hem te wiegen, op pink te laten zuigen. Soms valt hij tijdens heen en weer lopen ook in slaap. Maar probleem is zodra je ermee ophoudt begint hij weer en alshij in slaap is gevallen wordt hij na 10 min weer wakker. 4 a 5 uur achter elkaar huilen vind ik echt lang. En probleem is ook dat hij het op eind van de avond doet, dus als wij om 11 uur naar bed willen zijn we nog 2 uur met hem aan het rondlopen enz. Begint nu wel op te breken. En kan ik 's middags nog naar bed. Vriend is gewoon weer aan het werk. Breekt hem ook op.

Inad, snatchende schoonmoeder, niet leuk zeg. Star zielig voor starman de desinteresse van schoonmams. Ja schoonmoeders het is ook nooit goed .

Momo alweer vergaande plannen . Heb je volgende keer ook weer meer kans op verzakking? Maar lijkt me allemaal ook eng hoor. Niet leuk dat huilen van Bobbie, maar gelukkig wel op nachtstand om 21.00u, Moet ik Prinsje toch ook maar leren, die begint dan net

Aruba, ik hoop dat je niet ook de echte naam van Saba wil veranderen. Is een stuk lastiger :-)

Nala, ik hoop dat je produktie snel beter wordt. Zo is inderdaad niks

Dier beterschap voor jou.

Rebbel klinkt leuk die muziekles. Wat moet Bekkie precies doen. MAg ze op wat instrumenten spelen?
Pipi, veel kinderen hebben 's avonds een onverklaarbaar huiluurtje, hoeven niet per se krampjes te zijn gelukkig. Lastig is het wel, want ze doen het vaak net tijdens het eten ofzo

Verkouden kinderen, check. Hier ook echt een volle babyneus, zo zielig. Het reutelt helemaal
quote:mmomo schreef op 29 september 2009 @ 20:33:

Bobbie was erg onrustig de afgelopen weken, althans overdag. Dan wil ze de hele tijd vastgehouden dus ligt ze in de draagdoek. Als ze in een goede bui is dan is de kinderwagen ook goed genoeg zolang die maar in beweging is Zodra het 21 uur is schakelt ze over op nachtstand en afgelopen nacht heeft ze zelfs 8 uur achter elkaar geslapen! Heerlijk was dat. Naar aanleiding van haar onrust heb ik vandaag wel de osteopaat gebeld waar we destijds met huilbaby-Zeun ook geweest zijn. We konden meteen vanmiddag terecht en zowaar: madam ligt voor het eerst sinds weken om deze tijd rustig te slapen... Ben benieuwd of het toeval is of nieuwe mode!

Ze heeft nog wel spruw trouwens, echt reuze-irritant dat we dat niet wegkrijgen. Donderdag maar weer langs de huisarts... Er was hier toch nog iemand met spruw?

Misschien moet ik dat eens proberen, die osteopaat, hoor daar zoveel over. Wat doet die precies?

Spruw..check, Dacht dat het weg was, maar zag vandaag weer een puntje spruw op haar gehemelte zitten. Hardnekkig scimmeltje is dat zeg.

Heeft die verzakking eigenlijk geen consequenties voor een volgende zw? Hier kriebelt het ook al voor een 3e en evt 4e....Zouden dat hormonen zijn? Ik haat zwanger zij namelijk.
Whoehahahahaha Lala, herkenbaar. Zijn vast de hormonen
quote:Star schreef op 29 September 2009 @ 20:13:

Wat zei je Vis? Dat zij te oud was om nog alleen naar buiten te mogen?

Haha, was wel passend geweest. Nee, heb gewoon genegeerd.

Aruba, ik vind Saba heel leuk gevonden.

Momo- Mima is een samentrekking van 2 lettergrepen uit Mima's echte namen. Vind het zelf ook wel heel lief klinken!

Pipi - wat lastig zeg, meerdere huiluurtjes laat op de avond! Zou het misschien helpen als hij bij jou in bed slaapt als hij dat heeft? Als Mima last heeft van krampjes huilt ze in haar eigen bedje. Als ze dan bij mij in bed ligt zie je ook wel dat ze pijn heeft (gezichten trekken, kronkelen met lijfje), maar ze slaapt dan wel gewoon. Kennelijk heb ik een pijnstillende werking . Ook als ik zelf moe ben slaapt ze wel eens bij mij, omdat het mij aanzienelijk minder energie kost als ik haar gewoon naar me toe kan trekken als ze gevoed moet worden dan haar uit bed te halen. 's ochtends heb ik dan meestal het gevoel gewoon te hebben doorgeslapen. Verder vind ik het handig dat ik haar gewoon kan laten liggen nadat ik haar getroost heb door haar aan te leggen.

Ik weet wel dat het afgeraden wordt om baby's in je bed te laten slapen, maar als je het een beetje met gezond verstand aanpakt vallen de risico's volgens mij wel mee. (We slapen samen in een breed 2 p bed, met hard matras, Mima slaapt op 'haar eigen helft' op de hoogte van mijn hoofd onder haar eigen dekentje, ik lig onder een 1p dekbed. Kan dus niet over haar heen rollen of haar verstikken onder mijn deken).
quote:pipi28 schreef op 30 september 2009 @ 10:35:

Prinsje heeft er nu volgens mij echt een gewoonte van gemaakt elke avond een paar uur te huilen. Ik denk toch dat het krampjes zijn. Hij is wel stil te krijgen door met hem heen en weer te lopen, hem te wiegen, op pink te laten zuigen. Soms valt hij tijdens heen en weer lopen ook in slaap. Maar probleem is zodra je ermee ophoudt begint hij weer en alshij in slaap is gevallen wordt hij na 10 min weer wakker. 4 a 5 uur achter elkaar huilen vind ik echt lang. En probleem is ook dat hij het op eind van de avond doet, dus als wij om 11 uur naar bed willen zijn we nog 2 uur met hem aan het rondlopen enz. Begint nu wel op te breken. En kan ik 's middags nog naar bed. Vriend is gewoon weer aan het werk. Breekt hem ook op.

Balen dat huilen, echt slopend is het. Hier gaat manlief inmiddels standaard rond 20.30 naar bed, voorslapen noemen we dat. De uurtjes tot de laatste voeding heeft hij dan alvast goed geslapen. Huilt prinsje alleen of stampt hij ook met zij voeten? Of strekken van benen? Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven