Ik vertrouw het gewoon niet...

10-10-2009 12:38 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik weet niet of hier al een forum over is want ik ben namelijk nieuw hier.. Misschien dat jullie mijn advies of iets dergelijk kunnen geven:

Een tijdje geleden kwam ik (mijn huidige vriend ) tegen. Het was toen net 2 dagen uit met zijn ex (hij heeft 2 jaar met haar samengewoond) (ZIJ is vreemdgegaan)

De eerste 2 maanden hebben we eigenlijk vooral alleen seks gehad (maar ik ging ook wel mee naar zijn vrienden) het was niet niet "officieel aan" zeg maar.. daarna kwamen we erachter dat we elkaar toch wel leuker vinden dan dat...

Hij heeft vaak getwijfeld of het hem niet te snel gaat allemaal (ik bedoel het was net 2 dagen uit, bam, sta ik ineens voor zijn neus) ik heb tegen hem gezegd dat als het goed voelt, het niet uitmaakt hoe lang het uit is met zijn ex... als het goed voelt, voelt het goed, toch? Nu is hij 1,5 maand “officieel” mijn vriend

Inmiddels is het dus al 4 maanden uit met zijn ex.. Maar nog steeds heeft hij veel contact met zijn ex..... ze smsen elkaar met koosnaampjes (deze gebruiken ze toen ze nog wat met elkaar hadden. Het is voor hem meer een gewoonte, zegt ie.) Bellen elkaar en spreken regelmatig wat af om met elkaar wat te gaan drinken....

Laatst nog, gingen ze samen naar een concert omdat ze dat hadden afgesproken, een jaar geleden. Ik ging ook naar dat concert (onverwachts want het was uitverkocht) maar dat wist ik pas op de dag zelf.. dus ontzettend blij dat ik was dat ik kon gaan belde ik hem op, ik ga ook vanavond daar heen! Zullen we elkaar dan even zien daar? (aangezien het mijn vriend is, dacht dat dat wel moest kunnen) hij vond dat we elkaar wel even konden begroeten maar niet zoenen ofzo want dat was zielig voor zijn ex… (hallo, zielig voor zijn ex? En ik dan? Ik ben zijn nieuwe vriendin….)

Ik begrijp het gewoon niet.. zij is vreemdgegaan, hoe kan hij zo aardig naar haar blijven? Ik voel me ontzettend onzeker als hij elke keer met haar afpreekt. Voor mij voelt het alsof hij nog niet over haar heen is…

En om het nog leuker te maken… zijn moeder heeft zijn ex uitgenodigd om met zijn vieren (mijn vriend, moeder van hem, vader van hem en haar) uit eten te gaan. Als een soort van afscheid en om te vieren dat ze haar diploma heeft gehaald.. Hij heeft gelukkig besloten om NIET mee te gaan…. Het duurde wel even voor ik aan hem duidelijk kon maken dat dat gewoon enorm raar is tegenover mij.. dat begrijpt hij gelukkig. MAAR omdat hij dan niet mee gaat uit eten gaat ie wel iets met haar drinken want ja, hij wilt haar niet het idee geven dat hij niet mee gaat om haar.

Afgelopen zondag heb ik hem gezegd dat ik hem niet kwijt wil… dat ik me onzeker voel… hij zei tegen me dat ik hem niks mag opleggen. Dat als ik niet wil dat hij met haar omgaat hij wordt beperkt in zijn vrijheid… maar ik leg hem niks op… ik voel me er gewoon niet goed bij…. En als ik zo blijf “zeuren” (want er is echt niks tussen hun!!!!) heeft hij er al helemaal geen zin meer in.. dus had ik besloten om me er bij neer te leggen. Als er wat gebeurd, gebeurd het toch wel…..

Maandag na mijn werk had ik hem aan de telefoon.. hij zou de post gaan ophalen bij hun oude huis en deze ook naar haar toe brengen (ze woont 40km bij hem vandaan maar goed) ik zo, oke dat is goed! Ik bel je vanavond nog wel even…. Om kwart voor 9 heb ik hem 2 keer gebeld, geen gehoor en een smsje gestuurd van dat ik nog zou bellen…. Om kwart voor 10 belt ie terug, met de reden dat zijn telefoon in de auto lag, owneej zei die, hij hing aan de kapstok… (ook raar dat je niet eens weet waar je jas ligt, maar goed het zal wel want ik vertrouw m). hij belde me op met de mededeling dat hij had nagedacht over wat ik gister (zondag dus) zei en was het er over eens dat ze elkaar te vaak zagen. Hij zei tegen me dat hij tegen haar had gezegd ook al zien we elkaar 2 maanden niet dat moet kunnen…

Fjoewww dacht ik wat lief dat hij er over na heeft gedacht en mij begrijpt!

MAAR ja, ik vertrouwde het wel maar ook weer niet, ineens denkt hij er anders over……, ik weet het, het mocht niet het is slecht en stom maar ik kon het niet laten…. Woensdag toen ik bij m was en hij was douchen heb ik in zijn telefoon gekeken….

Hij had haar maandag avond nog gebeld (nadat hij met mij gebeld had) (terwijl hij tegen me zij dat ze minder contact zouden hebben, wat ik dan denk is dat hij haar belt om te zeggen hoe ik er op reageerde dat ik het geloof dat ze minder contact hebben;….. dat klinkt raar maar dat DENK ik….) verder stonden er ook nog smsjes in: (van vorige week, van haar wel te verstaan) 1: vandaag was normaal gesproken onze dag 2: ik vind het jammer dat we niet samen waren op dat feest zoals altijd……. En ga zo maar door…. In de outbox daar in tegen had hij naar haar gestuurd: 1: ben je in de buurt? Dan breng ik je de post en gaan we wat drinken (terwijl hij tegen mij zei dat hij naar haar toe ging om de post te brengen) 2: dat ze altijd speciaal voor hem blijft, dat hij niet wilt dat ze verdrietig is en dat ze altijd een plekje houdt in zijn hart…….

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet denken…. Ik voel me erg rot dat ik in zijn telefoon heb gekeken… ik voelde me al onzeker en nu nog meer…. Wat moet ik nu doen? Met hem praten heeft geen zin want dan zeur ik weer…. En zijn moeder?? Het is duidelijk dat zij er moeite mee heeft dat hij iemand nieuwe heeft… Kan iemand mij advies geven?? Ik kom er echt niet meer uit :(
Wat jij eigenlijk graag zou willen zien, is dat hij het contact verbreekt met zijn ex.

Je hebt al tegen hem gezegd, dat je het niet prettig vindt en je je onzeker gaat voelen. Zijn antwoord is dat je hem niks mag opleggen. Helaas gaat hij wel totaal voorbij aan jouw gevoelens.

Jij verwacht eigenlijk van hem dat hij heel boos is op zijn ex en er eigenlijk uit zichzelf al geen contact meer mee zou moeten willen hebben. Maar dat is niet zo.Hij wil zelf nog graag contact met haar houden.

Al met al toch situaties waardoor je hem eigenlijk steeds minder gaat vertrouwen. Jouw verwachtingen zijn totaal anders dan hij je kan bieden.Maar is dit nu een relatie waarbij jij je gelukkig voelt? Je komt op mij erg radeloos over. Je wil hem niet kwijt, maar kan er eigenlijk niet mee omgaan hoe hij met zijn ex omgaat. Je doet alsof je het accepteert, maar je wordt ondertussen gillend gek.

Bijna iedereen die in zo'n situatie zit, zal zich er niet goed bij voelen. Het is niet prettig om een beginnende relatie met iemand te hebben, terwijl de andere nog niet afgesloten is.

Volgens mij trek je aan een dood paard, wat jij van hem nu verwacht is iets wat hij je niet kan bieden. Ondertussen neemt je vertrouwen in hem af. Eigenlijk vertrouw je hem al totaal niet meer.

Waar is de basis voor jullie relatie? De basis die het leuk moet maken? Natuurlijk zijn er leuke en goede momenten, maar die andere momenten zijn ook een onderdeel van jullie relatie.
quote:Madhe schreef op 10 oktober 2009 @ 13:07:

[...]

Dat vraag ik niet, ik vraag wat jij wilt!

Dus, wat wil jij? Wat lijkt jou fijner?Ik wil dat we gewoon samen een leuke relatie op kunnen bouwen zonder dat hij nog met zijn ex bezig is! Ik wil hem niet kwijt. Ik denk dat het zelfs echt wat kan worden als zij uit beeld is... als het aan mij ligt tenminste....
Maar ja, het is nog maar zo kort uit, natuurlijk is hij nog met haar bezig!

Dus wat wil je dat hij doet?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
.
Je verhaal klinkt als dat van een rebound girl. Hij wil eigenlijk een relatie met zijn ex. Maar zijn ex is vreemd gegaan en wil hem (voorlopig) niet terug. Daarom heeft hij jou.

Maar voor zijn ex is het wel fijn dat ze nog zoveel aandacht krijgt van haar ex (jouw vriend) en dat laat ze zich graag aanleunen.

Lijkt me niet echt fijn voor jou.
PS. Ik denk niet dat hij bezig is de relatie met z'n ex af te bouwen. Sterker nog dat weigerd hij jou.

Als zijn ex hem terug wil dan staat hij morgen bij haar op de stoep.
quote:Bubbles_ schreef op 10 oktober 2009 @ 13:18:

Ik kan het niet helemaal goed uit je verhaal halen, smithy, maar weten zijn ex en zijn moeder wel dat hij een nieuwe vriendin heeft? Of ben je 'een' vriendin?

Zijn moeder weet dat hij een nieuwe vriendin heeft (ik kom nu ook weleens bij hem thuis namelijk omdat hij tijdelijk weer bij zijn ouders woont) ik mag alleen niet door de weeks bij m blijven slapen van zijn moeder.... ook raar he...

En zijn ex.... ja hij zegt dat zij het ook weet.... maar dat moet ik dan maar geloven....
quote:Thekla schreef op 10 oktober 2009 @ 13:25:

PS. Ik denk niet dat hij bezig is de relatie met z'n ex af te bouwen. Sterker nog dat weigerd hij jou.

Als zijn ex hem terug wil dan staat hij morgen bij haar op de stoep.Hij zegt dat hij haar niet terug wilt.... ook al zou zij hem wel terug willen... en hij zegt ook, als zij er meer achter gaat zoeken dan vriendschap dat verbreekt hij het contact zeker.. maar hij denkt dat zij ook gewoon vrienden wilt zijn...
quote:Spijker schreef op 10 oktober 2009 @ 13:07:

[...]

Dus voor jou is het alles of niets? Ik kan me toch echt voorstellen dat er nog een tussenmogelijkheid is.

Het is alleen wel zo handig om eerst een tijd geen contact te hebben, .Dat zeg ik.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Praat nog eens goed met hem. Jij toont begrip voor zijn situatie door hem toe te laten zijn relatie met zijn ex te verwerken. Jij mag van hem hetzelfde begrip vragen dat jij veel moeite hebt met deze situatie. Als hij serieus een toekomst met jou wil zal hij dat begrip op kunnen brengen. Als blijkt dat hij dat niet kan moet je eens bij jezelf te rade gaan of je op deze manier wel een relatie met hem wilt.
dus hij gebruikt mij om over haar heen te komen?? Nou dat zou wel erg zijn voor mij dan.... jeej :(
quote:pom508 schreef op 10 oktober 2009 @ 13:08:

Wat jij eigenlijk graag zou willen zien, is dat hij het contact verbreekt met zijn ex.

Je hebt al tegen hem gezegd, dat je het niet prettig vindt en je je onzeker gaat voelen. Zijn antwoord is dat je hem niks mag opleggen. Helaas gaat hij wel totaal voorbij aan jouw gevoelens.

Jij verwacht eigenlijk van hem dat hij heel boos is op zijn ex en er eigenlijk uit zichzelf al geen contact meer mee zou moeten willen hebben. Maar dat is niet zo.Hij wil zelf nog graag contact met haar houden.

Al met al toch situaties waardoor je hem eigenlijk steeds minder gaat vertrouwen. Jouw verwachtingen zijn totaal anders dan hij je kan bieden.Maar is dit nu een relatie waarbij jij je gelukkig voelt? Je komt op mij erg radeloos over. Je wil hem niet kwijt, maar kan er eigenlijk niet mee omgaan hoe hij met zijn ex omgaat. Je doet alsof je het accepteert, maar je wordt ondertussen gillend gek.

Bijna iedereen die in zo'n situatie zit, zal zich er niet goed bij voelen. Het is niet prettig om een beginnende relatie met iemand te hebben, terwijl de andere nog niet afgesloten is.

Volgens mij trek je aan een dood paard, wat jij van hem nu verwacht is iets wat hij je niet kan bieden. Ondertussen neemt je vertrouwen in hem af. Eigenlijk vertrouw je hem al totaal niet meer.

Waar is de basis voor jullie relatie? De basis die het leuk moet maken? Natuurlijk zijn er leuke en goede momenten, maar die andere momenten zijn ook een onderdeel van jullie relatie.Maar doordat ik tegen hem heb gezegd heeft hij maandag toch tegen haar gezegd dat ze elkaar minder moeten zien?? Dat hij haar daarna gebeld heeft weet ik ook niet waarom.... ik kan toch niet zeggen dat ik dat in zijn telefoon zag?
Ik vind de post van Pom erg goed. Al zou ik graag voor je zien dat dit uiteindelijk wel goed gaat komen, toch heb ik er weinig hoop op, want waar blijf jij in dit verhaal? Wie houdt er rekening met jouw gevoelens?
quote:iris1969 schreef op 10 oktober 2009 @ 13:44:

Ik vind de post van Pom erg goed. Al zou ik graag voor je zien dat dit uiteindelijk wel goed gaat komen, toch heb ik er weinig hoop op, want waar blijf jij in dit verhaal? Wie houdt er rekening met jouw gevoelens?Ja, maar daarom heeft hij toch tegen haar gezegd dat ze minder contact moeten hebben? :(
Kan hij begrip opbrengen voor jouw gevoelens?
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 13:51:

[...]

Ja, maar daarom heeft hij toch tegen haar gezegd dat ze minder contact moeten hebben? :(

Zegt hij ja...

Volgens mij gebruikt hij je als rebound en afleiding, en als zijn ex hem terug wil of als hij erover heen is ben jij ook exit.
quote:Solange78 schreef op 10 oktober 2009 @ 13:54:

Kan hij begrip opbrengen voor jouw gevoelens?Ja dat kan hij.. ik kan zelfs heel goed met hem praten. en hij zegt altijd dat ik moet zeggen als er wat is... maar doe ik dat dan zeur ik.... ook tegenstrijdig he...
Het zou beter zijn dat hij die behoefte niet meer voelt om zo intensief met haar om te gaan, dan dat hij het doet omdat hij door jou op het matje is geroepen.
quote:iris1969 schreef op 10 oktober 2009 @ 14:01:

Het zou beter zijn dat hij die behoefte niet meer voelt om zo intensief met haar om te gaan, dan dat hij het doet omdat hij door jou op het matje is geroepen.

klopt.... dus het werkt zo niet denk je?

Vind je dat ik met m moet gaan praten?
quote:Phoebexx schreef op 10 oktober 2009 @ 12:48:

Hoi Smithy, ik snap je onzekerheid. Denk dat je moet beseffen dat zij een band hebben gedeeld die jullie nog niet hebben gehad. En dat zij die band niet zomaar weg willen gooien. Dat hij zegt dat zij een plekje in zijn hart zal houden zegt niet: ik mis je en ik wil je terug. Het zegt niks over wat hij voor jou voelt.

Ik denkd at dit even een moeilijke periode is, voor jullie allemaal. Jullie moeten je allemaal een beetje aanpassen. Kan je niet een datum voor jezelf in je hoofd houden dat je gaat 'herevalueren'? Dat je tegen jezelf zegt: ik ga me er nu niet te veel zorgen over maken want het is gewoon allemaal nog heel vers en ik kan niet zoveel aan de situatie veranderen. Want hoe meer jij gaat pushen hoe meer jij hem wegduwt. Als je tegen jezelf zegt: over een maand ga ik kijken hoe het er nu allemaal voor staat. Misschien voel je je er dan wel al heel anders over. En dan kan je kijken hoe jullie relatie zich heeft ontwikkeld, los van die ex. Mocht je je er dan nog steeds zorgen over maken, dan zou je het eventueel nog een keer bij hem kunnen aankaarten?

Sterkte!ik vind dit wel een goed idee.... een maand of zal ik met m praten straks?
owja, hij heeft ook nog op hyves wel te verstaan..... de foto van hem en zijn ex als profielfoto....
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 13:39:

[...]

Maar doordat ik tegen hem heb gezegd heeft hij maandag toch tegen haar gezegd dat ze elkaar minder moeten zien?? Dat hij haar daarna gebeld heeft weet ik ook niet waarom.... ik kan toch niet zeggen dat ik dat in zijn telefoon zag?

Jammer dat je alleen dit antwoord geeft. Je vertrouwt het niet. Daarom snuffel je in zijn telefoon en trekt eigenlijk alles in twijfel wanneer hij niet bij jou is.

Wanneer ik je andere antwoorden zo lees, dan begrijp ik eigenlijk niet wat er nu wél zo leuk aan hem is. In deze relatie ben jij knap eenzaam en is dat wel wat je zoekt in een relatie?
Ik zou 'm voor een keuze stellen, zal absoluut zo zijn dat hij nog dingen moet afsluiten met z'n ex maar hoeveel etentjes, telefoontjes & drankjes doen als het al 4 maanden uit is zijn daar voor nodig? Dit klinkt nl niet als een leuke situatie voor jou en zo zou het wel moeten zijn.
quote:pom508 schreef op 10 oktober 2009 @ 14:07:

[...]

Jammer dat je alleen dit antwoord geeft. Je vertrouwt het niet. Daarom snuffel je in zijn telefoon en trekt eigenlijk alles in twijfel wanneer hij niet bij jou is.

Wanneer ik je andere antwoorden zo lees, dan begrijp ik eigenlijk niet wat er nu wél zo leuk aan hem is. In deze relatie ben jij knap eenzaam en is dat wel wat je zoekt in een relatie?Natuurlijk zoek ik dit niet in een relatie... Liefde is waar ik naar op zoek ben, net als iedereen...... ik vind m gewoon leuk omdat we veel lol hebben samen, leuke dingen doen en hij lief is..... maar misschien moet ik hem gewoon wel vertrouwen en zien wat de tijd brengt...???
Heb je mijn reactie op je topic gelezen smithy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven