Mutsen II
woensdag 7 oktober 2009 om 20:41
Ik was heel boos. Om kwart over 7 heb ik de kinderen helemaal gepoetst en klaar om te gaan slapen. Komt Pamman thuis, die wil nog 'even' een kus geven en uiteindelijk heeft hij Mini na een half uur helemaal over de emmer geholpen. Kind was kapót, ze zat om kwart over 4 al te huilen dat ze moe was. Maar met naar bed gaan was ze lief en ze dweilde keurig de badkamer toen ze er een waterballet van had gemaakt. Niets aan het handje. Uiteindelijk ben ik om 8 uur bij haar gaan zitten zodat ze zou gaan slapen. Terwijl ik ze verdorie op tijd in wilde hebben. Ik heb er altijd zo'n hekel aan als Pamman dan binnen komt walsen en op het totaal verkeerde moment de consequente ouder begint uit te hangen.
woensdag 7 oktober 2009 om 20:47
De consequente ouder uithangen
Dat oorlelletje: ik ben een klein beetje bang dat Pluis zijn oor wel eens pijn zou kunnen doen, want vanavond bij het afdrogen wees hij op zijn oor en zei "au". Daarna bleken zijn neus, zijn ogen en zijn knieen ook nog au te doen, dus waarschijnlijk valt het mee, maar ik hou het toch maar een beetje in de gaten.
Dat oorlelletje: ik ben een klein beetje bang dat Pluis zijn oor wel eens pijn zou kunnen doen, want vanavond bij het afdrogen wees hij op zijn oor en zei "au". Daarna bleken zijn neus, zijn ogen en zijn knieen ook nog au te doen, dus waarschijnlijk valt het mee, maar ik hou het toch maar een beetje in de gaten.
woensdag 7 oktober 2009 om 20:56
Nou ja, natuurlijk moet je consequent zijn maar als je dochter huilend roept dat ze alleen nog maar 'moe kan praten' moet je niet al te veel meer van je kind verwachten, dat moet je niet willen dat ze iets heel netjes gaat vragen. Dan moet je erbij gaan zitten, een kus geven en zorgen dat ze zo snel mogelijk slaapt.
'au' roepen is een uitstekende methode om mama's aandacht te krijgen
'au' roepen is een uitstekende methode om mama's aandacht te krijgen
woensdag 7 oktober 2009 om 21:01
Zeker, maar hij heeft niet zo heel lang geleden wel een oorontsteking gehad, en ik zou het toch een beetje sneu vinden als ik de consequente ouder aan het uithangen was terwijl hij echt oorpijn had. Dat lijkt trouwens wel mee te vallen, want bij de laatste aai over zijn bol mocht ik er wel gewoon op duwen.
Ik geloof dat hij het begint op te geven.
Ben het helemaal met je eens over moeie kinders. Alsof hij zelf op z'n best is als hij moe is.
Ik geloof dat hij het begint op te geven.
Ben het helemaal met je eens over moeie kinders. Alsof hij zelf op z'n best is als hij moe is.
woensdag 7 oktober 2009 om 22:06
Heerlijk, zo'n kerel, Pam. Soep van koken.
Sokman vertelde dat hij vandaag geprobeerd had niet boos op Slof te worden, als hij ging gooien. nee, hij nam hem dan op schoot en ging vragen waaróm hij dan met z'n treintjes ging gooien.
lief bedoeld hoor, maar dát werkt dus ook niet. en dan nog pissig worden dat ik dan zeg dat ik dat niet zo'n slimme actie vind. Hup, gewoon in de hoek en in zijn sop gaar laten koken. Hoorde gisteren trouwens ook de tip om, als-ie aan tafel vervelend is, de kindersteol gewoon even om te draaien.
had het plan om morgen mijn vader op te halen voor een dagje hier, maar hij heeft al een afspraak. 'wat lief dat je aan me denkt', zegt-ie dan.
Sokman vertelde dat hij vandaag geprobeerd had niet boos op Slof te worden, als hij ging gooien. nee, hij nam hem dan op schoot en ging vragen waaróm hij dan met z'n treintjes ging gooien.
lief bedoeld hoor, maar dát werkt dus ook niet. en dan nog pissig worden dat ik dan zeg dat ik dat niet zo'n slimme actie vind. Hup, gewoon in de hoek en in zijn sop gaar laten koken. Hoorde gisteren trouwens ook de tip om, als-ie aan tafel vervelend is, de kindersteol gewoon even om te draaien.
had het plan om morgen mijn vader op te halen voor een dagje hier, maar hij heeft al een afspraak. 'wat lief dat je aan me denkt', zegt-ie dan.
woensdag 7 oktober 2009 om 22:08
oja, heb nog even een vraag: Slof hoest al ruim 2 weken; vannacht huilde hij in zijn slaap en hoestte veel. Vanmorgen kwam-ie ongeveer hijgend uit bed. hij hoest het allemaal wel makkelijk op en is vrij vrolijk. maar vanavond had hij toch ook weer een beetje verhoging. zouden jullie naar de dokter gaan, of maar gewoon even afwachten? kweetutgewoonnnie
woensdag 7 oktober 2009 om 22:10
Klinkt leuk, kinderstoel omdraaien. Tot je een triptrap hebt waar je voor de veiligheid de beugel maar afgehaald hebt, want dat gaat je kind er gewoon vandoor, gok ik zo
Sok, je pompoensoep van laatst klonk aantrekkelijker dan pammansoep.
Hoe is het met je vader? Hoop voor hem dat hij een beetje een leuke afspraak heeft.
Sok, je pompoensoep van laatst klonk aantrekkelijker dan pammansoep.
Hoe is het met je vader? Hoop voor hem dat hij een beetje een leuke afspraak heeft.
woensdag 7 oktober 2009 om 22:39