Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:
Phoenix: Ik heb een zoon en dochter. Na de geboorte van zoonlief waren we er van overtuigd dat er geen tweede meer zou komen (laat staan een derde) en hebben we alles verkocht. Na 3 jaar begon het toch te kriebelen en hebben we tijdens de zwangerschap een pretecho laten maken en volgens de echoscopist zouden we een meisje krijgen. Dat werd meteen inslaan en zo ook de bloemetjes maxicosi. Aangezien ik voor de eerste verjaardag van dochterlief weer zwanger was en we nu niet zo stom waren meteen alles weg te doen hebben we een geweldige bloemetjes maxicosi... het is dus nu wachten op de 20 weken echo......
zo te zien heeft een aantal vandaag weer een cho: Emsie, Juul en San, laten jullie weten hoe het was? Spannend weer.

Ooooh, dus underbellybroeken zijn gewoon van die broeken met laag elastiek (woord wijst voor zich eigenlijk...:$). Die heb ik nog wel, maar het valt zeker mensen (werk, moeder) op als ik die opeens aan heb.. Dus toch nog maar even de bijna te krappe broeken 'uitzitten'...

Phoenix: ik had ook al gekeken naar een fijne zw.schapsspijkerbroek, maar nog niet kunnen slagen. Ach, komt wel. Had vorige keer een van Noppies, maar die beviel me eigenlijk voor geen meter, met wat dikkere bovenbenen lijkt het door dat stretch niet echt charmant.

Fijn dat het gips van Sjoerds arm is!

Dok: gefeliciteerd met de goede uitslag, is wel een heeeele kleine kans, prima dus!
Dok, gefeliciteerd met de goede uitslag van de tripletest. De kans op een kindje met Down is wel heel erg klein.

Wij hebben er trouwens voor gekozen om die testen niet te doen, we zien het wel.

Juul, veel plezier bij de verloskundige!

Wij komen er net vandaan en hebben het hartje horen kloppen. Ze moest wel even zoeken, maar dat had ze van tevoren al gezegd. Toch vond ik het wel eng en was ik erg opgelucht toen ze toch de hartslag van die kleine te pakken had!

Emsie, succes met de echo vandaag!

Ik mag vanmiddag weer voor een termijnecho. Nog 2 1/2 uur wachten...

Ook ik kan uit het schema. Helaas geen goede echo.

Moet nu de miskraam afwachten en over 3 weken terug voor nog een echo (voor de zekerheid)

Ik wens jullie allen een goede zwangerschap toe!
Oh Emsie ;(

Heel veel sterkte ermee. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. het is gewoon niet normaal hoeveel miskramen er op dit topic voorkomen :(

Even een vraagje aan jullie:

Ik heb nu een aantal mensen die al vanaf begin juni niet meer gereageerd hebben op dit topic maar wel in ons lijstje staan. Zal ik die mensen laten staan of toch maar er uit halen om het overzicht te houden?

Het gaat om Guppie12, Netzwanger, Winterbeebie, Bloem1980 en Via07.

Of wat ik ook eventueel kan doen is ze bijvoorbeeld naar de onderkant van de lijst verplaatsen om ze daar nog even in afwachting van een berichtje te laten staan. Wat vinden jullie?

En Grex wat was de bedoeling van jouw berichtje?? :D

Emsie, wat een vervelend nieuws zeg!:( Veel sterkte voor jullie de komende tijd!

Het gaat hier inderdaad wel erg vaak mis.

Phoenix, wat betreft mensen die lang niet meer hebben gereageerd: misschien zijn ze op vakantie ofzo...??? Een goed idee om ze anders even onderaan in het schema te zetten.

Verder nog veel succes met de verbouwing! Is het eind al in zicht?

Net nog even naar de stad gefietst voor een zwangerschaps-spijkerbroek. Bij H&M gelukkig een gevonden die lekker zit, wel nog een beetje wijd, maar daar groei ik vanzelf in!

Groetjes, San
Emsie en Lee...tjonge, wat een nare berichten. Je wordt bijna bang om hier te schrijven. Heel veel sterkte!!!

Verder lees ik dat iedereen aan de zwangerschapskleding begint. Ik heb echt niks meer van de vorige keren. Door alle misselijkheid en het bijbehorende kotsen (ja, spugen is het langzamerhand niet meer, dus sorry...) ben ik nog geen gram aangekomen en maar liefst 4 kg kwijt. Maar mijn buik is wel echt zwanger. Knap dat sommigen het nog verzwijgen kunnen!

Ik heb me vanmiddag bij mijn baas afgemeld om 's middags te komen werken. Ik trek het echt niet meer. Lekker een dutje doen en proberen mijn eten binnen te houden. Op werk heb ik vandaag een collega overhoop moeten rennen om in het wchokje naast mijn baas (die net luidruchtig een kleine boodschap aan het doen was) mijn lunch op tijd eruit te gooien.

Misschien is het wel hilarisch om erbij te vertellen dat ik op een vrij stijf notariskantoor werk, waar ik de jongste ben.....haha.

Maar goed...vanaf vandaag nog maar 3 morgens werken!!!! Joepie.

Ik ga de jongens in bad stoppen, pyjamaatjes aan en proberen om ze na slechts een klein filmpje of verhaaltje in bed te krijgen.

Liefs Mandy

PS Phoenix: rustig aan met de verbouwing en een kus voor kleine Sjoerd met zijn armpje

Ukske: die bloemetjes maxicosi heb ik nu ook gezien....misschien is een meisje toch wel leuk!!!
Hi,Emsie: Heel veel sterkte. Lijkt me echt heel moeilijk om bij de verloskundige te zitten en zulk nieuws te horen. Dok: Mooi dat de kans zo laag isMandy: 4 kilo kwijt! Als we niet zwanger waren was dat een hele prestatie ( Er zijn vast mensen bij het lijf topic die nu jaloers zijn ) Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.San: Leuk he, het hartje... Ik ben gisteren weer geweest. Vond wel dat ie snel klopte zeg!Wij zijn op het moment ook midden in een verhuizing: We wonen in de VS en mijn man heeft een nieuwe baan in een andere stad. Dus er zijn vandaag 5 mexicanen onze spullen aan het inpakken. Gaat allemaal erg langzaam, dus we zitten samen op het balkon te internetten. Voelt wel een beetje decadent...
Ach Emsie, wat naar. Heel veel sterkte! *;

Gisteren naar de verloskundige geweest. Ze wilde niet luisteren met de doptone, "want het was nog te vroeg". Ik had stiekem toch gehoopt het hartje te mogen horen. Nu wachten tot woensdag 1 augustus, dan hebben we 's middags de echo. Het wordt nu wel heel spannend en ik merk dat mijn stemming daar wel onder lijdt.

Hopelijk de komende tijd alleen maar goede berichten op dit topic.

Groeten, Miriam
ahahah you didn't say the magic word
Hallohallo, ik meld me weer even... Alles gaat goed. Ik heb eigenlijk helemaal geen kwalen. Af en toe denk ik 'zou ik wel zwanger zijn?" Maar volgens mij begint de buik nu wel een beetje te groeien. Vannacht was het ineens niet meer fijn om op mijn buik te liggen. Volgende week heb ik weer een echo, dus dan zien we het weer.

Wij schrijven met de oude mei moeders nu op een ander forum. Ik ben hier dus niet meer dagelijks te vinden.  Maar af en toe spiek ik nog wel even hoe het met jullie gaat. Als het voor jullie handiger is mag je mij best onder aan de tabel zetten, jullie beginnen nu ook wel een gezellig clubje te worden.

In ieder geval zitten de eerste 3 maanden erop, voor bijna iedereen denk ik. En een hele dikke knuffel voor degene voor wie het dit keer toch niet zo mocht zijn*;. Hopelijk zien we jullie wel snel ergens in een nieuw topic!!

Groetjes Ave
Hoi allemaal!

Ben net terug van vakantie dus een tijdje niet geschreven. En wat heb ik een hoop bij te lezen! Heer-lijk. Ga ik alleen nu niet allemaal trekken.

Wel wil ik Emsie veel sterkte wensen en even melden dat ik nog steeds zal duimen voor Lee. En degenen met een kloppend  natuurlijk gefeliciteerd!

Met mij gaat het ondertussen redelijk. Vrijdag 3 maanden, eindelijk. Denk psychisch gezien dat de misselijkheid dan nog minder wordt. Al heb ik nu al een beetje dat gevoel. ;) Wel nog veel moe en weinig energie, maar daar ben ik inmiddels wel een beetje aan gewend.

Waar ik op dit moment een beetje moeite mee heb, is mijn lijf. Ben benieuwd of iemand dat herkent. Ik voel me echt een papzak. Ik ben 'normaal' al wat mollig, maar nu heb ik het gevoel aan alle kanten te 'blubberen' en van een zwanger buikje is nog niet echt iets te zien. Eerder van een enorm opgezette maag (die ik met geen mogelijkheid kan inhouden). Zelf als ik iets ruims aantrek, staat mn 'bovenbuik' naar voren. Ik vind het heel lelijk.

Ps. Gelukkig is mijn vriend een schatje en blijft ie elke dag zeggen dat ie me zo mooi vindt... Maar toch.

Liefs,

Lucybelle
Vanmiddag dus weer een termijnecho gehad. Alles was goed! We hadden vanochtend het hartje al gehoord, maar vanmiddag nog een keer. Blijft toch erg mooi! Onze uk heeft netjes twee armjes en beentjes, de buik is al mooi dicht en het maagje was goed te zien. Hij / zij lag lekker te bewegen en rekte zich ook even flink uit, erg schattig!

Mijn uitgerekende datum is 30 januari

dat kan dus in het schema worden aangepast. Mijn nieuwe broek zit echt heerlijk, al zakt ie af en toe nog wel wat af. Ik moet er nog een beetje ingroeien, maar dat zal vanzelf wel goedkomen!

Het cadeaupakket dat we gisteren bij de babydump hebben opgehaald is trouwens best leuk: drinkbekers, een flesje met speen, slabje, romper, buigzame lepeltjes en wat info.

Ik duik nu lekker mijn bedje in, beeb moet naar bed ;)
[fgcolor=#000000]Oh Emsie toch,wat naar ;( Heel veel sterkte en als je de behoefte hebt om te praten vooral doen he op ons 2006 mama topic. In ieder geval een dikke *;!

Ook Cloud heel veel sterkte als je nog hier meeleest!

Lee, ik hoop dat er voor jou nog een wondertje gebeurt vrijdag!

Bridges, Ukse, Ellen, San en Angela (welkom trouwens), jullie gefeliciteerd met de kloppende jes!

Ook hier vandaag weer een kloppend hartje bij de verloskundige! Nu via de doptone. Ze moest ook even zoeken en maar uiteindelijk vond ze het. heel bijzonder weer! 

Alleen was mijn bloeddruk was hoog, maar dit komt waarschijnlijk doordat dat ik afgelopen nacht zowat niet geslapen heb ivm zieke Zoon. Door de vermoeidheid ben ik vandaag ook weer erg misselijk geweest, terwijl ik dacht dat het zo langzamerhand wel over was. Ik hoop dat het vannacht beter gaat. Zoon ligt nu in ieder geval gedrogeerd (paracetamol:P) in zijn bedje.

Mumtobe en LH, een hele fijne vakantie!

Bridges, leuk dat je nicht ook zwanger is. Ik heb dus hetzelfde met mijn schoonzusje. We kunnen er nu al lekker over keuvelen samen! En wat een mooie echofoto's, ik heb alleen een paar wazige plaatjes.

Babbelbaby, ik kan gelukkig nog een stuk of 3 van mijn gewone broeken aan, dus het gaat nog even goed, alleen 's avonds gaat er een knoopje los hihi. Morgen ga ik shoppen dus misschien dat ik al wat positiebroeken ga aanschaffen, of anders ''gewone'' in een maatje groter, heb ik na de bevalling ook weer wat aan.

Mandy, wij weten nog niet of we willen weten of het een jongen of meisje wordt. Bij Zoon wisten we het niet, maar ik moet toegeven dat ik nu al wel erg nieuwsgierig ben. Heb gelukkig nog een week of 8 om er over na te denken.

Branca, ik denk af en toe ook dat ik wat voel, maar ik vind het wel erg vroeg. Zoon voelde ik bij 16 weken voor het eerst. Ik denk dat ik het maar op mijn darmen houd.

Dok, van harte met de goede uitslag van de nekplooimeting!

Judat, wij denken ook al na over namen maar ik vind het wel erg moeilijk. Vooral omdat, zoals Phoenix ook al schreef, het ook bij de naam van Zoon moet passen.

San, toen ik zwanger was van Zoon heb ik verschillende gratis dozen gehad, dus dit keer ga ik ook de bonnetjes weer invullen. Er zitten toch altijd leuke en handige babydingetjes in.

Ukse, ik heb ook al kraamzorg aangevraagd. Ik ben ook ontzettend verstrooid op het moment, dus ik kan het maar gedaan hebben 

Phoenix, wat fijn dat Sjoerd uit het gips is. Dat is toch best snel toch? (Of gaat de tijd zo snel?) Kan hij weer lekker genieten van het badderen!

Zo een hele lap tekst. Ik ga nu maar snel mijn bedje in, even wat slaap inhalen...

O ja voor het schema, de volgende afspraak met de vk is op 29 augustus[/fgcolor].

Groetjes Juul

Phoenix, ik zou de mensen die een tijdje niet gereageerd hebben inderdaad maar onderaan zetten en dan nog even afwachten.
Jeetje Emsie, wat heftig....*; T is echt bijna eng hoe vaak het hier mis gaat..

Gelukkig ook wel goeie berichten van Juul en San.

Nellebelletje: balen dat je nog steeds misselijk bent. Lijkt me zooo irritant.

Angela: jullie ook al verhuizen. Wij hadden helaas geen Mexicanen..., pakken ze ook uit? Dat vind ik wel het meeste werk, alles weer een plekje geven.

Waar woon je in de VS als ik vragen mag?

Miriam: gets, lang wachten voor jou dus! Ik moet ook 1 aug. voor de termijn-echo, maar heb gelukkig al een hartje gezien (hopelijk klopt ie nog steeds!).

Ave: jammer dat je niet vaak meeschrijft en dat jullie met de mei-moeders op een apart forum zitten, ik ben ook een mei-moeder en las wel eens met jullie mee. Ik durfde niet meer zo in te haken. het was al zo'n gevormd clubje. Is Nescafe inmiddels ook zwanger? Ik hoop het voor haar.  

Lucybelle: ik vind het ook niks, zo het begin van die zwangerschap, je wordt vetter aan alle kanten, maar een echte mooie zwangerschapsbuik..hoo maar. Maarja, als je die mooie buik eenmaal hebt, zit ie ook weer in de weg, dus t is eigenlijk nooit goed.....

Maar hier dus ook een vetrol boven m'n broek...
Hoi allemaal,

Ook hier goed nieuws.  Vanmorgen  een kloppend O+ gezien! Ik ben helemaal blij en kan nu eindelijk het nieuws vertellen. Uitgerekende datum blijft 9 februari.

Ciao ciao
Hier ook weer eens wat van mij....

Afgelopen dinsdag voor het eerst naar de vk geweest,eerst een intake van 45 min maar daarna eindelijk buik voelen en hartje zoeken! Mijn hartslag was snel gevonden maar na ff zoeke ook die van de baby! Echt super! Heel bijzonder,kreeg wel wat waterige ogen! Daarna heerlijk allerlei babywinkels afgeweest,en bij prenatal ons niet in kunnen houden! truitjes,broekjes,mutsjes gekocht!

Verder met mij alles goed,geen klachten,broeken kunnen slecht aan,buik net boven schaambeen begint wat uit t dijen verder alleen nog vet.....

Alleen heb ik wel vreselijk last van obstipatie,wat een ellende!!

20 augustus weer naar de vk
Emsie, wat naar dat het mis is gegaan...

Cin en Ciao, Gefeliciteerd met jullie hartjes! Goed nieuws 

Phoenix, misschien de mensen die niet meer gereageerd hebben idd onderaan zetten. Dan kunnen ze nog terug komen als ze willen. Als we over een paar weken nog niets gehoord hebben kunnen ze er alsnog uit.

nelletjebelletje, vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent! Wel fijn dat je alleen nog maar ochtenden hoeft te werken voorlopig.

Mirdespir, spannend he, dat wachten! Ik heb wel al een goede echo gehad, maar toch kijk ik enorm uit naar de volgende afspraak bij de verloskundige. Even bevestiging dat er toch echt een hartje klopt. Helaas pas op 22 augustus.

Lucybelle, ik kijk ook erg uit naar het moment dat ik echt een zwanger lichaam heb met bijhorende buik ipv de bobbelbuik nu.

Is9a7n7, jij ook gefeliciteerd met de goede echo. Klinkt als een leuk pakket van babydump.Er zit er niet echt eentje in de buurt hier en we hebben geen auto dus ik moet nog even kijken hoe ik aan dat pakket ga komen (mammie..)

Hier begint mijn buik nu ook echt te groeien. Ik moet echt wijdere kleding dragen om het om mijn werk te kunnen verbergen. Nog 1 weekje dan is mijn proeftijd voorbij en mag iedereen het weten! Misschien ook maar eens naar die underbelly broeken gaan kijken. Is dat een merk of alleen een model? (ik ben er nog niet zo in thuis)
Hallo allemaal,

Zal me ff voorstellen:

Ik ben "Grex" en zwanger van ons eerste kindje. Waarschijnlijk uitgerekend op 6 februari, maar ga morgen voor echo, spannend... Zit momenteel in de nachtdienst (gaat nog steeds prima) en heb even tijd om te internetten!

Wil me heel graag toevoegen op de "februari-uitreken-lijst", maar weet niet hoe. Kan iemand het me uitleggen? Hmmm vast wel aangezien iedereen van jullie er volgens mij tussen staat...

Nou hoor het graag,

Groetjes "Grex"
Hoi,

Gisteren heb ik een termijn echo gekregen omdat ik geen flauw idee had hoelang ik zwanger zou kunnen zijn. Nou, ik heb de bijzonderste datum van februari toegewezen gekregen; Wisten jullie al dat 2008 een schrikkeldag heeft?  De kans is natuurlijk bijzonder klein dat ons kleintje ook op de 29e ter wereld komt, maar ik vond het wel grappig om te horen. Ben nu 9 weken, en zo misselijk als wat....

Groeten Petrol

Grex en petrol welkom!

Grex de lijst kun je niet zelf aanpassen. De tabel bovenin is een plaatje. Ik hou de tabel bij, dus als je je gegevens doorgeeft dan zet ik je erbij in de tabel.

Petrol het was me al opgevallen dat februari een schrikkeljaar is ja :D

Maar nou dacht ik zelf al begin feb uitgerekend

te zijn dus dat ging ik niet echt halen. Maar nu ben ik met de echo

zelfs teruggezet tot in januari, dus de schrikkeldag jaagt mij geen

schrik aan

:P

Lee hoe was je echo vandaag? Die had je vandaag toch he?

Ik moet de hele tijd aan je denken of je misschien toch dat ene kleine wondertje te horen hebt gekregen.

Groetjes,

Phoenix

En weer even F5 voor het nieuwe schema!

Dit keer met de mensen die niet meer gepost hebben onderaan.

Als ze toch nog terug komen dan schuif ik ze er wel weer tussen.

Hier is het helaas echt mis nu.

Echo liet geen veranderingen zien ten opzichte van vorige week.

Gynacoloog wilde me eigenlijk nog 4 weken door laten lopen om te kijken of mn lichaam alls vanzelf afstoot maar omdat afgelopen week al een hel was voor me heb ik gelukkig kunnen regelen dat ze me dinsdag om half 9 in hebben kunnen plannen voor curretage.

Was er de hele week al vanuit gegaan dat het gewoon mis was dus dat maakte het vandaag iets makkelijker.

Ik wacht nu gewoon dinsdag af en geef me wat tijd om te herstellen en daarna proberen we het gewoon opnieuw en hopenlijk volgende keer wel alles goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven