Eindelijk een écht andijvietopic

29-09-2009 16:31 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, er zijn stamppottentopics maar dit is even gemakkelijker toch?

Ik ben andijvie stamppot aan het maken, jammie, maar ik wil hem natuurlijk extra lekker maken.

Ik doen er in:

andijvie uiteraard

aardappelen

uitgebakken spekjes

zout en peper

scheut melk.

Ik vind het maar weinig. Wat doen jullie nog meer in de stamppot om hem nog net iets lekkerder te maken?

Alvast bedankt
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Met monchou en uiensoeppoeder of....

met spekjes, mosterd en blokjes ananas!
quote:mamalief schreef op 05 oktober 2009 @ 17:09:

Ook lekker: Met geruld gehakt en een zakje nasikruiden erdoor.

(Ik hou niet van traditionele stamppotten, valt het op? )En hoe smaakt het? Kan ik mijn vriend niet voorzetten..die wil hem lekker ouderwetz
Het valt me op dat zoveel mensen van die kant en klare kruidenmengsels e.d. gebruiken; die zitten vol met zout, suiker en smaakversterkers (ook op andere topics). Ikzelf gebruik liever pure kruiden/specerijen.

Ik maak altijd een puree (beetje melk/roomboter) met een gebakken uitje/knoflook, zwarte peper, nootmuskaat, oregano (geen zout). Vervolgens voeg ik zongedroogde tomaten, olijven, walnoten, feta toe (niet alles, ik varieer een beetje). En natuurlijk de andijvie ;)

Of wat ik ook lekker vind is zonder al deze ingrediënten, maar met een dikke klodder groningse mosterd en vegaballetjes.
Andijvie (rauw dus pas vlak voor serveren door de puree roeren)

puree van:

aardappels

slagroom

geraspte kaas (door de slagroom roeren zodat ie gesmolten is)

beetje (room)boter

nootmuskaat

uitgebakken spekjes

peper (zout zit in spekjes)

en dan eten met zelfgemaakte appelmoes, een beetje mayo en een echte rookworst.... Hmm honger!!!
Eergisteren puree gemaakt van aardappels door er alleen wat warme melk door te pureren, zeezout erdoor. Andijvie en gebakken blokjes chorizo (wel uit laten lekken want er komt erg veel vet vrij). En dan een hamburger erbij gemaakt van rundergehakt gekruid met zout, veel kerrie en een afrikaanse pepermix (van fairtrade).

Was heerlijk!

Vandaag weer een andijviestamppot want heb nog andijvie over. Nu maak ik er geen hamburger bij maar doe ik alleen wat geraspte kaas erdoorheen, naast de chorizo.

Maar misschien dat ik de chorizo even bak met een uitje en wat knoflook en ketjap.

Lekker hoor! Heb net m'n ontbijt op maar nu al zin in m'n avondeten

Oh ja absoluteEinstein: jouw recept klinkt ook lekker! Heb het even opgeslagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven