***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Tot in Brabant of tot in Friesland of gewoon tot online!
Da's waar ook meesje verjaart rond sinterklaas, vervelende tijd voor hem om te verjaren. Ik zou het zelf gescheiden houden die kado's voor de verjaardag en die voor sinterklaas.

En nu echt wel een enorme stap voor Xander, hij was een hele dag droog en heeft s avonds niet in zijn broek geplast of gepoept. Wat een flinke man dat ik heb zeg. Ben enorm trots !
Goede reis Xaloy! Doe voorzichtig en tot dinsdag!
Goedenmorgen allemaal.

Goed van Xander zeg, het gaat wel heel snel met hem!

Ik ben een last minute feestje aan het voorbereiden. We willen morgen even vrienden uitnodigen in het nieuwe huis.

Halen even een heleboel braatworst en brood, en verder natuurlijk bier, wijn en fris.

We hebben nog geen tafel en stoelen, maar who cares! Het zou morgen mooi weer moeten zijn, dus gaan we lekker op het gras zitten. Ga zo dus maar even met Finn naar de Aldi groot inkopen doen.

Ben wel blij dat er in ieder geval een verdieping niet wordt opengehaald met de verbouwing, kunnen we in ieder geval drinken daar laten staan!
Goed zeg, van Xander!

Witch, natuurlijk vieren wij Mees' verjaardag apart van Sinterklaas!

Laar, hoe gaat het eigenlijk met jouw nachtrust?
Hee wat leuk Swiss! Gezellig!

Oh, even over Xander heen gelezen. Wat goed!

Het gaat sinds de accupunctuur dus heel goed met slapen. ik slaap nog wel licht en moet nu ineens elke 2 uur plassen, maar ik slaap wel direct weer in en volgens mij is dat meer ene zwangerschapskwaal dan een vervelende hormonenkwestie. Erg fijn.

Hee, kunnen jullie kinderen al kleuren benoemen? Puk is nogal leergierig, en wil dus graag dit soort dingetjes oefenen. Prima. Vorige week ging het best goed met groen, blauw, rood en geel. Gisteren riep hij echter structureel de verkeerde kleuren. is het misschien nog te vroeg en te moeilijk ofzo? (overigens heeft hij het stoplicht wel altijd goed, maar dat is niet herkennen, maar aangeleerd dus dat telt niet).
Laar, Steijn en Huug zijn momenteel ook zo leergierig (fase of van nature?), maar kleuren zijn nog best lastig. De kleuren die bij beiden goed gaan zijn blauw en zwart, maar voor de rest is het een circus. Hugo herkent geel, paars, roze en rood, maar Steijn haalt bijvoorbeeld altijd rood en groen door elkaar. Oranje, bruin en grijs zijn de kleuren die hij altijd herkent.

Ik denk dat het een beetje op tellen lijkt: Als ik vraag hoeveel paardjes (of iets anders) op de bladzijde staan, dan tellen ze de ene keer goed en de andere keer gaat het nergens over. (een, twee, drie, acht, negen, heel veel!)

Nou ja, ik weet het niet. Tellen is natuurlijk een stuk abstracter dan kleuren benoemen. Overigens kan Hugo'tje altijd heel goed de kleuren benoemen als hij zélf aan het tekenen is.

Swis, gezellig! Veel plezier!

Ben zo even met Steijn naar de fysio!
Oh Laar, fijn dat je weer beter slaapt en niet meer uren wakker ligt!
Ah, dan is het waarschijnlijk dus iets van de leeftijd (en nee, dat is geen fase, maar een tekenen van hoge intelligentie. Wat wil je met zulke moeders??? ).

Succes bij de fysio! Ik snap het alleen even niet. Als het waarschijnlijk aan Steijns oogjes ligt moet hij toch naar een oogarts? Of moet hij allebei?
Laar, Finn kent de kleuren eigenlijk al tijden (sinds Mei), maar hij weigert te tellen. Volgens mij bedenken ze zelf wat ze leuk vinden, en leren ze dat. Best vervelend dat Finn weigert te tellen, want tellen is juist wel heel belangrijk. Nou ja, het komt wel een keer.

Finn wil boodschappen doen, dus laat ik maar even mee gaan.
quote:swissie schreef op 02 oktober 2009 @ 09:51:

Best vervelend dat Finn weigert te tellen, want tellen is juist wel heel belangrijk. Nou ja, het komt wel een keer.

Omdat jij een cijfermatige achtergrond hebt . Kleuren kennen is nu nog handiger dan tellen hoor.

Het tellen gaat hier over het algemeen heel goed, behalve als Puk baldadig is; dan telt hij heel gek (en krijgt daar vriend steevast me op de kast )
Laar, ik snap het zelf ook niet! Ik ga straks maar eens vragen of ik zelf een afspraak moet maken met de oogarts (vraag me serieus af of hij niet te jong is) en hoelang ze Steijn nog onder behandeling wil hebben.

Sufferd die ik ben! Natuurlijk is het een teken van hogere intelligentie! Fase of leeftijd? Welnee! Het zijn gewoon reteslimme jongetjes!
Goedemorgen!

Morris is meestal goed in kleuren benoemen en tellen en soms niet. Maar iets anders, Lars is volgens mij kleurenblind! Ik had het vermoeden al toen hij kleiner was en rood en groen altijd door elkaar haalde. Nu onderscheidt hij die inmiddels wel, maar bruin en groen noemt hij allebei groen. Als ik hem een bruine en een groene viltstift geef zegt hij dat het twee groene stiften zijn. Mijn vader is ook kleurenblind, dus het zit in de familie. Ik vraag me af of hij alles als groen of alles als bruin ziet. Is het niet vervelend om alles (bomen, gras, etc.) bruin te zien?

Nina weigert wederom te gaan slapen!
grr, wordt een gezellig feestje morgen.

Met B. Finn en me!

Tuurlijk het is last minute, en helemaal in CH kan je niet verwachten dat mensen nog tijd kunnen maken, maar het ziet ernaar uit dat er precies 1 persoon komt. Wel heel leuk, maar jammer dat die andere xx uitgenodigden niet komen. Nou ja, nog maar even kijken, hoe het er vanavond voor staat.
Ah Swiss, wat is dat toch flauw daar! Ik begrijp van jou en Xaloy dat er daar geen sprake is van spontane borrels maar dat het altijd weken van tevoren plannen is. Als ik word uitgenodigd voor een last-minute feestje doe ik altijd m'n uiterste best om te gaan! Hopelijk wordt het toch gezellig, de leukste mensen zijn er namelijk (jij, B. en Finn!).

Nina slaapt eindelijk!
haha, daar heb je gelijk in Micha.

Hebben we gewoon lekker zelf een heerlijke middag in ons nieuwe huis (en vooral de tuin).

Misschien komen onze huidige buren en wie weet zijn onze nieuwe buren er wel. Dat zou natuurlijk ook wel leuk zijn.

Normaal zou ik hier ook niet zo last minute iets organiseren, maar nu denk ik dat het volgend weekend geen mooi weer meer is. En om nu binnen te moeten zitten in een leeg huis ...

Fijn dat Nina eindelijk slaapt. Finn slaapt ook gelukkig even. Ben doodmoe van het kereltje. Hij is een beetje dwars en aangezien ik zelf ff niet helemaal lekker in mijn vel zit, is het niet echt ideaal. Hopenlijk is hij zo vrolijker. We gaan vanmiddag even naar een kinderboerderij!
Waw dat jullie kindjes al kleuren herkennen en tellen, de mijne doet dat niet. Maar ja, ik denk dat het echt van kind tot kind afhangt.

Vandaag een hele dag thuis. De dame van het vrijwilligerswerk was ziek en ik heb een afbouwnamiddag.
Noah kent eigenlijk alle kleuren, slimmerdje van me, maar tellen, ja, net als bij muis, 1,2,5 veel.

Man heeft in zijn hand gesneden en is naar het ziekenhuis voor hechtingen, arm schatje van me.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Zo, en nu is het weekend!

Swiss gefeliciteerd met je nieuwe huis. Wat 'fijn' (klinkt misschien een beetje suf) dat je waarschijnlijk het medicijn krijgt. Zijn de bijwerkingen nog een beetje te doen?

Een spontaan feestje zou toch moeten kunnen. Hebben de zwitsers zo'n volle agenda of houden ze niet van spontane acties?

Wat een knappe kindjes hier op het forum. Kan ook haast niet anders. April 2007 (maart en mei ook) kindjes zijn leuk en slim.

Muis, wat zul jij je rot geschrokken zijn toen Steijn zo onder het bloed zat (wel heel koelbloedig gehandeld). Lukt het hem nog om van de pleister af te blijven?

Chance een beetje last van nesteldrang met al dat poetsen!

Het gaat hopelijk nu echt opschieten.

Xaloy, goede reis gehad?

Witchke, wat knap van Xander al bijna zindelijk. Hier was Vincent zo net ietsie pietsie te laat. Hij trok zijn luier uit en de smurrie zat vervolgens overal. Lekker zo net na het eten:(

Layla, wel doortastend van je leidinggevende om iedereen bij elkaar te roepen voor een gesprek. Gaat het nu beter nu de kantoorindeling is veranderd?

De mexicaanse griep komt hier dichterbij. Gisteren is er bij een moeder uit mijn klas deze griep geconstateerd (getest). Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Als iemand nog wat toverslaap heeft dan houd ik mij aanbevolen. Het is weer ronduit K. Zelfs een baby slaapt beter door. Drie keer per nacht er uit en dat al weer een week lang, grrrrrrr. Het gevolg was dat iedereen vanmorgen bloedchagerijnig was.

Nu heerlijk weekend, een beetje bijtrekken.
Oh get Esan, wat vervelend dat het slapen weer zo slecht gaat! Kan je vanavond en de rest van het weekend je man er niet uit bonjouren, zodat jij tenminste een goede nacht kan maken?

Wat eng van die Mexicaanse griep!
Ik moet eerlijk bekennen ik ben niet zo'n ster 's nachts, lees zeer humeurig. Man gaat er meestal al vaker uit. Wakker ben ik dan wel maar ik hoef er niet uit. Gelukkig wordt Feline niet elke keer wakker.

Vanmorgen zei Vincent doodleuk om half vijf. Na benede toe, boterham eten en bumba kijke????? Na een uur woelen viel hij uiteindelijk tegen zessen in slaap om er vervolgens om half zeven uit te moeten want het was crechedag.

Het komt vast allemaal goed. Is het nu niet (wel zeer wenselijk) dan als hij wat ouder is. Als het maar niet nog een aantal jaren op zich laat wachten.
Oh Esan, wat vreselijk irritant zeg. Wat zal jij vreselijk moe zijn. Ik hoop voor je dat je een beetje bij kunt komen het weekend.

Uiteindelijk zijn we morgen met 10 volwassenen, plus 2 misschien en 7 kinderen, plus 1 misschien. Als de nieuwe buren thuis zijn, hoop ik dat die spontaan ook nog ff langskomen.

Zwitsers zijn zo wie zo niet zo van langskomen. Langskomen moet 3 weken van te voren worden afgesproken, dan moet iedereen naar de kapper, nieuwe kleren aan en dan kan het. Last minute is niet iets typisch Zwitsers, hoewel het bij mensen met kinderen wel iets makkelijker gaat.

Morgenochtend dus nog snel even boodschappen doen en even kijken of we bij de gemeente nog een paar van die biertafels kunnen huren.

Ben ook vreselijk moe. Zal blij zijn als B zo thuis is. Moeten nog eten en daarna mag hij Finn in bed gooien. Zo'n dagje samen is heerlijk, maar vreselijk vermoeiend, helemaal als je al moe bent van zo'n medicijn. Morgen moet ik eigenlijk even proberen tussen de middag even mee te slapen. Kan B ff het huis voorbreiden. Nu eten, B is thuis!
Esan, hier nog maar een hele hand slaapvibes! Hir geluk met 2 redelijk goed slapende ventjes, dus kan wel wat missen.

Swiss, doe je een beetje rustig aan?

Wel fijn dat je morgen toch nog een beetje feestje hebt.

Nu ff lekker met haard aan audities kijken, heerlijk!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Heb alleen even het laatste stukje gelezen. Oooh Esan wat een ellendige nachten. Dan heb ik geen klagen hier (hier gaat het meestal om de nacht goed 'met onze baby'. Heb echt met jullie te, helaas geen oplossingen hier....

Swiss: Feestje gaat dus toch gezellig druk worden. Mooi groepje zo. Teveel is ook nie relaxed want dan ren je de benen uit je lijf.

Ik heb vandaag de halve dag geshopt voor de kids. Nu zere voeten en en nog weinig kunnen vinden. Het lijkt wel of lekkere warme truien niet meer bestaan (of ze zijn reteduur....) Moet ik m'n moeder maar aan het breien zetten denk ik
He Esan, wat beroerd toch! Ik zou willen dat ik de oplossing had, want dit is echt slopend. Sterkte!!

Swiss, lekker meeslapen met Finn hoor. Doe ik ook altijd. Ik heb het simpelweg nodig, dus andere dingen kunnen echt wel blijven liggen. Dat geldt dus ook voor jou. Niets om je voor te schamen!

Eerst uit eten geweest en dat was superlekker. Ik heb echt genoeg gegeten voor 3 weken tijd. Daarna een feestje en ik vind dat ik dat toch wel goed heb volgehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven