2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Vera, balen dat je verkouden bent, maar morgen dus lekker thuis werken en forummen. Heb ik vandaag ook gedaan.

Ach ja, heb ik wel rust als zij thuis veel slaap moet inhalen.
Verdorie, waarom kletsen jullie zo veel en waarom is het meeste zoooo herkenbaar als ik dan eens tijd vind om diagonaal bij te lezen?

Teddy & Michigan, hier 4 weken dezelfde nachten gehad, gaat nu sinds een paar dagen beter. Zal de methode van het cb op de mail zetten, denk dat het toch geholpen heeft en wellicht hebben jullie er iets aan.

Jobje, hier ging het in het begin moeizaam op het kdv, was echt niet gerust aan het werk. slecht slapen en veel huilen. En nu gaat het zoooo goed! Inval-leidster zei vorige week dat ze zou willen dat alle kids zo zoet waren als mijn uk en vandaag heeft ze zo veel fruit gegeten, wel meer dan 2x zo veel als dat ze thuis eet... Ben trots!

Angel, lijkt me zo speciaal zo'n eerste verjaardag, ga je vlaggetjes-idee onthouden!

Missc en ? hier is uk ook veel verkouden, niezen, hoesten, verstopte neus. Ga er maar vanuit dat ze daarmee weerstand opbouwd, maar blijft wel zielig.

Ik heb eind augustus nog een hoop vers fruit gekocht en dit gepureerd en ingevroren. Ben nu 3 weken bezig met hapjes, ze eet nog niet echt veel en ik vind het vooral veel tijd kosten. 3 vraagjes; na hoe lang zijn jullie begonnen met brood? Soms geef ik uk een stukje liga, maar heb al 2 x in haar keel staan graven omdat ik bang ben dat ze erin stikt, steekt ze dat hele stuk in 1x in haar mond en begint dan te hoesten en te kokhalsen. Durf haar nu niet goed meer te geven. En ik heb geprobeert haar water, diksap en thee te geven, maar dat blieft mevrouw niet. Lustten die van jullie dat wel gelijk?

Ik ga mn mandje in, liefs Bep
Wilde even reageren, maar ben net terug van de ouderavond en veulste moe... Morgen kom ik wel weer even kijken! Nu even een snelle zwaai naar iedereen!!!

Oh ja, nog wel even: ik had daarstraks echt bijna een ongeluk! Ik slipte, de auto draaide en ik eindigde in de tegenovergestelde rijrichting en nog geen halve meter van een boom. Was zo blij dat ik mini niet bij me had. Ben echt heel erg geschrokken en heb denk ik morgen enorme spierpijn. Maar goed, het belangrijkste: ik ben ongedeerd en de auto (geloof ik) ook.
goedenmorge

jakkes OGG wat eng! brr. ik zou me rot geschrokken zijn.

Bep wij zijn met 7 maanden met brood begonnen. liga's is inderdaad een drama, maar mini vind ze heerlijk. Soms breken er inderdaad grote stukken af. Bedenk wel dat bij kindjes de kokhalsreflex verder vooraan in de mond zit waardoor ze zich sneller verslikken. Maar je moet er altijd bijblijven als ze er een eten. Hier eet mini nu soepstengels. ook erg lekker en een stuk minder gesmeer. Verder drinkt mini hier het liefst water. af en toe sap of thee, maar dan maar een paar slokjes, water krijgt ze beter weg.

hier een goeie nacht gehad! jippie. 1x wakker geweest toen wij naar bed gingen en vanmorgen om 5 uur een keer. speentje en een aai waren genoeg om haar weer in slaap te krijgen en vanmorgen om 7 uur meldde ze zich keurig. dat doet een mens goed.

nu snel op de fiets en aan het werk.

vera fijne mamadag!
Hoi meiden!

OGG, wat schrikken zeg. Echt met de auto achterstevoren op de weg. Brrrr, gelukkig is het goed afgelopen. Heb je wel kunnen slkapen of zag je het stee.ds weer voor je?

Teddy, wat super dat mini (en jullie dus ook ) zo'n goede nacht hebben gehad! Werkze vandaag.

Jobje, het is heel logisch dat die kleintjes moeten wennen op het kdv. Het is zo ontzettend anders dan thuis, maar dat betekent niet dat het minder goed is. Ik denk dat ze best snel haar eigen draai gaat vinden op het kdv. En als ze thuis lekker bijslaapt heb jij ook tijd voor jezelf . Als ik nu zie hoe leuk uk het kdv vindt! Vanochtend bracht ik hem en ik had niet eens tijd om zijn jas uit te doen want meneer was al onderweg naar andere kindjes en speelgoed. Zo leuk om te zien. Ik denk dat het wel losloopt. En je doet echt niets verkeerds, je bent geen slechte moeder omdat je haar daar naartoe brengt, je moet ook gewoon een beetje wennen .

Bep,zitten jullie weer in wat rustiger vaarwater? Iedereen weer opgeknapt en de combi werk/prive wat onder de knie?

Ik ontaarde moeder die ik ben zit thuis terwijl ik uk naar het kdv heb gebracht . Hij moest vanochtend naar het cb. Resultaat: 9640 gram, 75.5 cm en 2 prikken . Ik heb de hele dag vrij genomen en maak van de gelegenheid gebruik om misschien de ramen aan de buitenkant te wassen...... als ik nog tijd over heb na het shoppen . Ga zo maar eens richting stad, even snel uptempo uppieshoppen. Heerlijk!
Bep, uk kon eerst ook geen liga eten zonder zich te verslikken. Ik hield dan samen met hem de liga vast zodat hij hem niet helemaal in zijn mond kon stoppen. Steeds kleine stukjes. Op een gegeven moment ging het goed. Nu kauwt hij sinds een week echt goed. Zomaar ineens. Diksap is hier een hit, maar ik geef hem ook gewoon water of karnemelk. In het begin vond hij dat maar gek trouwens. Ook een kwestie van wennen was het. Ik gaf hem eerst drinken in een antilek tuitbeker, maar daar kreeg hij niet zoveel uit. Toen heb ik de simpelste tuitbeker bij de H*ma gekocht en daar drinkt hij heel goed uit. Hij krijgt dan ook wat meer binnen en hoeft niet te zuigen om er drinken uit te krijgen. De tuitbeker (zonder antilek) was hier een uitkomst om het drinken te stimuleren.

Brood deden wij vanaf zo'n 7 maanden. Ging ook heel goed meteen, maar wel kleine stukjes wat uk kauwde niet zo goed.....
Hee hallo allemaal!

Hier nog steeds een halfzieke Vera. Maar ik zit lekker thuis achter de pc en moet zo echt verder aan een rapport, maar nog even snel reageren:

Bep, wij maken fruithapjes altijd vers. Ik ben bang dat het zo soppig wordt na het invriezen of valt dat mee? En wordt banaan en peer niet heel erg bruin? Fruithapjes zijn sneller gemaakt dan groentehapjes dus dat vind ik niet zo erg. Wij zijn tijdens de vakantie begonnen met kleine stukjes brood en soms een hele korst in haar hand. Ging eigenlijk gelijk goed. Ze was toen 6.5 maand. Toen we thuiskwamen hebben we haar tussen de middag een boterham zonder korstjes met een klein beetje boter gegeven. In ongeveer 16 stukjes. Nu krijgt ze met korst en ik wil over een paar weken ook beleg erop doen. Met ongeveer 7 maanden zijn we gestart met liga en bambix rijstewafel. Eerst ging het heel goed. Ze hapt wel grote stukken maar die laat ze helemaal zacht worden in haar mond voor ze ze doorslikt. De laatste tijd knabbelt ze er een beetje aan. Ik moet dan echt stukjes afbreken en in haar mond doen, anders belandt alles als smurrie aan de kinderstoel en in haar haar. Op het kdv hebben ze haar zelfs al een lange vinger gegeven.

We hebben een antilekbeker gekocht, maar daar kreeg ze eerst niks uit. Toen heb ik het antilek gedeelte eruit gehaald en voorzichtig verdund diksap gegeven. Omdat ze nu soms zelf naar de beker grijpt heb ik het antilek er weer opgezet en daar drinkt ze nu goed uit. Verdund diksap dus, water vindt ze niet zo heel lekker. Ze drinkt nu ongeveer 150 ml per dag, buiten de 500 ml opvolgmelk.

OGG, oeh dat is schrikken! Ik had dat ook laatst, ik vloog uit de bocht toen ik op een nat wegdek plotseling moest remmen. Gelukkig had ik goed tegengestuurd, ik belandde echt een millimeter van de betonnen vangrail.... Hoe is het nu?

Teddy, wat fijn dat je goed hebt kunnen slapen. Dat had je wel even nodig. Enneh... geen mamadag hier, morgen weer. Vandaag is het een thuiswerkdag, helaas.

Ellein, uk weer goed gegroeid dus. En jij ontaarde moeder! Lekker genieten van je shoptijd! Heerlijk hoor.

Hier ook net een bezoekje aan het cb. Alles was goed. Haar gewicht was iets verder van de gemiddelde lijn naar beneden gegaan en haar lengte juist iets verder van de gemiddelde lijn omhoog. Die lange slanke den van ons: 7720 gram en 71.7 cm. Maar volgens de arts was het heel mooi.

Over 4 weken worden we even gebeld om te vragen hoe het gaat met terugrollen en zitten. Ze zou de komende weken zelf moeten gaan zitten en ook van buik naar rug rollen, anders moeten we even langs de fysio. Maar de arts was niet bang dat er iets mis was, we moeten gewoon even meer oefenen. Dus dat gaan we doen.

Okee, ik ga nu echt aan het werk. Vanavond krijgen we vrienden te eten dus ik moet vanmiddag ook nog de keuken in. Tot later!
Goedemorgen meiden, ben nog niet zo lang op, dus het voelt nog als morgen

Teddy, wat heerlijk dat jullie een goede nacht hebben kunnen maken. Daar knapt een mens van op zeg! Is het erg druk op je werk, of valt het mee?

Goed om jullie verhalen te lezen over de eerste weken van een kindje op het kdv, dat helpt me er wat minder tegenop te zien..

Ellein, lekker even shoppen in je uppie! Ben je geslaagd, wat heb je gekocht? (Ben verder niet nieuwsgierig hoor ;- ) )

OGG, oef, meissie, dat klinkt heftig, je bijna-ongeluk! Kon je wel slapen gisteravond, gierde de adrenaline niet door je lijf? En nu, spierpijn? Voorzichtig hoor!!!

Jobje, hopelijk ben je gerustgesteld nu de anderen hebben verteld dat de kindjes moeten wennen op het kdv.. het komt vast goed!!

Floor, fijn dat je n nieuwe laptop krijgt, maar wat een gezeur zeg! Onhandig, zeker nu je dat ding zo nodig hebt. Kun je je toch bijna geen leven zonder computer meer voorstellen zeg! Ohja, leuke site trouwens, zal er binnenkort even een berichtje op achterlaten, heb 'em al bij mijn favorieten gezet hoor!

Rossia, zo te lezen heb jij het enorm lekker daar!! Geniet-ze!

Hier is ons ukje nog steeds enorm verkouden. Mimpje, wat is een snottevanger precies, is dat zo'n neuspeertje? Heb ik wel bij de H*** zien liggen.. Gelukkig zit het wel los, dus ze hoest en niest het er wel uit. Vannacht wel een keer extra wakker geweest, maar ze sliep na de voeding meteen weer door en zojuist na haar badje viel ze ook direct weer in slaap.

Mijn keelpijn is gelukkig zo goed als over, fijn!

Straks weer kraambezoek, heb een drukke week! Maarja, doe ik zelf he?!
Vera, balen dat jij nog wel wat ziekig bent!! Dan is het extra lekker om thuis te werken, lekker in je joggingbroek en fleece trui?

Fijn dat op het cb alles goed was met jullie meisje; de slanke den hihihi..
Jeetje, OGG, wat schrikken! Je auto echt omgekeerd, lijkt wel een film! Al een beetje bekomen van de schrik?

En Vera dus ook al zoiets gehad.

Teddy, voel je je ook echt fit nu of moet je eigenlijk nog meer bijslapen?

Bep, fijn dat de nachten bij jullie nu beter gaan! Houden zo!

Michigan, hoe zijn jullie nachten nu?

Ellein en Vera, jeetje wat een grote ukjes, ukken dus eigenlijk X-D!

Missc, fijn dat je je beter voelt, kraambezoek is wel gezellig lijkt me.

Ik ben zeker gerustgesteld, zeker als ik Ellein hoor dat haar ukje niet eens zijn jas uit wil doen om bij de andere ukjes en zijn speelgoed te komen. Dat klinkt wel heel positief. Dat zal bij mijn mini nog wel even duren, maar het is een leuk vooruitzicht. En ook het drinken en slapen zal straks hopelijk wel een stukje beter gaan. Morgen een iets langere wendag.

Vandaag heeft mini het ook druk gehad (ja, ze heeft ook al haar eigen agenda, haha, nee hoor). Ze heeft eerst fysiotherapie gehad voor haar voorkeurshouding en daarna moesten we naar het zkh voor een hartecho, ECG, gesprek met cardioloog en verder heeft ze een holtertje meegekregen waarop haar hartslagen (ECG) 24 uur lang bijgehouden worden. Na al die onderzoeken had ze het helemaal gehad en nu ligt ze lekker diep te slapen.

Over 2 weken krijgen we de uitslag van het holtertje (kastje). En de volgende afspraak is pas over een half jaar, dus dat is een goed teken!

Onze cardioloog (een vrouw) is trouwens 25 weken zwanger. Grappig om weer eens zo'n dikke buik te zien.

Vanavond gaat mamma weer sporten, want heel erg, er moeten nog 12 kilo af!!! Missc, zo knap dat jij nog maar 2 kilo hoeft. Dan was je zeker ook niet heel veel aangekomen of wel?
zo na een dag hard werken ben ik er ook weer

ellein wat grappig dat uk zich zo vermaakt op het kdv.

hoe was het shoppen?

vera hoe voel je je nu? jullie slanke den loopt nog precies een kilo voor op mini. wel is ze een stuk langer.

ik zie het rollen hier niet meer gebeuren. mini gaat vanaf haar buik op haar knietjes en gaat dan zitten. rollen is niet meer nodig. hoe is je etentje gegaan? wat heb je gekookt?

missc, zo'n neuspeertje is echt handig hoor. even de neus wat vrij maken af en toe.

was het gezellig met je kraambezoek? heb je al nieuwe foto's van je meisje?

jobje drukke dag voor mini dus. Was de cardioloog verder positief over mini. fijn dat jullie pas over een half jara hoeven terug te komen. geeft toch een veilig gevoel lijkt me. Wat zegt de uitslag van dat holtertje straks? Wat wordt er precies mee getest? of alles regelmatig is?

maki de eerste verjaardag komt voor jullie ook snel dichterbij. nog speciale plannen?

ziggie hoe gaat het met jou? doet je meisje het nog goed?
Men heb net GA zitten kijken, kon het niet droog houden hoor.

Hier weer een mopper dag achter de rug. En nu na veel huilen is mini eindelijk in slaap gevallen. Hij zit zichzelf behoorlijk in de weg.

Ben nu moe en ga morgen wel weer reageren! Slaap lekker allemaal,

Liefs
ach arme minimimpje. en arme mimpje...zeilig he GA?

slaap lekker en ik hoop dat mini ook lekker slaapt.
Morning!

Kom later terug. Hebben er al een douchesessie op zitten. Uk had alles maar dan ook alles ondergepoept. Luier nummer 5 van voor tot achter en ver daar buiten vol. Pfffff, wat een lucht zeg :puke:

x
das lekker wakker worden ellein! hihi
Goedemorgen!!! Ik heb vanochtend heerlijk mogen uitslapen van de kleine. Ze begon pas te kletsen toen ik tegen tien uur onder de douche stond. Heerlijk. Voel me nog niet geweldig, maar al een stukje beter.

Missc, hoe was het kraambezoek? Heb je nog veel visite nu? Zielig he, die verkouden mini's. Hier hangen de snottebellen ook weer op de grond. Ach ja, gisteren was ze weer bij het kdv en dan weet je het wel.

Jobje, wat een drukke dag voor mini. En wat een goed nieuws dat ze pas over 6 maanden hoeft terug te komen. Dat geeft wel vertrouwen denk ik?

Rossia, lig je lekker in de schaduw te genieten?

Teddy, hier niks geen rollen, maar ook geen pogingen om te gaan zitten. Waarom zou ik, denkt ze. Op haar buik komt ze overal.. Dus we gaan toch maar even oefenen. Grappig he, dat ze qua gewicht constant 1 kilo blijven schelen?

Het etentje was leuk. De kleine heeft zich voorbeeeeeeldig gedragen. Alleen maar gelachen. En dat terwijl ze deze vrienden nog nooit had gezien. Ik heb een hartige taart gemaakt met een salade erbij.

He Mimpje, dat klinkt niet fijn! Heb je een beetje kunnen slapen?

Ellein, dat klinkt lekker, maar niet heus. Zijn er weer tandjes op komst?

Hier gaat alles zo goed de laatste dagen. De kleine is supervrolijk en superlief. Het eten gaat echt zonder problemen, wat we haar ook voorschotelen. Gisteren was het bakje wortelen met aardappel en tartaar leeg, maar mevrouw hield gewoon haar mondje weer wijdopen. Ik moet denk ik nog grotere porties gaan maken. De pap gaat nu ook super 's ochtends. Kortom: niks te klagen.

Ik ga even de troep van gisteren opruimen en aan de poets. Tot later.
Hee meiden, goedemorgen!

Hier een heel mopperig meisje, dat nog steeds verkouden is. Heb maar een schaaltje met uien naast haar bed gezet, hopelijk helpt dat ook wat. Morgen maar naar t dorp fietsen voor zo'n neuspeertje.

Ze kwam vannacht wel weer elke 3 uur.. pfff... vanmorgen maar weer uitgeslapen. Bezoek gister was erg gezellig, straks komen mijn oom en tante; ook altijd gezellig als die komen theeleuten!

Jobje, wat goed dat je gaat sporten! Hier vliegen de kilo's eraf, stond vanmorgen na het douchen op de weegschaal en zit precies weer op mijn oude gewicht! Moet oppassen dat ik niet teveel afval! Ik was 12 kilo aangekomen, dus dat valt wel mee. Vanavond heb ik ook weer gym van de zwangerschapsgym.. ben benieuwd hoeveel meiden er zijn van ons groepje en hoe het met ze gaat!

Mijn meisje 'roept' me, fijne dag allemaal!
Bleh Ellein... klinkt lekker! En dat op de vroege morgen.. lekker wakker worden zo, nietwaar? hahaha..

Vera, wat goed zeg, heerlijk dat je zo kon uitslapen! Fijn dat het zo goed gaat, en zo te lezen wordt die slanke den alsnog een lekkere mollige baby met die eetlust

Jobje, goed zeg dat jullie pas over een half jaar weer naar het ziekenhuis hoeven, goed teken toch? Ben ook benieuwd naar wat die uitslagen van dat holtertje dan zeggen, wat gaan ze daar mee doen?

Bep, lekker aan het uitproberen met de eerste hapjes dus! Het kan inderdaad wel even duren voordat ze het echt lekker gaan vinden lees ik overal.. Ik wist trouwens ook niet dat je fruit kon invriezen!

Bleh, wat een rotweer trouwens! Wilde graag nog even naar buiten, maar het komt hier met bakken uit de lucht! Meisje net weer in bed gelegd, maar zo te horen zit ze liever beneden bij mama
Vera, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie meisje!!

Missc, jeetje, je moet zelfs oppassen dat je niet teveel afvalt. Kon ik dat maar zeggen : (

Het schijnt wel zo te zijn dat als je bv geeft dat je dan makkelijker afvalt. Daar heb ik dus pech mee. En ik was 23 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap dus dat is echt veel...

Het holtertje is een kastje dat 24 uur lang de hartslagen opslaat (ECG). Ze gaan dan kijken of er bepaalde ritmestoornissen te zien zijn. Het 'lang-qt-syndroom' zal zeker nog te zien zijn, want dat blijft ze heel haar leven houden, maar ze had ook nog een 'av-blok' en dat willen ze zien of dat er ook nog is. Het blijft natuurlijk een momentopname, dus als het niet te zien is wil dat niet zeggen dat het er nooit is.

Ik weet niet zo goed wat ze met de uitslag doen, maar het beste is natuurlijk als ze geen av-blok zien. Dat is namelijk ook iets waar ze wel overheen kan groeien.

Maar het is zeker een goed teken dat ze pas over een half jaar terug hoeft te komen. Dat betekent dat ze gewoon stabiel is. Dat is wel geruststellend, want sommige kinderen die dit syndroom hebben, vallen soms af en toe flauw, al als ze heel klein zijn en dat heeft zij gelukkig niet gehad.
Hey meiden,

Jobje wat fijn dat mini pas over een half jaar terug hoeft te komen, dat is een goed teken! Volgens mij vroeg jij hoe het afgelopen was met de baby van het jaar verkiezing......Nou ze is het niet geworden ;-)! Het was meer een: ''hoe groot is jouw netwerkverkiezing'', maar we deden toch alleen maar mee voor de lol en die 10.000 euro was ook wel mooi meegenomen! Ik heb er geen slapeloze nachten van gehad hoor.

OGG wij geven ook geen prakkies meer te eten, gewoon mee eten met de pot en zelf kauwen, werkt goed moet ik zeggen. Het is idd een kliederboel maar als ze gaat leren van een lepeltje te eten dan zal dat het ook vast zijn. Wat eng trouwens van dat slippen met je auto, durfde je gewoon weer de auto in te stappen?

MissC wat vervelend dat mini een mopperdag heeft. Wij hebben ook zo`n neuspeertje maar dat vonden we niks, mini draaide steeds haar hoofd weg dus dat werd een ware strijd. We hebben toen een ''slurpertje'' gekocht (geen idee hoe dat ding echt heet, maar het is van een neusspraymerk). Je zuigt dan met een slangetje het neusje leeg, werkte veel beter bij ons.

Ellein is uk weer schoon? Krijgt hij weer tandjes door? Leuk he om te zien hoe ze spelen met andere kindjes......Wij hebben regelmatig familiefeestjes en dergelijke en dan zie ik ook hoe ze met andere kindjes is, erg leuk!

Vera wat een uitslaper zeg, heerlijk! Daar knap je van op. Zo lief hoe je omschrijft hoe lief ze is......En fijn dat ze zo goed eet! Mini wil de laatste paar dagen geen brood meer, dus ik geef maar extra pap maar daar baal ik dan weer van. Dan gaat het weer weken goed en dan heeft ze ineens weer een fase dat ze minder eet. Hopen maar dat het niet te lang duurt!

Mimpje sneu zo een gefrustreerde mini! Was hij vandaag al beter in zn hum?

Ik ga even mijn duiveltje uit bed halen, tis een echte dreumes hoor.......Zo ontzettend ondeugend dat ik er elke keer weer om moet lachen als ze weer eens iets doet wat niet mag (lekker pedagogisch).
Vera, wat fijn dat het eten goed gaat en dat ze zo vrolijk is. dat is voor jullie ook 300% genieten! Heb je de rotzooi weer aan kant?

Angel, eet mini ook al met kruiden? En met zout door de aardappels en groente? En wat doe je met het vlees? Gebraden uit de pan of kook je het nog? ik was gister op het cb en daar vertelden ze dat uk al wel gewone melk mocht drinken. Nou ja, ik snap niks van dat cb. Overal staat dat dat niet voor 1 jaar mag! Ik doe het lekker op mijn manier

Missc, ik heb ook al zulke gezellige ooms en tantes! Hopen dat mini's verkoudheid snel over gaat. Lijkt altijd zo zielig bij die kleintjes. Ik heb geen ervaring met die neuspeertjes of uien naast het bed. Hoop dat het helpt. Wij hebben net nog wel even gewandeld, net voor de regen weer thuis gelukkig! Het is wel superwarm buiten zeg. Liep ik met mijn maillot en laarzen . Tja, je verwacht het niet......

Jobje, wat goed dat mini pas over een half jaar weer terug hoeft te komen. Hopen dat de uitslag over 2 weken goed is. Lijkt me best moeilijk om er steeds weer mee geconfronteerd te worden dat ze dat heeft.
Hey Meiden,

Jobje, wat een goede berichten. Een half jaar is echt een heel geod teken.

Missc, hoera! Weer op je oude gewicht en wat snel al weer. Super hoor.

Ellein, maillot en laarzen, poeh he, wat warm !

Teddy, zo te lezen was GA weer huilen? Heb het opgenomen, dus kijk het lekker terug als ik thuis ben.

Vera, wat super dat mini zo lekker eet.

Hier gaat het top! Vandaag wel bewolkt, maar alsnog 29 graden. Het was echt even 3 dagen wennen aan de warmte en het tijdsverschil, nu gaat het super. Seabert is ontzettend druk (vooral s'nachts) en laat vaak weten dat het goed met haar gaat. Echt vakantie zo. Nu, maar even lunchen en dan even een duikje in het water. Leven is zwaar hier.

Dikke kus voor jullie allemaal!!
Ellein, mini eet ook gekruid en zout gooi ik ook gewoon door het eten. Ze eet nog niet mee als wij bijv een wereldgerecht eten maar laatst hadden we chilli concarne (schrijf je dat zo) en dat at ze ook mee. Ze heeft nergens last van en wij gebruiken nooit heel veel zout, dus daar maak ik me ook niet zo druk om. Wij zijn met 11 maanden begonnen met gewone melk. Hebben we wel stapje voor stapje gedaan, eerst maar 30cc van de fles met gewone melk en zo verder. Nu drinkt ze 90cc kv en de rest gewone melk. Ze vindt alleen gewone melk niet lekker. Ik volg al helemaal het advies van het cb niet op en dat gaat al een jaar prima. Ik had trouwens gister wel even dat ik in dubio zat. We waren naar de slager geweest en toen kreeg ze een stukje grillworst, later vroeg ik me ineens af of ze dat eigenlijk wel mag. Heb het antwoord nog steeds niet maar het gaat prima met `r dus denk dat ze het wel kan hebben.
Hallo meiden!

Rossia dat klinkt inderdaad heerlijk! Geniet er maar lekker van.

Missc wat fijn zeg dat je weer op je oude gewicht bent..ik moet er nog een paar. Maar echt mijn best doe ik ook niet eerlijk gezegd.

Laatst zei een van de kinderen uit mijn klas; "he juf, die baby was toch al uit je buik???"

Ellein hier ook laarzen maar dan wel met legging, op het werk was het ook warm. Ze hadden de verwarming al aan! En dan met 23 kindjes in een niet al te groot lokaal...

Vera wat een slaapkopje zeg! Heerlijk voor je, lekker uitslapen. En wat fijn dat ze zo goed eet.

Angel wat gezellig dat ze al echt mee eet. En ja dan krijg je het dat ze stukjes worst bij de slager krijgen, een bolletje bij de bakker etc.

Hier is mini nog steeds mopper, ten minste op het kinderdagverblijf was het zo. En thuis wilde hij niet eten, op het kdv ook al geen brood en nu geen warm eten. Nou ja zijn fles ging er wel in en hij ging lachend naar bed. Hopen dat hij blijft slapen en niet steeds wakker wordt.

Hebben jullie enig idee hoeveel die kindjes van 6-7 maanden moeten drinken?

Mini krijgt nu dit:

* 180 opvolgmelk met pap (dit eet hij nooit helemaal op)

* 100 gram fruit

* broodje smeerkaas met wat water

* Fles 180 cc water 6 scheppen

* Halve liga met wat water

* 100-150 gram groente en aardappels

* Fles 180 cc

Nu dachten ze op het kdv dat hij erg dorst had en heeft hij drie flessen sap gedronken!! Dat doet hij thuis nooit, of eerlijk gezegd ik bied het niet aan zoveel.

Wat denken jullie?
Jobje vergeet ik jou helemaal, wat fijn dat je over een half jaar pas terug hoeft. Zijn jullie gewoon weer een gezinnetje, zonder ziekenhuis bezoekjes.

Ben ook benieuwd naar deze uitslagen.

Went het werken en mama zijn al een beetje? En is mini alweer naar het kdv geweest?

Floortje hoe is het met de laptop? En hoe bevalt jou baan eigenlijk? Of ben je nog niet begonnen, misschien heb ik iets gemist hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven