Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Merel: goed dat je nog thuis bent gebleven. En... erg mooie setjes! Ik vind setje 1 weer het mooist (grappig om te lezen dat we allemaal iets anders mooi vinden). Ik houd erg van Sapph en Marlies Dekkers. Misschien een nieuwe uitdaging voor je, om zoiets een keer te maken? Of vind je dat niks?

Heidss: ik zie je niet in de tabel staan. Waar ga je precies mee starten?

Kaet: klote-cystes! Bah!

Soof;

Peg: wat ontzettend spannend. Tuurlijk ben jij mega-nieuwsgierig! (zijn wij trouwens ook! )

Dolfijn: migraine sucks!!!! Hopelijk voel je je dit weekend goed en kan je lekker in de tuin aan de slag.

Hier gaat alles goed. Ik geniet met volle teugen en mag maandag weer beginnen, na een lange tijd thuiszitten. Heb er erg veel zin in!
Ik had gisteren al een verhaal hier getypt maar toen viel de laptop uit.... Een nieuw snoer, maar soms zit er blijkbaar een contactje los!

Merel, superknap hoe jij die setjes maakt. Erg mooi! Ik ben benieuwd hoe de wedstrijd verloopt. En goed dat je bent thuis gebleven. Geef het herstel wat tijd, wel balen zeg.

Peg, spannend hoor. Alvast veel succes met het wachten en wat er daarna komen gaat.

Kaet, ik vind het altijd knap hoe jij bij anderen een hart onder riem steekt, terwijl je zelf ook nog met lege handen zit en met stomme cystes.

MS, wat een gedoe allemaal. Ik hoop dat er snel een lichtpuntje voor je is.

Dolfijn, wat balen van die migraine!

Ik heb dit weekend voor de afwisseling ook niks op de planning. Wel jammer dat het weer niet zo goed is. anders had ik wel lekker willen gaan wandelen met zoonlief. Nog flink wat quality time voordat ook ik maandag weer aan het werk moet. Ik vind dat op zich wel lekker, maar ik ga ook steeds meer genieten van zoon nu hij zich zo razendsnel ontwikkelt.

Blog, veel succes en plezier (?) maandag weer op het werk.
quote:blogbabe schreef op 09 oktober 2009 @ 23:35:

Merel: goed dat je nog thuis bent gebleven. En... erg mooie setjes! Ik vind setje 1 weer het mooist (grappig om te lezen dat we allemaal iets anders mooi vinden). Ik houd erg van Sapph en Marlies Dekkers. Misschien een nieuwe uitdaging voor je, om zoiets een keer te maken? Of vind je dat niks?

Ik wil dat zeker een keer gaan maken maar ik ben al die tijd op zoek geweest naar een goed zittende bh. En het model wat ik zelf getekend heb zit naar mijn idee nu goed (setje 4) En ik had van de zomer een model gekocht, die hebben ik samen met mijn lerares aangepast en die ben ik nu aan het maken.En als die goed zit ga ik met bandjes aan de slag..

Het is idd leuk om te zien wie welke mooi vindt en dat het ook allemaal verschillend is..

Man vindt bv setje 3 absoluut niet mooi, te veel kleurtjes. De bh die ik nu aan het maken ben vindt hij dan weer wel heel mooi (foto volgt).

Ik hoop dat ik de bh en een slip nog kan afmaken voor maandagavond want dan kan ik deze ook nog inleveren voor de wedstrijd. Maar ik ga geen haast maken en mijn weekend is best druk, straks mijn schoonouders van vakantie ophalen en morgen met mijn jongste zusje patat maken.

Vannacht slecht geslapen, zelf een paar keer wakker geweest en ook door man nog een wakker geweest.. Maar wel uitgeslapen tot half 10.. En dat komt door de medicijnen want ik ben geen uitslaper, en we lagen er voor half 11 al in..

Met mijn been gaat het steeds beter, en ik merk dat het goed geweest is om thuis te blijven gisteren. Mijn teamleidster had nog even gebeld gisteren en dat terwijl ze vakantie had, vond ik toch een leuk gebaar..

Het fietsen gaat steeds een beetje beter, Gisteren pijnvrij gefietst maar ook na het afstappen geen last gehad..

Peggysue heel veel succes de komende 1-1,5 week.. Spannend hoor, en wat goed dat de kleintjes nu al zo goed luisteren

Groetjes Merel
Dolfijn wat balen van je migrane, en vandaag is niet echt een dag om de tuin te doen, maar morgen wel dan moet het heerlijk weer worden..

Blogbabe heel veel plezier een maandag.. Maar volgens mijn was je niet de enige die volgende week weer moet beginnen.. Dus ook alle andere heel veel plezier op jullie 1e "werkdag" weer..

Sophy

Yamuna hoe is het met jouw? Ik heb het idee dat heel lang geleden is dat ik dat aan je gevraagd heb..

Groetjes Merel
Dolfijntje, lief dat je aan me gedacht heb en heel erg bedankt voor je lieve kaartje!!!! Balen dat je 2 dagen migraine hebt gehad!! Is de tuin al winterklaar? (ik ga dat dit jaar aan lief overlaten hahaha) Gaat best goed met me, blijf nog wel in bed maar heb goede pijnstillers die ik na de bevalling niet mocht. Ziet er netjes uit nu, dus heb goede hoop dat het na de genezing weer helemaal goed is!
Wat een mooie setjes Merel!
Merel, ik ben het met Blog eens, het 1e setje vind ik het mooist! Wat voor wedstrijd is het dan waar je aan mee doet? Door wie wordt het georganiseerd? En wat fijn dat het met je been zo goed gaat!

Dolfijn, vervelend van die migraine. Hoe gaat het verder met de wachtweken? Houd je het nog een beetje vol?

Blog, Maria en Fre, heel veel succes maandag met het werken weer! Volgens mij hebben jullie er alledrie wel weer zin in, toch? Maria, wat voor ontwikkelingen zie je nu bij je zoon dan? Ik vind nu juist dat ik bij uk vrij weinig ontwikkeling zie (ze groeit alleen als kool!)

Doggy, wat fijn dat de operatie goed is gegaan. Kun je nu al zien dat het er netjes uitziet? En dat was eerst direct na het hechten dus niet zo? Ik hoop dat het snel geneest en alles dan in orde is.

Bij mij zeiden ze vanaf het begin dat het er allemaal netjes uitzag en dat is ook zo, maar ik baal er wel van dat ik nog steeds een wondje heb en nog steeds zo nu en dan pijn voel. (Als ik te lang sta of langere stukken loop). Ik heb vrijdag nog een controle en ga dan wel goed doorvragen.
Carpe Diem, dat "hoort" natuurlijk ook niet, dat je nog steeds een wondje hebt na al deze tijd. Laat vrijdag maar goed er naar kijken.

Doggie, goed om te horen dat het goed met je gaat. Blijf maar lekker in bed, het is ook echt "bed-weer" lekker DVDtje op. En hoe is het nu met Tim?

Blog en Maria, geniet nog van jullie "laatste" weekendje! Hoe gaan jullie het doen met opvang en hoeveel dagen gaan jullie werken? Fre, jij was vorige week toch al begonnen? Hoe was het?

Bengal, hoe is het met jou? Nog steeds zo'n hoofdpijn? Ik heb zo met je te doen joh. Sterkte!

Ik voel me zo ontzettend goed. Heb me in tijden niet zo goed gevoeld. Veel energie en erg vrolijk. zou ik gewoon altijd een progesteron-tekort hebben gehad? MS is bij jou trouwens wel eens je progestron geprikt? Bij mij nooit en het was nooit bewezen dus niet nodig om te nemen. Terwijl als ik nu lees over progestron-tekort komen mijn symptomen toch wel erg overeen: erg gespannen borsten 2e helft, cyclische hoofdpijn, erg korte menstruatie etc.

Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo, geen idee waarom eigenlijk. Ze zei dat het was om te kijken of de follikel echt gesprongen is. Beetje vaag want ik had toch echt een positieve ovulatietest en ook nog Pregnyl gespoten, maar als zij daar vrolijk van worden dan kom ik wel weer hoor. Ben gelukkig maandag vrij, dus dat scheelt weer. Heb nu ook weer erg gespannen borsten maar dat kan ook weer een bijwerking zijn. Ik kom de wachtweken tot nu toe prima door, mede door de bijwerkingen heb ik geen kans om na te denken " oooh, gespannen borsten, zou het?" of "ben wat misselijk, nu dan toch echt?" Dus gewoon lekker afwachten, nog maar 8 dagen te gaan

Ik ga weer even aan de studie. Geniet allemaal van de vrije dagen!
Spannend dolfijntje! En het wordt nu echt tijd voor wer wat zwangeren hier dus ik stel voor dat jij de spits afbijt!

Doggie: Gelukkig is de operatie goed gegaan, ik hoop dat nu alles achter de rug is!

CD: laat er inderdaad maar even goed naar kijken want het is toch niet normaal dat het bij jou ook zo lang suddert?

Ik hoop dat je die wedstrijd gaat winnen Merel!
Dolfijntje, ga je as maandag ook meteen bespreken of ze je progresteron level kunnen meten?
Spannend Dolfijn! Ik hoop dat de tabel weer eens bijgewerkt kan worden met goed nieuws. Na mij is er nog niet een zwangere bijgekomen...een echte lange zomerstop

Heb nog steeds veel hoofdpijn en mijn astma speelt enorm op. Verder nog wat zwangerschapskwaaltjes, o.a. gesprongen bloedvaten en bekkenklachten. Zit er florissant bij dus.... Zwanger zijn is echt een aanslag op mijn lijf. Nog 4 maanden te gaan.
Pfff, dat was veel bijlezen. En niet alles op 1 pagina. Ik ga proberen te reageren, maar weet zeker niet alles meer.

Merel, ik vind het 4e setje heel erg mooi. En fijn dat je rustig aan doet met je been en dat dat ook zijn vruchten afwerpt.

MS, ik zou zeker als ik jou was goed bekijken waar ze je beter kunnen helpen. Als ik zo hoor zeggen ze in jouw ziekenhuis overal van dat het niet kan. Terwijl ze misschien zelf gewoon nog niet zo ver zijn. In mijn ziekenhuis zeiden ze dat het onzin was dat je na de IUI een kwartiertje moest blijven liggen. Totdat er een internationaal onderzoek was geweest waaruit duidelijk was dat het wel moest, toen moest ik in eens wel dat kwartiertje liggen. Dus soms is het ziekenhuis nog niet zo ver, maar helpen andere dingen wel degelijk.

Doggie, beterschap! Fijn dat het er goed uit ziet.

Dolfijntje, ik dacht ook telkens dat mijn progestongehalte te laag was omdat ik vrij kort na de eisprong al bruine afscheiding had. En met de progesteronbolletjes had ik dat nooit. Het is toen een paar keer geprikt, maar het was niet te laag. Zelf denk ik dat mijn lichaam gewoon een hoger progesterongehalte nodig heeft om de menstruatie lang genoeg uit te stellen. Nou ja, nergens op gebaseerd, maar mocht ik nog ooit natuurlijk proberen zwanger te worden, dan zal ik zeker vragen om de bolletjes voor het tweede deel van de cyclus.

CD, dat is toch ook best lang dat jij nu nog pijn hebt?

Fré, Maria en Blog: heel veel succes komende maandag!!! (en veel plezier ook wel hoor).

Nou, ik hoop dat ik niemand ben vergeten. Ik ga lekker nog even tv kijken en dan naar bedje toe. Net alles weggestreken, dat is toch wel een fijn gevoel hoor!
Bengal, jij krijgt wel alle kwaaltjes die je kunt bedenken he? Maar nog maar 4 maanden, dat schiet wel op!
quote:Bengal schreef op 10 oktober 2009 @ 22:01:

Heb nog steeds veel hoofdpijn en mijn astma speelt enorm op. Verder nog wat zwangerschapskwaaltjes, o.a. gesprongen bloedvaten en bekkenklachten. Die gesprongen bloedvaten krijg ik ook van de migraine. Dus misschien is het helemaal geen zwangerschapskwaal, maar een bijwerking van de migraine. Hoe dan ook... vervelend is het wel! Sterkte!
Dolfijntje, fijn dat je de wachtweken mee vindt vallen. Heb ook nog nooit gehoord van een echo om te kijken of er een eisprong is geweest maar goed. Het is toch weer een extra controle dus niet erg he. Ik blijf voor je duimen in elk geval!

Bengal, jeetje wat een klachten he. Vervelend hoor.

CD, wat vervelend dat je klachten blijft houden. Zou inderdaad toch inmiddels wel over moeten zijn. Hopelijk kunnen ze vrijdag een oplossing geven.
breekt nog eens in

Kaetje, ik bewonder je echt, wat moet jij wel geen engelengeduld hebben. Het is nu echt jouw beurt om als volgende in het schema te staan hoor. Hoe gaat het afvallen trouwens?

Peggy : Ik neem aan dat je toch bijna zal moeten bevallen. Is er al een datum geprikt?
Peggy, hoe gaat het? Wanneer wordt je ingeleid?

Bengal, klinkt niet fijn. Vervelend hoor.

CD, als je vragen hebt, wil op hyves onder kopje bevallingsverhalen alles wel zo eerlijk mogelijk vertellen hoor. Misschien heb je er wat aan voor vrijdag.
Ik hoor donderdag wanneer ik ingeleid wordt, ben dan 37 weken zwanger!

Bengal; klinkt allemaal niet fijn bij jou! Sterkte ermee!
quote:Carpe Diem schreef op 10 oktober 2009 @ 17:06:

Blog, Maria en Fre, heel veel succes maandag met het werken weer! Volgens mij hebben jullie er alledrie wel weer zin in, toch? Maria, wat voor ontwikkelingen zie je nu bij je zoon dan? Ik vind nu juist dat ik bij uk vrij weinig ontwikkeling zie (ze groeit alleen als kool!)

.Zoon doet steeds meer met zijn handen, houdt zijn knuffeltje stevig vast, doet handjes in mond enzo
Dog, fijn dat operatie goed is verlopen. Nu even rustig aan doen.

CD, balen dat het bij jou ook nog steeds niet goed zit. Hopelijk vrijdag een goede controle.

Dolfijn, ik ga 3,5 dag werken en vriend 4,5 dag. We hebben 3 dagen opvang bij kinderdagverblijf. Wat spannend bij jou en fijn dat je je zo goed voelt.
Meiden die morgen weer gaan werken: veel succes! Ik hoop dat het jullie goed bevalt!
quote:maria52 schreef op 11 oktober 2009 @ 14:29:

[...]

Zoon doet steeds meer met zijn handen, houdt zijn knuffeltje stevig vast, doet handjes in mond enzo Dat doet de mijne ook sinds kort! Ze speelt nu voor het eerst echt met de rammelaar en een knisperboekje. Ze wil vaak haar popje vasthouden. Zo schattig! Ook begint ze nu echt volop te brabbelen. Heel gezellig!

Kaet: ook ik vind dat je engelengeduld hebt. Jij bent echt-echt-echt aan de beurt nu. Hééééle dikke knuf voor jou. Sowieso vind ik dat het nu echt-echt-echt tijd is voor een nieuwe zwangere! (Potverdorie!)
quote:peggysue2 schreef op 11 oktober 2009 @ 15:17:

Meiden die morgen weer gaan werken: veel succes! Ik hoop dat het jullie goed bevalt! Komt vast goed! Maar ben wel erg benieuwd!

Dog: doe rustig aan!

CD: succes vrijdag!
Blog, inderdaad dat vergat ik nog, dat brabbelen. Terwijl ik dit typ hoor ik door de babyfoon dat zoon een hele 'conversatie' heeft met vriend. Zo schattig.

Zet 'm op morgen!
Succes voor de werkers vandaag. Hoop dat de kleintjes het bij de opvang goed doen.

Peg, spannend hoor. Toch mooi de 37 weken dan. Prima toch. Houd je het wel nog een beetje uit daar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven