Eindelijk een écht andijvietopic
dinsdag 29 september 2009 om 16:31
Ik weet het, er zijn stamppottentopics maar dit is even gemakkelijker toch?
Ik ben andijvie stamppot aan het maken, jammie, maar ik wil hem natuurlijk extra lekker maken.
Ik doen er in:
andijvie uiteraard
aardappelen
uitgebakken spekjes
zout en peper
scheut melk.
Ik vind het maar weinig. Wat doen jullie nog meer in de stamppot om hem nog net iets lekkerder te maken?
Alvast bedankt
Ik ben andijvie stamppot aan het maken, jammie, maar ik wil hem natuurlijk extra lekker maken.
Ik doen er in:
andijvie uiteraard
aardappelen
uitgebakken spekjes
zout en peper
scheut melk.
Ik vind het maar weinig. Wat doen jullie nog meer in de stamppot om hem nog net iets lekkerder te maken?
Alvast bedankt
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
dinsdag 6 oktober 2009 om 19:24
woensdag 7 oktober 2009 om 14:19
Het valt me op dat zoveel mensen van die kant en klare kruidenmengsels e.d. gebruiken; die zitten vol met zout, suiker en smaakversterkers (ook op andere topics). Ikzelf gebruik liever pure kruiden/specerijen.
Ik maak altijd een puree (beetje melk/roomboter) met een gebakken uitje/knoflook, zwarte peper, nootmuskaat, oregano (geen zout). Vervolgens voeg ik zongedroogde tomaten, olijven, walnoten, feta toe (niet alles, ik varieer een beetje). En natuurlijk de andijvie
Of wat ik ook lekker vind is zonder al deze ingrediënten, maar met een dikke klodder groningse mosterd en vegaballetjes.
Ik maak altijd een puree (beetje melk/roomboter) met een gebakken uitje/knoflook, zwarte peper, nootmuskaat, oregano (geen zout). Vervolgens voeg ik zongedroogde tomaten, olijven, walnoten, feta toe (niet alles, ik varieer een beetje). En natuurlijk de andijvie

Of wat ik ook lekker vind is zonder al deze ingrediënten, maar met een dikke klodder groningse mosterd en vegaballetjes.

woensdag 7 oktober 2009 om 15:56
Andijvie (rauw dus pas vlak voor serveren door de puree roeren)
puree van:
aardappels
slagroom
geraspte kaas (door de slagroom roeren zodat ie gesmolten is)
beetje (room)boter
nootmuskaat
uitgebakken spekjes
peper (zout zit in spekjes)
en dan eten met zelfgemaakte appelmoes, een beetje mayo en een echte rookworst.... Hmm honger!!!
puree van:
aardappels
slagroom
geraspte kaas (door de slagroom roeren zodat ie gesmolten is)
beetje (room)boter
nootmuskaat
uitgebakken spekjes
peper (zout zit in spekjes)
en dan eten met zelfgemaakte appelmoes, een beetje mayo en een echte rookworst.... Hmm honger!!!
zaterdag 10 oktober 2009 om 10:34
Eergisteren puree gemaakt van aardappels door er alleen wat warme melk door te pureren, zeezout erdoor. Andijvie en gebakken blokjes chorizo (wel uit laten lekken want er komt erg veel vet vrij). En dan een hamburger erbij gemaakt van rundergehakt gekruid met zout, veel kerrie en een afrikaanse pepermix (van fairtrade).
Was heerlijk!
Vandaag weer een andijviestamppot want heb nog andijvie over. Nu maak ik er geen hamburger bij maar doe ik alleen wat geraspte kaas erdoorheen, naast de chorizo.
Maar misschien dat ik de chorizo even bak met een uitje en wat knoflook en ketjap.
Lekker hoor! Heb net m'n ontbijt op maar nu al zin in m'n avondeten
Oh ja absoluteEinstein: jouw recept klinkt ook lekker! Heb het even opgeslagen
Was heerlijk!
Vandaag weer een andijviestamppot want heb nog andijvie over. Nu maak ik er geen hamburger bij maar doe ik alleen wat geraspte kaas erdoorheen, naast de chorizo.
Maar misschien dat ik de chorizo even bak met een uitje en wat knoflook en ketjap.
Lekker hoor! Heb net m'n ontbijt op maar nu al zin in m'n avondeten
Oh ja absoluteEinstein: jouw recept klinkt ook lekker! Heb het even opgeslagen