2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Mimpje ziet er prima uit hoor het schema wat je nu hebt. Misschien kan je bij het fruit ook wat water of sap geven. Als kindjes tussen de 750cc en een liter vocht krijgen (en dat is inclusief fruithapjes, yoghurt enz) dan is dat goed.
he rossia

heerlijk genieten geblazen dus? ben best jaloers hoor,

fijn dat seabert(a) het ook naar haar zin heeft.

vera wat goed dat mini zo goed eet en zo lief is. trotste mama

mimpje je schema ziet er prima uit toch? lijkt op dat van ons.

missc, ik was ook eigenlijk heel snel weer op mijn oude gewicht terug. kun je je oude broeken alweer aan of zitten die bij jou ook precies met de boord op je litteken?

Angel moelijk he om je gezicht in de plooi te houden als mini iets doet wat niet mag? hier zijn we nu ook begonnen met NEE! en ze snapt het dondersgoed, maar toch stiekem proberen om het nog keer te doen en dan moet ik eigenlijk wel lachen als ik dat ondeugende koppie zie, maar dan ben je mis natuurlijk.

michigan hoest bij jou?

hier alles prima. vandaag tot half 4 gewerkt. dus lekker wat eerder naar huis. Mini had net weer vreselijk moeite om in slaap te vallen. steeds weer huilen. slechte timinig want we waren verwikkeld in een 'after dinner moment' tja... maar goed nu slaapt ze gelukkig. ga maar eens een bakkie koffie zetten
Mini is echt enorm vervelend vandaag.....echt een handenbindertje vandaag hoor, heb de hele dag niets kunnen doen omdat meneer of huilde, of iets deed dat niet mocht, of gewoon continu mijn aandacht probeerde te krijgen...Erg vermoeiend! Nu ligt hij wel in bed, maar hoor ik hem nog steeds regelmatig mopperen. Bijlezen en reageren zit er dus even niet in meiden, sorry!

Even een vlugge zwaai voor iedereen en tot morgen dan maar!
OGG ik weet precies hoe je je moet voelen nu! Alleen was mijn mopper vandaag naar het kdv...

Hoop op een goede nacht voor jullie!
Hoi meiden!

Even een teken van leven hoor! Mini en Michman zijn nog steeds allebei ziek. Mini vanavond weer 38,5 - het zakt nog niet erg. Inmiddels heeft ze ook vuurrode luieruitslag, het ziet er zó pijnlijk uit! Gelukkig lijkt de verkoudheid iets af te nemen, ik hoop dat het doorzet. Ze ligt nu in elk geval heerlijk te pitten.

Met mij gaat alles prima (ook op werk alles goed, paar dikke complimenten gehad, hoera!), maar ik ben wel echt MOE. Ik merk wel hoe verwend ik ben, uk ging al zo enorm snel doorslapen en we hebben nooit problemen 's nachts, dus nu is het echt wennen. En Michman doet thuis normaal ook erg veel en nu maakt hij alleen maar troep. Kortom: ik ga zo lekker naar bed.

Ik ben nog steeds niet bijgelezen en ik hik er steeds meer tegenaan om nog iets van 30 bladzijdes terug te gaan. Heb nu alleen heel snel gescand wat vanavond gepost is en zag dat er goed nieuws was in huize Job. Goed dat te lezen!! Wat moet het fijn zijn om steeds in 'normaler' vaarwater te komen!

Mimp, hoe gaat het nu met de gevolgen van de osteopaat? Nog steeds positief? Volgens mij ziet jullie schema er prima uit! Mijn mini drinkt wel meer, wij zijn eigenlijk een beetje blijven steken in het uitbouwen van haar eten moet ik bekennen. Soms reageren haar darmen zo heftig dat we dan maar liever weer rustig aan doen. Onze dagen nu:

07.30 BV

10.30 fruit, dit wordt steeds meer, vandaag halve appel en kwart banaan, dat is voor haar echt een hele bak

11.30 180/6 fles

middag: beetje diksap (heel erg verdund) en soms een kleine rijstewafel

15.30 180/6 fles

17.30 beetje groente, eetlepel of 3 denk ik

19.30 180/6 fles met 2 eetlepels rijstebloem

Morgen naar het CB, ben benieuwd hoe ze het doet qua groei maar ik denk eigenlijk gewoon wel goed. Wil wel deze week gaan beginnen met brood.

Ik geef eigenlijk nooit liga of koeken ofzo, vind die suiker eigenlijk niet zo nodig. Is dat heel mutsig? Doen jullie dat allemaal wel?

Pffff sorry hoor meiden, weet even niet meer wat ik verder nog gelezen heb. Ja, Rossia die geniet van prachtig weer, maar dat verdring ik zo snel mogelijk Ik ga naar bed. Trusten!!
PS: meiden, heb enorm zin in de meeting trouwens! Wat super dat Teddy het helemaal geregeld heeft. Ben zo benieuwd naar jullie stemmen, leuk om jullie nu eens te horen ipv te lezen!
quote:michigan schreef op 07 oktober 2009 @ 22:09:

Ben zo benieuwd naar jullie stemmen, leuk om jullie nu eens te horen ipv te lezen!

Hoop dat je er na de meeting nog steeds zo blij mee bent

Ik denk dat mijn mini minder drinkt omdat hij brood krijgt. Door die hele boterham is er namelijk een fles komen te vervallen.

Slaap lekker! Met hoop op morgen een gezonde(re) mini en michman.
even een snelle voor iedereen en een voor alle mopperkindjes. Zou er iets in de lucht hangen?

ik ga zo met mini naar het zwembad en daarna naar mijn oma dus ik meld me eind van de dag weer
Hoi meiden!

Zielige ukjes allemaal...... Hier ook. Gisteravond huilen huilen huilen, helemaal overstrekken dus denk dat hij buikpijn had, half uurtje slapen en daar begon het weer. Na 23.45 ging het goed, maar toen kon ik natuurlijk niet slapen. Vanochtend deed ik zijn deur open :puke: ja hoor, weer een douchesessie gedaan. Alles wat pijn in de buik veroorzaakte zat in de luier, en ver daar naast . Ik ben benieuwd hoe het vandaag met hem gaat.

Michigan, jij geeft inderdaad nog weinig vaste voeding. Hoe oud is mini nu? Ruim 7 maanden. Toen kreeg uk zeker 1 stuk fruit 's ochtends, 1 boterham met flesje melk 120ml, 's middags halve liga met 120ml melk, warm eten (zo'n 3 schep groente, 3 schep aardappels/pasta/rijst) met water, pap voor het slapen gaan. De tussendoortjes zijn speciaal voor kinderen van die leeftijd, dus zonder toegevoegde suikers etc. Helemaal verantwoord dus .

Teddy, zwemze!

OGG, hoe is het vandaag met ukje? Weer wat beter in zijn hum?

Angel, en wat doe je met pastasaus? Ik maak soms vers maar meestal uit een potje of pakje. Geef je dat ook al? Lekker die dikmakers , maar wel makkelijk. Ach, misschien moet ik er ook niet teveel bij nadenken en hem gewoon beetjes laten proeven en dan misschien in het begin wat meer pasta en minder saus. We zien het wel. Meneer viste gisteren zijn doperwten zo uit zijn mond. Dat hoefde hij niet, die gekke ronde dingen! Alles in de blender, mengen maar en toen was het goed. Haha, gek kind.

Rossia, ik heb toch zo ontzettend medelijden met jullie . Zou voor geen goud willen ruilen
Michigan, ik geef ipv liga/rijstewafel/soepstengel 's middags ook wel gewoon een mandarijn. Vindt hij ook om te smullen! Zit ook veel vocht in, helemaal pedagogisch verantwoord geloof ik
Zo, even snel voor het eten: net terug van het CB. Dipje in de groei, maar dat verbaast me op zich niet helemaal nu ze ziek is, ze wel erg beweeglijk is en ze niet heel veel lijkt te eten. Ze is nu bij ruim 7 maanden 7900 gram en 68,5 cm. We gaan daadwerkelijk nu starten met brood en bij het avondeten aardappels etc. toevoegen. Ben benieuwd!

Ellein, in die liga's en dierenkoekjes enzo zit volgens mij gewoon toegevoegde suiker, toch? Althans, er staan wel suikers tussen de ingrediënten. Ach, het is ook bepaald geen vergif maar ik vind het gewoon nog niet nodig aangezien er nog zoveel andere dingen aan te bieden zijn. Vooralsnog zijn de rijstewafels een groot succes! Klinkt lekker trouwens, je verschoonsessie....

Oke, it's broccoli-time!
Wat een zielige ukjes allemaal! Bah, Ellein, dat is niet lekker op de nuchtere maag, maar wel zielig hoor.

Michigan, hoe gaat het met Michman, toch geen Mexicaanse griep? Wel grappig wat je zei van normaal ruimt hij veel op en nu maakt hij alleen maar troep, haha.

Mijn ukje is nog steeds niet ziek geweest (even afkloppen). Zijn ze de eerste maanden minder vatbaar of waren jullie ukjes wel al ziek geweest binnen 4 maanden? Missc, bij jou dus wel. Hoe gaat het nu met haar?

De tweede dag kdv ging gelukkig beter. Het was ook aanmerkelijk rustiger daar toen we binnen kwamen. De meeste baby's sliepen al.

Ze heeft in 6 uur tijd 2 keer 3 kwartier geslapen en twee hele flesjes leeggedronken, dus dat vond ik al best goed. 's avonds zijn we nog naar een verjaardag geweest in Amsterdam, dus ze had een druk dagje.

Maandag gaat ze de hele dag. Ze zeiden ook nog dat ze zoveel lacht. Je hoeft haar maar aan te kijken en ze lacht al naar je.
Jobje, wat gezellig, zo'n lachebek! Fijn dat je vandaag een beter gevoel hebt. Het went echt en het zal z'n ups en downs hebben. Sommige kinderen slapen juist heel goed op het KDV, hoor ik om me heen. Die van ons slaapt er niet of nauwelijks. Vervelend, maar niks aan te doen. En ik merk aan onze uk dat ze het maar wat leuk vindt, al die drukte om haar heen! Gelukkig slaapt ze 's nachts heel goed dus ze komt wel aan haar slaap.

Wat ziek zijn betreft: vanaf het moment dat ze naar het KDV gaat zul je zien dat de verkoudheidjes enzo mee gaan komen. In principe hebben ze de eerste maanden nog aardige bescherming van ons, maar zodra op het KDV uk 1 zijn eigen speen in de mond stopt van uk 2 'omdat 'ie zo zielig huilt', tja, daar doe je niks tegen natuurlijk!

Michman is ziek, nog steeds. En zoals het een echte man betaamt, ook zielig. Maar aangezien wij vandaag een jubileum hebben ben ik de liefste vriendin denkbaar en ga ik dus nu slagroom kloppen voor op de chocolademousse

Mich-mini net wederom 38.0. Het is niet hoog, maar ik vind het wel lang duren. Morgen een week. Is dat normaal, weet iemand dat?
pfff meiden ik zit eindelijk. ben moe van de hele dag en heb net bijgelzen maar heb niet zoveel puf om te reageren.

michigan even snel voor jou. als mini verder wel vrolijk en alert is en goed eet en drinkt is er meestal weinig aan de hand.

zodra je het niet vertrouwd gewoon anders even de huisarts bellen hoor. beter een keer te veel dan een keer te weing.

mischien reageer ik straks nog even, maar ga nu even relaxen
foto's op de mail
Hoi meiden,

sorry ben paar dagen erg druk geweest, heb wel bijgelezen maar niets geschreven.

Dit weekend ben ik een lang weekend weg (met schoonfamilie) zucht maar goed zal wel goed komen denk ik.

Of niet maar ja het is maar een weekend.

Dinsdag ben ik weer van de partij!

x Floortje
Ha meiden,

even snel want ben al te laat voor kantoor.... Teddy, wat een superfoto's weer. Dat pak!! Ha, die ga ik vanmiddag ook aanschaffen!!

Floortje, succes met de schoonfamilie. Zij waren toch van de vreemde opmerkingen over jullie buitenlandproject?

Ik ga vanmiddag de stad in, cadeautje kopen voor verjaardag. Daarnaast wil ik voor degene over wie ik van de week mailde een feel-good pakketje samenstellen. Had in elk geval bedacht wat tijdschriften te kopen, wat te snoepen/chocola, het pink ribbon armbandje. Hebben jullie nog suggesties wat hier goed bij zou kunnen??

Fijne dag allemaal!!
een hele goedemorgen

hier een uitgeslapen teddy. mini ging gisteren om 1800 al naar bed, tussendoor nog een papfles gehad en vanmorgen om half 8 werd ze wakken. heerlijk. Mini was ook moe van gisteren en kon om 6 uur niet meer haar ogen openhouden. 10 hapjes eten en toen maar in bed gedaan. om half 8 had ze weer honger en daarna sliep ze de hele nacht als een roosje. Toen ze wakker werd zag ik tot mijn opluchting dat het al half 8 was. jippie! zo kennen we haar weer.

Nu maar even snel bijgelezen.

michigan hoe is het nu met je meisje? en met mich-man?

Wat goed dat je ulke complimenten hebt gehad op je werk. Wordt al het buffelen beloond. vandaag brooddag voor mini? hier gaat er met gemak een hele boterham in tussen de middag. en ze kan het zelf. dat scheelt. kan ik tussendoor ook eten. rijstewafels worden hier niet met enthousiame ontvangen. liga's wel, maar dat vind ik een enorm gesmeer dus we zijn hier aan de soepstengels. In diksap zit ook suiker, maar tis allemaal niet zo spannend hoor. met een klein beetje sap of een liga ben je heus niet onverantwoord bezig.

OGG hoe is het met spierpijn? en met je handenbindertje?

mimpje hoe gaat het met mopper? heb je shoppingvraag beantwoord op de mail

ellein was de kust veilig toen je vanmorgen uk wakker maakte?

jobje fijn dat het de 2e keer beter ging op het kdv. en wat betreft het ziek zijn. wat michigan al zei, op het kdv staan ze natuurlijk bloot aan heel veel handjes en kwijltjes van andere kindjes. Ze pakken dus heel snel wat op. en eigenlijk is dat naast natuurlijk heel zielig en vervelend ook wel goed voor ze. Ze kan het immuunsysteem antistoffen ontwiklelen. Mini is hier heel vaak verkouden. Er zijn zoveel verkoudsheidvirussen dat ze daar niet overal tegen bestand is. Vaak lijkt het bij die kleintjes heel erg, maar valt het in de praktijk best mee. Als wij verkouden zijn dan kunnen we onze neus snuiten of even stomen boven een badje eucalyptus , dat kunnen zij niet dus dan is een versopte neus al gauw een enorme ramp.

goed ik ga het huis even poetsen. vanmiddag ga ik mezelf een coupe laten aanmeten bij de kapper. ben mijn lange bos een beetje zat, wil wat anders. weet nog niet wat, maar we zien wel. niet te kort hoor, maar er mag best een stuk af.

tot later
michigan cross, wat een goed idee dat pakketje. Misschien kun je er nog een lekkere doucheschuim bij in doen. van rituals hebben ze heerlijke foam. of van die body butter van de body shop? of een bon voor de sauna?
nog even snel voor ik wegga,

Michigan, ja het is met de familie met de rotopmerkingen, ik heb er dus ook echt geen zin in. Nou ja tanden op elkaar en blijven lachen...

heb wel besloten niet meer teveel over me heen te laten lopen!

x Floortje
ik zou niet alleen maar blijven lachen floortje. waarom de schijn ophouden? misschien moet je het wel ter sprake brengen bedoel niet dat je ruzie moet gaan maken, maar ze mogen toch best weten dat die opmerkingen bij jou niet zo goed gevallen zijn.
Sterkte dit weekend floor . Ook veel plezier voor zover mogelijk!

Michigan, klinkt als een leuk pakket. Zal ze vast blij mee zijn. Gezichtsmaskertje erbij misschien? En ik denk dat het met die liga's en diksap wel meevalt. In fruit zitten ook suikers. Maar je moet je er wel goed bij voelen natuurlijk.

Jobje, fijn dat de 2e dag op het kdv beter ging. Jouw kleine meid kan snel wennen zeg .

Hier weer een huilavondje achter de rug. Ik geloof dat uk niet zo moe is 's avonds en dat hij dan niet in slaap kan komen. Vandaag laat ik hem vanochtend niet slapen en pas om een uurtje of 12.00 en daarna niet meer. Eens zien hoe dat uitpakt. En de romper was vanochtend heel iets vies, klein vlekje, de rest zat in de luier. Douchen was dus niet nodig
Ik sluit me bij Teddy aan, niet de schijn hooghouden ten koste van jezelf. Je mag er best wat van zeggen als iemand je kwetst met een opmerking.
Michigan, ik heb op de mail nog even gereageerd op je mail.

Ja, Floortje, ik vind ook dat je er iets van moet zeggen, maar wel op een manier dat zij zich niet heel erg aangevallen voelen, zodat je geen ruzie krijgt. Succes!

Joepie, Ellein, een (bijna) schone uk! Slim van je om hem overdag minder te laten slapen. Lukt dat al of gaat hij dan juist overdag huilen?

Ja, Teddy, ik ben benieuwd wanneer zij haar eerste verkoudheidje krijgt...

Ik heb sinds gistermorgen heel erge last van mijn lies. Kan bijna niet lopen en bewegen in het algemeen. Nu ik op een stoel zit gaat het wel. Heel raar, ik stond op en toen was het er gewoon ineens. Ik denk niet echt dat het een liesbreuk is, want er zit geen uitstulping. Gisteravond kon ik bijna niet in slaap komen van de pijn en ik kon me ook niet omdraaien. Uiteindelijk met 2 pijnstillers in slaap gevallen. Vanmiddag om 15 uur ga ik even naar de dokter. Werk vandaag thuis, want fietsen zal ook niet lukken.
Jobje, wat gek die pijn. Geen heftige eisprong? Kan ook pijnlijk zijn. Goed dat je even naar de dokter gaat. You never know.

Uk ligt sinds een uurtje in bed. Vanochtend ging goed. Even het dorp in gelopen, er was ook markt. Krentenbollen gekocht, thuis brood gegeten en daarna slapen. Ik ben benieuwd hoe lang hij slaapt en of het effect heeft vanavond. We zullen zien......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven