ski seizoen winterberg

29-09-2009 21:29 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, weet er iemand tot wanneer het skiseizoen in winterberg loopt? Is er de eerste week van maart nog kans op sneeuw of moet het echt eerder? wil mijn vriend graag verrassen met een weekje vakantie met het gezin, maar ben zwanger en begin jan uitgerekend. Wil dan niet direct weg. tips voor andere skigebieden die niet zover weg zijn, zijn ook welkom.
Euhm, het skiseizoen in Winterberg loopt zodra er sneeuw ligt tot zodra de sneeuw weg is. Wanneer dat is, is daar altijd onvoorspelbaar.

Wat ik overigens zie in mijn omgeving is dat de mama's en papa's van een net geboren baby de eerste maanden net voldoende puf hebben om zichzelf en hun baby te verzorgen. Ik weet-t-dus-niet. Wat wil je trouwens met jullie baby doen in die week, meenemen? Dan kan er telkens maar 1 skiën, zeker als je borstvoeding geeft, betekent dat dat alleen je man op de latten kan staan.

Als je toch echt wil, en sneeuwzekerheid wil, dan moet je naar hogere gebieden.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
WInterberg te laat in het seizoen is drie keer niks. Maart zou mij een te groot risico zijn. Dan kan je het net treffen... of juist niet.

Dan zou je misschien beter kunnen wachten tot je bent bevallen en dan iets leuks plannen. Dan weet je ook wat je aankan en waar je wel of juist geen zin in hebt.

Ik ben in december uitgerekend, en plan bewust niets in na die periode.
In maart zijn er nog genoeg plekken waar zeker wel sneeuw ligt (afgelopen skiseizoen hadden wij tot eind april nog genoeg sneeuw om te skien en ik woon op 'slechts' 850m), dus ik zou echt wachten tot na de bevalling met boeken. Dan weet je hoe je je voelt en of je er zin in hebt om te gaan.

Het is in die tijd niet zo druk dat je om een plekje moet vechten, dus je kunt last minute nog prima een hotel of app vinden.
@Ine, wanneer begint het seizoen bij jou weer?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Voor ons begint het zodra er genoeg sneeuw is om te kunnen skien. De liften beginnen soms al eind november in het weekend, en dan vanaf begin/half december elke dag.

En het toeristenseizoen begint eigenlijk pas in de eerste week van de kerstvakantie. Het voelt nog helemaal niet alsof er binnenkort weer sneeuw gaat vallen.. zo'n gek idee.

Ga jij ook skien?
Hoi Ine,

Zit er aan te denken om de eerste week kerstvakantie te pakken. Wel een beetje griezelig met de sneeuw alhoewel ik vorig jaar met oud en nieuw top condities had.

Voorjaarsvakantie gaan we sowieso! Alleen gaat het Montafon worden dit jaar.

Heb je je goedkope skipas al gescoord? Ben jaloers op je

x
Ik ben afgelopen jaar zelfs eerste week van April nog in Winterberg wezen snowboarden. Het was toen al wel papperig en regende al, maar als laatste dag van winterseizoen voelde het wel goed.

Maar dit alles is geen garantie voor aanstaand seizoen!
30-, leuk! De kerst valt meestal nog wel mee, hier hebben we tot nu toe 1 jaar gehad waar het een beetje spannend werd en pas in de laatste week voor kerst de sneeuw kwam. Het scheelt dat het dan koud is, dan kunnen ze met kanonnen nog wel wat bijspuiten.

En ik ski nu sinds mijn 16e, altijd in de kerstweek en wij hebben voor zover ik mij kan herinneren, altijd wel een goede piste gehad. In het eerste jaar was de babypiste groen.. maar verder was het altijd wel prima.

In het voorjaar is de zon zo lekker. Alhoewel dat afgelopen februari niet echt aan de orde was.. toen is er zo veel sneeuw gevallen! Er leek geen einde aan te komen. Maar goed, beter teveel dan te weinig .

En nee, nog geen skipas. Ben nog aan het nadenken of ik het ga doen of niet. Skipas is toch nog 250 euro, maar dan kun je wel onbeperkt. En als het goed is, kan mijn zoon dan ook een beetje skien (hij gaat op les), dus dan kan ik samen met hem. Maar ik heb nog even om na te denken.
Ik zeg: Gewoon doen. Wij arme Nederlanders betalen verdorie 180 pleuries voor een weekje en jij kan onbeperkt. (Hoor je de jaloerse toon)

Ik denk dat zoon het snel onder de knie gaat krijgen. Voor je het weet ski je achter hem aan

Ps: Gefeliciteerd met je forummer van de maandschap!
Dank je wel :)!

Ik denk dat ik het ook wel ga doen, het is gewoon lekker om ook af en toe 's ochtends een uurtje te gaan. Gek he? Dat je tijdens zo'n vakantie aanhikt tegen dat grote bedrag voor zo'n weekpas, terwijl mensen hier in het dorp mopperen over 'onze' prijs. Volgens mij ligt onze prijs wel ietsje hoger, maar ik weet het niet zeker.

En nu maar hopen op bergen sneeuw!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven