Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
MS, wat zeiden ze tegen jou precies over de cystes dan? De mijne legt de hele cyclus stil, de menstruatie maar ook de eisprong. Dit weekend had ik veel pijn en hebben we toch gevreeën, je weet maar nooit. het voelde wel als een eisprong. Hoe gaat het nu met je? Kan je het allemaal een beetje verwerken?

Sophy, doe het maar rustig aan. Logisch dat het nu allemaal op je af komt. En je moet er inderdaad doorheen en dat komt hard aan.

Dolfijntje, wat een troep he? Maar het went wel. Ik gebruikte veel inlegkruisjes. Mijn gyn zei dat het niet zo heel erg was omdat het voor twee weken is.

Merel wat een tegenvaller... Ben je eindelijk naar de bus gehobbeld en dan zit ie vol! Goed dat ze je extra pijnstillers geven. Met minder pijn is het toch wat makkelijker te behappen. En wat zielig voor je neefje!
Merel, vervelend dat je zo veel pijn nog hebt! Hoop dat de pijnstillers helpen.

Kaetje, je weet maar nooit!

Soof, logisch dat je hier minder te vinden bent. Neem de tijd om alles te verwerken, ik hoop dat de psych je kan helpen, al is het maar om 1 keer per week alles van je af te praten. Dat kan zo fijn zijn, vooral omdat het geen bekende of geliefde is. Sterkte meis.

Om nog even terug te komen op je vraag over de operatie, ja ik zie er best wel tegen op. Maar het moet gebeuren, dus tanden op elkaar en gaan. Ben ook benieuwd hoe het is om een ruggenprik te krijgen.

En over je vraag of Fuerteventura een leuke bestemming is. Als eiland nee! Lijkt wel de maan. Maar het park waar wij zaten is ideaal met een baby en zooo mooi groen.

http://clubrobinson.nl/clubs/esquinzo-p ... uctie.aspx

Hier zaten we. Wel prijzig, maar het zeker waard. Het all-inclusief is niet zoals in Turkije maar gewoon heel goed eten en drinken ed. Het is een duitse organisatie dus dan weet je het wel. Er lopen 97% duitsers rond maar daar ergerde ik me pas aan het eind aan. Voor babies is er alles, op je kamer een babybedje, een luieremmer, een flessenwarmer, een zacht dik aankleedkussen (namen we ook mee naar het strand, handdoek er op klaar) En in het restaurant een speciale babyhoek, met oa Avent flessensterilisators, gekookt heet (fles)water voor in je thermofles voor de flessen ed. Een afgesloten babybad. Ik vond het een aanrader met een baby.
Zo ik heb heerlijk geslapen en wat veel belangrijker is de pijn is behoorlijk afgenomen!!

Ben er blij om want gisteren deed het zelfs na het innemen van de medicijnen nog zeer.. Ik kijk even hoe het gaat vandaag, maar als het goed gaat ga ik een vrijdag zeker een halve dag proberen te werken

Dolfijntje hoe gaat het?

Groetjes Merel
Wauw klinkt goed doggie!

Merel, wat heerlijk dat de pijn eindelijk wat minder is vandaag. Doe het rustig aan he. Hoe gaat het trouwens met je neefje?

Soof, wat lief dat je even langskomt. Kan me voorstellen dat het allemaal zo heftig is. Let goed op jezelf en op je kindje he! Nogmaals een dikke knuffel voor jou!
Doggy, dat klinkt als het babyparadijs! :-) Fijn dat het zo goed bevallen is.

Merel, wat prettig dat de pijn nu veel minder is. Van pijn kun je ook zo moe zijn, weet ik nu...
Merel, poeh he, toch nog zoveel pijn. Maar gelukkig door de pijnstillers wat minder al. Sterkte ermee.

Dog, klinkt goed die vakantie. Ik ben stiekem ook aan het rondkijken voor maart ofzo. Die babyfaciliteiten zijn wel heel handig, maar ik wil toch proberen om ook nog wat van de omgeving te zien (als dat lukt met baby). Kreeg je alles wat je verder nog nodig had mee in vliegtuig?

Sterkte met de operatie

Soof, heftig hoor. Logisch dat alles loskomt, zeker nu jezelf moeder gaat worden. Doet snorkel het nog goed?

Ben ook benieuwd naar Peg. Laten we ervan uit gaan 'Geen nieuws is goed nieuws!'
Soof, sterkte. Let goed op jezelf.

Merel, fijn dat de pijn minder is.

Kaet, bij mij zeiden ze dus dat die cyste en endo niet de oorzaak waren dat daar geen eitjes groeien, terwijl de gyn die toen de punctie deed zei dat dat juist waarschijnlijk wel de oorzaak is. Lekker duidelijk allemaal, en ik moest dus ook aan jouw verhaal denken. Jouw cyste zit er nog begrijp ik?

Verder gaat het klote!
quote:maria52 schreef op 07 oktober 2009 @ 13:25:

Dog, klinkt goed die vakantie. Ik ben stiekem ook aan het rondkijken voor maart ofzo. Die babyfaciliteiten zijn wel heel handig, maar ik wil toch proberen om ook nog wat van de omgeving te zien (als dat lukt met baby). Kreeg je alles wat je verder nog nodig had mee in vliegtuig?

Sterkte met de operatie

Ja we hadden de bugaboo in de reistas van dat merk zitten, met alle luiers en voeding. Deze wordt namelijk niet gewogen!! Wel meteen ingecheckt. Dus 2 koffers voor ons, 1 kleine voor Tim, de luiertas als handbagage en een rugzak als handbagage. En de MC mee tot de gate! Je sleept een hoop mee, maar bv de MC moet mee want anders mag je je baby niet vervoeren in bv de transferbus of de auto.
Ben benieuwd hoe het met peg en de baby's is!

Merel, fijn dat de pijn minder is!

MS
Ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar Peggysue en de kleintjes..

Hier gaat het weer iets beter.. Heb besloten toch niet te gaan werken morgen..
Inderdaad een heel gesleep, Doggy. Ik denk dat wij volgend jaar voor het eerst met de auto op vakantie gaan. We zijn zelf niet zo van de strandvakanties en een rondreis met een baby, lijkt me ook niet wat.

Merel, fijn dat het beter gaat. En verstandig van je dat je nog niet gaat werken morgen. Pak die paar dagen nog maar lekker extra voor je herstel.

MS,
Het gaat goed hoor meiden, ik kom morgen even bijpraten, heb niet aldoor een laptop tot mijn beschikking!

Rustig is het niet meer maar de kindjes zitten nog wel lekker!

Tot morgen..............
MS, ja mijn cyste zit er nog. Tenminste, dat denk ik. Het plan van de gyn is om gewoon af te wachten. In december kan ik weer komen om te kijken hoe het er dan voor staat. Ze kunnen niets doen. Als ik met de pil begin duurt het net zo lang voordat de cyste weg gaat. Het kan zijn dat ik een eisprong krijg hoor! Vorig weekend had ik wel dat gevoel. Ik hoop dan ook dat ik over een dikke week ongesteld word. Als dat niet zo is ga ik ook testen over een week of twee. Maar als de test dan negatief is weet ik wel weer genoeg. Ik vind het zo kloten dat het kloten met je gaat . Ik denk veel aan je en ik hoop zo dat er een ziekenhuis op jullie lijstje staat dat nog heel veel voor jullie kan doen. Ben je zelf ook nog op zoek naar aanvullende info? Ik heb ook nog eens iets gelezen over assisted hatching. Volgens mij heeft het er mee te maken dat ze het sperma onder een heel sterke microscoop bekijken zodat ze echt de allerbeste cellen er uit kunnen halen. Zaadcellen die onder de gebruikelijk microscoop goed lijken, zien er onder de hele sterke microscoop toch anders uit. Misschien nog iets om verder op te googelen? Ik hoop zo dat er binnenkort weer ergens een lichtpuntje is voor jullie

Merel, verstandige keus. Doe het maar lekker rustig aan morgen. Hoe gaat het met je bh's? Heb je daar nog wat tijd voor? Of lukt dat niet, "gas geven" op de naaimachine?

Peggy, "rustig is het niet" zeg je. Bedoel je dat het rommelt? Of bedoel je dat je heel veel visite krijgt? En hoe gaat het met de groei, zijn ze al weer wat aangekomen? Go twins!
Goedemorgen,

Het gas geven kan nog steeds, alleen niet zo lang achter elkaar..

Er wordt in oktober altijd een wedstrijd gehouden, ik heb de volgende setjes in geleverd..

Setje 1

Setje 2

Setje 3

Setje 4

De slips van setjes 3 en 4 heb in de afgelopen 2 weken gemaakt..

De pijn is nog weer iets minder, zelfs zonder kous is de pijn minder dus het gaat de goede kant op..
Wow Merel !

Setje 4 is erg leuk !

Verkoop je ze ook ?

Heb nu ook alles in mijn koelkast liggen om te kunnen starten met prikken :( We starten definitief in week 4 met de terugplaatsing.
Heidss dankje.. Maar nee ik verkoop ze niet, het is allemaal eigen gebruik..

Mag ik vragen waar je mee gaat starten? In ieder geval heel veel succes..

Groetjes Merel
Ziet er goed uit Merel. Ik vind setje 3 heel leuk!

Hoe gaat het met je been?

Peg, goed om van je te horen. Gelukkig zitten de mini's nog lekker in hun huisje.

Heidss spannend. Wanneer start je?

Kaetje, ik hoop voor je dat het raak is. Je ei kan natuurlijk ook aan de andere kant springen. Hoe gaat het met lijnen? Trek je het nog?

Ik ben zelf idd constant aan het zoeken naar info. Assisted Hatching dat is wat anders dan dat jij schrijft, en ik had het er ook al over gehad met de arts. Ze doen dat in o.a. Belgie. Ze laseren dan een opening in de embryo zodat hij beter blijft zitten. In Nederland doen ze dit niet. Ik heb het er al over gehad met mijn arts, maar die zei dat het niet bewezen was dat het werkte blahdieblah. Maar goed, ik heb zoiets alles eruit halen wat erin zit, en mijn arts zegt op alles dat het niet bewezen is dat het werkt. Ik heb zo'n vermoeden dat ze op het VU hetzelde gaan zeggen. In Belgie schrijven ze vaak kinderaspirine tegen dun baarmoederslijmvlies. Ik heb het daar toen over gehad met de arts in het VU toen ik daar nog liep, maar die zei dat het niet hielp. Tabletten om de inesteling te bevorderen toen ik nog ovulati-inductie deed had ook geen zin. Er kon/kan nooit wat terwijl ik op heel veel sites heel andere dingen lees. Ik zit hier echt niet depri te zijn ofzo, maar af en toe valt mijn mond gewoon open van wat ik allemaal lees en wat voor mogelijkheden er nog zijn.
Peg, ik ben ook wel erg nieuwsgierig. Hoezo is het niet rustig? Is het begonnen?

Kaet, wat vervelend he, dat je geen idee hebt waar je aan toe bent, dat vond ik toen ook met die cystes. Je snapt dan helemaal niets meer van je eigen lijf.

Merel, wat een mooie setjes weer! En wat fijn dat het steeds beter gaat met je been.

Heids, succes met je behandeling. Gaat het om een IVF-poging?

MS, vervelend inderdaad dat op alles wordt gezegd dat het niet bewezen is, terwijl je op internet juist vaak wel allerlei succesverhalen erover leest. Als je naar Belgie gaat, is er veel meer mogelijk, lijkt wel. Denk je daar nog over?
Marie Sopie Assisted Hatching doen ze ook in een kliniek in Duitsland.. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.. Ik heb trouwens nog niks gehoord over die kliniek in Leeuwarden, ik zal die persoon weer eens een mailtje sturen..
Merel wat een mooie setjes!
Hé jammer Merel, ik kan jouw setjes niet zien op mijn laptop, link werkt niet! Maar gelukkig gaat het wel wat beter met je been!

Assisted hatching heb ik persoonlijk nooit van gehoord, er is toch nog best heel veel mogelijk, al moeten de artsen dan nog wel meewerken natuurlijk!

Kaet: wat gaat dat toch allemaal klote met die cyste!

MS: heb je ook al geinformeerd bij een kliniek in Belgie?

Soof: helemaal niet raar dat de klap nu komt, er gebeurd zo verschrikkelijk veel bij jou! Doe maar rusig aan meissie!
Ik wordt eind volgende week/begin de week erna ingeleid, dan wordt het wel weer eens wat en lig ik hier 5 weken!

Mijn buik rommelt enorm, veel harde buiken, menstruatiepijnen, bloedverlies, beetje ontsluiting etc. maar dat zet allemaal niet door. Ik denk dus dat ze echt blijven zitten totdat de doktoren toestemming geven......(ze luisteren nu al goed, haha)

Ik zie er nu echt naar uit dat ze geboren worden! Ben zo nieuwsgierig!!! En toch nog steeds bezorgd of ze wel gezond zijn.................het kan me nu niet snel genoeg gaan!
He Peg, wat ontzettend spannend! Ik kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent en het je niet snel genoeg kan gaan nu. Ik had dat ook in de laatste weken van mijn zwangerschap en voor jou is het misschien nog wel spannender...

Heel veel succes met de laatste loodjes!
Heel herkenbaar inderdaad peg en als je dan daar ook maar wat ligt zonder afleiding lijkt het me helemaal lang duren. Hoop voor je dat de week omvliegt en dat de kleintjes zich dan snel aandienen. Spannend hoor!
Peggy wat goed om te horen dat ze nog steeds veilig binnen aan het groeien zijn. Nog 1,5 week max dus.... oooh spannend! Succes nog de komende tijd.

Doggie ik heb veel aan je gedacht vandaag, hoop zo dat de OK goed verlopen is en dat je eindelijk normaal zal kunnen zitten!

Merel wat fijn dat je been beter aan voelt en heel goed dat je nog thuis bent gebleven.

MS, meid, ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik hoop zo dat je bij een arts terecht komt die andere dingen wilt proberen en die niet zo afwachtend is. Vervelend is dat, als je dingen aandraagt en dat ze dan blijven zeggen "dat er niks is bewezen, etc" Nee, maar zo schiet je ook niet op!

Heids welkom hier! Waar ga je mee beginnen?

Hier alles weer goed gelukkig. Heb 2 dagen in mijn bed gelegen met het licht uit en vooral STIL gelegen. Vreselijke hoofdpijn die zich niks aantrok van pijnstillers. Blijkt dat migraine een bijwerking is van die Utrogestan... fijn is dat. Maar goed, ben weer vrolijk aan het werk en hopelijk komt het niet meer terug.

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Wij gaan lekker niks doen, hopelijk blijft het dit weer en kunnen we de tuin winterklaar maken.

Fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven