Gewoon, lekker relativeren! (III)

29-09-2009 16:33 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Godallemachtig!!!

Je kan ook niet ff rustig gaan shoppen hier zeg!

Nieuw deel, en Stroll aan de tongworstel!!!

Vertel vertel vertel....geef me alle ranzige details...

En nu ik het er toch over heb....Kym jij ook!

*gaat er eens even lekker voor zitten*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@ stroll: Nee joh, ik ken echt heel veel mensen die op een goed moment met iemand zijn gaan praten hoor. 't Is ook allemaal helemaal niet simpel, er wordt gewoon echt heel veel van je gevraagd als mens zijnde tegenwoordig. Je moet leuk zijn, en mooi, en interessant, en zelfverzekerd, maar dat alles ook weer niet te, want dan wek je weer afgunst op. Je kunt elke dag 100000 keuzes maken, je moet elk moment bedenken wat je het belangrijkst vindt... Ik zeg niet dat leven tig jaar geleden leuker was, maar voor heel veel mensen wel minder complex, denk ik. Omdat er veel meer regeltjes waren waar je je gewoon aan had te houden. Vrijheid is leuk, maar het maakt de dingen niet simpeler, volgens mij.

Dus nee, je bent absoluut niet de enige stroll

Ik ben gaar kinders, ik duik erin voor ik nog meer wartaal uit ga slaan

Weltrust!
Truste Moos....

En ik vind het zeker geen wartaal , herken hoe jij het ziet .. zo zie ik het zelf ook een beetje ...

En sum graag , maar dan op de bank met een wijntje... telefoon fobie ( ja ik ook haha) dus ik ben niet van het bellen ...
Ik heb het ook gedaan hoor. Ik wilde een angst overwinnen, wat ook gedeeltelijk (maar nog niet helemaal) gelukt is dankzij de coach.

Een hele goede Stroll, maar ze zit ook in het brabantse dus dat wordt erg ver rijden voor jou!
Huts!
Of het wat voor jou is Stroll, kan ik niet beoordelen.

Maar in principe is het zo, dat zij dingen uit je onderbewuste naar boven haalt.

Kijk, ik ben best goed in zelfanalyses (vind ik dan ), en dat deed ik dan dus ook eigenlijk samen met die psych.

Maar ergens van binnen zaten gewoon dingetjes niet goed, en ik kon ze niet vinden.

Mijn coach vond ze dus wel (en direct, door de methodes die ze gebruikt), en daardoor konden we de boosdoeners met wortel en al verwijderen.

Ook gaf ze me direct kracht om dingen anders te gaan doen.

Pas daarna wist ik wat het was om gelukkig te zijn.

Klinkt een beetje dramatisch, maar het is wel zo.
Je bent welkom hoor, wijntje,sigaretje, EN ik heb een hele grote bank, kom ik er gewoon gezellig naast liggen...
@Moos

Ik heb ook moeite om dingen voor mijn 10e levensjaar te herinneren. Zo raar dat alle mannen die ik ken praktisch alles weten vanaf hun 2e levensjaar (MI en ex). Maar zodra je begint te concentreren, komt vanzelf een gevoel naar boven, dat beschrijf je en vanzelf ga je nadenken waarom je in die periode zo voelde en dan komen de (ver weg gestopte) herinneringen met flarden naar boven...
Slaap lekker Moos!
Zo, ik had weer eens een pagina gemist, nog even verder reageren:

Denk ik ook, Sneez (hoewel het naturlijk helemaal niet hoeft dat iedereen zo blij wordt van praten) ik vond het ook wel moeilijk om iemand te vinden. Ga je op internet zoeken naar een coach, kom je allerlei huppelkutjes van 22 tegen die een coachingstrajectje van een half jaar hebben gedaan, ja dahag. Beetje levenservaring is sowieso wel nodig om iemand te kunnen helpen, denk ik. Uiteindelijk toch iemand viavia gevonden, voelt toch beter als iemand zegt 'Die ken ik, en volgens mij heb jij daar wat aan'.

Sum, wat gaaaaf!! Dat is het enige wat ik ook nog weleens zou willen. Vind wat ik nu doe heel erg te gek, maar andere mensen helpen om hun weg te vinden, lijkt me wel heel erg super...
@ Frizz, heb ook betere ervaringen met de coach dan met de psych! Het enige wat de psych wist te vertellen is dat ik HSP zou zijn, nou...nee hoor. Echt niet ik!

Maar de coach had bepaalde oefeningen waardoor en waarmee ik gelijk verder kon!
Huts!
Mm Frizz ...

dan denk ik wel dat het ook wat voor mij is ,want vooral omdat ik vind dat ik niet geanalyseerd hoef te worden want ik weet prima wat mijn "falen"is en waardoor ik doe wat ik doe ..

(min of meer dan )

Dus dat klinkt wel goed
Ook precies de reden waarom ik ermee ga beginnen Moos

3 jaar met mijn neus in de boeken....

Stroll, de mijne zit in Leiden

Toevallig gaat een vriendinnetje van mij er volgende week voor de eerste keer naar toe.
Wat lief Sum......

Kom ik dus gewoon binnenkort doen ( en ook dat is iets wat ik normaal echt nooit niet zou doen ) ...
Grappig Pom, zouden mannen een beter langetermijngeheugen hebben? Dat van mij is trouwens sowieso redelijk ruk, als ik het met een (redelijk onlangs teruggevaonden) middelbare schoolvriendinnetje over toen heb, weet zij echt zoveel meer dan ik. Best gek.
Gezellig Stroll...

En als je gewoon niet wilt praten, praten we lekker niet

Roken we gewoon een slof sigaretten weg
Hahaha een hele slof nog wel ... en twee flessen rose dan om het plaatje compleet te maken ...
Stroll, je kan met je analyses ook op de verkeerde weg zitten he...

Mijn coach zit in Haarlem, en ik ken veel meiden die er zijn geweest.

Iedereen is lyrisch, maar nogmaals, ze gebruikt niet-alledaagse methodes.

Zal ik de link naar haar website naar je Hyves sturen?
Lallend en doorgerookt op de bank
ja graag Frizz ...
quote:stroller schreef op 11 oktober 2009 @ 22:06:

Mm Frizz ...

dan denk ik wel dat het ook wat voor mij is ,want vooral omdat ik vind dat ik niet geanalyseerd hoef te worden want ik weet prima wat mijn "falen"is en waardoor ik doe wat ik doe ..

(min of meer dan )

Dus dat klinkt wel goed

Hm, daar zou ik niet te overtuigd van zijn, Stroll... Het leuke aan met een volledige buitenstaander praten is dat die patronen kan zien die jij zelf niet ziet. Als je echt wist waardoor je doet wat je doet, zou je het ook wel kunnen veranderen, toch?

Ik herinner me nog levendig hoe verontwaardigd ik op het eerste gesprek met mijn coach was, bepaalde dingen die hij zei (bijvoorbeeld dat ik nog best onvolwassen was, en oh ja, ook dat ik eigenlijk behoorlijk onzeker was, ook al riep ik heel hard van niet) waren Echt Niet Waar! Nou, echt wel dus, en juist dat soort kennis had ik nodig om mezelf aan te kunnen pakken.

Wil helemaal niet zeggen dat Frizz coach niet goed zou zijn hoor! 't Is toch een beetje een kwestie van uitproberen wat werkt voor je, denk ik.
Zo, nu ga ik echt naar bed hoor

Weltrust!
Same here Moos, ik ben ooit eens bijan boos weggelopen omdat ze vond dat ik een control freakje was

Nou echt niet!

Pas een paar gesprekken later riep ik ineens zelf...

Huh...........ik ben wel degelijk een control freakje

Weet je wat het is, en zo heb ik het onthouden (omdat ik zo veel schaats)

Het leven is als schaatsen, sommige gewoontes zijn als een verkeerd aangeleerde schaatsslag.

Die is te veranderen maar iets aangeleerds veranderen is moeilijk

Dat kost tijd, je moet wat je altijd als goed achtte veranderen in iets nieuws, iets wat nog niet eigen is
Eens met Moos.

In sommige gevallen is een psych zeker wel beter, want wat ik net al zei, soms dénk je alleen maar dat je je eigen patronen doorziet.

Mijn coach en een psych zijn echt twee verschillende dingen.

Kunnen elkaar trouwens wel goed aanvullen!

Vooral omdat de coach je kracht mee kan geven om dingen te veranderen.
Hmmmm... mijn psych en ik waren het eigenlijk altijd wel eens.

Maar ik had in die tijd toch veel steun aan haar.
Lieverds, ik ga naar bed, nog wat dingetjes voor werk afmaken en dan slapen. Welterusten!
Ja ja Pom, dat zei je gister ook.

En toen bleef je stiekem meelezen!

Vind het maar raar dat jullie je bezig houden met werk op zondagavond.

Maar goed, wie ben ik?

Slaap lekker voor straks Pommetje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven